Help, morgen naar Londen met school + ongesteld!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:04

Ik zou me toch over je tamponangst heenzetten. := Als je straks de hele tijd in de bus zit is het toch helemaal niet fris als je de hele tijd in je eigen bloed moet zitten? Inderdaad, tampons met inbrenghuls zijn heel makkelijk in te brengen en je merkt er eigenlijk helemaal niks van als je hem erin doet. Het is ook schoner, omdat je niet met je vinger naar binnen hoeft. :) En dan zou ik daar nog een maandverbandje bij doen, maar dan heb je iig ook niet van die hele grote nachtmaandverband nodig maar kan je een gewone nemen.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 13:07

saskiakefie schreef:
Je moet wel de harde inbrenghulsjes hebben dus niet van die zachte want dan krijg je ;m er niet meer uit (of je kunt de tampon er niet doorheen drukken ik weet niet t werkte iig niet) := Het is echt belangrijk welke je hebt, want zoals ik al schreef kan ik niet zonder tampons maar met de verkeerde soort heb ik toen echt pijn van gehad omdat dat ding echt niet meewerkte.

Ah oh _O- Ik heb ze nu van.. *rent naar beneden om te kijken* OB..

Appaloosa9 schreef:
Ze hebben trouwens bij ons in de bus een wc omdat sommige leerlingen niet 6 uur kunnen volhouden, wij gaan namelijk via frankrijk.

Wij ook, dat we via Frankrijk gaan.. Zal denk ook wel een WC bijzitten :)

Gimme_Spurs schreef:
Toen ik jong was, en pas ongesteld, droeg ik ook maandverband. Ik probeerde soms wel tampons, maar dat deed nog erg veel zeer. Tot ik met school op stedenreis naar Parijs ging :) . Toen ben ik tampons gaan gebruiken (de gewone, zonder inbrenghuls, dan kan je zelf "sturen" :+ ). Ik ben toen ook zelf met kleintjes (mini) begonnen, dan wel goed in de gaten houden wanneer je moet verschonen natuurlijk!

Sterkte ermee! (en je bent niet de enige, misschien is dat al een troost! ;) )

Thanks!

mang schreef:
De eerste keren dat ik tampons gebruikte smeerde ik de tampon en mijn vinger in met glijmiddel :') ik vind die inbrenghulzen juist niks, dan weet ik niet hoe diep ik moet enzo :=

_O-

Loose schreef:
Ik zou me toch over je tamponangst heenzetten. := Als je straks de hele tijd in de bus zit is het toch helemaal niet fris als je de hele tijd in je eigen bloed moet zitten? Inderdaad, tampons met inbrenghuls zijn heel makkelijk in te brengen en je merkt er eigenlijk helemaal niks van als je hem erin doet. Het is ook schoner, omdat je niet met je vinger naar binnen hoeft. :) En dan zou ik daar nog een maandverbandje bij doen, maar dan heb je iig ook niet van die hele grote nachtmaandverband nodig maar kan je een gewone nemen.

Achja, zo zit in nu ookaltijd al in de lessen etc. Dus veel anders is het niet dan ;) Ga ik doen, denk ik!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:37

Konstantine schreef:
Ik zou me er overheen proberen te zetten, al was het alleen maar voor nu even.

Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die maandverband gebruiken, dat blijft bij mij voor geen meter zitten, lekt (mede daarom) makkelijk door en het wordt al met al een vieze boel omdat het bloed pas buiten wordt opgevangen, in plaats van binnen... :=

Dan gebruik je niet de juiste maandverband voor jou :) Ik heb zelf ook tamponangst maar lek echt nooit door met maandverband (maar ik ben ook aan de pil dus sowieso is mijn bloedverlies echt heel minimaal. Voordat ik aan de pil was had ik ook geen last van doorlekken, gewoon een kwestie van uitproberen welk maandverband goed bij jou past.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:55

canela schreef:
ik gebruik altijd de grooste tampons, werkt prima :) heb een gruwelijke hekel aan maandverband, net luiers :P

Me too! :') Maandverband vind ik echt een ramp..

Eline91

Re: Help, morgen naar Londen met school + ongesteld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:21

In het begin deden tampons veel pijn bij mij, niet om in te brengen maar vooral om uit te halen (spieren die zich opspanden) Maar maandverband vind ik echt rotzooi, ik voel dat altijd zitten en heb ook meer schrik om door te lekken. Daarom ben ik toch tampons blijven gebruiken, als ze goed zitten voel je daar echt niks van. Ook het inbrengen en uithalen went gauw hoor!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:35

Ja OB kan ik dus ook niet omgaan.. Koop toch maar eens Tampax. :D

En denk eraan dat je ze niet te vroeg eruithaalt, wel 4 uur laten zitten anders doet het inderdaad pijn! Als ze goed vol bloed zitten dan hoef je nauwelijk druk geven en dan vallen ze er zo uit :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:37

Maris__ schreef:
canela schreef:
ik gebruik altijd de grooste tampons, werkt prima :) heb een gruwelijke hekel aan maandverband, net luiers :P

Me too! :') Maandverband vind ik echt een ramp..

Het kraakt ook als je loopt als je die nacht-met-drie-dubbele-vleugels-en-extra-antidoorlektochtstrip in je ondebroek hebt liggen... :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:42

Ik heb een keer een normale maat gebruikt en daarna nooit meer.
Vreselijk vind ik het zitten kan me niet voorstellen dat iemand het uit houdt met maat luier. :brr:
Maar sowieso ben ik gevoelig voor naadjes algemeen en schuren etc.
Dan werkt het gewoon niet maandverband.
Vorige week op het oog fijne strings gekocht maar ik denk dat ik ze nooit meer aan heb vanwege het schuren.

justdieselJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:43

Ik heb ooit gehoord van een vriendin dat die voor vertrek spoelde met vaginaal douche, (wel toch een maandverband in je onderbroek doen daarna.) het schijnt dat je dan alles schoon spoelt en je een poosje "schoon" blijft.
Geen idee of dat werkt want ik heb het zelf nooit geprobeerd (menstrueer niet meer)
Misschien iets om te proberen?

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:30

Lous schreef:
Imbuprofen is bloedverdunnend, lijkt me juist niet handig.

TS, heb je misschien nu niks meer , maar je weet dit soort dingen toch van tevoren?
Tegenwoordig kun je als vrouw heel makkelijk je ongesteldheid plannen en zo genoemd probleem in de OP voorkomen.

Ibuprofen bevat een prostaglandine-synthetase-remmer. Hoewel het bloedverdunnend is, neemt het bloedverlies tijdens de menstruatie toch met gemiddeld 25% af als je ibuprofen slikt.
Nu is het natuurlijk wel een heftige pijnstiller en blijft het altijd de vraag of het verstandig is om 'm te slikken, maar tegen bloedverlies kan het dus wel een handig middel zijn.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:34

Toch een tampon nemen, het lijkt altijd enorm veel in maandverband en valt vaak reuze mee met een tampon. Even oefenen en kun je in ieder geval minstens 4 uur rondlopen en als je een maandverband erbij draagt hoef je niet eens zorgen te maken als je tampon doorlekt!

Veel succes en gewoon ff oefenen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:55

Ik herken het probleem TS :) Ik werd ook altijd onregelmatig (soms na 20 dagen, soms na 60) ongesteld. Niets mis met mij, gewoon nooit regelmatig geworden. Ook altijd enorm hevig. Niet lang maar wel zwaar genoeg om om het uur de zwaarste tampon te mogen verwisselen. Ik ben begonnen met de pil mijn regels zijn zo goed als verdwenen :) Nu helpt jou dat uiteraard niet meer maar je kan er over denken.

Ik ging toch ook voor de zwaarste tampon + maandverband :)

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:06

Inderdaad; tampons met inbrenghuls. Ideaal! Daarnaast een licht maandverband. Zodra je 'wat voelt lopen', direct je tampon vervangen. Werkt voor mij altijd super. Ik zou het gewoon proberen; wat heb je te verliezen? En wat de nacht betreft: ik lig dan altijd op een dubbelgeslagen handdoek. Mocht ik gaan lekken, loopt het beddengoed geen risico :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:04

Het kan zijn dat iemand slecht tampons verdraagt ivm sterk gekantelde baarmoeder. Het dus niet voor iedereen de ideale oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:17

Ik zweer het bij tampons, heb altijd maandverband gebruikt tot ik dus ook naar Londen ging, ik was ook ongesteld. Hele dagen lopen etc. was geen probleem meer, als mijn klasgenoten koffie gingen halen bij de Starbucks gaf ik mijn order door en rende gauw even naar de WC! Zo gepiept en het maakt niet zo'n herrie bij het verwisselen. :+

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:46

MIjn eerste tamponervaring was in de hotelkamer in Barcelona, waar ik niet met mijn maandverbandje aan het zwembad wilde liggen met hoge temperaturen..
Ik vond het ook nooit fijn, maar toen 'moest' ik en dat heeft mij er wel overheen geholpen. Inmiddels zweer ik bij tampons. _O_
Ik zou het nogmaals proberen Joey, desnoods met de kleinste soort die er is en dubbel dragen.

Veel succes in elk geval en ondanks deze vervelende rotsituatie veel plezier in Londen. :)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:30

GeekGirl schreef:
Werecat schreef:

Als je hevig ongesteld bent lek je met de kleinste versie zo door hoor :n

Dubbel beveiligen, tampon én maandverband :)

Ik bedoelde idd icm met maandverband, dan hoef je toch iets minder vaak dan om de 2 uur :) TS succes morgen!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:35

je had de pil een keer kunnen door slikken
als je de pil hebt ofcours

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:14

Ik denk niet dat TS de pil neemt?

Het zou wel kunnen een oplossing zijn als je zo hevig ongesteld wordt TS, meestal wordt dit een stuk minder als je de pil neemt.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:24

Je hebt er nu weinig meer aan, maar als je zo heftig vloeit is het misschien wel een idee om met je huisarts te overleggen over Cyklokapron.

Ik had ook altijd het geluk dat ik om de twee uur een nieuwe broek aan kon trekken, ook als ik incontinentieluiers droeg := Ik slik nu vier dagen 6 pillen per dag als ik ongesteld ben en nu heb ik ineens een normale menstruatie en kan ik normaal maandverband aan :D De pil had bij mij trouwens geen uitwerking op de hoeveelheid bloed, alleen op m'n humeur :')

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:30

Een ervaringdeskundige vragen hoe je een tampon moet inbrengen, een (super)tampon helpt echt wel met een hevige vloeiing. icb dun maandverband.
Probleem is vaak niet voldoende ver inbrengen, vraag je moeder of vertrouwenspersoon (vrouw)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 18:22

Hartstikke bedankt allemaal voor de tips en medeleven! :+:

Het was stress veroorzakender dan ik dacht :+ Normaal ben ik dus heel heftig ongesteld, maar ik had er gelukkig (!!!) heel weinig last van! :D Was helemaal niet heftig ongesteld zelfs! Dus heb bijna niet hoeven te switchen! ipv 6 / 7 keer naar de wc per dag, stuk of 3/4 keer! Dus heb onwijs genoten van mijn weekje en bijna geen last ervan gehad!

Hopelijk blijft het nu zo :) En anders ga ik beginnen met mijn moeder over de pil :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:37

Dat is positief nieuws zeg! Hoe wat het in Londen ? Ik ga over 2 weken :D

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 20:10

Wat super !!!