Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

succes! 
Cassidy schreef:saskiakefie schreef:Jullie doen alsof 14 jaar een kleuter is. Waarom zou je op 14e geen last kunnen hebben van moeilijk in slaap komen?
Een 14 jarige die teveel aan haar hoofd heeft kan idd moeilijk in slaap komen. Dan dient ze toch echt de dag wat minder vol te plannen. En dan te grijpen naar natuurlijke kalmeringsmiddelen zoals Valeriaan in die lekker slapen thee van Pickwick: imo kandidaat voor slaaptabletten later?
Ik heb een week gehad met 8 uur slaap. het vremde is, het lijkt wel als ik niet slaap dat ik dan 's ochtends veel meer energie heb
StableDoor schreef:Ik heb ook toen ik 14/15 een slaapstoornis gekregen. Gelukkig gaat het nu al een tijdje goed, maar wat is dat vervelend zeg, als je niet kan slapen!
Bij mij hielp het veel om rond een uur of 19.00 nog even een uurtje te gaan wandelen met de hond. Ook 's avonds geen huiswerk doen en een lekker kopje muntthee helpt bij mij. Ik heb ook die slaapthee geprobeerd, maar wat is dat vies, zeg! Melatoninepilletjes (kan je bij de drogist halen) hielpen bij mij niet. Op het potje stond dat je 1 of 2 tabletjes moest nemen, maar ik nam er altijd 10 en het hielp nog nietIk heb een week gehad met 8 uur slaap. het vremde is, het lijkt wel als ik niet slaap dat ik dan 's ochtends veel meer energie heb
![]()
Sinds een tijdje luister ik hele rustige muziek als ik ga slapen (Enya), dat helpt zo goed bij mij! En ik neem altijd voordat ik ga slapen een hete douche, ookal is het 4 uur 's nachts als ik terug kom van het stappen![]()
Dus, mijn advies: lekker gaan bewegen (ook weer niet vlak voor je gaat slapen, dan wordt je juist weer wakker), een hete douche nemen, een kopje thee zonder suiker of cafeïne, computer uit, rustige muziek luisteren en huiswerk weg. Succes!

StableDoor schreef:het vremde is, het lijkt wel als ik niet slaap dat ik dan 's ochtends veel meer energie heb
Bhriseis schreef:Mja klopt, een gezond eetpatroon én sport en je bioritme ziet er al heel anders uitIk word nu elke dag wakker zonder wekken op hetzelfde tijdstip (of toch na evenveel uur slaap) en val als een blok in slaap wanneer ik in bed lig.