Ontgiften/detox (met superfood)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:26

oh ja, heeft iemand ervaring met chlorella en spiruella?
Ik wil het graag gaan gebruiken, maar ik ben benieuwd naar de meningen.

Sansevieria

Re: Ontgiften/detox (met superfood)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:37

spirulina kan ik niet verdragen, heb iets aan de schildklier, en dan gaat mijn bloeddruk weer omhoog als ik spirulina gebruik. Maar ook dat ontgift ja...
Zou ik eerder green kamut (tarwegras) gebruiken, dat helpt een verzuring van je lichaam weer iets in evenwicht te krijgen, zitten ook veel vitamines in.
Kun je als poeder krijgen (en dus gemakkelijk in groente/fruitsap/smoothies te mengen) of in tabletvorm.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:42

Knakker schreef:
Melk ongezond?
Ach, je hoort die discussies wel, maar, ik vind het een mooi natuurlijk product, maar ik snap dat mensen er van af zien.

Moet iedereen ook voor zichzelf weten natuurlijk, wat je wel/niet eet. Ik hou me niet zo heel erg aan al dat 'gezonde' eten zoals dat hier in topics naar voren komt. Wil soms ook gewoon een pizza ofzo kunnen eten :P

Maar Knakker, ik was vooral nog benieuwd naar jouw gebruik van de magnetron. Want je ontbijt met chiazaad en gojibessen, beiden gezonde superfoods. Maar die warm je dan op in de magnetron. Denk je niet dat dat slecht is? Niet alleen een vraag aan jou maar aan iedereen die de magnetron gebruikt. Voor mij past ontgiften/detox iig niet samen met het gebruik van een magnetron :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:38

Ach ik eet ook heus wel eens ongezond hoor. :Y)
Maar geen melk en gluten, soja alleen als het ergens toevallig in zit maar geen toetjes of sojamelk.
Spirulina kan ik ook niet tegen trouwens, ga ik van aan de schijt en dat schijnt te komen doordat het de schildklierfunctie versneld inderdaad.
Ik eet wel appelzuur capsules, nu even niet maar die ontgiften ook als een tierelier.

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:44

chlorella schijnt goed te zijn, ook voor je energie peil. Heb het wel eens gebruikt. Wel positieve ervaringen mee..

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:50

Spirulina werd ik ontzettend winderig van, weet niet of dat een goed/slecht teken is maar was er niet echt blij mee dus dat neem ik niet meer. :+

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:11

En eten jullie dan ook geen andere melkproducten, zoals kaas en yoghurt?
Yoghurt zou wel weer goed zijn vanwege de probiotica

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:11

Sassy schreef:
spirulina kan ik niet verdragen, heb iets aan de schildklier, en dan gaat mijn bloeddruk weer omhoog als ik spirulina gebruik. Maar ook dat ontgift ja...
Zou ik eerder green kamut (tarwegras) gebruiken, dat helpt een verzuring van je lichaam weer iets in evenwicht te krijgen, zitten ook veel vitamines in.
Kun je als poeder krijgen (en dus gemakkelijk in groente/fruitsap/smoothies te mengen) of in tabletvorm.

Tarwegras, bedankt voor de tip, ga ik eens naar kijken, is misschien ook niet zo duur....

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:14

_Tara_ schreef:
Knakker schreef:
Melk ongezond?
Ach, je hoort die discussies wel, maar, ik vind het een mooi natuurlijk product, maar ik snap dat mensen er van af zien.

Moet iedereen ook voor zichzelf weten natuurlijk, wat je wel/niet eet. Ik hou me niet zo heel erg aan al dat 'gezonde' eten zoals dat hier in topics naar voren komt. Wil soms ook gewoon een pizza ofzo kunnen eten :P

Maar Knakker, ik was vooral nog benieuwd naar jouw gebruik van de magnetron. Want je ontbijt met chiazaad en gojibessen, beiden gezonde superfoods. Maar die warm je dan op in de magnetron. Denk je niet dat dat slecht is? Niet alleen een vraag aan jou maar aan iedereen die de magnetron gebruikt. Voor mij past ontgiften/detox iig niet samen met het gebruik van een magnetron :P

Je bedoelt vanwege de eventuele straling?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar nooit zo in verdiept heb, het is gewoon het gemak, een goeie minuut erin en tring, klaar.
Misschien is het inderdaad wel tegenstrijdig, van die gezonde dingen klaarmaken in de magnetron.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:14

Mariska_87 schreef:
chlorella schijnt goed te zijn, ook voor je energie peil. Heb het wel eens gebruikt. Wel positieve ervaringen mee..

Oke, dank je!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:15

Lidewijke schreef:
Spirulina werd ik ontzettend winderig van, weet niet of dat een goed/slecht teken is maar was er niet echt blij mee dus dat neem ik niet meer. :+

is niet altijd even praktisch nee, maar wellicht inderdaad wel een goed teken, maar een nare bijwerking

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:18

Mij werd aangeraden door ziekenhuis om minimaal 2 keer per week te eten

Zuurkool

Alleen volle yoghurt

Alleen Goudse volle kaas

Natto, wie heeft dit wel eens gegeten + gemaakt en waar kan je halen ?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:32

natto?
nooit van gehoord, ik ga meteen even googlen

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:34

ha ik zie het al, het is niet echt smaakvol als ik het zo lees...
Je kunt het overigens bij drogisterij.net kopen, daar koop ik ook mijn overige Superfood.
Het is niet eens zo duur, ik zal het ook eens proberen

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:36

Mijn schildklier is uitgeschakeld (tertiaire afwijking) en daardoor ben ik een hoop energie kwijt. Hiervoor slik ik Thyrax maar dat blijft een chemisch evenwicht.
Ik voelde mij niet lekker en mijn haar viel enorm uit. Hoort allemaal bij de schildklier |(
Maar sinds ik aan het experimenteren ben met smoothies valt mijn haar niet meer uit en voel ik mij een stuk beter.

De goya bessen en de chia zaden wel ik eerst in wat water en verder gooi ik er van alles doorheen :9
Bananen, ananas, diepvriesfruit (rode bessen), appelen, peren, mango, tomaten, sinasappelsap, optimel, water, kokosmelk etc.
Ik heb wel eens een supersmoothy gemaakt maar die vond ik echt niet te zuipen. :+
Boerenkool schijnt ook heel goed te zijn.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:07

Ik heb vandaag voor het eerst van Spirulina gehoord en ben een beetje op internet aan het zoeken. Ik zie dat de tabletten best duur zijn. Ik kwam ook bij het kruidvat uit en die zijn een stuk goedkoper. Op de verpakking staat 100% natuurlijk maar is het ook hetzelfde? Iemand ervaring mee?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:24

Spirulina is Spirulina..
Prijs moet je niet naar kijken, ik koop met veel dingen het per enkele 100en grammen op ebay en je wil niet weten wat dat scheelt.
Als het in een potje met etiket zit betaal je de hoofdprijs. :z

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:31

Okay. Ik zag al 520 tabletten staan bij de tuinen voor 30 euro en dat is toch een heel stuk goedkoper dan andere sites. Ik heb de laatste tijd zoveel slechte dingen gelezen en gehoord dat ik mijn voeding ook omstellen wil en daarnaast ook 20 kilo afvallen.

Vandaag heb ik een stoomkoker besteld want dan blijven de vitaminen ook beter bewaard. Ik lees dat vele van jullie geen melk drinken. Waarom niet? Ik eet elke dag magere yoghurt met fruit, zou dat verkeerd zijn want het is ook een melkproduct.

Ik heb ook naar zuurzak tabletten gekeken, heeft iemand daar ervaring mee. Helaas zijn die vruchten nergens vers te kopen en ik heb ook geen idee hoe die dingen smaken. Geen toko bij mij in de buurt...

Waar halen jullie Kurkuma vandaan?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:33

Kurkuma kun je gewoon bij de supermarkt halen.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:34

Stomme vraag.... Ik was vandaag al bij de AH maar niet gevonden. Staat dat gewoon bij de kruiden dan?

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:38

Ha dank je! Dan ga ik het zeker vinden. Vroeg mij al af of het vers was of in een potje of of :-)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:44

Wat ik wel van spirulina begrepen heb is dat het zware metalen op kan nemen, en dat die er dus ook al mogelijk in kunnen zitten..
Naja ik kon er gewoon niet tegen dus dat was gauw klaar.
Ik had het ook puur gekocht, wat een smerige groene drek zeg! :')

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:22

Daarom koop ik het als capsule, ben veel te bang dat het te smerig voor woorden is haha

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:11

Ehm dat is het dus ook. :')
Het is alg, erg algerig en groen.
Ik dacht het zelf wel effe te capsuleren, nou ik zat onder de groene vlekken. :+