Vrouwen en condooms, draag jij ze mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:59

Akhal_Teke schreef:
_San87_ schreef:
Misschien ben ik de uitzondering, maar ik doe het gewoon niet met mannen die hun zaakjes niet voor elkaar hebben :+. Of ik nu wel een condoom bij me heb of niet.

En hoe en wanneer denk jij zeker te kunnen weten dat ze hun "zaakjes" voor elkaar hebben?

Logisch toch wanneer blijkt dat hij niks bij zich heeft :?.

liedje89 schreef:
_San87_ schreef:
Misschien ben ik de uitzondering, maar ik doe het gewoon niet met mannen die hun zaakjes niet voor elkaar hebben :+. Of ik nu wel een condoom bij me heb of niet.

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik iemand zo leuk vind dat ik met hem naar bed wil en er dan op afknap dat hij geen condoom bij zich heeft. Ik bedoel als je met iemand naar bed wil dan zou je toch zeggen dat je al vindt dat hij een boel goede kwaliteiten heeft en dat je dan niet ineens omdat hij geen condoom heeft vind dat hij een of andere lapzwans is die zijn zaken niet voor elkaar heeft :?

Niet per se :+. Sommige mensen hebben ook ONS'jes. En ik neem iemand die zijn gezondheid niet serieus neemt niet serieus, niet zo heel gek toch?

Fenrir

Re: Vrouwen en condooms, draag jij ze mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:00

Tsja, je zou het ook van de andere kant kunnen bekijken toch, jij hebt je zaakjes ook niet voor elkaar? :+

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:02

Waarom niet? Ik slik de pil en heb condooms bij me. Ik gebruik ze alleen niet snel, ze zijn toch nooit goed :').

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:03

_San87_ schreef:
Natuurlijk niet verootjoo, iedere man heeft toch dezelfde penis qua formaat en omvang...

En om nog even terug te komen op de vraag in de OP: Nee, ik vind dat de man daarvoor moet zorgen. Ik zorg voor mijn deel (pil), dan kan hij voor het andere deel zorgen.

Ik maakte hieruit op dat je zelf geen condooms meeneemt, vandaar.
Ik vind het overigens niet raar als iemand geen condooms mee heeft, niet iedereen is altijd voorbereid/uit op een ONS bijvoorbeeld. :7 Dat hoeft helemaal niks te maken te hebben met het wel/niet serieus nemen van je gezondheid.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:05

Ik heb er standaard 2 in mijn portemonnee!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:06

Fiffill schreef:
Ik maakte hieruit op dat je zelf geen condooms meeneemt, vandaar.
Ik vind het overigens niet raar als iemand geen condooms mee heeft, niet iedereen is altijd voorbereid/uit op een ONS bijvoorbeeld. :7

Ik ben er ook niet op uit. Maar ben wel voorbereid mocht het gebeuren :). Vind ik eigenlijk best logisch, je weet nooit wat er gebeurt met wat alcohol op :').

Ik had wat duidelijker kunnen zijn, ja.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:09

Nooit bij me. Niet omdat ik vind dat de man ervoor moet zorgen maar omdat ik echt niet van plan ben om het zomaar met iemand te doen.

Maar in een relatie zorg ik er eigenlijk ook niet voor := wel voor de pil!

Zildjian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:12

Ik heb ze maar weer in de portemonnee gedaan nu ik weer vrijgezel ben alweer n paar maanden.. maar ik vind ook wel dat woj mannen ze bij zich moeten hebben eigenlijk ja. Maar goed das mijn mening haha

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:15

Geryon schreef:
Nooit bij me. Niet omdat ik vind dat de man ervoor moet zorgen maar omdat ik echt niet van plan ben om het zomaar met iemand te doen.

Maar in een relatie zorg ik er eigenlijk ook niet voor := wel voor de pil!

Tja, dat zei ik ook altijd...

En natuurlijk was het nog steeds niet zomaar iemand..
Het was wel iemand die ik leuk vond en heb er dus ook geen spijt van....

Maar het gebeurde wel heel onverwachts.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:33

_San87_ schreef:
Niet per se :+. Sommige mensen hebben ook ONS'jes. En ik neem iemand die zijn gezondheid niet serieus neemt niet serieus, niet zo heel gek toch?

ONS doe je toch ook niet met de eerste dronken gast waar je tegenop wandelt (uitzonderingen daar gelaten), het hoeven niet perce diepgaande goede kwaliteiten te zijn :P . Maar juist dan snap ik wel dat iemand onvoorbereid kan zijn.

Ik vergeet zelf ook wel eens wat, neem altijd net het handtasje mee wat je vergeten bent aan te vullen, ook met asperines, pleisters, tampons etc := . Dus het zou heel hypocriet zijn als ik op zoiets zou afknappen :o

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:49

Er zit er standaard één in het kleine vakje van mijn tas. Neem het altijd wel mee als ik uitga bijvoorbeeld. Niet dat ik die echt gebruik, het ding zit er alweer een halfjaar, want zomaar seks met iemand heb ik niet heel vaak. Maar toch.. Je weet maar nooit en dus heb ik het mee.

Het gaat immers om mijn lichaam en mijn gezondheid (soa's) en dan vind ik ook dat ik zelf voor bescherming moet zorgen. Net zoals dat een man voor zijn eigen bescherming moet zorgen en dus ook condooms op zak moet hebben. Beter teveel mee dan te weinig toch..

Ik vind het de verantwoordelijkheid voor beide, het is immers iets wat je samen doet en dat valt niet op de man of vrouw alleen. En is je bedpartner het wel een keer vergeten, heb jij het lekker toch bij je :)

Het zijn trouwens gewoon reguliere natural condooms die ik heb.

Heeft een man een andere maat en weet hij dat, dan vind ik dat het wel zijn verantwoordelijkheid is om een condoom bij zich te hebben. Je kan niet van een vreemde vrouw verwachten die je net hebt ontmoet, dat zij dat wel even voor je heeft geregeld en de juiste maat bij zich heeft :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:52

Ik heb ze ook op kamer en in handtas/auto. (Waarom heeft iedereen er maar 1? Bij mij zitten er echt 5-10 in :')).

Vind dat je dat als vrouw bij hoort te hebben en vind het erg naïef om er maar van uit te gaan dat hij het op orde heeft... (Al zo vaak gebleken van niet :+).

Momenteel heb ik vaste partner dus "niet nodig" ik vind het echt ondingen (qua genot en onhandig) dus als de gelegenheid er is (vaste partner vertrouwen test) dan gaat m'n voorkeur uit naar zonder.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:52

Haha, ik heb er gewoon standaard 1 mee, maar in mijn ladekast ligt een heel pakje :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:27

Ik heb een hele tijd inderdaad ook condooms in mijn portomonee gehad. Vond ze laatst en verbaasde me dat ze nog niet overdatum waren :') maar ik neem liever het zekere voor het onzekere, wat nou als je Orlando Bloom tegenkomt en en hij een one night stand wil? :+ :)) :)) :))

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:28

lifaya schreef:
Ik heb een hele tijd inderdaad ook condooms in mijn portomonee gehad. Vond ze laatst en verbaasde me dat ze nog niet overdatum waren :') maar ik neem liever het zekere voor het onzekere, wat nou als je Orlando Bloom tegenkomt en en hij een one night stand wil? :+ :)) :)) :))

:')

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:28

heb er ook gewoon standaard bij. Het is ook je eigen gezondheid die je ermee beschermt en dat t t pakkie aan van de man is vind ik daarom ook onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:26

Ik heb nooit condooms op zak (volgens mij kunnen ze toch ook beschadigen, als je ze al een poos in je portomonee hebt) En ze ook nog nooit gehaald. En wat was ik blij dat vriendlief ze de eerste 2 x keer was vergeten :') Maar het viel gelukkig mee. Daarna al vrij gauw aan de pil gegaan. Omdat volgens mijn vriend die dingen harstikke strak zitten. En ik de geur verschrikkelijk vond.

Maar zou het tussen mij en vriendlief uitgaan, dan zou ik wel condooms bij mij dragen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:35

Rebeccaa schreef:
Ik draag ze niet bij me en ik vind dat persoonlijk ook aan de jongen eerlijk gezegd.

Echt?
je bent toch verantwoordelijk voor je eigen gezondheid.
Leuk om chlamidya op te lopen 'maar het was zijn verantwoordelijkheid!'

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:52

Amaris schreef:
Rebeccaa schreef:
Ik draag ze niet bij me en ik vind dat persoonlijk ook aan de jongen eerlijk gezegd.

Echt?

Daarom dus geen seks die avond? Just a strain of thought, he.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:55

Fiffill schreef:
Ja, inderdaad. Het gaat om jouw gezondheid. Dus dan neem je er toch zelf een mee?
Kijk eerlijk gezegd best vreemd op van alle reacties hier van vrouwen die zelf niks meenemen! Het gaat toch om jezelf, jij wil niet zwanger worden/een SOA oplopen, dan neem je toch ook zelf wat mee? Had niet verwacht dat er zoveel mensen zijn die vinden dat de jongen maar condooms moet hebben.

Amaris schreef:
Echt?

Waarom is dat zo vreemd? Wil niet zeggen dat je het dan maar zomaar zonder doet :? ;)

_San87_ schreef:
Een man die niet aan anti-conceptie denkt hoef ik niet in mijn bed :D. Dus inderdaad, als hij ze niet heeft, gaat het feest niet door. Easy peasy.

+:)+
Ben ook van mening dat ieder voor iets kan zorgen. Ik voor de pil hij de condoom idd hij weet ook de maat :) en heb daarnaast ook graag een man die ook zelf aan dingen denkt/ voor dingen zorgt :j .

ps Mijn huidige vriend is goed door de screening gekomen en ondertussen alweer hééél lang samen dus ondertussen niet meer echt van toepassing
Laatst bijgewerkt door grid op 29-05-13 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:56

Natuurlijk doe je het niet zomaar zonder (dat lijkt me vrij logisch), maar ik vind het raar dat je niet voor jezelf zou zorgen, sta je daar is er geen condoom en dan zou het de 'schuld' van de jongen zijn? Jij wilt toch net zo goed seks?
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 29-05-13 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:57

Fiffill schreef:
Natuurlijk doe je het niet zomaar zonder (dat lijkt me vrij logisch), maar ik vind het raar dat je niet voor jezelf zou zorgen, sta je daar is er geen condoom en dan zou het de 'schuld' van de jongen zijn? :')

Nee hoor ik geef hem niet de schuld da's idd niet eerlijk en zou er dan dus ook nooit boos/ geïrriteerd of zo over doen :n Het is dan gewoon een avondje zonder :Y) wel handig om er vroeg genoeg over te beginnen dan natuurlijk :+
Laatst bijgewerkt door grid op 29-05-13 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:00

Daarom staat er 'schuld'. En het was ook niet per se aan jou gericht, maar aan de mensen die hier van mening zijn dat de mannen het maar mee moeten nemen. Ik vind dat vreemd. Jij wilt toch seks, dan zorg je imo ook gewoon voor je eigen lichaam en neem je zelf ook wat mee. Ik zit er namelijk mee (met mijn gezondheid), ga dat niet van een vent af laten hangen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:13

Weet ik dat niet alleen aan mij gericht is maar aangezien ik er toch nog was en las maar meteen mijn antwoord :)

Persoonlijk ben ik dus geen persoon die echt op zoek ging/ gaat naar seks, maar als het van het 1 naar ander gaat kan de conclusie dan dus idd gewoon zijn geen seks ivm geen condooms in de buurt. Dat zijn mijn principes omdat ik het idd niet zonder zou doen :) Mijn zin vloeit snel weg dus heb daar zelf dus ook niet echt last van en kan me daar eerlijk gezegd dus ook niet druk om maken dat ik dan geen seks heb... (als het goed is/ voelt komen er nog wel meer gelegenheden)
Als die man zich er dan wel druk over maakt is dat op dat moment wel echt zijn eigen probleem en als ie moeilijk doet zal ik er ook echt wel een luchtige/ grappige opmerkingen over maken dat ie er ook zelf voor had kunnen zorgen :Y)
Laatst bijgewerkt door grid op 29-05-13 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:19

Ik lees veel dames die zeggen : Nee, ik zorg voor de spil/spiraal, dus hij voor het condoom.

Zijn jullie dan zo naief? Of komt dat alleen zo over?
Een pil/spiraal voorkomt toch niet hetzelfde als een condoom! Namelijk een SOA.

Ik draag ze niet bij me, gebruik ze ook niet.
Vaste relatie.
Nooit bij me gedragen ook. Ik duik niet zomaar met iemand het bed in. No way.