Moedervlekken...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mear

Re: Moedervlekken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:39

Ik hoorde van mijn derma als er een haar uit groeit zijn ze eigenlijk altijd goedaardig.

Ik zit momenteel met hechtingen in mijn rug, volgende week hoor ik de spannende uitslag.. ik slaap er in ieder geval slecht van.

Deze keer 4 hechtingen (bovenhuids dan), vorig jaar is er eentje op mijn ribbenkast (onder mijn borst) weggehaald en dat is een onwijs lelijk piraten litteken geworden. Daar zaten bovenhuids ongeveer 6 hechtingen in geloof ik.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:45

Ik heb ook veel moedervlekjes. Niet zo als Jolliegirl, die van mij zijn kleiner, net grote sproeten.

ik heb er 1 op mijn rug die ik nog een keer weg wil laten halen. Niet omdat ik er ongerust over ben of omdat het zich verdacht gedraagt (lijkt opsporing verzocht wel :+ ) maar omdat hij precies op de rand van mijn BHband zit, net naast de sluiting.

Mijn vriend heeft wel heel erg veel moedervlekken en die houden we ook goed in de gaten, hij heeft ook een hele bleke huid dus moet goed oppassen in de zon.
Ik ben veel donkerder dan hij.

Wat ik wel heb zijn van die knalrode speldeknopjes, hebben meer mensen die ook?

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:53

Ik heb er ook 2 laten weghalen, viel echt heel erg mee en het litteken is bij mij helaas wel vrij groot. Mijn oma heeft een moedervlek laten weghalen toen het eigenlijk al 'te laat' was, en dat litteken is veel naarder en dat deed ook veel langer pijn. In mijn familie heeft bijna iedereen wel en paar moedervlekken laten weghalen! Veel succes en zorg dat je een fijne littekenzalf uitzoekt, dat helpt goed :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 10:54

SAKKIA schreef:
Wat ik wel heb zijn van die knalrode speldeknopjes, hebben meer mensen die ook?

Ja mn vriend heeft dat ook!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 08:49

Weet iemand eigenlijk wat het betekend als er steeds meer moedervlekken bij komen..? En dan heb ik het over het afgelopen half jaar ongv. Veel kleine donkere stipjes en een paar roze, jeukende grotere.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:55

Als zze jeuken kun je ze beter even na laten kijken bij de huisarts. Het is in principe niet raar om steeds meer moedervlekken erbij te krijgen, tenzij ze raar van vorm zijn, jeuken, of dik groeien

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 08:58

Ja, ik heb al een afspraak bij de dermatoloog :) Maar ik vroeg het me gewoon af. Ik heb inene zoveel nieuwe erbij... Maak me gewoon een beetje zorgen.

Anous_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:47

Net de uitslag opgehaald, die was gelukkig goed! Mijn dag kan niet meer stuk.

Ik durf het niet te zeggen Vivian, gewoon de dermatoloog vragen.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 18:15

Wat fijn :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 08:30

Hoera, ik ben een gezonde vrouw :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:18

Ohh wat een opluchting zal dat zijn.
Gelukkig maar.

Blij dat je het gedaan hebt he?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 10:01

Ja! Het waren alleen geïrriteerde moedervlekken. Ze wilde ze wel weghalen, maar dat hoefde van mij niet :o

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:11

Je hebt ook nog 2 manieren van weghalen... Op mijn gezicht en op mijn borst heb ik 3 laten weghalen. Deze zijn er afgeschroeid. Met, zoals de arts het mij toen uitlegde, een gloeiend draadje wordt de moedervlek in laagjes eraf geschraapt. Wel natuurlijk onder plaatselijke verdoving. Dit was super gelukt. Op mijn borst zou ik niet meer weten waar deze zat, op mijn kin zie je er helemaal niks meer van en op mijn voorhoofd zie je er niks van als je het niet weet.
Daarnaast nog een 3-tal op mijn rug laten weg snijden. Ongeveer 1 cm in het rond en met een aantal hechtigen weer dicht gemaakt. Omdat er vrij veel beweging zit op de plekken waar ze zijn weg gehaald (op de onderrug) zijn die beide een soort 'oogjes' geworden, omdat de hechtingen een beetje zijn uitgerekt.
Degene boven op mijn rug is een heel keurig klein streepje.
Wel blij dat ik het gedaan heb, want 2 waren wel van de 'onrustige' categorie. Wel fijn voor je dat je nu wat meer duidelijkheid hebt!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:45

Ik meld me ook! heb er ook ontzettend veel... vond het eerst altijd verschrikkelijk en durfde nooit goed in bikini te lopen enzo. Maar nu denk ik het is nou eenmaal zo en zo ben ik!

ik heb er ondertussen 3 weg laten halen, 2 zaten in de weg en de ene zat op mijn rug en werd groter en beetje rood, dus arts raadde aan het weg te laten halen. Is gelukkig niks uitgekomen maar ben blij dat dat ie weg is!

overigens weinig van gevoeld, wel alle 3 laten hechten dus dat was even beetje vervelend daarna omdat dat beetje gaat jeuken enzo maar nu kleine littekens aan over gehouden