"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:00

Ik heb hier nooit wat van gemerkt, op wat voor school zit ik :Y)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:02

Nou, als tiener zou ik er ook niet gelukkig van worden als iemand zei dat mannen mij niet 'moeten' omdat ik niet mollig ben.

RusselNuwell

JunkDeLuxe schreef:
RusselNuwell schreef:
Ik snap het punt eigenlijk niet. Mag je tegenwoordig geen eigen smaak meer hebben? Moet ik jou even mooi vinden als een vrouw met vet-rondingen? No offense, maar dat is toch echt een kwestie van smaak. Er zullen genoeg mannen zijn die mij wel te dik vinden, ondanks dat ik ook een gezond bmi heb. En er zullen ook genoeg mannen zijn die vinden dat er nog best een paar kilo's bij mogen.

Ik denk dat iedereen een gezond gewicht moet nastreven dat passend is bij het lichaam, en waar je jezelf goed bij voelt. Welk gewicht dat is kan ook heel erg verschillen. Mijn bmi zal rond de 23 zitten, maar wanneer ik een bmi van 19 heb, dan ben ik een zak botten, terwijl iemand anders met mijn bmi misschien al wel behoorlijk stevig is.

Inderdaad: een GEZOND gewicht.
Ik heb een gezond gewicht, en een gezond BMI. En vandaar dit topic: ik ben gewoon gezond, dus het zou fijn zijn moest de media ophouden ons te bombarderen met 'mollige' en 'dikke' vrouwen en hen gezond en ons ziek te noemen.. :)

Je vind uiteraard zelf mooi wat je zelf mooi vind, dat is voor iedereen zo. Ik geef de voorkeur aan een zandloperfiguur, jij aan het iets rondere, dat mag gewoon! Maar ik ondervind dat maatjes 36 verweten worden ongezond te zijn, en géén echte vrouw te zijn!

Nouja, hier krijg je mij dan weer mee op stang. Ik heb namelijk wel mijn vetjes, maar ik heb wel een zandloperfiguur. Ik ben inderdaad niet mollig omdat ik maatje 40 heb zoals hierboven door iemand werd gezegd.

Ik vat de media ook heel anders op. Ik heb het altijd opgevat als 'wees trots op je lichaam, ook al heb je iets meer vet dan het standaard-modellenbeeld'. Je bent dus niet lelijker dan iemand, omdat jij dat modellenfiguur hebt, of omdat jij dat juist niet hebt.

Anoniem

MamaJella schreef:
Stiekem moet ik hier wel even over lachen dames. Je voelt je aangevallen omdat je slank bent? Ga weg zeg.
Ik ben mijn hele leven al "een maatje meer", niet echt dik, maar ook zeker niet slank. En het heeft heel lang geduurd voordat ik dat kon accepteren. En weet je waarom? Omdat ik niet aan het ideaalbeeld voldeed. Niet in dat maatje 36 paste. En ik heb de nodige diëten geprobeerd, zelfs zo streng dat ik mezelf aan het uithongeren was. Lekker gezond bezig.
Uiteindelijk heb ik mezelf geaccepteerd, met alle rondingen, rolletjes en andere dingen die daarbij horen. Ik let nu op mijn gewicht voor mijn gezondheid, en niet om aan dat ideaalbeeld te kunnen voldoen. En ik voel me daar goed bij :) Dus ja, van mij mag dat "ideaalbeeld" best iets groter zijn dan maatje 36.

Kijk van dit soort reacties word ik altijd wat kregelig. Dat je je het niet voor kan stellen, dan zal het wel niet zo zijn. Vele maatjes meer, wijzen een op gezond gewicht zijnd iemand, vaak op hun slank zijn op niet al te vriendelijke wijze.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:04

Krijgen we dit weer :O
Er zijn volgens mij al tíg topics over dit onderwerp maar dan steeds in een iets andere vorm en het loopt altijd uit op 'maar ík ben met maatje zusenzo gewoon slank', 'maar ík zie er met mijn xx gewicht niet uit alsof ik maatje zusenzo heb' etc, etc etc..
En áltijd is er iemand op de tenen getrapt door de mening van een ander hoe genuanceerd die ook wordt gebracht..queue drama en verdriet. Ik verbaas me elke keer weer over hoe druk mensen zich maken om hoe een ander er uit ziet..dat baart me eerlijk gezegt het meest zorgen. Wat maakt het mensen uit of een ander dik of dun is..of misschien wel gewoon er tussen in. Mensen zijn nou eenmaal verschillend, de een komt aan van veel eten, de ander door het gebruik van een of andere medicatie. De een is natuurlijk slank of dun, de ander heeft weer een probleem zoals anorexia. Zulke dingen kun je niet aan iemand aflezen net zoals er niet vanaf de buitenkant de zien is of en in welke mate iemand er iets aan probeert te doen. Daarbij vraag ik me af waarom je het uberhaupt zou willen weten, het is het leven en lichaam van iemand anders. Er zijn zat belangrijkere dingen in het leven om je druk over te maken.

Een beetje respect over en weer (dik naar dun en dun naar dik) zou wel fijn zijn.
Het is ongelofelijk cliché maar Beauty is in the eye of the beholder. De een vind dik of mollig mooi de ander weer dun en dat is je goed recht! Maar haal een ander dat niet aan jouw persoonlijke ideaal beeld voldoet niet naar beneden want daar wordt je zelf niet beter van en veroorzaakt alleen maar verdriet bij de ander.

"Ik ben slank dus iedereen die zwaarder is dan ik is moddervet" of "Ik ben dik dus iedereen die minder weegt dan ik heeft anorexia". Pijnlijk voor beide partijen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:04

little_king schreef:
@ts
Als ik maat 42 draag heb ik een gezond gewicht, het zou fijn vinden als mensen dat niet bombarderen als mollig.

nou idd, alle stevige damens worden nu in dit topic anders ook echt bestempelt als dik..
uhm jullie doen nu precies hetzelfde maar dan andersom :')

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 16:05

Menino schreef:
JunkDeLuxe schreef:

Maar daar zit het probleem nu net, dat probeer ik net duidelijk te maken :D

Slanke meisjes, zonder een extraatje, worden bekeken alsof ze anorexia hebben.
Omdat er tegenwoordig meer vrouwen zijn met maatje 40 dan met maatje 36. Maar daarom hebben de maatjes 36 toch geen eetstoornis?!

Ik heb kleur op m'n wangen, ben levenslustig genoeg, en heb vaste pizza-dagen. Elke dag koekjes, hier en daar een ijsje: geloof me, ik ben een vreetzak haha. Dus ik persoonlijk vind het strontvervelend, als mensen mijn sleutelbeenderen zien en er bij hen een alarmbelletje gaat rinkelen... IK BEN GEWOON NORMAAL & GEZOND, flikker op :D

Dat is dan wel overdreven natuurlijk haha, maar je snapt me wel :D

denk dat het ook wel komt omdat iedereen steeds zwaarder wordt, daar onwijs veel aandacht aan wordt besteedt en er dus ook gewoon meer eetproblemen zijn (omdat mensen steeds wanhopiger worden en meer drang voelen om af te vallen). Mss dat dingen daarom wel eerder als eetprobleem gezien wordt. Vervelend en vermoeiend voor jou, maar ik denk niet dat het vervelend bedoeld wordt...

Ik denk ook dat mensen zich er veel minder bewust van zijn dat opmerkingen tegen dunne mensen net zo goed kwetsend kunnen zijn omdat het in veel kringen wél een ideaalbeeld is en mensen er dus niet bij stil staan dat dat ook niet door iedereen helemaal 100% ' geaccepteerd' wordt. Dus beseffen mensen niet dat dat voor iemand die z'n hele leven al te horen krijgt ' dat ' ie best wat mag aankomen ' helemaal niet zo aardig en positief meer is... (vooral omdat ze het zelf wel als ideaal zien)

Toch denk ik dat er een stuk meer minachting is tov overgewicht dan ondergewicht, dus in dat opzicht snap ik ook wel dat je van dat eerste een stuk meer tegengeluiden hoort dat we dat ' ook ' moeten accepteren.
Maar weet niet zo zeer of dat nou met een nieuwe ' standaard ' te maken heeft...
Dat plaatje wat hierboven staat is gewoon banketstaaf en kwetsend, dus ik snap niet dat mensen dat op facebook zetten :+ Dat zegt ook wel iets over iemands niveau :+

Ik wordt regelmatig "Ethiopiër" of "knook" genoemd door m'n stiefvader. Als ik daar binnenspring, krijg ik ook steevast een hoop koekjes in mijn richting geduwd :+ Vorige week was wel het toppunt haha, ik ben net wegens darmproblemen (lees tussen de regels haha) een beetje afgevallen en mijn jeans viel nogal ruim... Heeft ie me z'n proteïnenshake meegegeven, als ik nog meer afval moet ik daar dagelijks een liter van opdrinken om geen ondergewicht te krijgen :D

Er zijn heel veel magere meisjes trouwens die daar ook niet om gevraagd hebben. Die bv hun eten te snel verteren, en echt niet bijkomen ook al gaan ze elke dag naar het frituur. De ene kijkt naar mayonaise en voelt een nieuw rolletje opzetten, de andere lepelt 5 potten choco uit zonder ook maar 1gr bij te komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:07

dollyspikkel schreef:
Joolien schreef:
Mensen vragen aan mij altijd of ik wel genoeg eet. Je vraagt toch ook niet aan een dikker persoon of deze niet teveel eet? Ik vind het altijd zo raar :+

Dat plaatje of eerder de tekst vind ik echt ziekelijk eigenlijk :n

Geloof me... je wordt daar wel degelijk over aangesproken

Dat kan ik begrijpen, maar ik zie alleen voor me dan mensen die dichtbij je staan of je al langer kennen er wat over zeggen?
Bij mij zijn het soms ook wildvreemden die er meteen over beginnen.

Anoniem

wilmatj schreef:
little_king schreef:
@ts
Als ik maat 42 draag heb ik een gezond gewicht, het zou fijn vinden als mensen dat niet bombarderen als mollig.

nou idd, alle stevige damens worden nu in dit topic anders ook echt bestempelt als dik..

Ja, maar dat is taboe, dunne mensen die iets over de dikke medemens zeggen, andersom mag het allemaal wel. Zo vreemd vind ik dat. Als ik iemand uit zou maken voor vet varken, oei dan is de wereld te klein, maakt iemand mij uit voor gratenpakhuis of een zak botten, dan moet dat maar kunnen en lachen we er ook nog om.

Lianne86

Daarom, weer typisch gezeik om iets omdat we over iets moeten zeuren...

Zullen we het maar over het weer gaan hebben? En iedereen gewoon lekker laten doen waar hij/zij zich goed bij voelt... En als het ongezond wordt (de ene of de andere kant op) dat je dan een opmerking maakt... maar ok...Stel je voor dat we trechtertjes bij dunne mensen in hun mond moeten gaan stoppen en dikke mensen op hun handjes moeten tikken als ze alleen al aan eten denken :')

De meest geniale actie vond ik nog wel (maat 38/40); spijkerbroek maat 29-31 (merkafhankelijk :') jeej)) "Is het voor jou niet moeilijk om broeken te vinden?" Ik heb een standaard maat... En dat stomme kind wat kindermaatjes droeg, vroeg dat gewoon... (Klein en dun... zo'n poppetje...) Toen floepte ik er ook heel lief uit "misschien moet je eens uit de kinderkledingzaken gaan en winkels binnenlopen waar ze kleding hebben voor volwassen mensen" :') Van die mensen die doen of jij "abnormaal" eruit ziet, terwijl je een gezond gewicht hebt, en gewoon ook standaard kleren kunt kopen in winkels... Maar je ziet er anders uit dan zij... en ze zijn te trots op zichzelf... Daar heb ik zo'n hekel aan :')

Iets zeggen als het ongezond gaat worden, ok... Maar anders... omdat de ander er toevallig dikker/dunner uitziet...

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 16:08

wilmatj schreef:
little_king schreef:
@ts

Zo bedoelde ik het niet, Wilmatj en Little_king!
Als je met maatje 42 een gezond gewicht hebt, is dat natuurlijk ideaal :D Daarom hamer ik ook de hele tijd op het gezonde deel, want het gaat uiteraard niet enkel om wat we mooi vinden, het moet ook gezond zijn!

Jouw maatje 42 kan in combinatie met je lengte inderdaad gezond zijn; met mijn lengte zou ik dat echter niet proberen. Net zoals iemand die 1.70m is ook niet gezond zou zijn met mijn gewicht!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:09

Ik snap niet waarom er altijd aparte "kijk mij slachtoffer zijn" topics gemaakt moeten worden over dit onderwerp.
Ik ben te zwaar en daar voel ik me zwaar klote bij, ik probeer er van alles aan te doen en tot noch toe zonder succes. Daar worden ook wel eens vervelende opmerkingen over gemaakt.
Een vriendin van mij van vroeger had exact het tegenover gestelde. Zij had ondergewicht, kon hier niks aan doen, at als een werkpaard. Zij had ook problemen met hoe ze eruit zag en daar werden ook opmerkingen over gemaakt.

Er werd genoemd "als slanke vrouw wordt je raar aangekeken als je een toetje afslaat", hoe denk je dat het voelt als iemand jou voor het gemak maar overslaat?

Waarom kunnen we niet accepteren dat mensen blijkbaar de behoefte hebben elkaar af te troeven ten behoeve van henzelf? Waarom moeten we met z'n allen altijd in de slachtofferrol kruipen? Als je dat doet, doe je eigenlijk als die "tough girl" opmerkingen (ik ben slank, deal with it. Ik ben te zwaar, kan jou het schelen) helemaal te niet.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 16:10

mayniac_val schreef:
Nou, als tiener zou ik er ook niet gelukkig van worden als iemand zei dat mannen mij niet 'moeten' omdat ik niet mollig ben.

Tegen mijn nichtje zei een kerel dit gisteren:
- ik wil jou niet, want jij hebt een half geschoren hoofd. Dan heb ik nog liever iemand die mollig is, dan een halve kale kop!

Ik heb die kerel wel zijn vet gegeven haha, hoe oppervlakkig kun je zijn zeg! Ik heb hem verteld dat haar haar wel terug zal aangroeien, maar dat hij maar mooi met z'n lelijke karakter zit opgescheept!

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:11

Joolien schreef:
Dat kan ik begrijpen, maar ik zie alleen voor me dan mensen die dichtbij je staan of je al langer kennen er wat over zeggen?

Nee, meestal juist niet. Mensen die ik al langer ken zeggen er niets van, meestal zijn het ook wildvreemden die hier iets van zeggen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:12

Over dat ''anorexia'' gezeur, ik maak mij gewoon zorgen over een paar vriendinnen die altijd hun eten weggeven of niet mee nemen en heel slank zijn. Bij sommige vriendinnen slobberen hun skinny jeans en met een paar gaat het thuis ook niet goed. Is het dan een doodzonde als ik zeg dat ze hun eten zelf op moeten eten en niet moeten weggooien/weggeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:13

dollyspikkel schreef:
Joolien schreef:

Nee, meestal juist niet. Mensen die ik al langer ken zeggen er niets van, meestal zijn het ook wildvreemden die hier iets van zeggen.

Ok. Eigenlijk best bizar...

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:13

Mindim schreef:
wilmatj schreef:

Ja, maar dat is taboe, dunne mensen die iets over de dikke medemens zeggen, andersom mag het allemaal wel. Zo vreemd vind ik dat. Als ik iemand uit zou maken voor vet varken, oei dan is de wereld te klein, maakt iemand mij uit voor gratenpakhuis of een zak botten, dan moet dat maar kunnen en lachen we er ook nog om.

nee daarom juist, hier worden dingen gezegd over mensen met een maatje meer dat ik denk tja.. en dan wel klagen dat mensen wat over hun zeggen.

zoals mijn mams altijd wijs zegt, als je iets zelf niet wilt, doe dit dan ook bij een ander niet.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:14

JunkDeLuxe schreef:
Als je met maatje 42 een gezond gewicht hebt, is dat natuurlijk ideaal :D Daarom hamer ik ook de hele tijd op het gezonde deel, want het gaat uiteraard niet enkel om wat we mooi vinden, het moet ook gezond zijn!

Jouw maatje 42 kan in combinatie met je lengte inderdaad gezond zijn; met mijn lengte zou ik dat echter niet proberen. Net zoals iemand die 1.70m is ook niet gezond zou zijn met mijn gewicht!

"Het is veel zo dat de nederlandse vrouw gemiddels maat 42/44 heeft."
maar dit maak jij wel zwart ts, jij vind dit dus wel al extreem.

En als we het dan hebben over aangesproken worden, ja als dikker persoon wordt je echt aangesproken door wild vreemde.
Ik denk meer dan andersom juist door de media dat er te veel dikke mensen zijn. Elk pondje gaat door het mondje.
Ook al kijkt deze persoon alleen naar de mayonaise. Toch weet de rest van de wereld dat ze wel te veel eet, anders kan het niet.

Dus net zo veel vooroordelen en opmerkingen naar de mollige mensen dan naar de dunne menen.
maar je merkt het pas, het raakt je pas als het je zelf raakt.
Dat is het verschil.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 16:14

dollyspikkel schreef:
Joolien schreef:

Tja maar dat zijn de ook duidelijk sukkels, die hebben op alles en iedereen wel wat aan te merken.
Zoiets zou ik echt nooit doen, je weet immers nooit wat het verhaal achter die situatie is! Evengoed is het medisch!
En zelfs als dat niet zo is: laat toch gaan joh, waar moei je je mee! Ieder doet zijn ding, klaar toch?!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:15

Corally_B schreef:
In de middeleeuwen waren zogenoemende "rubens" vrouwen (mollige vrouwen) het ideaalbeeld. Alleen maar om aan te geven dat dit gewoon een modegrill is. Over een jaar of 5 bewijst 1 of andere studie weer dat BMI etc overrated is. Komt er weer een ander meetgeval voor over/onder gewicht en is "dun" en "slank" weer in de mode.

Toch blijft het natuurlijk niet kloppen dat de modebrache veelal gebasseerd is op chinese maten. In China zijn de mensen nou eenmaal kleiner als in europa. Een normale europeaanse maat 42 is voor China een "big sixe"....

Wat is het ideaalbeeld? Is het ideaalbeeld een "gezond" gewicht? BMI? Maar iemand met normal BMI die totaal niet gezond eet hoeft dus niet gezonder te zijn dan iemand met een hoger BMI, dus wat zegt BMI eigenlijk? Of is het ideaalbeeld chineze confectiematen, dus maatje 36? Is dit het ideaalbeeld van de wereld? Of is een lichaam als Beyonce het ideaalbeeld, zij word geroemd om haal "ronde" vormen.....

Ik denk dat ideaalbeeld suggestief is, gelukkig hebben we verschillende maten en gelukkig zijn er mensen die van dun, gewoon en dik houden.

_/-\o_

Helemaal mee eens.

Ik heb het gevoel dat mollige vrouwen het idee hebben dat ze zichzelf moeten verdedigen, en helemaal op het internet waar al gauw wordt gezegd dat iemand te dik is, lekker anoniem enzo. Iig als ik bijvoorbeeld naar cosplay-foto's kijk van iemand die ook maar iets overgewicht heeft dan zie ik gelijk minstens 10 reacties met "omg too fat to cosplay this character", etc. Dus ik denk dat het een agressieve tegenreactie is van mollige mensen die zich daardoor gekwetst voelen.

Ik snap het zelf ook wel, heb ook wat overgewicht ook al eet ik gezond, jog ik 1 tot 5 x in de week maar minstens elke week en gaat mijn conditie met grote sprongen vooruit. En heb dan soms ook wel zoiets van "hè, waarom moeten mensen nou weer ***-opmerkingen maken over mensen met ook maar iets overgewicht en gaan ze er vanuit dat het iemand is die niet z/h best doet gezond te leven". En ik geef daarbij toe dat ik zelf, als ik alles kon eten wat ik wilde en dun zou blijven, ik een stuk ongezonder zou leven dan nu :=

Maar goed, met de stelling: Ben ik het eens, maar andersom ook. Ik vind dat iedereen elkaar in zijn / haar waarde moet laten, onafhankelijk of ze dun of mollig zijn. :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:16

Molfre schreef:
Ik snap niet waarom er altijd aparte "kijk mij slachtoffer zijn" topics gemaakt moeten worden over dit onderwerp.
Ik ben te zwaar en daar voel ik me zwaar klote bij, ik probeer er van alles aan te doen en tot noch toe zonder succes. Daar worden ook wel eens vervelende opmerkingen over gemaakt.
Een vriendin van mij van vroeger had exact het tegenover gestelde. Zij had ondergewicht, kon hier niks aan doen, at als een werkpaard. Zij had ook problemen met hoe ze eruit zag en daar werden ook opmerkingen over gemaakt.

Er werd genoemd "als slanke vrouw wordt je raar aangekeken als je een toetje afslaat", hoe denk je dat het voelt als iemand jou voor het gemak maar overslaat?

Waarom kunnen we niet accepteren dat mensen blijkbaar de behoefte hebben elkaar af te troeven ten behoeve van henzelf? Waarom moeten we met z'n allen altijd in de slachtofferrol kruipen? Als je dat doet, doe je eigenlijk als die "tough girl" opmerkingen (ik ben slank, deal with it. Ik ben te zwaar, kan jou het schelen) helemaal te niet.

En zo is het!
Er worden net zoveel nare opmerkingen gemaakt naar dunnere mensen als naar dikkere mensen.
maar je voelt het pas als het jou betreft.

laten we daar gewoon mee ophouden!
En elk die een sneer geeft een spreekwoordelijke draai om de oren geven.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 16:17

little_king schreef:
JunkDeLuxe schreef:

"Het is veel zo dat de nederlandse vrouw gemiddels maat 42/44 heeft."
maar dit maak jij wel zwart ts, jij vind dit dus wel al extreem.

En als we het dan hebben over aangesproken worden, ja als dikker persoon wordt je echt aangesproken door wild vreemde.
Ik denk meer dan andersom juist door de media dat er te veel dikke mensen zijn. Elk pondje gaat door het mondje.
Ook al kijkt deze persoon alleen naar de mayonaise. Toch weet de rest van de wereld dat ze wel te veel eet, anders kan het niet.

Dus net zo veel vooroordelen en opmerkingen naar de mollige mensen dan naar de dunne menen.
maar je merkt het pas, het raakt je pas als het je zelf raakt.
Dat is het verschil.

Dat heb ik inderdaad nogal fout verwoord...
Als ik naar maatje 42 verwijs, doe ik dat met mijn eigen lengte in gedachten. En dat zou dus echt overgewicht betekenen.
En ik weet ook wel dat ik mezelf als prille twintiger niet mag vergelijken met een veertiger die al 3 kinderen gebaard heeft :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:17

Oke, wat voor gewicht heb dan gemiddeld als je een maat 42/44 aan hebt?? Ik heb daar geen idee van.
Ik ben 1.72 weeg, 59 kilo en mijn kledingmaat verschilt tussen 28 maat spijkerbroek tot 40 voor een truitje, maar dat komt door mijn bos hout voor de deur :D Ik sport veel, dus ben niet mager, maar pas ruim in 17 inch zadel. Even voor de beeldvorming. Wat is de beeldvorming van maat 42/44??

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:18

little_king schreef:
Molfre schreef:

En zo is het!
Er worden net zoveel nare opmerkingen gemaakt naar dunnere mensen als naar dikkere mensen.
maar je voelt het pas als het jou betreft.

laten we daar gewoon mee ophouden!
En elk die een sneer geeft een spreekwoordelijke draai om de oren geven.

helemaal mee eens :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:18

Juist omdat ik weet hoe kwetsend opmerkingen aan kunnen komen zal ik me niet snel daartoe wagen.

Zelf ben ik mager... te mager, op de rand van gezond gewicht (qua bmi) en zou graag een kilo of 6/7 aankomen, maar net zo moeilijk is 6/7 aankomen als dat het moeilijk is om 6/7 kilo af te vallen (richting ideaalgewicht toe dan, 6 kilo afvallen terwijl je eigenlijk 30 kg moet afvallen is een stuk makkelijker, net als 6 kilo aankomen als je eigenlijk 20 kg moet aankomen makkelijker is).

En in mijn geval is het zo dat als ik eindelijk weer een paar kilo aangekomen ben de maandenlange moeite in 5 dagen weer verdwenen is door ziekte/stress oid, en kun je weer opnieuw beginnen, erg frustrerend om dan niet het bijltje erbij neer te gooien.
Eten omdat je 'moet eten' en eigenlijk geen trek meer hebt is misschien leuk voor een week, maar niet dag in dag uit.

Tja, ik heb dan wel maatje 34/36 maar helaas maar een zielige buste en amper billen voor in mijn broek :')
En tja ik kan er grapjes om maken tuurlijk, maar als je even niet zo stevig in je vel zit, onzeker bent ed kunnen opmerkingen als:
- je ziet er ziekelijk uit
- eet eens wat meer
- eet je wel voldoende
- ik zou als ik jou was een bak ben en jerry's per dag eten (zeer gezond :P en dan praat ik nog niet over je portomonee lol)
- logisch dat je het koud hebt je hebt geen vet op je lijf
etc etc
Kunnen hard aankomen.