Slaapprobleem, wie nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:03

19marjo90 schreef:
Maar krijg jij juist niet heel veel adrenaline van sit ups doen? Als ik savonds sport, slaap ik echt niet zo goed:p

Nee, ik word er echt lichamelijk moe van en dan kan ik rustiger inslapen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:11

Kirrr schreef:
Ik lees wel heel negatieve ervaringen over die melatonine ook...
duizelingen, hoofdpijnen, enorm slap en duf overdag, niet wakker geraken, maagproblemen, darmklachten, veel plassen, ook spierslapte in benen en armen...

Dacht dat het een goed iets was om te proberen, maar ben nu toch wel een sceptisch..

Als je op google melatonine ervaring intypt, dan krijg je verscheidene ervaringen.

Sommige hebben alleen maar positieve, maar ik zie toch veel meer slechtere...

Maar vergeet niet dat slechte ervaringen veel sneller gedeeld worden dan goede berichten (en dan is het de vraag of het volledig te wijten is aan melatonine uiteraard en niet aan onderliggende problemen doordat men bv is gestopt met slaapmiddelen of last heeft van psychische klachten) en welke dosis ze hebben genomen.

Ik ben er echt zeer tevreden over en de enige bijwerking die ik heb is dat ik lekker op tijd slaap en door slaap :) maar ik neem ook geen hele hoge dosis (max 3 mg en dat is zeldzaam). Kan mij wel voorstellen dat langdurig gebruik van hoge doseringen wel wat sufheid zou kunnen veroorzaken. Dan zou je eigenlijk eens 1 mg moeten proberen op een avond dat je de dag erna niets hebt qua werk etc. Mocht je wel sufheid merken, dan is het niet zo erg. T is natuurlijk geen zaligmakend middel, voor mijn moeder doet het echt 0.0 en als het zonder pillen op een natuurlijke en gezonde manier kan is het nog mooier uiteraard.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:27

Ik doe er meestal ook vrij lang over om in slaap te vallen. Doorslapen is geen probleem. Uitslapen kan ik ook heel goed. :)) Wakker worden duurt bij mij net zo lang als inslapen. :')

Ik zie het alleen niet als probleem. Ik heb geen vast ritme en dat gaat er ook niet komen. Ik ben student, heb soms 's ochtends college of werk, maar ik heb ook wel eens college tot half 10 's avonds en ik wil ook wel eens naar een feestje of zo. Ik functioneer dan ook prima op wat minder slaap. De aangeraden 8 uur slaap per nacht haal ik vrijwel nooit. Ik heb dit altijd al zo gehad, dus ik maak me er ook niet druk om. Ik weet zeker dat ik niet sneller in slaap val als ik ga piekeren over het feit dat ik niet snel genoeg in slaap val, dus ik pieker daar maar gewoon niet over. Ik kan mijn gedachten over het algemeen goed bij andere dingen houden. 's Ochtends zet ik de wekker wat eerder zodat ik rustig de tijd heb om wakker te worden.

Als het is uitgesloten dat het een fysiek probleem is, dan denk ik toch ook dat loslaten het beste werkt. Ik snap dat dat voor veel mensen niet zo makkelijk is... Yoga, meditatie- of ademhalingstechnieken gebruiken, vind ik een goede tip. Misschien werkt dat ook niet voor iedereen, maar wat kan het voor kwaad om het te proberen? Dan moet je natuurlijk wel even doorzetten, het zal geen verschil maken als je het na twee minuten alweer opgeeft. :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:29

Ik heb ook heel lang slaapproblemen gehad
op den duur heb ik temazepan gehad vd dokter dat hielp goed :)

jans1999

Re: Slaapprobleem, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:29

ha ik meld me!!! wat ik ook doe, ik staar naar het plafont en er gebeurt NIKS

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:31

Ik heb ook een tijd gehad dat ik niet/slecht in slaap kon komen. Heb toen melatonine pilletjes gekocht en ik ben ook totaal niet van de pillentjes. Ik gebruik het niet altijd. Alleen als ik meerdere dagen achter elkaar niet in slaap kan komen. Moet zeggen, ik heb er baat bij gehad.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:59

Ik meld me ook! Vroeger was het echt een ramp, ik lag iedere nacht eerst 2 uur wakker voordat ik eens een keer in slaap viel. Nu gaat het iets beter. Af en toe periodes dat ik iedere nacht een paar keer wakker word, dan ben ik de volgende dag doodmoe. En ook vaak nog avonden dat het zeker een uur duurt voor ik slaap. Ik probeer op tijd te gaan slapen (10 uur naar bed) maar voor ik slaap is het dus vaak later en dan de volgende dag weer zo vroeg op, zucht... Moet wel zeggen dat het de laatste 2 jaar ook een beetje mijn eigen schuld is geweest. Ik werkte 2 nachtdiensten per week (moest wel, werk is hier niet dik gezaaid) en geloof me, dat breekt je op als je ook nog school ernaast hebt. Van 36 uur wakker zijn en daarna 14 uur slapen, dan weer 6 uur wakker en wéér slapen... Op een gegeven moment sliep ik wanneer het maar uitkwam, en meestal overdag of in de les :')

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:01

Ik ben een ramp betreft slapen maar sinds ik de tabletjes van dokter vogel gebruik de extra sterkte gaat het een stuk beter.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:03

blingpiggy schreef:
Hier nog een slecht slaper... vroeger was inslapen een ramp (lag rustig 1,5 uur wakker)
Sinds ik stopte met roken is juist het doorslapen een probleem! Elke nacht word ik rond 3 uur wakker en val ik niet meer in slaap.... -O-
Momenteel heb ik nog slaappillen van de huisarts... maar ze helpen maar weinig en vanaf morgen moet ik ze ook weer gaan afbouwen...
Volgens huisarts kunnen we verder blijven zoeken naar medicijnen die WEL werken, maar ik weet niet zo goed of dat de oplossing is...?

Haha FjordHorse, ik herken dat ook! En iedereen roept maar dat je het ''gewoon los moet laten''
Ja..... HOE dan??!

Iemand hier al ervaring met een doorverwijzing? En moet je dan denken aan slaaptherapie of echt ziekenhuisonderzoeken?

Ik gebruik melatonine die de hele nacht wat afgeeft.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 20:32

Vandaag goed voornemen.. Ik kruip om 10uur mijn bed in. Benieuwd hoe lang ik erover ga doen om in slaap te raken (moet morgen om 5 uur op, hoop van harte dat ik niet zoals gewoonlijk tot 4 uur wakker blijf.. dan wordt het wat pijnlijk :') )

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 22:08

Hopla en nog steeds wakker. Heb me nog nooit zo fris en monter gevoeld. Net of al mijn vermoeidheid verdwijnt als sneeuw voor de zon van moment dat ik mijn bed in kruip -:(-

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 16:37

Slapen opgegeven gisteren, dan maar op stap geweest met een vriend. Om 5 uur opstaan is 7uur geworden :')

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:33

Dat is ook een tactiek, FjordHorse :') Nu een beetje fit?

Forumster, welke melatonine is dat? Ik heb ooit ook zo'n potje gekocht, het heette time release, maar deed ook niets bij mij....

Ik heb niets geslapen vannacht (misschien 2 uurtjes weggedommeld), ik zou op wedstrijd maar heb afgezegd :( Uit frustratie ben ik ook maar gaan roken (na bijna 5 maand te zijn gestopt...)
Heb wel besloten wat dingen te schrappen, zoals familiebezoekjes, en het huishouden (vriend gaat wat meer doen). Dit haalt misschien de ''druk'' er een beetje af....

Lovebodin, interessant om te horen over dat slaapcentum :) Misschien ook maar met mn huisarts overleggen!

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 18:38

Haha tja sta vannacht met de nachtshift dus vrees dat er al de fitheid er tegen de nacht wel uitgaat -.- Probeer dan maar eens een normaal ritme op te bouwen.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:54

Ik weet niet of ik dit echt een slaapprobleem kan noemen, maar ik word vaak wakker en voel me dan totaal niet uitgerust, ook al heb ik dan 10 uur geslapen. Ik heb het idee dat dit komt omdat ik bijvoorbeeld daarvoor al een keer wakker ben geworden, weer in slaap ben gevallen, en daarna midden in een slaapcyclus wakker word en daarom moe ben. Kan dit kloppen of komt het door iets anders? :?

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 22:32

Kan goed kloppen! Als je op juist moment wakker wordt na 4 uur slaap dan kan je je best veel meer uitgeslapen voelen dan na 10 uur slaap met wakker op fout moment. Je hebt daar een site voor: http://sleepyti.me/ kan je berekenen hoe lang je moet slapen of wanner wakker worden :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:53

Het zou ook kunnen dat je op een heel andere plek in huis beter in slaap valt c.q. slaapt. Misschien kun je in de huidige ruimte je rust niet vinden.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 19:57

Dat zou ook kunnen bij sommige.. Bij mij maakt het niets uit. Ik ben vb voorbije dagen bij een kennis op kot blijven slapen (het is nu blok en hij studeert thuis dus ik mag kot even opeisen, zit ik alleen in dus), dus feitelijk totaal andere omgeving en nugabollen hulp. Had indruk dat het alleen nog erger was want elk nieuw geluidje enz daar verschoot ik snachts van. Ben nogal paranoïa dat er inbrekers gaan zijn :')
Maar misschien dat het bij andere mensen wel van hulp kan zijn? Is alleszins proberen waard.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 07:54

Vannacht bij vriend geslapen, was wel echt aan een goeie nachtrust toe. Bleek ook wel, ben denk ik toen ik rond half 11 mijn kussen raakte gelijk in slaap gevallen. Maar helaas, werd om 3.00uur wakker, moest plassen, en ja hoor, kon niet meer slapen, zo frustrerend.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 07:57

blingpiggy schreef:
Forumster, welke melatonine is dat? Ik heb ooit ook zo'n potje gekocht, het heette time release, maar deed ook niets bij mij....

Deze
Afbeelding
Heb een paar keer geprobeerd er twee te nemen omdat ik toch nog om 5u wakker werd, maar dan ben ik de halve ochtend %)

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:00

Hier nog iemand!
Ik heb echter geen probleem met inslapen, want lig binnen een paar minuten te slapen.
Word echter elke nacht standaard om 03.00 uur wakker en kom niet meer in slaap.
Tegen een uur of 6 in de ochtend val ik weer in slaap, maar een half uur later gaat dan mijn wekker weer.
Heb al geprobeerd wat eerder naar bed te gaan, maar hoe eerder ik op bed lig, hoe eerder ik ook weer wakker ben.
Ga ik bijvoorbeeld een uur eerder slapen, word ik om 02.00 uur wakker, dus dat lost het probleem ook niet op.

Ik heb al melatonine via de huisarts, die is een stuk sterker dan van de drogist.
Helaas helpt dit dus niet echt :n

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:25

Forumster, die had ik dus ook en hielp mij niet,....

Michelle, ik heb exact hetzelfde probleem |o Alsof ik een biologische klok heb die tussen 2 en 3 uur snachts afgaat.... :(

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:47

Ja als ik ooit om 3 uur op moet staan om op vakantie te gaan of iets dergelijks, dan is het wel makkelijk :=
Maar nu vervloek ik het :(

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:52

Hier nog iemand met een slaapstoornis. Na jaren aanmodderen met middeltjes die niks hielpen ben ik door mijn huidige huisarts doorverwezen naar een slaapkliniek. Ik heb inmiddels een intakegesprek gehad met een neuroloog.
12 Juli moet ik een apparaat ophalen die tien dagen mijn slaap/waakritme meet in mijn thuissituatie. 23 Juli heb ik dan het onderzoek; een nacht in de slaapkliniek waarbij een EEG wordt gemaakt.
Ik hoop heel erg op een aanwijsbare oorzaak want heel lang ga ik dit niet meer volhouden...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:57