19marjo90 schreef:Maar krijg jij juist niet heel veel adrenaline van sit ups doen? Als ik savonds sport, slaap ik echt niet zo goed:p
Nee, ik word er echt lichamelijk moe van en dan kan ik rustiger inslapen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kirrr schreef:Ik lees wel heel negatieve ervaringen over die melatonine ook...
duizelingen, hoofdpijnen, enorm slap en duf overdag, niet wakker geraken, maagproblemen, darmklachten, veel plassen, ook spierslapte in benen en armen...
Dacht dat het een goed iets was om te proberen, maar ben nu toch wel een sceptisch..
Als je op google melatonine ervaring intypt, dan krijg je verscheidene ervaringen.
Sommige hebben alleen maar positieve, maar ik zie toch veel meer slechtere...
maar ik neem ook geen hele hoge dosis (max 3 mg en dat is zeldzaam). Kan mij wel voorstellen dat langdurig gebruik van hoge doseringen wel wat sufheid zou kunnen veroorzaken. Dan zou je eigenlijk eens 1 mg moeten proberen op een avond dat je de dag erna niets hebt qua werk etc. Mocht je wel sufheid merken, dan is het niet zo erg. T is natuurlijk geen zaligmakend middel, voor mijn moeder doet het echt 0.0 en als het zonder pillen op een natuurlijke en gezonde manier kan is het nog mooier uiteraard.
Wakker worden duurt bij mij net zo lang als inslapen. 
blingpiggy schreef:Hier nog een slecht slaper... vroeger was inslapen een ramp (lag rustig 1,5 uur wakker)
Sinds ik stopte met roken is juist het doorslapen een probleem! Elke nacht word ik rond 3 uur wakker en val ik niet meer in slaap....![]()
Momenteel heb ik nog slaappillen van de huisarts... maar ze helpen maar weinig en vanaf morgen moet ik ze ook weer gaan afbouwen...
Volgens huisarts kunnen we verder blijven zoeken naar medicijnen die WEL werken, maar ik weet niet zo goed of dat de oplossing is...?
Haha FjordHorse, ik herken dat ook! En iedereen roept maar dat je het ''gewoon los moet laten''
Ja..... HOE dan??!
Iemand hier al ervaring met een doorverwijzing? En moet je dan denken aan slaaptherapie of echt ziekenhuisonderzoeken?
)
Nu een beetje fit?
Uit frustratie ben ik ook maar gaan roken (na bijna 5 maand te zijn gestopt...)
Misschien ook maar met mn huisarts overleggen!
Alsof ik een biologische klok heb die tussen 2 en 3 uur snachts afgaat....