Afkicken van een shopverslaving; wie doet mee/ondersteunt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: Afkicken van een shopverslaving; wie doet mee/ondersteunt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 19:12

Eigenlijk krijg ik alleen maar meer zin om te shoppen door dit topic. Jiehaaaa herinnerd mij er net weer aan dat ik laatst leuke schoenen bij Van Haren heb gezien! :D

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:13

Konstantine schreef:
Vandaag was het 20% CJP-korting bij Cool Cat. Kom daar normaal nooit, maar dit jurkje riep me.
"Ik ben goedkoop... Ik weet dat je me wilt... Kom, pas me dan. Alleen passen maar... Kan toch geen kwaad?"

Zo jammer dit. :')

Zo herkenbaar. _O-

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:14

antje_vip schreef:
Eigenlijk krijg ik alleen maar meer zin om te shoppen door dit topic. Jiehaaaa herinnerd mij er net weer aan dat ik laatst leuke schoenen bij Van Haren heb gezien! :D

Sorry! :o Doe het niet! Je kan het! :j

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 19:15

jiehaaa schreef:
antje_vip schreef:

Sorry! :o Doe het niet! Je kan het! :j

Aaah dankje. Het €20 briefje schuift langzaam weer terug in de portemonnee.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:15

Ik heb vanmiddag nog iets heel moois gezien bij Cool Cat, maar ik heb me ingehouden (zit nu alleen wel al een paar uur met de site open... O:)).

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:19

oooh zo herkenbaar allemaal! Was vandaag op zoek naar een knappe panty, nadat ik die gevonden had liep ik nog even een rondje door het winkel centrum; 50% korting bij de Steps, tja daar ga je dan...
En internet shoppen doe ik niet veel maar is wel gevaarlijk :+

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:22

Ik heb vandaag 5 paar schoenen teruggestuurd (heb maar 2 paar gehouden, vond ik heel knap van mezelf!), maar zat vanmiddag alweer naar nieuwe te kijken. :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:24

Waarom bestel je 7 paar schoenen? :')

puppy1128

Ik ben een anti-shopper, ik vind 1 winkel al te veel :') Me moeder moet me dus ook echt meesleuren :') Maar kan begrijpen dat het heel vervelend is om verslaafd te zijn om te shoppen en je MOET dit en dat hebben.
Maar zijn er geen medicijnen voor? Of psygiaters ofzo? :P

Urbanus

Jurkjes zijn echt mijn zwak. En spullen voor mijn huis én nagellak maar verder jurkjes. Ik heb een kast vol maar nooit genoeg.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:25

Konstantine schreef:
Waarom bestel je 7 paar schoenen? :')

Omdat het kan. :') nee ik kon niet kiezen, sneakers of toch hakken. En ik heb graag keuze.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:26

Ik heb een internetshopverslaving...

Vooral al die leuke mailtjes met 50% korting etc. En dan die van H&M waar shirtje (die aaaaltijd handig zijn) voor maar 2,95 zijn (kan toch niet laten liggen?)

Had bedacht de mailtjes te wissen maar wat als ik dan echt wat nodig heb? :')

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:27

Oja, ik bestel ook vaak meerdere maten. De ene keer heb ik maat 37 en de andere keer maat 36. Geen schoen is qua maat hetzelfde lijkt wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:28

Ik bestel alleen bij Asos en Boohoo en dan alleen in de sales. Shirtjes en broeken draag ik gelukkig niet, dat maakt de gevarenzone al kleiner :')

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:28

lieveli schreef:
Jurkjes zijn echt mijn zwak. En spullen voor mijn huis én nagellak maar verder jurkjes. Ik heb een kast vol maar nooit genoeg.

Oh make up.. Kan het soms niet laten om weer 3 potjes mee te nemen of 2 oogschaduws of 3 lipproducten (zoals vandaag.. -O- )

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:01

Wat kan helpen is het geld wat je zou uitgeven in een spaarpot stoppen. Dus van spullen die je eigenlijk niet nodig hebt. Dan kun je lekker sparen voor iets wat je echt nodig hebt. Of voor een keer iets groots.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:47

Ik wilde zo graag geld uitgeven maar had geen zin om naar de stad te gaan dat ik op terugweg van de paarden maar door de wasstraat ben gegaan. Triest :')

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:21

hallo, ik meld me ook herken me zelf hier heel erg in . heb het vooral me tassen, laarzen en shirtjes

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 16:44

Joolien schreef:
Ik wilde zo graag geld uitgeven maar had geen zin om naar de stad te gaan dat ik op terugweg van de paarden maar door de wasstraat ben gegaan. Triest :')

Je had het ook aan mij mogen geven!

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:50

Oh jeetje ik kom dit topic te laat tegen ;)
Heb me vorige week alweer overgegeven aan mijn shopverslaving. Dan heb je een paar uurtjes over en dan denk je 'ik ga wel even de stad in, leuk kijken!' niet dus. Als je thuis bent is het alweer 3 uur later en ongeveer €50,- minder :')
Het ergste is nog dat boktmarkt! ben blij dat de updates op de homepage niet helemaal goed werken. Dan zie je iets wat je leuk vind (maar eigenlijk helemaal niet nodig hebt) en tja voor een leuk bod ga je toch overstag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:44

Neroo schreef:
Ik herken dit enorm. Helaas haha!

Waar ik mezelf eerst te buiten ging aan eten, maar nu dat niet meer gaat is het gat in mijn hand alleen maar groter te worden.
Als ik niet lekker in me vel zit ga ik kopen, als ik lekker in me vel zit ga ik kopen, als ik wat te vieren heb moet er iets gekocht hebben. En het liefst schoenen. Met als gevolg aan het eind van mijn geld nog 2 weken door zien te bikkelen tot ik weer beur :\

ja mijn moeder heeft dat ook, die wordt echt gestoord koopziek als ze op dieet is. Echt absurd. Dan kan ze iedere week een paar schoenen van 200 euro kopen :+

Heb het zelf ook wel een beetje, maar niet zo erg :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:55

Menino schreef:
Neroo schreef:
Ik herken dit enorm. Helaas haha!

Waar ik mezelf eerst te buiten ging aan eten, maar nu dat niet meer gaat is het gat in mijn hand alleen maar groter te worden.
Als ik niet lekker in me vel zit ga ik kopen, als ik lekker in me vel zit ga ik kopen, als ik wat te vieren heb moet er iets gekocht hebben. En het liefst schoenen. Met als gevolg aan het eind van mijn geld nog 2 weken door zien te bikkelen tot ik weer beur :\

ja mijn moeder heeft dat ook, die wordt echt gestoord koopziek als ze op dieet is. Echt absurd. Dan kan ze iedere week een paar schoenen van 200 euro kopen :+

Dat komt door een bepaalde emotie waar je dan blijkbaar toch niet mee om kunt gaan lijkt mij zo.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:58

Ik herken me hier ook in maar dan in zadeldekjes en toebehoren :=

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:13

Oh, vreselijk herkenbaar dit :') Ik heb echt een gat in mijn hand!
Vooral online shoppen is mijn valkuil; ik kijk regelmatig wel even op de site van H&M, Nelly, River Island, Bershka, Wehkamp of Zalando.. Vooral jurkjes en hakken (heel veel hakken!) :+:
Ik heb ook een verrekte grote nagellakverslaving; momenteel is mijn collectie 90 potjes and counting :') Elke keer als ik in de stad ben, neem ik wel een potje mee..

Ik begin mijn impulsaankopen wel onder controle te krijgen. Heb per maand niet zoveel te besteden, dus bij alles waarvan ik denk: JAAAAA! denk ik daarna; maar vind ik het wel écht leuk? En wil ik er echt zoveel voor betalen? Als je weinig te besteden hebt, werkt dat erg goed :Y)

Momenteel is de sale echt gewoon een marteling voor mij, ik heb niks te besteden maar zie zooooo veeeeeeel voor zoooooo weinig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:16

Joolien schreef:
Menino schreef:

Dat komt door een bepaalde emotie waar je dan blijkbaar toch niet mee om kunt gaan lijkt mij zo.

:j .... leegte.

Met eten vul je leegte letterlijk op,
Dus als dat niet kan... Tja, dan moet er iets anders gevonden worden wat die leegte opvult, kennelijk...