Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Vanessa24 schreef:Ik zie niet in waarom ts geen vrijstelling zou kunnen krijgen van nachtdiensten, want dat bestaat natuurlijk ook gewoon. Als zij een verklaring van de dokter zou kunnen krijgen dat zij geen nachtdiensten mag draaien, is het volgens mij opgelost. Op het werk van mijn man zijn er verscheidende mensen die geen piketdiensten draaien. Ook ik had vrijstelling van mijn baas kunnen krijgen als er maar genoeg mensen waren die het voor mij hadden kunnen opvangen.
MISTRAL94 schreef:Daar schrijven huisartsen geen verklaring voor. Een huisarts mag namelijk ook niet bepalen of jij wel of niet geschikt bent voor het werk of dat jij gedeeltelijk afgekeurd moet worden om wat voor reden dan ook. Dat is een arbo arts die dat bepalen moet of wanneer iemand afgekeurd wil worden is dat het UWV die dat bepaald.
Citaat:Je kunt als werkgever niet met alles en iedereen rekening gaan houden.
Citaat:Maar bij elk euvel roepen ik heb borderline is wel wat makkelijk.

Shadow0 schreef:MISTRAL94 schreef:Daar schrijven huisartsen geen verklaring voor. Een huisarts mag namelijk ook niet bepalen of jij wel of niet geschikt bent voor het werk of dat jij gedeeltelijk afgekeurd moet worden om wat voor reden dan ook. Dat is een arbo arts die dat bepalen moet of wanneer iemand afgekeurd wil worden is dat het UWV die dat bepaald.
De arboarts kan die uitzondering wel afspreken.Citaat:Je kunt als werkgever niet met alles en iedereen rekening gaan houden.
Ik heb dat al eerder geschreven, maar ik vraag het ook aan jou. Waarom verwachten we van mensen met een beperking, aandoening of ziekte wel dat ze volledig meedraaien (verplicht werk, minder zorg etc), maar niet van de werkgevers dat die daar ook werkelijk een mogelijkheid voor bieden? Dat is toch heel vreemd?
Als we willen dat mensen ondanks handicap of beperking wel blijven werken moeten we zorgen dat we die mogelijkheden ook bieden en daar flexibeler mee omgaan.
En het kan natuurlijk best, dat is gewoon een kwestie van goed plannen. Ook de scheve gezichten in het team zijn best te voorkomen - als je dat belangrijk vindt.Citaat:Maar bij elk euvel roepen ik heb borderline is wel wat makkelijk.
Ik heb de ts niet nagezocht maar het gaat hier toch maar om 1 incident? (Alleen een redelijk heftig moment.) Dat 'bij elk euvel' zie ik niet terug.
bromfiets schreef:Gedragen naar de stoornis? Dat lees ik hier echt niet
Ik zou aangeven bij je leidinggevende dat je een gesprek wil met de arbo-arts, dat kan je zelf ook aanvragen en kan duidelijkheid scheppen. Daar hangt wel aan vast dat dan algemeen bekend wordt dat je borderline hebt, je moet zelf nadenken of je dat wilt. Daarmee geef je in ieder geval aan dat jij wel wil werken en dat kan meewerken in de toekomst als ze moeilijk gaan doen, omdat jij je goede wil toont.
Is er een overkoepelend orgaan in de zorg? Iets van een vakbond? Als dat mogelijk is zou ik het daar ook aangeven.
Verder wil ik je veel succes wensen maandag, dat is geen leuk vooruitzicht.

raket schreef:Arbo-arts heeft gesteld dat als zij geen nachten kan werken ze niet voldoet aan het functieprofiel van een verpleegkundige en op zoek mag naar een andere baan.....
Shadow0 schreef:raket schreef:Arbo-arts heeft gesteld dat als zij geen nachten kan werken ze niet voldoet aan het functieprofiel van een verpleegkundige en op zoek mag naar een andere baan.....
Ben benieuwd hoe het UWV erover denkt. Klinkt namelijk niet echt alsof ze hier hun plicht (namelijk: zoeken naar manieren om mensen binnenboord te houden, en passend werk in de eigen organisatie aanbieden tenzij dat echt niet mogelijk is) nakomen.
Ten tweede: als dat de mentaliteit is die we willen in Nederland, moeten we ophouden met katten op mensen die wel heel graag willen, maar niet voldoen aan het plaatje van de perfecte medewerker. De eerstvolgende keer dat je denkt 'die zou best kunnen werken', bedenk dan dat kunnen werken niet automatisch betekent dat een werkgever je ook wil hebben.
, heel vermoeiend is dat. En ik kan me ook herinneren hoe ik in die tijd mezelf soms vooruit moest schoppen om te gaan werken, kostte soms enorm veel energie, niet fijn...
Shadow0 schreef:raket schreef:Arbo-arts heeft gesteld dat als zij geen nachten kan werken ze niet voldoet aan het functieprofiel van een verpleegkundige en op zoek mag naar een andere baan.....
Ben benieuwd hoe het UWV erover denkt. Klinkt namelijk niet echt alsof ze hier hun plicht (namelijk: zoeken naar manieren om mensen binnenboord te houden, en passend werk in de eigen organisatie aanbieden tenzij dat echt niet mogelijk is) nakomen.
Ten tweede: als dat de mentaliteit is die we willen in Nederland, moeten we ophouden met katten op mensen die wel heel graag willen, maar niet voldoen aan het plaatje van de perfecte medewerker. De eerstvolgende keer dat je denkt 'die zou best kunnen werken', bedenk dan dat kunnen werken niet automatisch betekent dat een werkgever je ook wil hebben.