Ik weet het niet meer, automutilatie.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Ik weet het niet meer, automutilatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:03

Natuurlijk kun je vrij nemen van je stage, in het bedrijfsleven krijg je ook vrij voor artsenbezoek. Gewoon zeggen dat je naar de arts moet en het niet op een ander tijdstip kan, succes, je kunt het.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:04

Och Jupp wat rot voor je dat het niet lekker gaat en dat je nog niets gehoord had. Vind het wel heel dapper van je dat je je lerares hebt gemaild! Echt goed van je! Indien de schoolpsycholoog ook een optie is zou ik daar ook zeker gebruik van maken. Eerlijk gezegd dat ik dat hij/zij meer voor je zal kunnen betekenen wat dit aangaat dan mw. Voor een bezoek aan mw zou je in principe gewoon vrij moeten kunnen krijgen. Hopelijk gaat je dat ook lukken, wel belangrijk dat je kunt gaan maandag.

Veel sterkte en hang on! :(:)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:17

Vrij vragen en krijgen voor doktersbezoek zou geen probleem moeten zijn. Ik gun je van harte dat je verder komt met een of meerdere van je opties.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:07

Ik zou idd gewoon zeggen dat je naar de dokter moet en evt aanbieden om de gemiste tijd op een andere dag in te halen. :)
Dus als je maandag bijv de hele middag vrij neemt, je dan eens een middag extra stage loopt.
Zo toon je ook je motivatie aan je stage-adres, wat weer voordelig kan zijn voor je eindbeoordeling. ;)

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 16:29

Goeiemiddag!

Eindelijk iets beter nieuws vanaf deze kant. Het gaat de laatste 2 dagen weer iets beter, al vind ik het heel frustrerend dat ik hulp nodig heb. Kan ik me nog niet helemaal bij neer leggen. Tijdens mijn stage evaluatie kreeg ik ook als punt dat ik mezelf erg goed ken en daar goed na weet te handelen.. Maar helaas ken ik me zelf dus niet goed genoeg om dit aan te pakken, al weten mijn stagebegeleiders hier natuurlijk allemaal niks van af.
Morgen heb ik als het goed is een afspraak bij de maatschappelijk werken en word ik maandag aangemeld op school voor een gesprek met de orthopedagoog van school. Dus de hulp gaat beginnen!
Voor de rest lekker drukke periode dus weinig tijd om na te denken bij dingen, al vind ik dit warme weer wel vervelend :(

@bigone: Ik heb inderdaad vrij gekregen van stage, heb aangegeven dat ik een huisartsenbezoek heb.
@izep: Dankjewel, de schoolpsycholoog reageerde vrij vlot en ze heeft geinformeerd naar de mogelijkheden. En ze gaat me maandag aanmelden voor de school orthopedagoog.
@lor1_1984: Heb inderdaad aangegeven dat ik dan eventueel wel langer door wou gaan, en nog even afwachten of dit ook moet.

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 19:03

Update:

Ik heb vorige week maandag mijn eerste gesprek gehad bij de mw-er. Dit heeft natuurlijk wel invloed gehad en heeft me eigenlijk de hele week bezig gehouden.
Morgen heb ik mijn tweede afspraak en ben benieuwd hoe dat gaat. Volgende week woensdag heb ik een afspraak bij mijn school orthopedgagoog. Alleen mijn mw-er was daar minder blij mee, dus moet ik vermoederlijk een keuze maken met welke van de 2 ik verder wil.
Mijn mw-er gaat het trouwens eerst zelf proberen voor ze me doorstuurt naar ggz, daar ben ik blij om. Alleen als de zelfbeschadiging aan blijft houden moet ik door verwezen worden.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:18

Ha fijn, weer een positieve update.
Goed om te lezen dat je serieus genomen wordt en ook jezelf serieus neemt en doorzet.

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 15:44

Hallo bokkertjes,

Geen idee of er mensen zijn die dit topic nog volgen maar voor de gene die dit wel doen heb ik een update:

Gisteren ben ik weer bij SWW geweest, dit gaat best oké maar heb er nog niet heel veel aan, maar dat word vast beter.
Vanmorgen ben ik bij de school orthopedagoog geweest en die kan helaas niks voor me betekenen, ze mogen op school maar 5 sessies doen en dat vond ze te weinig om me te kunnen helpen. En ook, omdat ze denkt dat ik bij het GGZ beter op mijn plaats ben. Wel wil ze me na de vakantie terug zien, omdat ze me toch niet helemaal aan mijn lot over wil laten om het zo te zeggen.

Voor de rest gaat het met mij de laatste dagen berg afwaarts..

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:41

keep your head up! Alles komt goed. Je hebt veel zelfkennis hoor ik al en dit maakt je sterk! Na regen komt zonneschijn. Hoop dat de GGZ je verder kan helpen. :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:27

Ik lees nog steeds mee. De GGZ kan je in ieder geval méér begeleiding bieden als dat nodig is, dus ik denk dat dat een goede stap is.

Voor nu sterkte! :(:)

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 10:15

Blugh baal enorm..
De docent die ik in vertrouwen had genomen die heeft me net gemaild dat ze vanaf 1 aug. weg is. Dan werkt haar email adres ook niet meer van school dus kan ik haar niet meer contacten.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:33

Ik ben het eens met bromfiets, ggz kan je meer begeleiding bieden. Hopelijk zet je die stap zelf binnenkort ook :j

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 22:00

Ik zou heel graag de stap naar het GGZ willen zetten.. Maar helaas kan ik die stap niet zetten zonder het eigen risico te moeten bekostigen..
En dat heb ik financieel niet, mijn lesgeld moet betaald worden + boeken.
En ik heb nu al 3 maand geen normaal inkomen en geen studiefinanciering..

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:22

Meid toch wat een verhaal, vind het knap dat je hulp hebt gezocht echt petje af!

Kun je aan de docent geen mail adres van haarzelf vragen?

Verder kan ik je alleen maar veel sterkte wensen en mocht je willen praten mij pb box staat voor je open.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:55

Als je een been zou breken, zou je dan ook niet naar het ziekenhuis gaan vanwege het eigen risico?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 09:01

Ik heb nog steeds geen eigen risico betaald hoor en die was in januari nog niet op haar ;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 09:23

Ik denk dat die zorgen over je financiële situatie je ook geen goed doen. Als ik jou was zou ik zorgen dat ik toch bij het GGZ aan de slag kan, dat gaat je echt helpen. Als je je financiële situatie uitlegt is er vast een oplossing te vinden. Aan jezelf werken is nu even belangrijker.

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 23:58

DaniBanani schreef:
Als je een been zou breken, zou je dan ook niet naar het ziekenhuis gaan vanwege het eigen risico?

Erg jammer z'n reactie.
Ik zie zelf heus wel in dat het belangrijk is dat ik bij het GGZ terecht kom, maar als ik het financieel niet heb heb ik het niet.

Erg jammer dat je dan een - door mij gezien als - kort door de bocht reactie plaatst. Mocht ik in het ziekenhuis komen met wat dan ook dan valt het uit te leggen aan mijn moeder en zou ik geld kunnen lenen van haar, maar dat is dan deze situatie niet mogelijk.

Als je niks toe te voegen hebt aan iets waar ik wat aan heb laat het dan liever voor je. Zulke reacties laten mij niet heel veel beter voelen. :)

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 23:59

maj0 schreef:
Meid toch wat een verhaal, vind het knap dat je hulp hebt gezocht echt petje af!

Kun je aan de docent geen mail adres van haarzelf vragen?

Verder kan ik je alleen maar veel sterkte wensen en mocht je willen praten mij pb box staat voor je open.

Bedankt voor je reactie!
Ik heb overwogen om haar eigen email adres te vragen, maar ik heb het idee dat ze haar handen er van af wil trekken na het verslag ontvangen te hebben van mijn school orthopedagoog

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 00:06

Prima, wat jij wil. Het is maar hoe belangrijk jij je eigen gezondheid vindt. En ja, dat klinkt hard, gemeen, oneerlijk, onnadenkend. Maar geloof maar dat ik héél goed weet waar ik over praat. En ook weet wat de gevolgen kunnen zijn van wachten met hulp zoeken.

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 08:20

DaniBanani schreef:
Prima, wat jij wil. Het is maar hoe belangrijk jij je eigen gezondheid vindt. En ja, dat klinkt hard, gemeen, oneerlijk, onnadenkend. Maar geloof maar dat ik héél goed weet waar ik over praat. En ook weet wat de gevolgen kunnen zijn van wachten met hulp zoeken.

Ik vind mijn eigen gezondheid erg belangerijk, anders had ik waarschijnlijk dit topic ook niet geopend.
Maar nogmaals iets wat je niet hebt kan je ook niet uitgeven :)

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:22

Misschien eens bij particuliere psychiaters kijken ?
Die ik heb gehad, die vergoede zelf het eigen risico, dus betaal je daar ook niks aan..

Daarnaast zou je toch eens kunnen informeren bij het GGZ over de mogelijkheden, dat kost niks.
Je kan uitleggen dat je er geen geld voor heb, misschien kunnen zij je verder helpen....

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:46

Maar 'niet hebben' is een keuze. Want als je een gebroken been had kon het wel.

Je kan thuis iets laten vallen over pijn aan je voet of zoiets, je gaat naar de huisarts, zegt dat je bent doorverwezen naar het ziekenhuis en dat je je zorgen maakt over het eigen risico. Of je zegt gewoon dat je naar de GGZ bent doorverwezen door de huisarts. Of je gaat gewoon eens praten met die huisarts/GGZ/vrijgevestigde psychologen wat zij voor je kunnen betekenen hierin. Bel je verzekeraar of het mogelijk is je eigen risico in termijnen te betalen, of helemaal aan het eind van het jaar, dan kan je al meerdere maanden therapie hebben en met de therapeut overleggen hoe je dit het best kan oplossen met je moeder. Of je leent het bij DUO, 350 euro is niet veel als je straks een baan hebt, dat betaal je zó terug. Er zijn gerust wel mogelijkheden. Als je écht wil.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:49

Hallo Jupp

Ik begrijp je situatie maar bij de meeste zorgverzekeringen mag je dat eigen risico in termijnen betalen. Ik betaal bijvoorbeeld 10 maanden 35 euro. Daarbij zijn er een aantal ggz instellingen die zelf voor die kosten opdraaien omdat ze vinden dat minima hier niet de dupe van mogen worden en over het algemeen als je een minimum inkomen hebt kun je er ook nog bij de gemeente bijzondere bijstand voor aanvragen.

Misschien even checken wat voor jou de mogelijkheden zijn?

Gr Izep

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 10:01

Bedankt voor het noemen van de mogelijkheden :)
Ik ga hier naar kijken en informeren wat mogelijk is.

@danibanani: Ik gaf inderdaad aan dat het dan wel kon, mijn moeder weet er niks van dat ik hulp zoek dus dan kan ik niet vragen een bedrag voor te schieten. Voor mijn been zou ze het mogen weten en dus voor kunnen schieten.
Toch bedankt voor het noemen van de andere opties. Ik ga kijken wat ik hier mee kan.