Iemand ervaring met pil/zwanger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Iemand ervaring met pil/zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:33

Ook als je pas net zwanger bent kan je test negatief zijn terwijl je het wel bent, aangezien het hormaal dan nog niet voldoende in je lichaam zit.

bij mij waren de klachten vooral duizeligheid en misselijkheid en erna pijnlijke borsten. Al de tijd krampen in onderbuik alsof je ongesteld wordt, maar innestelen voelt hetzelfde.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:02

Innestellen voelde bij mij juist anders.
De pijn zat veel lager, meer rond de bikini lijn zone dan de lage menstruatie pijnzone.
Als ik op stond had ik in de bikini zone ook echte steken.

Ik dacht eerst dat ik nierstenen had voor ik een test deed. :')

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:00

Sorry, ff niet online geweest. Ik heb 2 tests gedaan, beiden negatief. Toch ben ik ook nog niet ongesteld geworden. Ik heb inmiddels gelezen dat ik mijn test na mijn eerste menstruatie datum had moeten doen, en die weet ik dus eigenlijk niet exact....maar denk dat ik dan iets te vroeg getest heb. Ik weet nou niet of ik nou mn cyclus moet tellen vanaf de dag dat ik gestopt ben met m'n pil (de keer nadat m'n vriend vertrokken was) of dat ik moet doortellen na m'n vorige menstruatie. In dat geval had ik al ongesteld moeten zijn. Anders geef ik het nog een paar dagen.

De "klachten" zijn nog een beetje hetzelfde: een "zwaar" gevoel in m'n onderbuik met af en toe steken die doortrekken tot in m'n lies, stijve rug, droge ogen. Ik ben een stevige roker, maar steeds vaker voel ik me na het roken wat misselijk, s morgens loop ik te kokhalzen. Maar goed, ik hou rekening met de mogelijkheid dat ik dit ook allemaal voel, omdat ik er op let. Dus voelen omdat je denkt dat je wat voelt zeg maar. Bovendien weet ik dat ik ook niet ongesteld zou kunnen worden door stress.

Al bij al allemaal heel ingewikkeld. De een zegt: joh, dan had je het al lang moeten zien. De ander zegt: er zijn meer mensen die in een vroeg stadium negatief testen.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:11

19 dagen na de laatste keer seks, kan je sowieso testen :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:13

Stijve rug en droge ogen herken ik niet van mijn zwangerschap. Kun je niet je bloed laten testen, misschien is het iets anders.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:14

Als je het zo snel mogelijk wil weten kun je het beste even naar de huisarts gaan en laten bloedprikken op zwangerschapshormoon.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:15

Wat het ook is (zwangerschap of niet), ga even langs de dokter.
Die kan je betrouwbaar(der) testen op zwangerschap of ook op andere mogelijke oorzaken.

Of je juist geruststellen als je spoken ziet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:20

Als ik hem stress dat ik zwanger ben sla ik ook zomaar wel eens een menstruatie over. Ben je er veel mee bezig?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:37

Ik geef het nog even tijd tot na het weekend. Dan zit ik zeg maar 28 dagen na het stoppen met m'n laatste pil. M'n vorige tests heb ik ook niet s morgens gedaan, omdat op de verpakking stond dat het op ieder moment van de dag kan. Toch zeggen mensen dat je het beter s morgens kan doen. Dus we doen het nog 1 keer goed, zeg maar.

Eerst was ik er heel erg veel mee bezig, maar de laatste week juist iets minder. Ik denk dat dit voornamelijk komt doordat ik wel min of meer besloten heb dat, als het zo is, het zo had moeten zijn. Dan moet ik er maar mee dealen, en m'n (ex) vriend net zo goed. Het komt zoals het komt zeg maar. Is het niet zo: ook goed, dan ga ik verder met m'n leven zoals ik dat eigenlijk altijd in gedachten had, maar dan met of zonder een partner. Ik heb een goede baan, eigen huis, paardjes, vrienden, vriendinnen, ik kan voor mezelf zorgen. Kortom: de ergste stress hierover is nu wel weg. Neemt niet weg dat ik er wel mee bezig ben, maar anders.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:43

Niet om je bang te maken, maar ik ken een meisje dat na 5 maanden erachter kwam dat ze zwanger was.. Ook vaag ongesteld (en dan weer uitblijven, of juist lichter), tests negatief, bloedprikken negatief en uiteindelijk een echo gemaakt en daarop verscheen ineens het kindje.. Dus okk dát is nog mogelijk..
Maar miss ff naar de ha voor een (algemene) bloedtest?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:58

Ja, ik ken zelfs een meisje waarbij ze al darmonderzoeken aan het doen waren, voor ze er achter kwamen dat ze 5,5 mnd zwanger was. Ze waren toch zeker al 6 weken aan het dokteren... Maar goed: dat zijn uitzonderingen en zal in mijn geval zeker niet zo zijn. Maar ik wil het wel even tijd geven, voordat ik naar een arts o.i.d. stap.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:59

Waarom zou het bij jou niet zo zijn?
Omdat?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 22:01

Nee ik bedoel omdat ik wel weet dat de kans bestaat dat. In de verhalen van hierboven zijn het vaak mensen die ook helemaal geen vermoeden in die richting hebben. Of ja: dat idee heb ik dan toch altijd

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 14:31

Weet iemand of ik nu mijn menstrautiecyclus moet gaan tellen vanaf te dag van de "tussentijdse bloeding" of gewoon volgens mijn reguliere cyclus. In dat geval zou ik nu al 4 dagen over tijd zijn. Als ik uit kan gaan van de tussentijdse bloeding heb ik nog een paar dagen "over"

Ik zeur misschien een beetje hoor, en ik weet ook wel dat ik voor uitsluitsel gewoon naar de huisarts moet gaan. Maar ik wil daar ook niet als een of andere onzekere puber bij de huisarts staan zeurpieten. ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:02

Doordat je gestopt bent met de pil kan je cyclus ook compleet in de war zijn hè?
Dat is heel vaak zo, vrouwen hebben vaak pas na lange tijd weer een regelmatige menstruatie..

Nog maar is testen dan.De zwangerschapstesten van de huisarts zijn net zo betrouwbaar als die je in de winkel koopt.
Ik zou het idd met ochtendurine doen. Die is wat geconcentreerder.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:10

Ga nu gewoon naar je huisarts ipv zelf te denken, dan krijg je tenminste een duidelijk antwoord. Het kan ook nog zo zijn dat jullie seks hadden, hij maakt het de volgende dag uit en jij stopt met de pil, zaad leeft echter nog even en je krijgt meteen een eisprong, vergezocht maar mogelijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:17

Ik zou het gewoon nog een paar dagen afwachten, dus gerekend vanaf je laatste keer bloedverlies...
Testen, daar zou ik die van het Kruidvat voor gebruiken. Daar heb ik hele goed ervaringen mee, en ook over gehoord.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:25

Ik zou niet aan de hand van je cyclus kijken wanneer je kunt testen. Want door het gerommel met de pil, loopt ie echt in de soep. Reken 19 dagen vanaf je laatste keer seks. Dan zit je sowieso goed :) en de huisarts vind je huis geen zeurpuber ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:58

Mijn huisarts test negatief terwijl ik het wel was, de eigen merk van de apotheek testte wel positief, is blijkbaar ook gevoeliger.

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:03

als je aan de pil bent heb je geen echte ongesteldheid maar een tussenstop bloeding. Dat beetje bloed wat je verloren hebt
zou ook kunnen komen van innesteling van het eitje. heb ik bij alle 3 de zwangerschappen gehad.
Ik zou even testen ik had zelf kruidvat test bij de eerste eerst clearblue gedaan die zei niet zwanger een paar dagen later
van de kruidvat gehaald en ik hoefde niet eens die minuten te wachten was meteen positief overigens bleek ik al 12 weken
zwanger te zijn dus hcg hormoon was niet duidelijk in het bloed aanwezig

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:23

Heb niet het hele topic gelezen, dus weet niet of het al genoemd is.. Het kan goed zijn dat door het stoppen met de pil je eigen cyclus weer op gang moet komt. Dit kan soms wel maanden duren waardoor je dan dus idd niet ongesteld wordt op het moment dat je dat wel verwacht met de pil..

Als je het heel zeker wil weten, denk ik dat een bloedtest het meest betrouwbare is :)

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:56

Patriciavt schreef:
Heb niet het hele topic gelezen, dus weet niet of het al genoemd is.. Het kan goed zijn dat door het stoppen met de pil je eigen cyclus weer op gang moet komt. Dit kan soms wel maanden duren waardoor je dan dus idd niet ongesteld wordt op het moment dat je dat wel verwacht met de pil..

Als je het heel zeker wil weten, denk ik dat een bloedtest het meest betrouwbare is :)

Dat zat ik dus ook te bedenken dat inderdaad je eigen cyclus weer tijd nodig heeft om op gang te komen.. Heel goed mogelijk.. Maar als ik jou was ging ik toch even naar de huisarts

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:51

Hoe is het met je?

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:15

Liselot schreef:
geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% betrouwbaar. Als je zeker weten niet zwanger wilt worden moet je gewoon geen sex hebben ;)

En dan nog kun je zwanger worden.. KI :')

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:11

En? Hoe is het nu?