Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gytrash24 schreef:@Janneke2 pas nou maar op wat je zegt. Snijden is niet zomaar snijden.
Gytrash24 schreef:Het is schade aanrichten aan je lichaam, pijn los laten.
XEefjuhX schreef:lovelady1 schreef:zo iets doe je niet om aandacht te krijgen, anders had ze het ook opvallende plekken kunnen doen
laten we zeggen dat ik wel redelijk verhalen ken van mensen die het wel als een schreeuw voor aandacht deden
Maar daar ga ik nu niks over vertellen, het gaat nu om de TS te helpen of beter gezegt haar vriendin
Vereentjex schreef:dit herken ik, uit ervaring van ooit ook een vriendin, ga echt goeie hulp zoeken! en praat ook met haar ouders (als je dat durft)
saskiakefie schreef:Nou nou er wordt hier wel makkelijk van alles geroepen: Hulp inschakelen voordat het te laat is. Alsof iemand die zich snijd gelijk zelfmoord zou plegen... En ouders inschakelen zou ik ook niet zomaar doen. Je kunt het beste haar motiveren om ZELF hulp te zoeken als ze hier voor open staat kun je ook mee zoeken naar een therapeut of via de huisarts kan ook. Uiteindelijk moet ze het zelf doen maar je kunt haar wel motiveren die stap te zetten.
saskiakefie schreef:Ja mensen doen het niet zomaar dat weet ik ook wel.Het is om de échte pijn niet te hoeven voelen. Maar om zomaar van alles te doen terwijl zij dat niet wilt wordt het er echt niet beter van, tenzij ze zo diep zit dat ze sowieso niet in staat is om wat te doen/hulp te zoeken.
mariekekroon schreef:ik zit niet meer bij haar op school, op school worden ook vaak dingen verder vertelt....me vriendin haat haar mentor..
VisibreTeam schreef:XEefjuhX schreef:
laten we zeggen dat ik wel redelijk verhalen ken van mensen die het wel als een schreeuw voor aandacht deden
Maar daar ga ik nu niks over vertellen, het gaat nu om de TS te helpen of beter gezegt haar vriendin
Dit soort reacties kan ik dus zo slecht tegen
Ik ken namelijk HEEL VEEL mensen, die het hebben gedaan vanwege zware psychische problemen.
Janneke2 schreef:Hoi Marieke,
laat je niet op de kast jagen "...voor het te laat is!!!" snijden si snijden, het gaat niet over zelfmoord willen plegen.En "eventjes" haar ouders inlichten lijkt me ook niet erg handig. Wellicht voelt ze zich juist vawege haar ouders zo verschrikkelijk...?
Ze heeft een reden, om te snijden. Drie tegen een heeft ze bakken problemen, en daar moet iets aan wordne gedaan, op de ene of de andere manier.
En even iets heel anders: let ook goed op jezelf.
Een vriendin die snijdt IS nogal wat. Zonder haar geheim te verraden: het heeeft beslist zin, als jij met anderen praat over haar. Zodat haar geheim en har problemen niet jou ''mee de put in'' trekken.
xLotje schreef:Ik zit hier op school, in een groepje te werken, en ik heb ze wat gevraagd; als iemand echt psychisch in de war is, zou hij/zij het echt niet laten zien.