rommulus schreef:Pak ik nog een ander deel van het leven van het kind er bij de eindeloze ziekenhuis bezoekjes en de pijn die er vaak mee gepaard gaat.
Is dat wel te rechtvaardigen dan ?
Dat weet niemand, ook jij niet. Wat ik in elk geval geleerd heb, door gesprekken met ouders en het omgaan met de ruiters met een handicap bij onze stichting, is dat het niet simpel is. En ook dat heel veel mensen ontzettend veel levenskracht hebben. Oordeel niet te snel want je weet het gewoon niet.
Citaat:Ik ben misschien bevooroordeeld omdat ik al een hoop heb gezien waar sommige mensen geen probleem in zien.
Misschien kun je dit wat toelichten. Op deze manier kan iedereen dat wel claimen.
Daarnaast denk ik dat je heel erg voorzichtig moet zijn om voor anderen te bepalen wat wel of niet aanvaardbaar is. Dat is typisch een keuze die ieder voor zich (en ouders voor hun kinderen) dienen te maken. Daar is geen algemene grens voor. Wat de een kan dragen zonder de levenslust te verliezen kan de ander misschien niet willen. En omgekeerd. Dat zijn hele persoonlijke zaken.