Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) hielp niet.
playboysches schreef:Ik heb ook al jaren verschrikkelijke jeuk. Vooral in de winter, in de zomer is het wel iets minder. Ik heb het bijna alleen maar na het douchen en in bed of als het buiten heel erg koud is dan heb ik het ook. Het begon met mijn benen, die krap ik ook helemaal open in mijn slaap en soms kan ik er gewoon niet eens van slapen. Maar vanaf deze winter heb ik eigenlijk overal jeuk benen, armen, rug, buik. Alleen mijn voeten, handen en hoofd jeuken niet.
Ik weet dat mijn huid wel wat gevoelig is voor bepaalde spullen (Ik kan bijvoorbeeld niet luchtjes in mijn nek spuiten en ook niet alle zonnebrand/dagcreme opsmeren, krijg dan jeuk en uitslag) Ik heb dus veel hypoallergene producten.
Maar die jeuk is toch anders, je ziet niks verder aan mijn huid, niet rood geen bultjes enzo. Echt alleen maar jeuk. Ik word er echt helemaal gek van. Ik probeer niet te krabben maar dat is gewoon niet vol te houden, en als je eenmaal begint dan blijf je krabben. Het begint op 1 plek maar als je daar eenmaal zo hard gekrabt hebt dat de jeuk weg is, gaat de jeuk gewoon naar een andere plek. Echt om helemaal gek van te worden.
Ik heb het wel is gevraagd aan de dokter, maar die zei dan is je huid te droog. Ik probeer mij nu dus wel regelmatig in te smeren met bodylotion. Maar dit helpt eigenlijk ook niet echt.
Mijn zusje heeft overigens precies hetzelfde.
bigone schreef:playboysches schreef:Ik heb ook al jaren verschrikkelijke jeuk. Vooral in de winter, in de zomer is het wel iets minder. Ik heb het bijna alleen maar na het douchen en in bed of als het buiten heel erg koud is dan heb ik het ook. Het begon met mijn benen, die krap ik ook helemaal open in mijn slaap en soms kan ik er gewoon niet eens van slapen. Maar vanaf deze winter heb ik eigenlijk overal jeuk benen, armen, rug, buik. Alleen mijn voeten, handen en hoofd jeuken niet.
Ik weet dat mijn huid wel wat gevoelig is voor bepaalde spullen (Ik kan bijvoorbeeld niet luchtjes in mijn nek spuiten en ook niet alle zonnebrand/dagcreme opsmeren, krijg dan jeuk en uitslag) Ik heb dus veel hypoallergene producten.
Maar die jeuk is toch anders, je ziet niks verder aan mijn huid, niet rood geen bultjes enzo. Echt alleen maar jeuk. Ik word er echt helemaal gek van. Ik probeer niet te krabben maar dat is gewoon niet vol te houden, en als je eenmaal begint dan blijf je krabben. Het begint op 1 plek maar als je daar eenmaal zo hard gekrabt hebt dat de jeuk weg is, gaat de jeuk gewoon naar een andere plek. Echt om helemaal gek van te worden.
Ik heb het wel is gevraagd aan de dokter, maar die zei dan is je huid te droog. Ik probeer mij nu dus wel regelmatig in te smeren met bodylotion. Maar dit helpt eigenlijk ook niet echt.
Mijn zusje heeft overigens precies hetzelfde.
Allergeen vrije producten kunnen helpen maar zorg dat je vooral producten gebruikt waar geen parabenen inzitten, ik heb dit al veertig jaar in de winter en heb, sinds ik deze producten gebruik veel minder last. Zo gauw het vriest is het misse boel en helaas, smeren helpt niet bij mij. Als ik mijn haar was met shampoo waar parabenen inzitten is het al mis.
ElineS schreef:Ik ben compleet van de jeuk af! Niet dankzij de huisarts trouwens, want die kon niet vinden wat er aan de hand was.. Maar met de tijd is de jeuk vanzelf minder geworden, tot ik opeens merkte van "Hé, het is nu helemaal weg.."
Hopen dat het niet terugkomt..
Hoop het ook voor je..
Gisternacht hele nacht weer wakker gelegen van de jeuk..
. ElineS schreef:Dus ik ga nu even een paar dagen geen ui meer eten, kijken of de jeuk weer weggaat.. En dan daarna weer ui eten, kijken of het terugkomt.