Jeuk! Krab mezelf helemaal open

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Jeuk! Krab mezelf helemaal open

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:10

Urticaria..
Hoeft niet van "iets" te zijn kan ook bv een stress allergie zijn

Mentholpoeder erop om het uit te drogen

Of Zyrtec aan de HA vragen die is namelijk op recept en anders werkt ook goed allerfee.

Ik herken het wel, het is net een mannetje die onder je huid loopt met een vorkje je overal te prikken en kietelen

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:15

Ik heb hetzelfde. Bij mij komt het van de hooikoorts... Kan voor jou ook een verklaring zijn.
Ga er iig niks opsmeren want daar wordt de jeuk alleen maar erger van! Als m'n bed te warm is dan heb ik het ook heel erg.
Ik ben in behandeling tegen oa hooikoorts (alternatief) wat heel goed helpt maar nog niet helemaal over is.
Alle medicijnen die ik uit het zkh kreeg (en dat was heel wat :+) hielp niet.

Wat ik nu doe als ik erge jeuk aan armen/handen heb is onder ijskoud water.
Heb ook rug en scheenbeen vaak jeuk (met name snachts) dan doe jk dekens af zodat ik het koud krijg en dan wordt jeuk ook veel minder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:18

Je bent niet toevallig verhuisd hé? Ik herken je klachten namelijk heel erg, maar bij mij kwam het door het douchewater. Er zit waar ik op dit moment woon veel meer kalk in het water dan waar mijn ouders wonen. Elke keer als ik onder de douche vandaan kwam was mijn huid trekkerig, zo erg dat ik gewoon echt lag te creperen 's nachts, en dan ging het jeuken als een malle. Mijn huid was één grote schilferbende, alles was rood en allergisch en gewoon echt vies. Ik ben toen naar de dokter gegaan, (sterkere) antihistamine gekregen, slikte het namelijk al voor de hooikoorts maar dat hielp blijkbaar niet genoeg, en daardoor zijn al mijn klachten uiteindelijk wel weggegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:20

Ik heb net een geniale ingeving gehad! Ik bedenk me net dat ik als kind precies hetzelfde heb gehad. Het begon met extreme jeuk, daarna kreeg ik overal van die rode puntjes. Naar de dokter gegaan, bleek dat ik allergisch was voor een bepaalde vorm van het griepvirus. Nou ja, niet allergisch maar overgevoelig. Ik denk dat de antihistamine toch wel moet werken, maar dat je sterkere pilletjes moet hebben

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:27

Ik heb mijzelf vannacht onder een koude douche gezet en mezelf helemaal kapot gescrubt heb nu nog maar hele lichte jeuk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:32

Al bij de huisarts geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:35

Ik heb het sinds december al TS.. ben inmiddels bij huisarts en dermatoloog geweest. Het is bij mij een allergische reactie die niet uit het systeem wil. Je foto's komen mij ontzettend bekend voor! Bij mij begint het eindelijk minder te worden. :+

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:40

Ik zat even te denken, last van hormonen misschien? Van pil veranderd, of misschien eeh, zwanger?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:40

Heb je antibiotica gehad de laatste tijd? Ik kreeg het dus van antibiotica voor blaasontsteking.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:46

Ik heb ook al jaren verschrikkelijke jeuk. Vooral in de winter, in de zomer is het wel iets minder. Ik heb het bijna alleen maar na het douchen en in bed of als het buiten heel erg koud is dan heb ik het ook. Het begon met mijn benen, die krap ik ook helemaal open in mijn slaap en soms kan ik er gewoon niet eens van slapen. Maar vanaf deze winter heb ik eigenlijk overal jeuk benen, armen, rug, buik. Alleen mijn voeten, handen en hoofd jeuken niet.
Ik weet dat mijn huid wel wat gevoelig is voor bepaalde spullen (Ik kan bijvoorbeeld niet luchtjes in mijn nek spuiten en ook niet alle zonnebrand/dagcreme opsmeren, krijg dan jeuk en uitslag) Ik heb dus veel hypoallergene producten.

Maar die jeuk is toch anders, je ziet niks verder aan mijn huid, niet rood geen bultjes enzo. Echt alleen maar jeuk. Ik word er echt helemaal gek van. Ik probeer niet te krabben maar dat is gewoon niet vol te houden, en als je eenmaal begint dan blijf je krabben. Het begint op 1 plek maar als je daar eenmaal zo hard gekrabt hebt dat de jeuk weg is, gaat de jeuk gewoon naar een andere plek. Echt om helemaal gek van te worden.

Ik heb het wel is gevraagd aan de dokter, maar die zei dan is je huid te droog. Ik probeer mij nu dus wel regelmatig in te smeren met bodylotion. Maar dit helpt eigenlijk ook niet echt.

Mijn zusje heeft overigens precies hetzelfde.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:56

playboysches schreef:
Ik heb ook al jaren verschrikkelijke jeuk. Vooral in de winter, in de zomer is het wel iets minder. Ik heb het bijna alleen maar na het douchen en in bed of als het buiten heel erg koud is dan heb ik het ook. Het begon met mijn benen, die krap ik ook helemaal open in mijn slaap en soms kan ik er gewoon niet eens van slapen. Maar vanaf deze winter heb ik eigenlijk overal jeuk benen, armen, rug, buik. Alleen mijn voeten, handen en hoofd jeuken niet.
Ik weet dat mijn huid wel wat gevoelig is voor bepaalde spullen (Ik kan bijvoorbeeld niet luchtjes in mijn nek spuiten en ook niet alle zonnebrand/dagcreme opsmeren, krijg dan jeuk en uitslag) Ik heb dus veel hypoallergene producten.

Maar die jeuk is toch anders, je ziet niks verder aan mijn huid, niet rood geen bultjes enzo. Echt alleen maar jeuk. Ik word er echt helemaal gek van. Ik probeer niet te krabben maar dat is gewoon niet vol te houden, en als je eenmaal begint dan blijf je krabben. Het begint op 1 plek maar als je daar eenmaal zo hard gekrabt hebt dat de jeuk weg is, gaat de jeuk gewoon naar een andere plek. Echt om helemaal gek van te worden.

Ik heb het wel is gevraagd aan de dokter, maar die zei dan is je huid te droog. Ik probeer mij nu dus wel regelmatig in te smeren met bodylotion. Maar dit helpt eigenlijk ook niet echt.

Allergeen vrije producten kunnen helpen maar zorg dat je vooral producten gebruikt waar geen parabenen inzitten, ik heb dit al veertig jaar in de winter en heb, sinds ik deze producten gebruik veel minder last. Zo gauw het vriest is het misse boel en helaas, smeren helpt niet bij mij. Als ik mijn haar was met shampoo waar parabenen inzitten is het al mis.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:07

bigone schreef:
playboysches schreef:

Allergeen vrije producten kunnen helpen maar zorg dat je vooral producten gebruikt waar geen parabenen inzitten, ik heb dit al veertig jaar in de winter en heb, sinds ik deze producten gebruik veel minder last. Zo gauw het vriest is het misse boel en helaas, smeren helpt niet bij mij. Als ik mijn haar was met shampoo waar parabenen inzitten is het al mis.

Bedankt! Ik zal hier is op gaan letten. Ik let inderdaad verder niet op mijn shampoo of conditioner. Die parabenen staat ook gewoon zo vermeldt bij ingredienten?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:10

Ja, op de verpakking staat parabenenvrij, hoeven niet duur te zijn er was eens van die coconutshampoo bij de action, 2 euro en een grote fles.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 15:53

Ik ben compleet van de jeuk af! Niet dankzij de huisarts trouwens, want die kon niet vinden wat er aan de hand was.. Maar met de tijd is de jeuk vanzelf minder geworden, tot ik opeens merkte van "Hé, het is nu helemaal weg.."

Hopen dat het niet terugkomt..

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:05

ElineS schreef:
Ik ben compleet van de jeuk af! Niet dankzij de huisarts trouwens, want die kon niet vinden wat er aan de hand was.. Maar met de tijd is de jeuk vanzelf minder geworden, tot ik opeens merkte van "Hé, het is nu helemaal weg.."

Hopen dat het niet terugkomt..

Oh gelukkig!! :) Hoop het ook voor je..

Ik las vandaag trouwens een artikel over dat ze hadden ontdekt hoe ze jeuk bij muizen konden uitschakelen en dat ze nu dus gingen uitzoeken hoe ze dit bij mensen konden doen!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:03

heb je nog iets veranderd? de uitslag/jeuk kan ook door een tekort aan vitamine c of k komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:10

Hier precies hetzelfde, komt omdat het niet meer vriest. Dus de komende winter zorgen voor voldoende vochtigheid in huis en parabenen vrije producten gebruiken, misschien helpt het je wel.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 19:16

Nee, ik heb niets veranderd :)

De jeuk had ik niet in de winter, pas toen het warmer werd.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 11:17

Ik heb te vroeg gejuicht :') Gisternacht hele nacht weer wakker gelegen van de jeuk..

Ik ben twee weken geleden op kamers gegaan en haast niet thuis geweest. Nu voor het eerst in die twee weken weer een paar dagen thuis, dus waar ik ook allergisch voor ben.. Het kan dus dat het dus van thuis komt. Ik dacht zelf aan de dieren misschien, hoewel we al jaren katten en honden hebben.

Maar wat ik ook dacht..

Ui. Ik at nooit ui. Kookte nooit en mijn vader gebruikte ook nergens ui in. Als het ergens in zat, deed ik het aan de kant met mijn vork. Ik had het nooit geproefd, maar ik was zo'n typ, wat de boer niet kent eet tie niet. Sinds ik zelf ben gaan koken, zo ongeveer toen de jeuk startte, ben ik ui gaan gebruiken, want lekkerrrr. Deze twee weken heb ik echter geen ui gegeten, behalve gisteravond.. En BOEM, jeuk.

Dus ik ga nu even een paar dagen geen ui meer eten, kijken of de jeuk weer weggaat.. En dan daarna weer ui eten, kijken of het terugkomt.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:40

Hmm vervelend! Goed plan om een tijdje geen ui te eten! Hoop dat dat het gewoon is, zou wel fijn zijn als je het eindelijk weet namelijk :).

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:03