Al een tijdje ziek maar dokter doet niets....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:58

Eet je wel (heel) gezond? Niemand wordt zwaarder van lucht en moeheid/ buikklachten kunnen er debet aan zijn (ik ben ervaringsdeskundige).

Edit: je weet het al. Sterkte verder!

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 00:13

Ik hoop voor je dat je de oorzaak gevonden hebt! Heb je ergens tips kunnen vinden om de symptomen de verminderen of is het iets waar je doorheen moet?

Hoewel ik over het algemeen en ook in dit topic pleit voor meer vertrouwen in de huisarts vind ik het wel raar / slordig dat hij dit niet benoemd heeft en dit mogelijke bijverschijnselen zijn. Neem aan dat hij informatie heeft over jouw medicijn gebruik.
Of ben ik heel blond en valt antidepressiva daarbuiten?

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 00:24

Sachet schreef:
Maar bij crohn val je toch af?? Ik absoluut niet namelijk

Dat hoeft niet de vrouw van mijn stiefbroer heeft ook Crohn zij valt vrijwel niet op maar had wel vrijwel de zelfde symptonen. Nu dat ze een speciaal dieet volgt heeft ze er vrijwel geen last meer van :)
Andere vriendin van mij heeft vermoedelijk crohn of iets in die richting. Zij valt ook niet af. Maar bij haar zijn nog meer symptonen. Er is wat mis gegaan tijdens een operatie en sinds dien zijn haar darmen blijvend van streek. De dokters zeggen dat het wat van Crohn heeft maar vinden niet dat het een diagnose nodig heeft. Gezien ze weten hoe het gekomen is... persoonlijk vind ik het maar belachelijk.

Zelf heb ik ook 2 jaar ziekenhuis in en uit gelopen om te onderzoeken wat er met mij aan de hand was. En na de zoveelste keer dat mijn benen het begaven was ik er echt spuug zat van dat ze mij aan probeerden te praten dat ik mijn benen gewoon niet vertrouw. Nee tuurlijk ik ga voor mijn lol de trap af donderen -_-"
Inmiddels is duidelijk dat mijn hersens verkeerde of halve signalen naar mijn rug stuurt wat voor alle problemen zorgt. Alles is verklaart maar een naam heeft het niet. En hoe zijn we hier op gekomen? omdat ik bleef aandringen op onderzoek... Ik me benen niet vertrouwen serieus wie bedenkt zo iets?! man wat was ik pissig.
als het om artsen gaat, tja blijf heen gaan. Laat je niet wegsturen! vaak willen ze je makkelijk af dingen omdat er 'nog zo veel anderen' ziek zijn. En soms nemen ze daardoor de echte zaken niet serieus en maken ze hiermee een fout om het te beoordelen als onnodig.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 00:29

xSlvna schreef:
Chantalll schreef:
Gewoon een verwijskaart EISEN ...

Inderdaad.

Moeder kwam aan met een knobbel onder de oksel 'Oh is niks, komt door het scheren!', moeder gelijk om een verwijskaart gevraagd, heeft alleen het lef nog niet gevonden om een afspraak te maken...

tegen je moeder zeggen dat ze heel snel naar de dokter moet NIET mee wachten.

chevax

Re: Al een tijdje ziek maar dokter doet niets....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:12

"Het wat van Crohn heeft". Ik moet toch even kwijt dat ik het nogal wat vind dat er hier zo makkelijk met Crohn wordt gegooid omdat iemand (van wie we de achtergrond niet kennen!) klachten op een forum zet. En dat bedoel ik niet vervelend naar jou, TS. Alleen vind ik het online-gedokter en dan met name meteen verwijzen naar ernstige ziekte (want dat is Crohn) beetje ver gaan.