Dysthyme stoornis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 18:21

Even mijn oude topic omhoog halen. Dat lijkt me handiger dan een nieuwe te openen aangezien hier alles in staat.

Ruim een jaar lang krachtenvrij geweest.
Nu ben ik alleen laatst overgestapt van ritalin naar concerta en langzaamaan merk ik dat ik weer terug zak.

Binnenkort weer een afspraak bij de psychiater dus dan zal ik het er ook zeker over hebben.

Maar zijn er anderen die ook een terugval hebben gehad?
En hoe zijn jullie hier mee om gegaan?
Alles is momenteel weer teveel en blijf het liefst in bed liggen. En ik wil echt absoluut niet meer terug naar 2 jaar geleden.
Dat trek ik echt niet.
Ik weet niet of de oorzaak echt de concerta is of omdat het toch wel normaal is bij dysthymie om een terugval te hebben.
Ervaringen welkom. Mag ook per pb natuurlijk als je het niet graag op internet zet.

SincereQ

Re: Dysthyme stoornis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:03

Fijn om te lezen dat het toch een jaar goed gegaan is. Dat geeft mij hoop. Ik heb geen ervaring met terugval, weet pas sinds een paar maand dat ik dysthymie heb namelijk.
Het lijkt me een goed idee om het te bespreken, kan best verband hebben met de verandering van medicatie. In ieder geval veel sterkte!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 19:15

Eline, bedankt voor je reactie. Fijn dat mijn verhaal je hoop geeft.

Ik ben er ook van overtuigd dat dit wel weer over gaat. Maar de angst om me weer te voelen als een paar jaar terug is behoorlijk groot.
Het heeft me ook een paar weken gekost om het toe te geven aan mezelf dat het slechter ging. Maar vandaag is me dat toch eindelijk gelukt. Hopelijk levert dat ook wat positiefs op.

Heb jij er allang last van? En wat voor behandeling krijg je?

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:28

ginger18 schreef:
Eline, bedankt voor je reactie. Fijn dat mijn verhaal je hoop geeft.

Ik ben er ook van overtuigd dat dit wel weer over gaat. Maar de angst om me weer te voelen als een paar jaar terug is behoorlijk groot.
Het heeft me ook een paar weken gekost om het toe te geven aan mezelf dat het slechter ging. Maar vandaag is me dat toch eindelijk gelukt. Hopelijk levert dat ook wat positiefs op.

Heb jij er allang last van? En wat voor behandeling krijg je?

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat niet opnieuw wilt doorgaan. Goed dat je het nu toe kan geven aan jezelf. Dan ben je er iig nog wat optijd bij en kan het mogelijk voorkomen worden.

Ik weet niet precies wanneer het bij mij begonnen is, ik schat dat ik er al zo'n 10 jaar mee rondgelopen heb. Ik slik antidepressiva, heb morgen voor de laatste keer groepstherapie en begin dan met individuele cgt :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 19:37

Succes met je behandeling.
Hopelijk levert het snel wat goeds voor je op.

Ik weet inmiddels eigenlijk wel zeker dat het aan de concerta ligt.
Smorgens voel ik me eigen prima en als ik dan mijn medicijnen op heb voel ik me steeds depressiever.
Ik denk dat er iets in concerta zit waar ik niet tegen kan. Met ritalin had ik ook wel lichte bijwerkingen maar lang niet zo erg.

Ben ook 2 kilo afgevallen in 1 week, krijg gewoon geen eten weg.
Morgen vroeg pak ik geen concerta en bel ik de psychiater of ik ritalin mag pakken, want dit gaat zo echt niet.
Heb er trouwens ook totaal geen extra concentratie mee, dus ze werken ook niet eens naast de bijwerkingen.