Hoe slapen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:58

Wij slapen altijd lepeltje - lepeltje en val elke avond in zijn armen in slaap en word meestal ook zo wakker. <3

Verder ligt ons hele bed vol met kussens, dekbed met een dik plaid erop en als de regen dan tegen de ramen tikt of het stormt dan val ik echt binnen een minuut in slaap.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:05

Ohwja, ik slaap vaak met mijn beide armen boven mijn hoofd.
Ook slaap ik bij mijn vriend zo gek, dat ik of wakker word met 1zere schouder of met een zere.rug...
Geen idee wat ik dan doe snachts.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:15

ik slaap in volledige duisternis met muziek op (heel zachtjes) anders kan ik helemaal niet slapen ik word gek van stilte dan ga ik denken en kom ik op plaatsen waar ik niet wil zijn in mijn hoofd. ook slaap ik meer 5 tot 7 uur op een nacht. heel ongezond maar ik kan er niks aan doen (ik ben nog maar 16) ik slaap heel slecht.

Sadira

Re: Hoe slapen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:19

Ik zou het echt niet weten... ik ga liggen en ik slaap, meestal :') en zelfs de wekker heeft moeite om me vervolgens weer wakker te maken. Ik slaap echt overal en in welke houding dan ook. Liefst op m'n rechterzij denk ik, da's hoe ik meestal in bed kruip... en dan weet ik het niet meer, want binnen een paar minuten slaap ik gewoon :+

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:21

Op m'n zij of op m'n buik of ergens tussenin. Met veel kussens en dik dikbed. Eenmaal ik goed lig ben ik binnen de seconde naar dromenland.

Ik kan nooit slapen op m'n rug, dan nog liever rechtopstaand ofzo :D .

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:25

Nanne schreef:
In principe slaap ik altijd en overal wel. Of ik nu op een vloer lig of een houten plank, maakt mij niet uit.

Maar in bed slaap ik meestal op mijn buik, voeten over de voeteinde van het bed en m'n kussens, 3 stuks, mee naar beneden getrokken ingewikkeld in mijn dekbed. :j

Ik schijn wel erg onrustig te slapen en draai nog wel eens lepeltje lepeltje naar logees toe. :')

Overigens word ik vaak wakker in een onmogelijke houding op een van mijn armen die dan compleet gevoelloos is. :+

<3

Super gezellig is dat slapen met jou Nans :))

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:31

Ik slaap op mijn rug met mijn armen boven mijn hoofd en één been opgetrokken. En ik ben heel territoriaal als ik slaap :') Word regelmatig door vriendlief wakker gemaakt omdat ik het hele bed in beslag heb genomen O:)
Als ik alleen ben luister ik muziek voor het slapengaan. En sinds kort slaap ik ook zonder licht in want ik ben niet meer bang in het donker *\o/*

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:35

Als ik alleen slaap, lig ik op mijn linkerzij in foetushouding, met tegen mijn buik onder de dekens hond 1, en op de plek waar normaal een 2e hoofdkussen ligt, ligt dan hond nummer 2 in zijn dekentje.
En het word nog leuker; Ik heb mijn teddybeer (inmiddels 23 jaar samen, ik ben 25 nu) stevig vastgeklemd in mijn armen :o :')
Word meestal wakker in dezelfde positie omdat ik anders bang ben dat ik ze plet in m'n slaap.
En vannacht heb ik ook nog eens een logeetje die ook gezellig op bed slaapt :))

Met hem ( <3 ) samen slaap ik lepeltje lepeltje of met mijn hoofd op zijn borstkas en zijn arm om me heen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:36

Depende schreef:
Nanne schreef:
In principe slaap ik altijd en overal wel. Of ik nu op een vloer lig of een houten plank, maakt mij niet uit.

Maar in bed slaap ik meestal op mijn buik, voeten over de voeteinde van het bed en m'n kussens, 3 stuks, mee naar beneden getrokken ingewikkeld in mijn dekbed. :j

Ik schijn wel erg onrustig te slapen en draai nog wel eens lepeltje lepeltje naar logees toe. :')

Overigens word ik vaak wakker in een onmogelijke houding op een van mijn armen die dan compleet gevoelloos is. :+

<3

Super gezellig is dat slapen met jou Nans :))

Zeker wel! I'll keep you warm! <<)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:52

Als mijn vriend bij mij slaapt is het altijd lepeltje lepeltje op de rechter kant. Hij valt dan eerder dan ik in slaap en gaat op zijn buik liggen. Dan kan ik pas slapen na dat hij zijn zenuwtrekjes heeft gehad.

Wanneer hij in slaap valt heeft hij allemaal zenuwtrekjes en wil mij dan nog wel eens knijpen of aan mijn haar trekken ofzo. Als dat voorbij is zet ik de sleeptimer van de tv op 30 min en val dan ook op de te rechterkant in slaap.

Ik kan heel goed overdag slapen dus het licht van de tv heb ik wel nodig.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 00:15

Op dit moment slaap ik gewoon niet :+
Ik ben meestal best druk in mijn hoofd en heb dan enorme moeite met slapen. Er komen telkens van die gedachtes op en dan pieker ik dan over door. Verzinnen wat ik met een miljoen ga doen wordt al helemaal rampzalig want voor je het weet heb ik het complete beeld van mijn nieuwe boerderij al bedacht en ga ik verder op hoe ik het land voor mijn paardjes ga indelen :')
Dus ik luister tegen woordig naar een luisterboek en val daar heel rustig mee in slaap. Op de een of andere manier kalmeert dat me. De tv moet absoluut minstens 2 uur voor het slapen uit, dat ben ik dus nu vergeten en dan slaap ik niet. Verder jat ik alle dekens en wikkel mezelf daarin. Als ik wakker word moet ik mezelf eerst uit de knoop halen. En mijn kat moet op mijn voeten liggen. Volgens mij was dat het wel, dan hoop ik nu te kunnen slapen :+

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 00:45

Heb werkelijk krom gelegen om hoe sommige slapen, kan me dat goed inbeelden geweldig :D

Ik slaap of lepeltje lepeltje tot vriendlief begint te snurken :')
Of op m'n linker zei of rechts met m'n knie wat omhoog.

Oh half op m'n zei beetje schuin zeg maar met m'n poezebeest in m'n armen
Die ook zo heerlijk snurkt :') _O- .

Hier is het altijd stik donker door de rolluiken
En vaak staat de tv nog aan.

Hou wel van slapen maar wel m'n gewone uren haha.
Niet meer als 8 of 10.

mriell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 00:47

ik als mijn vriend bij me slaapt vaak lepeltje lepeltje ;-) maar dan wel met het dekbed tussen m'n benen! als ik alleen slaap graag op mijn buik, 1 knie omhoog en met het dekbed tussen m'n benen. word dan wel vaak over dwars of achterstevoren in bed wakker om één of andere reden 8)7
daarnaast is slapen ook één van m'n grootste hobby's <3

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 01:23

Altijd op een van mij zijdes, maar heb per periodes/ per schoon bed vaak mijn voorkeuren welke zij (heeft te maken met de 6 kussens bij mijn hoofdeinde die ik dan net weer even wat anders heb liggen als ik mijn bed heb afgehaalt en opnieuw opgemaakt en waar ik dan aan moet wennen) Op het moment rechterzijde met rechterhand onder mijn kussen, linkerarm zo dicht mogelijk erbij. Knieen hoog opgetrokken, voeten op een kussen (loop/ sta veel op me werk en dan is het verhogen van de benen echt een uitkomst om de volgende dag weer normaal te kunnen lopen) Lichten uit, maar een van mijn gordijnen half open en mijn rolluik iets omhoog, zodat ik de volgende ochtend wakker wordt van het licht en de wekker en beter op kan staan.

Ik slaap heel diep en het liefste lang, maar val 's avonds slecht in slaap. Dingen die ik doe om het piekeren in toom te houden zijn;
- lezen voor het slapengaan
- verhalen/ dromen verzinnen
- definieren waarover ik loop te piekeren en mezelf afvragen of de hele nacht wakker liggen de situatie er morgen beter op zal maken (heel gek, maar door dus stil te staan bij waar je nu precies over piekert kan je het vaak daarna wat meer laten rusten. Bedenk maar eens bij jezelf, waar denk je dan over als je piekert. Als je het niet precies weet is dit een goede oefening!
- ademhaling oefeningen
- ontspanningsoefenen (alle delen van je lichaam langsgaan en die controleren op spanning. eventueel zelfs aanspannen om vervolgens te kunnen ontspannen. Meestal begin ik bij mijn tenen en tegen de tijd dat ik bij mijn buik ben aangekomen slaap ik al.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 02:00

Sentido schreef:
Op dit moment slaap ik gewoon niet :+
Ik ben meestal best druk in mijn hoofd en heb dan enorme moeite met slapen. Er komen telkens van die gedachtes op en dan pieker ik dan over door. Verzinnen wat ik met een miljoen ga doen wordt al helemaal rampzalig want voor je het weet heb ik het complete beeld van mijn nieuwe boerderij al bedacht en ga ik verder op hoe ik het land voor mijn paardjes ga indelen :')

Zó herkenbaar, die eerste zin vooral :')

Hier nog een eigenaar van een druk hoofd, zelfs met slaaptabletten ben ik soms gewoon wakker. Vandaag ook wel drukke (fijne) dag gehad, drukke dagen zorgen er ook voor dat afschakelen en slapen moeilijker is.

Ik slaap graag op mijn zij of buik, en mijn dekbed moet goed zitten. Als die half uit het sloop gaat... GRR :+
Oh, en als mijn vriend er bij is kan ik ook altijd beter slapen. Bij hem ben ik rustiger.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 03:01

Het verschilt enorm bij mij, als het heel heet is lig ik graag op mijn rug met al mijn ledematen gespreid :D En anders val ik vaak goed in slaap op mijn zij, vaak ook een hand onder mijn kussen. Ah en als ik in de bus of auto in slaap val bestaat er een kans dat ik met zowel open mond als ogen zal slapen! Heerlijk altijd de reacties die je daarop krijgt :))

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 03:53

Normaal ben ik op dit tijdstip niet wakker :+
Lig de hele nacht al te draaien en te woelen, wordt er gek van

Ik val meestal in slaap op mijn buik of op mijn zij.
Als ik op me zij lig heb ik een been opgetrokken.
In mijn armen/handen heb ik mijn knuffel :))
Het mag niet warm zijn in me kamer of te warme dekens maar ook niet te koud
Ik kan over van alles fantaseren, en het schijnt dat ik praat in me slaap

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 03:53

Ik ben een makkelijke. De houding waarin ik log verschilt nogal.
In slaap vallen doe ik meestal al voordat het tv programma dat ik in bed kijk afgelopen is en heb ook geen tijd meer om in een druk whatsapp gesprek nog welterusten te zeggen :)
Lawaai, licht etc. Maakt niks uit want ik ben met geen mogelijkheid wakker te krijgen.
Wel kan ik nachten heel vervelend zijn als ik mijn vriend moet geloven.
Oja en alleen als ik ziek ben kan ik niet slapen, daarom ben ik nu op Bokt ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 06:20

Ik slaap het liefst op mijn buik of op mijn zij en dan in foetushouding inderdaad.. en voordat ik in slaap val moet ik eigenlijk eerst een aantal keer draaien.. Alleen gooit vriendlief graag zijn benen en armen over me heen, en dan vind ik het zielig om em weer wakker te moeten maken met mijn gedraai, dus blijf ik maar liggen totdat ik in slaap van :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 06:25

Ik vind slapen heel erg moeilijk := Ik moet mezelf compleet afleiden van het feit dat ik moet gaan slapen. Voorheen las ik een boek, maar m'n man werd er gek van dat hij dan het licht uit moest doen. Nu heb ik een zooi audioboeken op m'n mp3speler staan :)

Het duurt ongeveer een uur voordat ik in slaap val, met een boek kan dat wel 4 uur duren. Zonder 'hulpmiddel' kan ik helemaal niet slapen.

Ik praat in m'n slaap, beweeg ontzettend veel en ik knars met m'n tanden. Ik draai om de paar minuten van m'n ene zij naar m'n andere of m'n rug.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 06:35

Raponsje schreef:
Wij slapen altijd lepeltje - lepeltje en val elke avond in zijn armen in slaap en word meestal ook zo wakker. <3

Verder ligt ons hele bed vol met kussens, dekbed met een dik plaid erop en als de regen dan tegen de ramen tikt of het stormt dan val ik echt binnen een minuut in slaap.

Hier kan ik aardig inkomen als mijn vriend hier slaapt. We liggen lepelend in de "we gaan slapen houding" , maar hij slaapt meestal op zijn rug (supersexy, met 1 hand onder zijn hoofd) en ik lig daar tegenaan :Y) als we wakker worden.
Ook veel kussens hier inderdaad :P stuk of 5 grote kussens in een 1.60 bed.

Alleen slaap ik languit op mn zij/buik met 1 knie opgetrokken :')

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 06:46

Linkerzij, rechterzij, rug, linkerzij, rechterzij en meestal val ik dan in slaap :')! Duurt een kwartiertje a half uurtje. En dan slaap ik eerst diep en daarna krijg ik de meest rare dromen en word ik tussendoor 2 x wakker ofzo :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 06:52

Volgens mij ben ik weg zodra m'n hoofd het kussen raakt :') Ik val meestal op m'n zij in slaap. Probeer nog wel eens ergens over na te denken maar dat lukt vaak niet want dan slaap ik al. :+ Slaap diep en veel. Verder droom ik heel veel en vrij extreem waardoor ik ondanks veel slaap vaak toch nog moe kan zijn.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:25

Ik heb echt geen idee hoe ik precies slaap. Volgens mij is dat ook maar net afhankelijk van hoe warm/koud 't is. Als 't koud is, in een bolletje en als 't warm is, met al m'n ledematen gespreid :') Meestal slaap ik ook al binnen 5 minuten. Hoe vaak ik wakker word hangt af van de activiteit van m'n hamsters/ongewenste muizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:26

Ik lig altijd op m'n rug of een willekeurige zij, op het moment dat ik echt heel erg moe ben, draai ik op m'n buik en dan val ik op m'n buik in slaap.
Ik word minstens 1 of 2x per nacht wakker. :+
Ik slaap heel erg licht, ik slaap winter of zomer - altijd met een redelijk dik dekbed, mijn raam staat altijd een stukje open en ik draai de h e l e nacht door.