Ik heb mezelf ook een tijd geleden aangemeld op een Partners Van... forum. Daar hoop(te) ik terug te vinden hoe je bepaalde dingen aanpakt.
Voorbeeldje: ik heb heel veel wedstrijdstress. Daarom leg ik mezelf voor de wedstrijd veel structuur op en een tijdsschema met veel ruimte. Taken van mij zijn het klaarmaken van de paarden en mezelf, het inladen van de auto, het aankoppelen van de trailer. Taken van mijn vriend zijn het klaarmaken van hemzelf en de kinderen. Door ervaringen wijs geworden is de taak de tas met eten/drinken/luiers/... ook bij mij terecht gekomen. Prima, ik hang voor ik op wedstrijd ga een tijdschema op de deur met mijn taken en de geplande tijden. Ook de vertrektijd staat daar op. Waar ik dus stapelgek van werd is dat op het vertrektijdstip, ik alsnog de kinderen in bad moet doen en met een boterham in de auto duwen. Want hun papa zit nog op zijn gemak een kop koffie te drinken.
Oke, ik heb er begrip voor dat hij moeite heeft met overzicht van de details en dat hij geen prioriteiten kan stellen. Mijn oplossing: dan maak ik naast mijn schema een schema voor hem, dat hij als we om half 9 vertrekken om half 8 de kinderen in bad doet en om 8 uur hun ontbijt geeft bijvoorbeeld.
Maar dat is dan ook niet goed, want dan speel ik de baas en hij is mijn slaafje niet met mijn tijdschema

Maar zelf een tijdschema maken kan hij niet, want hij overziet het niet.
Ondertussen ben ik drie kwartier te laat vertrokken, strak van de stress en komt de stoom uit mijn oren omdat ik het zo onnodig vind allemaal.
Dus nu is de zaak dat ik alle taken op me neem, maar kom op, het is toch ook een volwassen vent?!
Hoe zien jullie dat vanuit je ASS-achtergrond? Hebben jullie ook moeite met (opgelegde) schema's?