Familie leden met kanker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Familie leden met kanker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:56

Ik zit momenteel met mijn moeder. Longkanker met uitzaaingen. We gaan vanmiddag naar de huisarts want ze wil euthanasie. Het zit inmiddels overal ,ook in haar hersenen. We weten dit sinds 4 maart en haar "tijd"is een maand of 4
shadow19871 heel veel sterkte met het verlies van je moeder.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:00

Als ik dit zo lees, dan besef ik me dat ik op dit moment erg geluk heb met geen enkel familielid die op dit moment ziek is.

Ik ben benieuwd hoe lang ik de dans nog kan ontspringen.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:12

Jeetje Pipo das heftig... sterkte <3

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 09:16

Wat een heftige verhalen weer! Heel veel sterkte toegewenst voor de mensen die nog maar net iemand zijn verloren of wie dat binnenkort gaat meemaken!!

Het voelt voor mij nog heel onwerkelijk. Zo nu en dan schiet het door mijn hoofd: Oh ja, ze heeft borstkanker...
Ik haal zelf veel steun uit muziek. Warrior van Outlandish kwam net uit rond de tijd dat we de diagnose hoorden. Vind ik een erg mooi nummer!
Vooral de woorden:
For what it's worth
You're my warrior
And I'm you worrier

Daarnaast het nummer van Melissa Ethridge - I run for life.
Een nummer speciaal geschreven voor borstkanker.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:17

mijn oma huidkanker maar ik wist er zelfs nog niets van tot 7 weken geleden

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:18

Herken het zelf ook, het is zo onwerkelijk..
Mn moeder gaat woensdag voor chemo 3.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:36

@ xgoldenhero
Klinkt herkenbaar hoor, gedragsveranderingen. Eerst subtiel en later meer zichtbaar. Dingen die ze anders nooit zou zeggen of dingen waar ze vroeger veel enthousiaster op zou reageren. De laatste periode kon ik ook minder goed met de stemmingswisselingen van mijn moeder omgaan. Ik kon er mee omgaan zolang ze vechtlust had, maar zodra ze het even niet zag zitten, wilde ik er liever niet naar luisteren, maar zei ik dat ze 'gewoon moest blijven knokken' Zelfs toen het een opgegeven strijd was. Daar heb ik nu best wel spijt van. Dus, zolang het kan, zoveel mogelijk langs blijven gaan, ook in de mindere tijden, later zul je jezelf er dankbaar voor zijn.

@Pipo, wat ontzettend heftig voor jullie :'( Het is nu allemaal nog teveel om te verwerken ineenkeer he.
Mijn moeder kreeg op 6 maart te horen dat het overal zat en ze niets meer konden doen. Ze mocht toen naar huis om te sterven, want heel lang zou dat niet meer gaan duren. Op 21 maart om 00.10 is ze overleden. Het is heel erg snel gegaan allemaal..

Alle anderen ook heel veel sterkte natuurlijk!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:54

shadow19871 Dat is zeker vreselijk snel gegaan. Bah! Mag ik vragen hoe oud/jong je moeder was?
Mijn moeder is 68 jaar geworden in febr.
Ik ben zelf aan het revalideren van een hartoperatie (2,5 week geleden) dus ik kan nog niet veel.. ben dus allang blij dat ik haar een beetje kan bijstaan al is het meeste telefonisch. Maar we gaan ervoor en het zijn haar beslissingen, daar heb ik geen moeite mee. Ik heb al eerder mijn vader verloren 28 jaar geleden en mijn beide schoonouders , weet dus helaas een beetje hoe en wat. Al is natuurlijk iedereen anders. Maar ik bedoel het geregel er rond om heen. ed.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 11:09

Poeh Shadow, heftig hoor!! Ik zie soms al beelden voor me dat ik op de crematie van mijn tante ben.. Slaat nergens op, aangezien het nog lang niet zo ver is, en waarschijnlijk helemaal niet zo ver komt.
Mijn tante is nu 52.

Dat is ook zwaar Pipo, dat je nu niet lichamelijk instaat ben om haar bij te staan!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:13

Mijn moeder was pas 52 Pipo.
Ze is 11 maanden ziek geweest dus het is allemaal ontzettend snel gegaan.
Jeetje, je hebt het idd niet makkelijk gehad, wat veel mensen al weggevallen en nu ook nog je moeder..
het is idd haar eigen beslissing om voor euthanasie te kiezen. Ergens kan ik het ook wel begrijpen, want anders is het gewoon een lijdensweg zonder uitzicht.. afschuwelijk.
Mijn moeder koos ervoor om zelf te gaan en de morfine wilde ze perse op de laagste stand houden, omdat ze er graag met haar verstand bij wilde blijven.. Ze heeft zo hard gevochten, letterlijk tot de laatste dag, daar heb ik ontzettend veel respect voor. Ik zal niet snel mensen tegenkomen die zo sterk zijn als mijn mama was :)

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:14

Veel sterkte iedereen! :(:)

Wat een ontzettende rotziekte!
Veel mensen die ermee te maken hebben :(

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:17

Monster_tos schreef:
Poeh Shadow, heftig hoor!! Ik zie soms al beelden voor me dat ik op de crematie van mijn tante ben.. Slaat nergens op, aangezien het nog lang niet zo ver is, en waarschijnlijk helemaal niet zo ver komt.
Mijn tante is nu 52.

Dat is ook zwaar Pipo, dat je nu niet lichamelijk instaat ben om haar bij te staan!

Nee hoor, ik denk dat het normaal is. Toen mijn moeder net ziek was, zag ik ook al meteen dat soort beelden voor me. Heel akelig.
Het is logisch dat je er op die manier mee bezig bent. Toen ze nog ziek was, droomde ik ook vaak dat ze overleden was. Dan werd ik wakker met een opgelucht gevoel. Nu ze overleden is, droom ik elke nacht dat ze nog leeft, dat is een stuk minder fijn wakker worden :'(

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:23

Dapper van je moeder hoor. Jee respect! Ook zo vreselijk jong nog.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:51

Zo, ik voel me een stuk beter. Heb het huis van voor naar achter schoon gemaakt van mijn opa en oma. Dat voelt dan wel weer fijn. Helemaal omdat ze zei: dankjewel kind. :)

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:45

Iedereen heel veel sterkte, kanker is een harde, oneerlijke strijd.
Pipo, ik hoop dat je nog wat mooie kleine momentjes met je moeder mee kan maken, heel veel kracht toegewenst de komende tijd.

Ik ben mijn vader verloren, hij had longkanker dat door zijn hele lichaam was uitgezaaid. Hij is maar 42 jaar geworden.

En ikzelf heb de strijd tegen Non-Hodgkin, althans voorlopig, gewonnen. Vorig jaar heb ik operatie, chemo's en bestralingen gehad. En nu ben ik nog aan het vechten tegen alle gevolgen hiervan.

Kanker is een vreselijke ziekte, het is zo'n gek gevoel dat je lichaam eigenlijk zichzelf kapot maakt.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:58

Naja ik was 2 jaar toen ze ziek werd. Gelukkig kan ze nu een normaal leven lijden. Ze is wel snel moe etc. Alleen als ze een griepje ofiets heeft, dan moet ze in bed blijven, of in het ZH opgenomen worden, want dat soort kleine dingen zijn voor haar levensbedreigend.. Lichamelijk maakt ze het goed. Ze is wat bleek en er dun, maar hoeft gelukkig nu maar 2x in de week naar het ZH voor bloed of beenmergpuncties. Het is zeker zwaar, want ze kan momenteel zo weinig buiten genieten. Het is koud, dus ze is zo verkouden etc

Ik zit de laatste tijd heel erg mee dat me moeder ziek is, vooral omdat ze nu lijkt achteruit te gaan, en ik zelf meer ga realiseren hoe hard het leven daarin kan zijn. Mijn moeder wordt niet meer beter.. Hoe moet ik daar mee omgaan?

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:44

Caitlin_K schreef:
Naja ik was 2 jaar toen ze ziek werd. Gelukkig kan ze nu een normaal leven lijden. Ze is wel snel moe etc. Alleen als ze een griepje ofiets heeft, dan moet ze in bed blijven, of in het ZH opgenomen worden, want dat soort kleine dingen zijn voor haar levensbedreigend.. Lichamelijk maakt ze het goed. Ze is wat bleek en er dun, maar hoeft gelukkig nu maar 2x in de week naar het ZH voor bloed of beenmergpuncties. Het is zeker zwaar, want ze kan momenteel zo weinig buiten genieten. Het is koud, dus ze is zo verkouden etc

Ik zit de laatste tijd heel erg mee dat me moeder ziek is, vooral omdat ze nu lijkt achteruit te gaan, en ik zelf meer ga realiseren hoe hard het leven daarin kan zijn. Mijn moeder wordt niet meer beter.. Hoe moet ik daar mee omgaan?

Heel veel sterkte! Het is lastig hoe je ermee om moet/kan gaan... Probeer te doen wat voor jouw fijn voelt. Hopelijk kan je nog wat tijd met haar doorbrengen!

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:17

Mijn oom is inmiddels overleden na een ziekbed van vijf weken. Afgelopen dinsdag was de crematie. Er waren meer dan 200 mensen (niet genoeg stoelen). Maandagavond was de condoleance op stal (hij heeft een eigen pensionstal en fokkerij), waar 45 minuten lang een rij van drie dik over een lengte van zo'n 30 meter heeft gestaan. We schatten ook meer dan 200 mensen. Verder hebben we zo'n 130 rouwkaarten gekregen. Allemaal erg mooi.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 09:23

Sterkte Joukje! Wel fijn dat er zo veel mensen jou oom na stonden!!
Mijn tante gaat de goede kant op, haar borst is geamputeerd en de kanker lijkt niet uitgezaaid te zijn. Voor de zekerheid moet ze nog wel 6 x chemo.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:29

Gecondoleerd Joukje. Wel mooi dat het zo druk was. Ik weet uit ervaring dat het goed doet als er zoveel mensen jullie bijstaan. Veel sterkte de komend tijd.

Fijn dat het de goede kant op gaat monster-tos. Goed dat ze voor de zekerheid nog chemo geven om 'restjes te ruimen'

Hoe gaat het verder met iedereen?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:38

Joukje, mooi hoor, zoveel mensen. Maar sterkte, t is niet makkelijk.
Monster los.. fijn zeg! ik hoop dat het idd helemaal weg is en blijft!!!
Mijn moeder heeft 5 x bestraling van haar hoofd gehad en is nu "uitbehandeld" ze gaat best hard achteruit.
Kortademig en blijft in hoestbuien. loopt als een oud wijf.. maar ja, ze doet t wel allemaal. Ik hoop nog een tijdje van haar te mogen genieten.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:02

Wat is het toch een vreselijke ziekte. Helaas hebben wij er ook mee te maken gehad, mijn moeder heeft borstkanker gehad (9 jaar geleden alweer, ik was zwanger van mijn eerste) ..gelukkig is ze er helemaal bovenop gekomen maar heeft er wel het eea aan overgehouden( oedeemarm en om de zoveel tijd ligt ze harstikke ziek in het ziekenhuis met wondroos)
En bijna 6 jaar geleden kregen mijn dochtertje (toen 3,5 jaar) de diagnose non hodgkin T cel lymfoon, ze heeft werkelijk alles gehad wat ze maar kon krijgen, net 3 weken in behandeling en toen kreeg ze de waterpokken met alle gevolgen van dien maar.....ze is er nog! Intussen is het een mooie meid van 9 jaar maar heeft wel wat aan de ziekte overgehouden (hersenletsel)

Anonieempiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:06

Sinds kort weten we dat mijn moeder ook borstkanker heeft. |(
Maar we zijn er vroeg bij gelukkig.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:08

potver, dat zijn ook geen makkelijke dingen. Sterkte Meys. Ziekte weg maar de naweeen zijn dus dagelijks te zien.. triest hoor.

Anonieempiee sterkte met je moeder en de weg naar genezing.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:11

Mijn schoonmoeder is in februari overleden aan hersentumoren, eerder werd al borstkanker geconstateerd maar hier was ze van genezen. We schrokken ons rot toen er later hersentumoren ontdekt waren.
Mijn opa is in '98 overleden aan longkanker, hij had nog maar 1 long, die andere hadden ze al geamputeerd.

Ik ben zelf echt heel erg bang om ook kanker te krijgen en zou het liefst eens door de hele scan gehaald worden.
Rot ziekte!