tanden poetsen zonder tandpasta?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: tanden poetsen zonder tandpasta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:32

Mijn tandarts zegt dat tandpasta niet nodig is, als je het wil gebruiken dan een hoeveelheid ter grootte van een klein erwtje, anders kan je tandenborstel niet meer goed 'schuren' en blijf je zitten met vieze tanden.
Het belangrijkst is dus de borstel.

Bij Lush kun je Toothy Tabs kopen, die zijn op basis van baking sods (zuiveringszout). Je kunt je tanden dus ook met doodgewoon zuiveringszout poetsen. Zou ik alleen niet te vaak doen, ik kan me voorstellen dat dat weer net even teveel schuurt.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:34

Ik spoel mijn mond eens in de maand met zout opgelost in water. Volgens mij is dat een beetje hetzelfde idee als die baking sods van Lush?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:30

Locanda schreef:
Omdat de balans bij hen dan echt helemaal ver te zoeken is :D slechte geur geeft ziekte aan/disfunctioneren van het lichamelijk evenwicht.
Edit: imo is tandpasta voor de mens die (licht) uit balans is, en prima dagelijks onderhoudsmiddel. De APK van de tandarts met z'n vleeshaak (het groffe geschut) is maar periodiek.

Niet alleen dat, als je veel suikers eet hebben de bacteriën in de mond het iets te goed.
Vooral als je de tong/achterin de keel niet schoonmaakt.

Mondwater is bijna nergens goed voor, zeker niet die zooi met alcohol. Alleen kun je het achter in je mond wat makkelijker verfrissen door ff te gorgelen.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:53

Zat nog te denken, puur een slechte adem (uit je mond stinken) kan evt. ook nog vanuit je maag of longen komen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:58

Ik poets 's ochtends met de hand en 's avonds elektrisch, elektrisch poetsen vind ik toch fijner. Het idee dat het dan 'schoner' is omdat het meer trilt vind ik fijn.

's Avonds gebruik ik ook mondwater zonder alcohol, even gorgelen en ik kan de hele nacht vooruit. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:30

Ik gebruik wel mondwater met aardig wat alcohol; dat is het enige dat werkt tegen aften bij mij (gek genoeg)