hele droge handen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: hele droge handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:26

Mijn huid droogt alleen maar meer uit als ik er vaseline/andere producten met minerale oliën op smeer. Ik heb dan echt producten nodig met bv sheabutter erin.
Dus hoe 't komt dat 't bij anderen wel helpt, weet ik niet. Ik deel alleen maar wat ik weet en wat mijn ervaring is.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 10:29

twinducklin schreef:
hoop dat je geen sudocreme hebt gesmeerd, sudocreme droogt juist nog meer uit.. Er staat op voor schrale huid, maar het wordt gebruikt voor schrale huid die te vochtig is geworden, zoals billetjes bij baby's , bij incontinentieproblemen of smetplekken, je wilt dan juist de huid tegen het vocht beschermen.

Het beste blijft gewoon smeren, eigenlijk elke keer als je je handen wast en of desinfecteerd haal je vette laag van je huid af waardoor hij droog wordt. Chloor is echt not done, beetje stom van werkgever. Goede zeep en of desinfectans zit ook een verzorgend product in, helaas wordt er nogal op bezuinigt!
Bij ons op het werk gebruiken mensen die er veel last van hebt ook nog weleens barrierecreme tijdens het werk, dit was je er niet zo snel van af waardoor je huid ook wat beter beschermd

chloor is ook eigenlijk alleen maar om de bedden mee te doen en de wc s te desinfecteren(doe ik zelf niet) ik heb geen sudocreme gesmeert, ik heb nachtcreme vooor de droge en gevoelige huid op me handen gesmeert

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:30

Ik smeer cetomacrogol creme met 20 % vaseline. Ik heb enorm droge knokkels. de kloven springen erin (ook door vaak wassen op mn werk...) verder smeer ik vaak met handcreme. maar dat is onvoldoende voor mn knokkels.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 10:32

suuzepuus schreef:
Ik smeer cetomacrogol creme met 20 % vaseline. Ik heb enorm droge knokkels. de kloven springen erin (ook door vaak wassen op mn werk...) verder smeer ik vaak met handcreme. maar dat is onvoldoende voor mn knokkels.

waar is die cetomacrogol creme te koop?

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:33

Lous schreef:
Oja nog een tip, absoluut niet beginnen aan Atrix handcreme. Mijn handen stonden in de fik en werden dik en rood. Leek wel verbrand.

Maar dat is wel superfijn spul omdat het niet vet blijft en een laagje op de huid legt. Ik ben wel fan.
Maar begin dan ook met smeren voordat de kloven erin staan.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:21

mariekekroon schreef:
_Judith schreef:
Ik heb ook echt heel erg droge handen, zelfs tot bloeden aan toe. Nu heb ik laatst bij De Tuinen een superfijne handcréme gekocht en die werkt echt super! Trekt ook erg snel in, hij is wel wat duurder (8 euro per tube..) maar hij is echt ideaal! Van het merk Zarqa, hand protection créme.

bij mij bloede het gisteren ook |( heb je mischien een foto? enne ik vind 8 euro pet tube wel mee vallen :j

Nou, niet echt bloeden, maar het was zo droog dat ik allemaal scheurtjes kreeg, welke dus gingen bloeden (allemaal rode vlekjes op mijn handen) maar ik vind deze ideaal! En inderdaad, 8 euro is nog niet heel erg duur (wel meer als de gemiddelde handcréme) maar het was afgelopen tijd ook 2e halve prijs dus dat scheelt ook! Maar ik vind hem ideaal. In de gebruiksaanwijzing staat dat het preventief kan (gewoon iedere keer dun insmeren) maar ook als 'herstellend' en dan moet je het dus dikker invetten en bijv. met katoenen handschoentjes eroverheen en dan gaan slapen. Zeker het proberen waard!

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 13:45

ik ga is kijken of ik ergens een De tuinen kan vinden in de buurt..klinkt als goede handcreme

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:48

Ik smeer altijd sudocreme en dan die ik er een ongepoederd latex handschoentje over.
Door de vettigheid van de creme krijg je ze wel even wat lastig aan, maar zo kan de creme goed intrekken zonder dat heel de boel vies wordt.
Is wel een raar gevoel....

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:12

ik smeer mijn handen regelmatig in met pure kokosolie (is hard in de pot, maar smelt in je handen) heeft me 3,- gekost voor 500 gr bij de plaatselijke toko. Is ook heerlijk als haarmasker :)) en anders heb ik ook nog schapenvet handcreme wat mijn moeder altijd op Texel voor me koopt als ze daar op vakantie zijn. Ook heerlijk spul. Heb daar ook een gezichtscreme van :)

ik werk zelf in de zorg en op een zorgboerderij dus mijn handen hebben wekelijks veel te verduren en deze combi doet het voor mij prima

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:19

mijn foto wil niet uploaden maar het is de Palmer's Shea butter formula with vitamine E

concentrated cream for extra dry skin

verkrijgbaar bij het Kruidvat voor 3.05 euro

ruikt lekker, trekt snel in en maakt je handen echt soepel. Mijn handen kunnen ook niet veel creme's verdragen en purol vind ik dan net weer te vet.
Werk in de kinderopvang dus was mijn handen dan ook erg veel

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:23

Ikzelf heb altijd erg last van winterhanden, kloofjes , scheurtjes, tot bloedens aan toe.

Meestal doe ik snachts de plekjes insmeren met nestosyl zalf en een pleister erover, zodat het snachts goed intrekt.

Overdags gebruik ik ook handcreme van een van de volgende merken:
- dove ( de SOS handcreme)
- nivea, die met macadamia olie erin.
- neutrogena die is supergoed en geconcentreerd
- vaseline heeft verschillende handcremes
- het fijnste in de winter is glycerona handcreme in van die blauwe potten, ze hebben een speciale voor als het vriest, die is ook water afstotend, trekt goed in en in tegenstelling tot bijna alle crèmes bevriest deze niet! Het heet clycerona active +

Ik hou overigens niet van vette crème! De vaseline en dove crèmes zijn wel ietsjes vetter dan de andere die erbij staan.
Ook heb je van Vichy hele fijne handcremes !

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:26

uierzalf of (gele) purol. Zit in zo'n blikje!

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:28

Olijfolie :j

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:28

met dit slechte weer kan ik me voorstellen dat het echt killing wordt voor je handen :(:)
Ik zou in ieder geval elke keer als je naar buiten gaat je handen goed insmeren, en handschoenen aandoen. En binnen ook een paar keer dagelijks, bij mij hielp vorig jaar vette crème het best. Die van de rituals werkt bij mij op één of andere manier het beste.

vorig jaar had ik een grote tube crème gekregen, die heel vet was. M'n benen en handen bleven zo enorm zacht. ik was er zo blij mee, eindelijk niet meer zulke droge handen en benen! na een paar dagen zat er een raar kleurtje op m'n handen, ging ik eens goed lezen: was het bruiningscrème -O-

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:30

Ik gebruik deze: http://www.glycerona.nl/pot_hand_nail_cream.html
Hier in het voorjaar [aflammerseizoen] ook altijd barsten in de handen, vaak handen wassen, handdoek kan er niet tegenop drogen, vruchtwater, [kunst]melk enz.
Kan je lekker dik aanbrengen, en na korte tijd kun je gewoon een sigaret draaien.
Als ik barsten heb, even een pleister met rijkelijk glycerona aanbrengen en het hersteld [bij mij] zeer snel.
En volgens mij ook nog redelijk betaalbaar.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:35

Ik gebruik Rescue remedie creme,
Heb erg veel last van kloven en als ik het even 2 dagen goed insmeer dan zijn mijn kloven ook weer weg.

Ik doe wel altijd bij mijn kloven de vijl of zo'n raspje voor je hielen erover
De randen van de kloven zijn hard eelt en als die weg zijn dan geneest het ook weer mooi

Ik heb standaard overal tubes van dit spul.. in de auto, op de zaak in mijn tas en zelfs op stal.
Als hij een schaafwond iod heeft dan smeer ik dit er gelijk op.

Afbeelding

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 19:42

mariekekroon schreef:
ik ga is kijken of ik ergens een De tuinen kan vinden in de buurt..klinkt als goede handcreme

Je kunt het ook via de webshop krijgen, maar dan is het wel 5 euro verzendkosten :=

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:34

Met dit koude weer heb ik er ook last van, probeer me handen paar keer per dag in te smeren met Sabon creme.

IceBabY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:29

Ik heb het ook heel erg. Bij mij werkt Ureumcreme heel erg goed. Dat is voor extreem droge huid en alleen te verkrijgen bij de apotheek.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:23

Afbeelding

Deze handcreme is echt enorm fijn !!! is ook de enige handcreme die werkt bij mij.
Gewoon bij de drogist te koop.

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:25

Nivea SOS repair & care werkt het beste! na een paar keer smeren heb je gegarandeerd droge handen!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:28

paardengekD schreef:
Nivea SOS repair & care werkt het beste! na een paar keer smeren heb je gegarandeerd droge handen!

Ze wil juist van de droge huid af :P

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:21

paardengekD schreef:

Die gebruik ik ook altijd. Heb ook hele droge handen en dat komt niet omdat ik ze vaak moet wassen of iets. Ik krijg droge handen zodra de temperaturen naar beneden gaan. Ik heb heel veel middeltjes gebruikt, maar tot nu toe werkt Nivea SOS repair & care het aller beste. Hoef nu niet meer dagelijkse te smeren. In het begin wel, maar dat werd steeds minder.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:29

Ik ben naar de huisarts gegaan en heb daarvan (een hele vette) zalf gekregen en kantoene handschoentjes.
Dus als ik weer last heb, doe ik enorm veel zalf op mijn handen en de handschoentjes aan.
Na een uurtje heb ik dan nergens meer last van.
(Maar heb dan ook een verleden met exceem en kreeg daar toen weer last van)

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:30

suuzepuus schreef:

Ik was de naam kwijt, maar deze heb ik geloof ik ook :j