Geesten zien.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:19

Een dier bijv. Dat heet reacarnatie. Een vriendin van mij wordt soms door iets of iemand weg gejaagd uit haar kamer. Dan wordt ze opeen zo bang. ZO stonden er ook eens met lippen stift lippen op haar spiegel, broer en ouders hebben niets gedaan.....

Hmm droom eens dat er man of vrouw mij schaduwd, en als ik dan in real life ergens kom waar ikmtoen in mijn droom was, dat ik een hele erge druk op mijn borst voel.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:19

Ik geloof er zeker in. Ik kan ze niet zien, maar wel voelen.
Sinds ik mindfullness doe is het al minder geworden omdat ik steeds beter geaard ben. Gelukkig, want het kan verdomd eng zijn als je gewoon zeker weet dat er iemand achter je loopt, maar je die niet kan zien.
Geesten zijn een soort energieën, en ik kan energieen aanvoelen, zo kan ik ook gevoelens overnemen van andere...

Merlesophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:21

Rider1 schreef:
Oke, dus... Mijn beste vriendin, Miray, had een onkel ( oom) hij leefde met zijn familie (voordat Miray geboren werd ) in Turkije. Hij leefde een perfect normaal leven, niets aan de hand. Er was een bepaald familiefeest waarbij ze veel aten ed, hij ging met zijn auto eten halen, en er was zo'n heel grote pot, waaruit hij eten nam ( bestelde) er zat een klein meisje op de stoep, met een schop in haar hand. Ze was aan het huilen ( lees: snikken ) Hij vroeg wat er was, en het meisje rende weg. ( alles in btw in het turks)
Hij reed blijkbaar paard (toevallig, niet? ) en ging door een beek, het meisje zat plotseling achterop het paard. ( hoe weet ik niet, want dat lijkt me niet echt comfi als je op hun nieren zit, maar goed) Blijkbaar zijn geesten bang voor water, en het paard durfde niet door het heel lage riviertje. Het meisje kreeg inmens lange benen, en begon te schaterlachen. Hij vond dit raar, en vertelde dit alles thuis. Niemand geloofde hem, en wat erna allemaal gebeurd is, weet niemand, wat hij had gezien, gehoord, gevoeld, niemad weet het. Van de ene week op de andere kon hij neit meer praten, alleen maar letters stotteren : 'tttttttttt' , 'rrr' kkkkk enzo. Zijn zus, & moeder dachten dat hij gek geworden was, en wouden hem niet meer zien, totdat hij normaal deed. Hij kwam zijn kamer niet meer uit, en ging met zijn knieen opgedrukt, dagen lang, zo 'schommelen' Miray haar vader was de enige die hem nog bezocht, liet dokters komen, en ze besloten om het allemaal op te nemen. Overdag kwam de vader van miray nog langs, en de oom begon licht en bijna onverstaanbaar te praten over een meisje, ( wat ik me nog herriner is dat miray een aantal woorden zei, ze zei dat haar oom het meisje omschreef al boos, en nog wat, maar dat kan ik me niet herrinneren) Ze namen het op, en zagen de oom naar de muur getrokken worden, en zagen 1 stuk van zijn been niet meer op de camera... Dagen later heeft hij zelfmoord gepleegt, en ze hebben de tape verbrand. Het kan heel goed zijn dat dit allemaal niet waar is, maar ze was er echt kapot van toen ze dit vertelde...

Jeetje je zou het maar meemaken

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:22

Rider1 schreef:
Oke, dus... Mijn beste vriendin, Miray, had een onkel ( oom) hij leefde met zijn familie (voordat Miray geboren werd ) in Turkije. Hij leefde een perfect normaal leven, niets aan de hand. Er was een bepaald familiefeest waarbij ze veel aten ed, hij ging met zijn auto eten halen, en er was zo'n heel grote pot, waaruit hij eten nam ( bestelde) er zat een klein meisje op de stoep, met een schop in haar hand. Ze was aan het huilen ( lees: snikken ) Hij vroeg wat er was, en het meisje rende weg. ( alles in btw in het turks)
Hij reed blijkbaar paard (toevallig, niet? ) en ging door een beek, het meisje zat plotseling achterop het paard. ( hoe weet ik niet, want dat lijkt me niet echt comfi als je op hun nieren zit, maar goed) Blijkbaar zijn geesten bang voor water, en het paard durfde niet door het heel lage riviertje. Het meisje kreeg inmens lange benen, en begon te schaterlachen. Hij vond dit raar, en vertelde dit alles thuis. Niemand geloofde hem, en wat erna allemaal gebeurd is, weet niemand, wat hij had gezien, gehoord, gevoeld, niemad weet het. Van de ene week op de andere kon hij neit meer praten, alleen maar letters stotteren : 'tttttttttt' , 'rrr' kkkkk enzo. Zijn zus, & moeder dachten dat hij gek geworden was, en wouden hem niet meer zien, totdat hij normaal deed. Hij kwam zijn kamer niet meer uit, en ging met zijn knieen opgedrukt, dagen lang, zo 'schommelen' Miray haar vader was de enige die hem nog bezocht, liet dokters komen, en ze besloten om het allemaal op te nemen. Overdag kwam de vader van miray nog langs, en de oom begon licht en bijna onverstaanbaar te praten over een meisje, ( wat ik me nog herriner is dat miray een aantal woorden zei, ze zei dat haar oom het meisje omschreef al boos, en nog wat, maar dat kan ik me niet herrinneren) Ze namen het op, en zagen de oom naar de muur getrokken worden, en zagen 1 stuk van zijn been niet meer op de camera... Dagen later heeft hij zelfmoord gepleegt, en ze hebben de tape verbrand. Het kan heel goed zijn dat dit allemaal niet waar is, maar ze was er echt kapot van toen ze dit vertelde...

wat ik hiervan moet geloven weet ik niet. ik vind het nogal een sterk verhaal. echt zoiets voor in films. sorry dat is misschien hard.
Maar nee. dit geloof ik niet. ik denk dat hij heeft gehallicuneert. of verbeeld. en dan net echt. en zo tot zijn einde is gekomen.

JasmijnJoy

Re: Geesten zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:23

Oke nu moet ik echt gaan daag xx

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:25

Ik heb wel een keer gehad dat ik in een droom een mens zag (weet niet meer man of vrouw) en 2 weken erna zag ik presies het zelfde mens( :D ) lopen

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:27

Ik geloofde het eerst ook niet, dus vroeg ik het aan haar vader, en die zei da da echt klopte, en hij is nu ni zo'n humoristische man... Dus ik weet het niet zo goed... :s

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:32

Ik zou denken dat 't paard zich niet fijn voelt door de geest xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:33

Rider1 schreef:
Ik geloofde het eerst ook niet, dus vroeg ik het aan haar vader, en die zei da da echt klopte, en hij is nu ni zo'n humoristische man... Dus ik weet het niet zo goed... :s

Denk eerder dat het bij die man niet helemaal goed meer ging in de bovenkamer. ;)
Sneu helaas, maar het is wel heel sterk.

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:34

Ja hahaha, echt vreemd!

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:36

ik geloof er ook in!
er is alleen wel een groot verschil tussen denken en zien..
daar word vaak in vergist.
ik heb wel vaak het gevoel dat mijn zus bij me is.. wel positief hoor:)
maar ik ben als de dood voor negatieve 'boze' geesten..
ik praat mezelf ook alles aan van wat als dit en wat als dat gebeurd en als ik verhaal hoor of lees dan ben ik al weer bang net als nu :p
toch weet ik dat geesten altijd bij je zijn om je te beschermen en te helpen, hier denk ik maar aan als ik bang ben.. positief denken :)
na het overlijden van mijn opa heb ik een week niet in de spiegel gekeken omdat ik door verhalen bang was dat hij in de spiegel contact met me ging zoeken.. sinds een week kijk ik weer in de spiegel omdat ik mezelf alleen maar bang maak hierdoor..!
ik vind het wel super intressant om van die boven natuurlijke dingen te lezen en iedereen zijn ervaring te te lezen !

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:38

Ik heb ook 3 jaar niet in de spiegel durven kijken, alleen als mamalief erbij was :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:38

Ik vond het wel (stiekem) grappig dat mn vriendin over bloody mary ineens het huis door rende om handdoeken over de spiegels te gooien

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:40

ochjaa, dat heb ik in de eerste klas gehad.. de periode van bloody mary, dat iedereen heel stoer praat had van jaaaa ik ga haar oproepen dit en dat..
brrr, toen ook iets van een maand mezelf niet normaal kunnen zien haha _/-\o_
ben er nou wel van overtuigd dat bloody mary echt fake is.. :))

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:41

daniquexx schreef:
ochjaa, dat heb ik in de eerste klas gehad.. de periode van bloody mary, dat iedereen heel stoer praat had van jaaaa ik ga haar oproepen dit en dat..
brrr, toen ook iets van een maand mezelf niet normaal kunnen zien haha _/-\o_
ben er nou wel van overtuigd dat bloody mary echt fake is.. :))

Ik ook, ik was er echt bang voor!

soms sta ik nog voor de spiegel tekijken of er niemand anders inzit, dus zit hik heel de tijd gekke bekken te trekken enzo haahaha! :o

Joelletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:43

Marina_Shana schreef:
ik weet nooit zo goed wat ik er nou van moet geloven.
waar mijn vader nu nog woont, hoorde we regelmatig voetstappen op de zoldertrap. Mijn broers slaapkamer was op zolder, maar als we dan gingen kijken, was er helemaal niemand boven. Ik ben niet de enige die het gehoord heb, mn moeder en zus hoorde het ook weleens.

zelf heb ik vaak een de-ja-vu. ik droom dingen die ik een paar dagen/weken/maanden helemaal precies hetzelfde meemaak in het echt. ook heel vaag

Dat laatste heb ik al jaren, maar het wordt steeds erger.. Echt heel vaag is dat

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:44

Ik geloof zeker wel dat er aanwezigheid is van mensen die er misschien niet echt zijn.. Ik zie zelf zo nu en dan mijn overleden hond op de bank liggen, in de mand van zijn beste vriendinnetje liggen of ineens op de weg staan. Eerst schrok ik er erg van, maar dit is nu veel beter. Meestal gebeurd dit alleen als ik ruzie heb gehad of me niet lekker voel. Ik heb het gevoel dat hij over me waakt.. Hoe raar dit ook klinkt.. Ik durf er niet echt met iemand over te praten, heb het wel eens laten weten aan mama maar die zei er toen niet veel over... Ik denk nog veel aan hem, hij heeft ook een plekje in mijn profiel en blijft altijd speciaal voor me. Ik hoop dat dit dan goed bedoelt is, een soort beshermengeltje op je schouder. :o

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:44

oe bahh, ik heb dat de-ja-vu hele erg met bekers met zoveel ml en dan schreeuw ik van: hee dit heb ik eerder gezien..en dan kijkt mijn moeder me een beetje appart aan :p

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:46

en met van die beelden die scheef staan en blegh.. altijd weer wat anders, heb het altijd zo raar gevonden:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:46

Deja-vu's zijn gewoon foutjes in je hersens, niks bijzonders aan.

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:47

xStephanie schreef:
Ik geloof zeker wel dat er aanwezigheid is van mensen die er misschien niet echt zijn.. Ik zie zelf zo nu en dan mijn overleden hond op de bank liggen, in de mand van zijn beste vriendinnetje liggen of ineens op de weg staan. Eerst schrok ik er erg van, maar dit is nu veel beter. Meestal gebeurd dit alleen als ik ruzie heb gehad of me niet lekker voel. Ik heb het gevoel dat hij over me waakt.. Hoe raar dit ook klinkt.. Ik durf er niet echt met iemand over te praten, heb het wel eens laten weten aan mama maar die zei er toen niet veel over... Ik denk nog veel aan hem, hij heeft ook een plekje in mijn profiel en blijft altijd speciaal voor me. Ik hoop dat dit dan goed bedoelt is, een soort beshermengeltje op je schouder. :o

oah das best lief, dat ie aan je denkt als je ruzie ofzo hebt!
ik heb zelf het liefste hondje ooit, die mijn oma had, waar ik een speciale band mee had nog nooit gezien..
lijkt me niet eens heel vervelend, inderdaad net een beschermengeltje~! :o

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:49

Bizzybijtje schreef:
Deja-vu's zijn gewoon foutjes in je hersens, niks bijzonders aan.

Haha dat wilde ik net zeggen.
Je hersenen geven dan de volgorde niet goed door.

Wel wist ik een keer van te voren dat er een ongeluk zou gebeuren, maar dat heeft niets met geesten te maken

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:50

Soms schrik ik er wel van, maar ik begin er aan te 'wennen'. Toch fijn dat je dit soort dingen kan delen met bokkers die hetzelfde meemaken! :) Wanneer ik alleen thuis ben vind ik het wel griezelig, maar ik weet wel dat het goed bedoelt is...

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:51

dat hoor ik ook vaak van mijn nichtje, dat ze dingen aanvoelt, zij zei een week van te voren van; mama, pake gaat over een week dood!
ik heb het gedroomd!
en ze ziet ook vaak dingen en word er heel bang van!
ik had het hier met mijn tante over omdat ze ook al eens een oude vrouw zag die haar lastig viel, mijn tante zei dat de vorige bewoners hier ook wel eens over gesproken hebben..

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:53

vind het hele feit met boven natuurlijke dingen zo eng maar toch intressant..
dit zullen heel veel bokkers ook wel denken :p