Suzanne F. schreef:Froukje1993 schreef:Even een flinke schop.
Ik las dat er hier een aantal zijn die de psoriasis ook op hun hoofdhuid hebben.
Hebben die mensen, en misschien anderen ook wel, ook zoveel last van klitten in hun haar? En zoja, iemand de gouden tip?
Ik heb sinds een paar maanden onwijs last van klitten en hoeveel antiklit ik ook gebruik, normaal m'n haar borstelen is een ramp..
Mijn dochtertje heeft nog vrij dun haar dus daar niet veel klitten. Het zijn gewoon schilfers die voor jeuk zorgen op haar hoofd. En dan laten er soms hele schilfers los met haar erop. Maar de klitten herken ik niet zo. Misschien is je haar gewoon erg droog?
Misschien heeft het wel helemaal niks met psoriasis te maken hoor, maar het viel me ineens op nadat ik weer heel veel last heb van jeuk en schilfers.
Droog is het gelukkig niet.
crazyshar schreef:Froukje: ligt het misschien niet aan de manier vanwassen of conditioner in brengen?
ik ken heel veel mensen die alles door elkaar wrijven, shampoo op hand, flets op hoofd en rond shrubben maar, uitspoelen, goed draaien en conditioner zelfde.
als je dit herkent moet je het volgende eens proberen:
beetje shampoo, zolang je haar niet tot op je kont komt moet je toe kunnen komen met een grote van € 2,- ongeveer, in je handen wrijven, en van je voorhoofd grens tot je lengte aanbrengen in een strijk beweging, de zijkanten ook even over strijken en dan zachtjes masseren, lengte iets optillen om in je hals goed te komen, met je vingers door je haar naar je kruin en alles wat je vergeten bent, afspoelen laat het water zijn werk doen, straal van boven naar onder en ga met je hand/ vingers over je haar en til het hier en daar licht op. conditioner is alleen voor je punten en lengtes, op je hoofdhuid maakt het alleen maar vet, ook hier weer een klein scheutje in je handen wrijven en langs je lengtes strijken. weer zelfde met spoelen.
hier is dankzij de zon de vlekken op mijn huid een stuk minder, alleen mijn hoofdhuid en wenkbrauwen en achter mijn oorlel is het erg hevig. herkenbaar?
Eigenlijk was ik m'n haar al precies zoals je aangeeft, maar ik zal de komende dagen er nog even extra op letten! Misschien doe ik onbewust toch nog gek 
Hier heeft de zon helaas nog niet echt effect gehad. Ik begin nu juist vreselijk last te krijgen van plekken op m'n handen en vingers. Heb het eigenlijk ook vooral op plekken waar de zon niet bij kan.
Wel fijn dat de zon op jou zo'n positief effect heeft. Het is dan altijd jammer dat de zon niet overal bij kan.