Met 16 jaar nog duimen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Re: Met 16 jaar nog duimen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:34

Verslaving of gewoonte? Dat is een nogal groot verschil. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:53

Als ik moe ben stop ik hem de laatste tijd er ook in :') , echt lekker soms effe duimen :o

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:55

Zou best een verslaving kunnen zijn hoor.. Ik heb't met nagelbijten, gedaan tot ik op m'n 14/15e een beugel kreeg, toen kón het simpelweg niet meer. Beugel is er allang weer afgehaald, maar heb nog steeds de neiging om die vingers in m'n mond te stoppen en te gaan knabbelen.. Ik ben streng voor mezelf en doe het niet, ik weet dat als ik 't 1x doe ik er niet meer van af geraak..
Zou ik toch verslaving noemen. Ook al zitten er geen verslavende stoffen oid in mijn nagels. :')

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:56

Tja, ik vind het vooral raar dat de ouders daarin meegaan. Kom op zeg, vader moet een 'tuk' gaan ophalen voor een 16-jarige? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:46

Eef_Bam schreef:
Zo heb ik me weleens vreselijk zitten verbazen over een meisje van een jaar of 17, die in de bus (openbaar vervoer!), met een speen :wow: in haar mond zat/liep, en nee ze had geen kind met zich mee waarvoor ze hem even "vasthield", ze had hem echt zelf in!

Weet niet hoe laat dat was, maar ik ken wel een heleboel drugsgebruikers die het doen om hun kaakkrampen ed. onder controle te houden/verbergen :+
Maar in de bus is dat wel een beetje vreemd :')

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:50

Fair schreef:
EmmyJoycee schreef:
een meisje uit mijn klas die is 15 en die duimt nog gewoon de hele tijd in de klas.. Zitten nu in de 3e en vond het zelf ook raar toen ik het zag..

dat wou ik net zeggen emmy :+

en ik kwam ook voor het zelfde binnen vallenn !! :')

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:53

ik word aankomende woensdag 16, en moet er niet aan denken :+
ik deed nooit aan duimen. ik deed altijd 2 vingers in mijn mond en wreef dan over mijn neus :') moet er heel maf uitgezien hebben. gelukkig was het maar tot mijn 6e

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:56

Ik heb ook best lang geduimd, mijn duim had echt een soort misvorming gekregen van het alsmaar
duimen (is weer weggetrokken toen ik stopte gelukkig). Met mijn andere duim, die ik in mijn tshirt had
gedraaid, wreef ik dan ondertussen over mijn onderlip, ik had dan ook in al mijn tshirts een duimafdruk
zitten. :D Het is natuurlijk niet bepaald bevorderlijk voor je tanden om te duimen.. Bij mij is het vanzelf
opgehouden, toen ben ik gaan nagelbijten en dat doe ik nu nog steeds. :Y) Zestien jaar vind ik wel erg
oud, ik zou me wel schamen als ik haar was.

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:58

ik heb het zelf ook nooit gedaan, mijn ouders hebben me bewust geen speen gegeven omdat kinderen hier moeilijk af komen en zo ook het duimen.. :p

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:00

Ik heb ook lang geduimd, moeder irriteerde zich rot haha. Hebben van die smerige troep op m'n nagel gesmeerd, maar dan nam ik toch gewoon een andere vinger :')
Ben er uiteindelijk, met behulp van maar liefst 2 beugels (moest voor de één of andere reden ook voor mijn onderste tanden een beugel) vanaf geraakt. Maar heb er wel maar liefst 9 (!!) jaar mee rond gelopen, al dat ijzer.. Tanden stonden netjes naast elkaar.. Alleen véél te ver naar voren! :')

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:51

Amai, als we dit al niet vinden kunnen en niet normaal vinden, dan moet je toch niet verder kijken naar de "vreemde" gewoonten, obsessies, verslavingen die er bestaan. Ik sta open voor àlles, zolang er geen mensen of dieren bij worden geschaad.
Een beetje meer "openmindedness" op Bokt zou wel welkom zijn! :)
Dat meisje zou er beter mee stoppen om haar gebit gezond te houden, maar om als reden te geven dat het niet normaal is, vind ik niet kunnen, hoor!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:28

kirstentje schreef:
Ik vind het wel wat ver gaan om je af te vragen of zo iemand wel "mentaal in orde" is omdat ze duimt.... Ik heb ook heel lang geduimd en m'n tanden staan gewoon recht hoor. Ik zou zeggen: waar maak je je druk over.

En ik had juist zoiets van ''phoe, eindelijk!'' toen ik die reactie las. Kan toch zijn dat het meisje beperkt oid is, zeker als ze niet zonder dat knuffeltje kan. Ze kan alsnog een handicap hebben, ook al draait ze mee in de derde klas van de middelbare school. Nou en, het is vast een lieve meid.

Stond hier ook ergens dat wanneer diegene er niet tegen kon de duim uit andermans mond trok... Phoe hé, stel je voor dat je een roze vest aan hebt en een ander doet die zonder pardon bij je uit omdat de kleur hem/haar niet aan staat.

De reactie van Saars is geweldig verwoord. Leven en laten leven. :)

Heb overigens zelf geen behoefte aan duimen, brr.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:39

jullie kunnen allemaal gaan lachen misschien maar ik ben 33 jaar en heb mijn duim snachts in bed regelmatig in mijn mond.
dat het slecht voor tanden is geloof ik niet in, want mijn tanden staan mooi recht onder elkaar en heb een super mooi en wit gebit en er is niet te zien dat ik duim en doe het toch bijna mijn hele leven al, vroeger had ik altijd mijn middelvinger en mijn ringvinger in mijn mond, maar volgens mijn moeder werden die te lang waardoor ik ben gaan duimen.
en verder ben ik hartstikke gezond en heb een goede opleiding gedaan, dus dat knopje ik spoor niet want ik duim nog steeds bestaat niet op mijn telefoon.

mijn man ziet regelmatig als ik wakker wordt mijn duim in mijn mond en maakt dan snel weer een foto, dan ziet hij het puntje van de kussen tussen mijn handpalm en duim steken tegen mijn neus aangedrukt.
ik schaam me er niet voor en het gebeurt ook vaak zat dat ik in slaap val zonder duim.. een vriendin van mij die een jaar jonger is doet het ook nog steeds en ook alleen als ze gaat slapen..

als ik een stress dag heb gehad en niet kan slapen omdat ik altijd lig te malen in bed en stop mijn duim in mijn mond dan slaap ik vaak binnen een half uur wel.
hartstikke lekker die duim, maar waarom? ik heb geen idee.. er vanaf komen zal best kunnen maar voor mij hoeft het niet hahaha..

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:48

Je hoeft je daar volgens mij dus absoluut niet voor te schamen.
Je hoeft zelfs niet te weten waarom het goed voelt.
Als iets ervoor zorgt dat je ontspant en dat je beter kan slapen, en je doet er niemand kwaad mee (ook jezelf niet), ga je gang. :)
Ik denk alleen dat je geluk hebt met je gebit. Ik las eerder in dit topic dat iemand er bijna anderhalve centimeter overbeet door kreeg! Ik denk dat het voor iemand met die aanleg een trigger kan zijn die voor veel ernstiger problemen kan leiden.

Edit: Bedankt, hannahaapje. Ik zeg dat omdat ikzelf en iedereen die ik ken wel iets "raars" heeft. Ik weet zo'n dingen van veel mensen doordat ze weten dat ze het bij mij kwijt kunnen. Super toch? :D

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:51

Saars schreef:
Je hoeft je daar volgens mij dus absoluut niet voor te schamen.
Je hoeft zelfs niet te weten waarom het goed voelt.
Als iets ervoor zorgt dat je ontspant en dat je beter kan slapen, en je doet er niemand kwaad mee (ook jezelf niet), ga je gang. :)
Ik denk alleen dat je geluk hebt met je gebit. Ik las eerder in dit topic dat iemand er bijna anderhalve centimeter overbeet door kreeg! Ik denk dat het voor iemand met die aanleg een trigger kan zijn die voor veel ernstiger problemen kan leiden.

het gekke is dat mijn broertje die 2 jaar jonger is het ook gedaan heeft maar wel gestopt is, die heeft zijn tanden wel naar voren staan en zijn lippen van zijn mond zijn wel mooi vol.. ik heb maar van die dunne lippen *blehggg*
mijn tandarts weet niet eens dat ik duim en zegt ook nooit iets over mijn gebit.