Leuk voor als ik veertig ben...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kayleigh__

Re: Leuk voor als ik veertig ben...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:11

Hier nog een lotgenoot. Op mijn werk is het vooral lastig omdat ik werkkleding heb en mij dus niet ouder kan kleden.
Lenzen of bril maakt weinig uit en mijn haar is geen model in te krijgen :P
Word regelmatig onder de 16 geschat... Vooral de opmerkingen zoals 'over een paar jaar mag jij ook' als ouders een wijntje bestellen en 'daar heb jij geen verstand van' als een klant vraagt welke condooms beter zijn, zijn niet zo tof :')

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:29

Florenc schreef:
Nachtlampje schreef:
Het moet je natuurlijk passen en jouw ding zijn, maar...
Ik zou als jou zijne, als ik iets ouder willen lijken, je iets strakker/netter kleden.
Haar in een nette staart, beetje lippenstift op en alleen mascara en evt klein randje eyeliner,
net jasje over spijkerbroek of zwarte legging met short.

Als je van wat gekker houd bv een net jasje met rare overknees met een vreemde leuke print bv over een legging :3
(zo heb ik bv een felblauw net colbertje, en dan een legging met een short en overknees met uiltjes erop.)

Een zwarte legging met short, zou ik niet meteen bestempelen als 'volwassen' :o. Is zo één van de 'typische' dingen die ik niemand >22 meer zie dragen. Zelfde met skinny jeans met platte schoenen onder, komt bij mij ook altijd vrij 'jong' over (als je dan een skinny wil dragen, doe dat dan met een hak!). Handtas ipv rugzak, is misschien ook nog zo iets (als je dat nog niet zou doen).

Maar afgaande op je foto's TS, lijkt mij dat allemaal nog wel meevallen hoor :)

Legging met short juist als voorbeeld als tegenpool voor netjes, zodat het een vreemde mix wordt als ej daarvan houd :P

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:15

Wendy schreef:
Tsja, met alle respect hoor, maar dat vind ik dus weer nergens op slaan. Als ik me zo kleed, dan zie ik er uit als een oud wijf. En dat is dus niet nodig om wel serieus genomen te worden.

Dan moet je de stelling aanpassen dat jij jezelf eruit vind zien als een oud wijf. Zo scheer je iedereen over één kam door te zeggen dat je in pasteltinten eruit ziet als een oud wijf. Klein nuance verschil met een nogal een andere boodschap.

Je wordt nou eenmaal wel gezien als volwassen en zakelijk betrouwbaar als je een lichtere kleur of zwart of ecru draagt dan een neon roze colbert. Geen mening maar wetenschap. Maar aan dit geharrewar over niets heeft TS niet zoveel aan.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 00:34

Oh nou, plastische chirurgie bij mijn neus is blijkbaar de oplossing. :+ Dat mijn neus een onderdeel van het probleem was, had ik nog niet bedacht. :=

Het voordeel van zo'n topic is dat er altijd mensen reageren bij wie de situatie nog erger is. Gedeelde smart is halve smart. :')

Wenkbrauwen epileren vind ik overigens ook een heel goede tip. Daar had ik ook nog niet aan gedacht.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:02

Nou ts..... Ik wil je niet bang maken. Het is naruurlijk 'erger' als een 23 jarge 13 wordt geschat dan een 18 jarige, maar ik word al vanaf mn 13e al regelmatig 13 geschat... Ik wordt ook gewoon niet ouder van ik ben 1o en dan ben ik opeens 14. Nee ik blijf 13 ...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:09

Ah dat lijkt me vervelend TS! Je ziet er inderdaad uit als een jonger meisje.
(niet kinderachtig of zo, dus niet negatief)

Ik heb niet alles doorgelezen maar wat ik écht denk is dit:

1. Je wenkbrauwen epileren. Het zijn geen monsters van wenkbrauwen, totaal niet. Maar ik denk als je de 'overige' haartjes weghaalt en ze iets in model brengt, dat dat al een hoop helpt.
Dan lijk je niet meer een meisje die daar nog niet aan denkt. En ziet er gelijk vrouwelijk en sexy uit. Beetje vorm erin weet je wel.

2. Je ziet er ook wel heel 'braafjes' uit. Vooral door het vlechtje... Dat doe ik niet meer sinds de basisschool :P Waarom niet je haar losgooien en het lekker fohnen? Beetje haarlak erin. Of het mooi stijl maken, en een slag in de uiteindes maken. :j
Dat laatste is dan al wat meer moeite, maar je haar wat 'wilder' doen, helpt al een hoop denk ik :D

Ennnn kwa kleding weet ik natuurlijk niks over wat je aantrekt, maar mooie skinny jeans, mooie sieraden en wat leuke jasjes en blazertjes doen ook veel. Ipv een shirtje, vestje en sneakers.
(Hoewel sneakers natuurlijk ook heel leuk kunnen zijn)

Ik hoop dat je er wat aan hebt hihi.

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:16

Haar los!
Misschien wel even en totale makeover?
Nieuwe kleding kapsel en een makeup workshop etc?

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 01:21

Oh Maartje1990, dat lijkt me nog vervelender inderdaad. :P

Zo'n vlechtje heb ik trouwens echt nooit hoor, dat moet ik misschien even melden. Dat was de ergste foto die ik kon vinden. Meestal heb ik mijn haar los, in een hoge staart of een losse knot, alleen daar heb ik geen foto's van waar mijn gezicht meer dan een hoop pixels is en waar ik alleen op sta. Niet dat het veel helpt, als ik iets straks doe met mijn haar, benadruk ik mijn wangen heel erg en los is verschrikkelijk omdat het heel snel klit of krult. :')
Steil is bij mij niet mooi. Ik heb het idee dat mijn gezicht minder bol lijkt als mijn haar meer volume heeft, en als ik het steil maak, lijk ik net een of andere pop. :+ Haarlak is wel een heel goed idee, dan moet ik even een variant vinden die de wind overleeft.

En ik ben niet gauw beledigd, dus je kunt alles zeggen wat je wilt zeggen. :')

Totale make-over is inderdaad ook een idee, alleen moet ik dan wel weten wat ik precies wil. Ik weet bijvoorbeeld dat make-up me moet kunnen helpen, maar ik ben er nog niet achter wat voor make-up ik precies nodig heb. Ik weet dat ik iets met mijn haar wil, maar wat is nog de vraag.

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:24

Kijk eens op youtube naar de video's van: veracamilla & beautygloss vooral vera camilla heeft wel eens wat leuke make-p dingetjes, t' is een tip! Ik weet niet of t wat is, ieder zn ding he!:)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:25

Haarlaks van tegenwoordig zijn wel goed hoor, die overleven een beetje wind wel :D

Maar iedereen zijn haar klit en krult en pluist, kwestie van goed verzorgen voor je naar bed gaat (serum of creme)
's ochtends goed fohnen en haarlak of mousse. Dus ik vind het geen excuus! }>

Dat stijl je niet staat kan natuurlijk wel, dan valt ie af :D
(Misschien helpt je gezicht shapen wel een beetje, je jukbeenderen beetje laten opvallen. Dan lijkt je gezicht minder rond en is stijl/los haar misschien mooier.)

Met je haar kan je ook nog iets van Ombre doen?

En kwa makeup zal ik als eerste gewoon een goede poeder kopen om te shapen, een wimperkruller en een mascara. Dat staat namelijk bij iedereen en veel meer heb je toch niet nodig.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 21-03-13 01:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:27

Trouwens kijk ook eens of je wat tijdschriften boeken etc... kan vinde over mode en mwet vel plaatjes van kapsels.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:46

Ik ben ook een lotgenoot.
Ik ben nu 21 en moet regelmatig mijn ID laten zien.

Mijn tip: Rijbewijs halen :') Dat scheelt bij mij als ik sigaretten moet halen, want dan rij ik gewoon met de auto naar de shell. Omdat ze me dan al aan zien komen in de auto vragen ze er niet naar.

Verder merk ik dat mijn ID vaker wordt gevraagd wanneer ik een muts draag. Blijkbaar ben ik dan schattiger? :')

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:58

Ik word ook vaak jonger geschat, meestal zo rond de 15/16, ik ben 19 maar ben maar 1,50m. :')
Hoef niet vaak mijn ID te laten zien, ligt er aan vaak ook aan wie aan de kassa staat/zit bij mij.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 08:27

Ruilen :')? Vorig jaar ergens (toen ik 22 was) zei iemand dat zijn dochter 20 jaar jonger was dan ik. Let wel: zijn dochter was toen een jaar of 8, 9. Goh, bedankt weer he :')

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 08:33

Ik word mijn hele leven al ouder geschat dat is leuk als je heel jong bent maar geloof mij straks ben je juist blij dat je jonger word geschat!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:51

Littera schreef:
Oh nou, plastische chirurgie bij mijn neus is blijkbaar de oplossing. :+ Dat mijn neus een onderdeel van het probleem was, had ik nog niet bedacht. :=

Het voordeel van zo'n topic is dat er altijd mensen reageren bij wie de situatie nog erger is. Gedeelde smart is halve smart. :')

Wenkbrauwen epileren vind ik overigens ook een heel goede tip. Daar had ik ook nog niet aan gedacht.

Haha :D
Nee serieus kijk naar bv de olsen twins en die nick en simon ( dan simon geloof ik ?) die hebbe allemaal zo'n neus waardoor je jonger lijkt
'babyface' ofzo :o

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:38

miranda1967 schreef:
ik vind je prachtig en zie je gewoon als een mooie frisse meid met een prachtige bos haar !!
Beetje eyeliner en lipstick en verder niks meer aan doen zou ik zeggen !

Helemaal mee eens :j

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:46

Oh herkenbaar.

Laatst ging ik op zondag middag naar de bioscoop en werd mij gevraagd of ik mijn ID-kaart wel bij me heb want het is echt een 16+ film.
Bedankt meid, ik ben 20..

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:00

Tis dat ik door mij gewichtsverlies nu wel wat rimpels ga krijgen, maar een aantal jaar terug, met mijn 28 jaar moest ik nog mijn legitimatiebewijs laten zien bij de slijter omdat ik een fles whisky kocht voor mijn schoonvader. Vroeger kwam ik nooit de kroeg in zonder id :+ ben nu bijna 33. Ik ben ook erg klein 1.58 :j

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:05

Ohh, wat mij mij wel hielp was mijn sleutelbos met autosleutels even in je handen houden, als je af wil rekenen :+ had ook een groot citroën logo aan mijn autosleutels.

Wat ook helpt om ouder te lijken, is je haar in laagjes laten knippen en niet eeuwig een paardenstaartje in, maar ook los of half opgestoken.

Make up lijkt me niet echt noodzakelijk als je het niet bij je vindt passen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:18

Wat je haar betreft, de kapper de vrije hand geven! Doe ik altijd!

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:26

Lippenstift, en je gezicht highlighten .

Dit odoe je zo:
- aan de bovenkant van je jukbeenderen beng je een laag( naar keuze) aan van witte oogschaduw
- met een kwast( blush) breng je het naar binnen aan
- dit herhaal je een aantal keer

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:31

Ik moest bij de reclassering een bril dragen met gewone glazen, hierdoor leek ik net wat ouder.
Wellicht een idee?
Verder, tsja, make up maar dat hebben tegenwoordig 12 jarige al zo veel op dat het bijna eng is. :=
Kleding, maar dat zal ook niet zo apart zijn denk ik. En verder, geen tips, je zal ermee moeten leren leven denk ik.
Maar een voordeel, over tig jaar wordt je nog steeds jonger geschat. :D

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 22:01

Ik reageer even random op iedereen, dus sorry voor de chaos. :Y)

Met dat rijbewijs ben ik bezig, en dat zal dan een heel kostbaar bezit worden. :D

Mijn haar heeft overigens al laagjes. Ik zal de kapper inderdaad advies vragen. En als ze het niet weet, heeft ze vast wel wat collega's met leuke ideeën. :) Wenkbrauwen epileren heb ik ook al zo goed als geregeld, ik ben benieuwd wat dat voor mijn gezicht gaat doen.
Een bril is een goed idee om ouder te lijken. Ik ben mijn bijbaantje net kwijt, dus voor sollicitaties is dat zeker geen slecht idee. In het dagelijks leven doe ik het niet, want het is een beetje raar als mensen vragen wat mijn sterkte is. :')

Dat highlighten ga ik zeker proberen, dankjewel voor de duidelijke uitleg!

__PrinCes, wat erg! Dat hebben ze mij gelukkig nog nooit gevraagd, maar ik heb het geluk dat iedereen in mijn vaste vriendengroep er wel ouder uitziet.

Babyface is een rotwoord. :+ Maar heel veel mensen vinden Simon heel knap, dus zo'n babyface heeft vast ook voordelen. :') Aan mijn neus kan ik helaas niets veranderen, want cosmetische ingrepen gaan me dan net weer wat te ver. :')

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:12

Wat ook wel helpt is je wenkbrauwen bij kleuren vind ik :')
Bij mij helpt dat in elk geval behoorlijk!