Ekeif96 schreef:MarvanTom schreef:Ik ben donor, maar denk er serieus over na om dat in te trekken.
Na het overlijden van mijn moeder die ook donor was, werd er direct gewezen op haar donorcodicil.
Ik heb dat als erg opdringerig en chaotisch ervaren, terwijl ze wisten dat er bij mijn mams niets meer 'te halen' was.
We werden na constatering van overlijden binnen 5 minuten de kamer al uit gebonjourd.
Tuurlijk begrijp ik dat er zo spoedig mogelijk actie moet worden genomen voor behoud van eventuele organen.
Maar de nabestaanden krijgen wel erg weinig tijd om te wennen aan het idee van overlijden, laat staan om afscheid te nemen.
En dat wil ik mijn nabestaanden niet echt aandoen...
Hier is ook erg veel commentaar over....
Er zou naar de nabestaande veel beter gecommuniceerd moeten worden, de verwachtingen zijn dan ook dat het aantal orgaandonoren (die echt kunnen doneren) omhoog gaat.
Vooral ook al het tijdig praten over de optie van donatie is erg belangrijk volgens sommige onderzoekers.
Wat een heftige ervaring zeg!
Ik denk dat dat inderdaad ook veel beter moet!
Ik denk dat inderdaad de cijfers dan ook snel zullen stijgen want het is in de ogen van de mensen wel iets 'engs'...

(Niet "hoi" of "goedemorgen" oid gewoon "ik wil geen donor zijn!"
Welkom terug Kath.