Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tyke schreef:Wij praten niets goed. Zo lees je het misschien. Maar ik praat het zeker niet goed.
Citaat:Ik ben ook van mening dat fouten niet gemaakt mogen worden. Daar wordt ook veel aan gedaan om te voorkomen.
Citaat:Maar het is zo makkelijk als "leek" om te oordelen.
Tyke schreef:Dit is laatste wat ik hier zeg. Zelf lees je alleen wat je wilt lezen.
Op papier iets wegzetten wordt toch anders opgevat. En de oprechtheid kan je daar niet vanaf lezen. Zeker als je al zelf bevooroordeeld bent.
Maar dat is dan weer niet rechtsgeldig, want ja wij zijn professional en mogen daar niets over zeggen. Want dat is ons beroep en wij kiezen ervoor. eempiej schreef:Maar dat is dan weer niet rechtsgeldig, want ja wij zijn professional en mogen daar niets over zeggen. Want dat is ons beroep en wij kiezen ervoor.

Armaris schreef:Een arts heeft niet voor niets een zeer zware, quasi onmogelijke opleiding gehad. Een arts heeft de verantwoordelijkheid over een mensenleven en beseft dat een enkele fout fataal kan zijn. En dan worden ze hufters genoemd?
Citaat:Hoe vaak krijg je als dokter te maken met patiënten die zelf aanklooien?
Citaat:Die pas na een halfjaar met een klacht afkomen? Of die zelf dokter willen spelen en dingen opzoeken op internet.
Citaat:Het is geen nine to five job en zelfs na je werkuren krijg je te maken met spoed. Ik durf wedden dat half bokt elke nacht rustig kan slapen. Dat kan lang niet elke arts.
Citaat:In plaats van te klagen over medische fouten (akkoord, het hoort niet), vergelijk ze dan eens met het lijstje positieve zaken. Wedden dat het laatste veel langer is?
Armaris schreef:Verder wil ik je vragen of het voor jou mogelijk is of je na 24uur non stop werken nog even helder bent als in het begin van de shift.
Armaris schreef:Ik kom regelmatig in aanraking met patiënten die gewoon weg niet willen luisteren.
Citaat:Neem nu een patiënt dat weigert zijn of haar medicatie neemt of stiekem medicatie erbij neemt
Wat doe je dan als hulpverlener? Het in de strot rammen?