Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ellie_F schreef:Dank jullie![]()
Hoe zit het nu precies met de foliumzuur? Is daar bij jullie ook op geprikt of hebben jullie zelf dit als supplement ingenomen naast de injecties of niets mee gedaan?
Ellie_F schreef:Bij mij is niet geprikt op foliumzuur maar ik las dat dit wel in verband staat met de B12. Ik begreep ook dat je injecties kan nemen tot je een ons weegt maar het niet wordt opgenomen wanneer je foliumzuur laag is _Jen. Zal er donderdag even naar vragen en anders wat zuigtabletten foliumzuur ernaast gaan nemen.
Malkesta schreef:Had vorige week een oh jaa momentje toen ik de griep had....spierpijn!! Echt heel erg , dat had ik toen ook zo verschikkelijk. Ben nu bijna een jaar verder en het gaat eigenlijk heel goed, heb er alleen niet een schema inzitten wanneer ik weer een spuit moet. Soms om de 2 weken, maar kan ook om de 4 weken zitten dat krijgen we niet helemaal goed ingesteld. Maar ben blij dat mijn huisarts het gelijk zag toen ik er voor het eerst was...moet ik toegeven, heb foto's gezien van toen....zag er niet uitGeeft niks, mocht ook wel met mijn waardes toen
xxxjanna schreef:Malkesta schreef:Had vorige week een oh jaa momentje toen ik de griep had....spierpijn!! Echt heel erg , dat had ik toen ook zo verschikkelijk. Ben nu bijna een jaar verder en het gaat eigenlijk heel goed, heb er alleen niet een schema inzitten wanneer ik weer een spuit moet. Soms om de 2 weken, maar kan ook om de 4 weken zitten dat krijgen we niet helemaal goed ingesteld. Maar ben blij dat mijn huisarts het gelijk zag toen ik er voor het eerst was...moet ik toegeven, heb foto's gezien van toen....zag er niet uitGeeft niks, mocht ook wel met mijn waardes toen
Haha, ik zie er nu ook echt bagger uit
Laatste jaren wordt het steeds erger.
Maar wat waren jouw waardes dan?
Wel fijn dat het goed gaat!
xxxjanna schreef:Malkesta schreef:
Haha, ik zie er nu ook echt bagger uit
Laatste jaren wordt het steeds erger.
Maar wat waren jouw waardes dan?
Wel fijn dat het goed gaat!
Mijn waarde was 52....ik dacht dat ik gek werd....letterlijk en figuurlijk...zo moe, pijn in mijn lijf en duizelig, om nog maar te zwijgen over de geestelijke klachten...Daarbij was mijn HB ook veel te laag op een gegeven moment ergens in de 5.5...belachelijk hoe ik me voelde..
De arts zag gelijk hoe slecht ik eruit zag (nieuwe arts genomen werd door mijn andere niet serieus genomen) en liet mijn bloedprikken, iets waar ik hem nog dankbaar voor ben! En gelijk de goede opstartdosis gehad.
Gaat het nu beter met jou dan omdat je zegt dat je er nu bagger uitziet..
_Jen schreef:Ik heb wel 3 maanden staalpillen gehad om bij te trekken, kon amper op m'n benen staan.
Maar dat kun je niet eeuwig blijven slikken.. dus dan maar iets wat minder heftig is.
Bij paarden weet ik dat je bij magnesium enzo ook verschillende vormen hebt die beter opnemen dan anderen. Dus ging ervanuit dat dit met ijzer ook vast zo is heb alleen nooit een goede verhaal erover gevonden waar dat in staat. Zou het verschil tussen staalpillen op recept en die van de drogist in de hoeveelheid per tablet zitten?
PanniePannie schreef:Ik heb zojuist het topic gelezen en wat ik mij afvraag, is wat de meerwaarde is van die injecties ten opzichte van B12-voedinggsupplementen?
Malkesta schreef:Tip weet niet of je ijzer te laag is maar floradix is ook een goede aanvulling op spuiten. Werkt echt goed!