Ook de opdracht om bij een oranje stoplicht juist af te remmen i.p.v. gas te geven en dat soort dingen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

laetitia schreef:Leuk Suzan! Heb ook heel veel oefeningen in mijn boek staan. Gister 5 minuten naar een willekeurig object gekeken zoals je naar een mooie bloem kijkt. En dan affectie aan het object toekennen. Ineens werd iets simpels als een tafelpoot iets moois, vakkundig gemaakt met mooie vormen
Ook de opdracht om bij een oranje stoplicht juist af te remmen i.p.v. gas te geven en dat soort dingen

.
. laetitia schreef:Sentido, dan wordt het hoog tijd om serieus aan mf te gaan doen.
5 hele minuten hou ik ook niet vol, maar hoe meer oefeningen je schijnt te doen hoe makkelijker het wordt. Je kan je geest nl. trainen.
Heb zelf " mindfulness voor dummies" .

). Zie mezelf dat totaal nog niet doen. Volgens mij kun je namelijk alleen zelf je denkprocessen veranderen, eventueel met hulp van een psycholoog achtig iets. Maar dan nog moet je zelf de keuze maken. Daarnaast heb ik geleerd dat voor het veranderen van een denkproces toch minimaal 3 maand staat. Ik ben al een jaar bezig met hulp, weet precies waar ik de fout in ga maar toch kan ik het soms niet stoppen. Dus ik zie niet zo hoe een 8 weekse cursus iets uit maakt.. Maar ik hoor er graag meer over