Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
stef schreef:Mensen die kinderen willen zijn alom geaccepteerd, maar mensen die geen kinderen willen niet.
Ik roep al van jongs af aan dat ik geen kinderen wil, en hoevaak ik niet te horen heb gekregen: dat kun je nu nog niet weten, wacht maar tot je ouder bent, etc etc..

Magiccc schreef:toen ik gisteren de supermarkt in liep, hoorde ik een blèrend kind door de winkel heen schreeuwen. toen ik stond af te rekenen hoorde ik datzelfde blèrende kind nog. genoeg reden om geen kinderen te nemen, wat AFSCHUWELIJK zeg. Vooral de reden ook. omdat ze die snoepjes niet kreeg. Op dat soort momenten haat ik kinderen
Femke schreef:@Magicc:
Oef ook dat is herkenbaar!
Dat vind ik nog één van de vervelendste redenen om inderdaad geen kinderen te willen; je krijgt te maken met dat soort ouders. Die hun kinderen "vrij" opvoeden. Verwende nesten die gewoon tegen je aan rennen en alles bij elkaar krijsen als ze hun zin niet krijgen omdat ze niet gewend zijn aan het woordje 'nee'. En daar zou je eigen kind dan rondom opgroeien. No thank you...

.
Ik ben zelf niet echt bestand tegen de harde, individualistische maatschappij en de manier waarop mensen met elkaar, de aarde en dieren omgaan. Ik snap dat gewoon niet, ik snap sowieso niet wat de meeste mensen drijft om te leven zoals ze doen. Mijn vriend is heel anders, die staat veel sterker in zijn schoenen en snapt de wereld wel.
Dus als ze op hem lijken komt het wel goed, maar dat is nogal een risico om te nemen vind ik...