wel of geen kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:24

Ik hoef ook geen kinderen. En mijn vriend gelukkig ook niet. Ik heb ADD en vriend heeft ADHD.
En de kans is groot dat het kindje word geboren met een aangeboren hartafwijking.

Sowieso heb ik verder niks met kinderen. Kinderen helaas wel met mij. Vind ze wel grappig, zolang ze maar weer mee terug gaan met hun ouders. Niet gaan janken of krijsen. En geen vieze luier hebben.

Ik heb liever later 4 honden in huis, dan kinderen.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:24

toen ik gisteren de supermarkt in liep, hoorde ik een blèrend kind door de winkel heen schreeuwen. toen ik stond af te rekenen hoorde ik datzelfde blèrende kind nog. genoeg reden om geen kinderen te nemen, wat AFSCHUWELIJK zeg. Vooral de reden ook. omdat ze die snoepjes niet kreeg. Op dat soort momenten haat ik kinderen :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:28

stef schreef:
Mensen die kinderen willen zijn alom geaccepteerd, maar mensen die geen kinderen willen niet.
Ik roep al van jongs af aan dat ik geen kinderen wil, en hoevaak ik niet te horen heb gekregen: dat kun je nu nog niet weten, wacht maar tot je ouder bent, etc etc..

Herkenbaar inderdaad....

Ik heb ook altijd geroepen dat ik geen kinderen wil. En daar heb ik goede argumenten voor.

Maar "men" accepteert dat eigenlijk niet echt in de huidige maatschappij.
Ik word dit jaar 30, en mijn schoonmoeder vraagt iedere keer waar de kleinkinderen nou "blijven" (ze heeft er al 1 via d'r dochter).
En ook vrienden om ons heen beginnen zich af te vragen wanneer wij "ook" aan kinderen beginnen.

Als je bewust kind-vrij blijft, merk je dat alles in je omgeving langzaam verandert.
Want de mensen om je heen krijgen wel kinderen en komen dan echt in zo'n "bubble" te leven.
De kids zijn geweldig... Alle gesprekken gaan over de kinderen... Alle facebook posts gaan over de kinderen... Ze kunnen nergens meer mee naar toe, want ja; de kinderen... Ze verwachten dat je ook op alle verjaardagen bent, ook ieder jaar van alle kinderen...
En ook als je echt niet van kinderen houdt, "moet" je hún kinderen wel "leuk" vinden...

@Magicc:
Oef ook dat is herkenbaar!
Dat vind ik nog één van de vervelendste redenen om inderdaad geen kinderen te willen; je krijgt te maken met dat soort ouders. Die hun kinderen "vrij" opvoeden. Verwende nesten die gewoon tegen je aan rennen en alles bij elkaar krijsen als ze hun zin niet krijgen omdat ze niet gewend zijn aan het woordje 'nee'. En daar zou je eigen kind dan rondom opgroeien. No thank you...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:29

Mwah, meer de ouders van een niet opgevoed kind

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:30

Daar heb ik nu wel geluk mee. De vrienden van mijn vriend hebben ook wel allemaal kinderen, die vragen wel eens uit interesse (vooral nu we gaan trouwen) "of er nu dan ook kinderen komen" maar als we dan allebei tegelijk "nee!" zeggen dan accepteren ze dat ook gewoon. :D
Er zijn zelfs moeders en vaders bij die zeggen "groot gelijk, ik zou ze niet meer kwijt willen maar als ik toen wist wat ik nu weet had ik de verantwoordelijkheid niet aan gegaan".

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:31

Hier een 24-jarige die reeds een paar jaar gehuwd is, een eigendom heeft en géén kinderen wilt.

Het valt me wel op dat ik de laatste tijd opvallend veel droom dat ik zwanger ben,
dan wakker word en begin te hyperventileren en pas tot bedaren kom als ik merk dat er nergens een klein mini-me'tje te bespeuren is.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik nooit een kinderwens krijg, het zou het leven zoveeeeel makkelijker maken!

Gaan en staan waar en wanneer je wilt,
niet onder de kots, poep of dergelijke zitten,
rust en stilte wanneer je het wil, huis blijft altijd proper.

Gooh als ik er zo over nadenk: waarom zou je kinderen willen? :')

Het word me echter niet in dank afgenomen, mijn omgeving snapt het niet dat wij dit niet willen (manlief staat achter het idee om voor eeuwig en altijd met ons tweetjes te blijven),
en mijn schoonmoeder HAAT me er gewoon hartsgrondig voor. Ik ben getrouwd met haar eerste zoon dus ik MOET als eerste het eerste kleinkind ter wereld zetten.

Ja doeg...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:32

Magiccc schreef:
toen ik gisteren de supermarkt in liep, hoorde ik een blèrend kind door de winkel heen schreeuwen. toen ik stond af te rekenen hoorde ik datzelfde blèrende kind nog. genoeg reden om geen kinderen te nemen, wat AFSCHUWELIJK zeg. Vooral de reden ook. omdat ze die snoepjes niet kreeg. Op dat soort momenten haat ik kinderen :\

Dat ligt dan toch altijd nog meer aan de ouders dan aan het kind. Hoewel het soms gewoon ook niet anders is, ieder kind kan iets mankeren.

@Femke, gelukkig zijn er ook nog ouders die niet in een 'bubble' leven. Ik ken er zat...

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:33

Femke schreef:
@Magicc:
Oef ook dat is herkenbaar!
Dat vind ik nog één van de vervelendste redenen om inderdaad geen kinderen te willen; je krijgt te maken met dat soort ouders. Die hun kinderen "vrij" opvoeden. Verwende nesten die gewoon tegen je aan rennen en alles bij elkaar krijsen als ze hun zin niet krijgen omdat ze niet gewend zijn aan het woordje 'nee'. En daar zou je eigen kind dan rondom opgroeien. No thank you...

ja en het ergste is dat dat soort ouders en kinderen alleen maar meer wordt! in mijn omgeving zijn netjes opgevoedde kinderen zeldzaam lijkt het wel. Ik werk in een winkel en sommige kindjes zijn pas een jaar of 7 en die zijn me toch een partij brutaal tegen me! en de moeder staat ernaast en lacht schaapachtig -O-

@ blue_eyes: ja daar heb je gelijk in, het zijn de ouders idd..
Laatst bijgewerkt door Magiccc op 06-03-13 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:39

ik ben heel gelukkig met mijn kids maar ik snap het heel goed als mensen geen kids willen hoor...niks geks aan, ik moet zeggen toen ik 19 was wou ik ze ook niet hoor dat kwam pas later.

Het is een hele zorg, je denkt bij alles eerst aan de kids, ik draag een cap...niet omdat ik een spannend paardje heb..nee ik heb kinderen ! Naar school fietsen met een 5 jarig kost je elke rit een jaar van je leven.
Controleren, een keer of 3 per nacht of je baby nog wel adem haalt.
Worden ze niet gepest, krijgen ze een fijne relatie...hmm nee de zorg verdwijnt niet.

Maar van de andere kant, je ervaart een liefde die je voorheen nog niet kende, van je vriend houden is heeel anders.
Het is gezellig in huis, je bent nooit alleen.Als ze net praten en zeggen mama ik vind je lief komen de tranen al opzetten bij mij.Kinderen zijn heerlijk

Supervixen

Re: wel of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:42

Ik wil ook al mijn leven lang geen kinderen en ik roep dat ook tegen iedereen. Ik ben nu 32 en ik geloof dat mensen het nu zo'n beetje echt gaan geloven. Ik hou gewoon van de rust en dat ik kan gaan en staan waar en wanneer ik wil. Mijn vriend zou wel graag kinderen willen, maar hij weet vanaf het begin al dat ik ze niet wil (we zijn 9 jaar bij elkaar). Hij heeft er vrede mee en geniet extra wanneer een neefje of nichtje komt logeren.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:42

Ik heb op zich wel interesse in kinderen, maar niet in een relatie (die toch wel handig is als je kinderen krijgt/neemt). Nu nog niet hoor, maar als ik nog een aantal jaar ouder ben. Maar ik zie wel hoe het gaat lopen. Er komt misschien wel weer iets aparts op mijn pad, ik heb er een handje van. Dus ik zie wel, kinderen zijn in ieder geval vaak dol op me.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:47

Voor mij hoefde het ook nooit zo nodig. Kon het me gewoon niet voorstellen, dat vaste patroon van vriendje, samenwonen, trouwen, kindjes. Maar toen ik mijn huidige man tegenkwam en wij na een tijdje samenwonen gingen trouwen, kwamen de hormoontjes toch om de hoek kijken op mijn 30e.
Nu ben ik 16 weken zwanger en vind het patroon een heel mooi vooruitzicht. Ik kan niet wachten tot we een gezinnetje zijn met onze kleine.
Dus als je eerst geen kinderwens hebt, kan het altijd nog komen. Wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is, maar het kan wel.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:59

Op jouw leeftijd wilde ik ook geen kinderen, vond het wel makkelijk zo zonder. Je hoeft bijna nergens rekening mee te houden enzo. Daarnaast wilde ik sowieso eerst werken, lekker reizen en plezier met zijn tweeën hebben. Dit heb ik heel lang zo gevoeld. Tot een paar jaar geleden (ik ben nu 31), toen begonnen mijn eierstokken toch wel te rammelen. Ik (we) hebben er bewust voor gekozen om nog te wachten met kinderen (we zijn nu 14 jaar samen), eerst lekker met zijn tweeën genoten en nu er een kleine op komst is, zijn we helemaal in de wolken!
Ook een reden waarom ik zo 'lang' met kinderen gewacht heb, is dat ik alles super goed geregeld wil hebben, huis, werk etc. Daarnaast ben ik vrij onzeker van mezelf en wil ik zeker weten dat ik het 'kan' , een kind opvoeden. Sinds een paar jaar voel ik dat ik er klaar voor ben en we zijn nu dan ook erg blij dat ik zwanger ben.
Ook al heb ik wat te licht tegen een zwangerschap aangekeken. Ik heb veel last van mijn bekken, werken gaat ook steeds minder goed, maar als je dan je kindje voelt schoppen is dat zo leuk!

Als ik jou was zou ik nog lekker genieten van je vrijheid, en me er nog helemaal niet druk om maken. Komt tijd, komt raad, je bent nog zo jong, geniet daarvan!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:16

Ik heb nooit een kinderwens gehad (ben nu 34) en nog steeds is er niets gaan rinkelen in mijn buik.

Ik heb veel lesgegeven aan kinderen, en dat vind ik leuk om te doen, mits het niet meer dan 1 les per dag is :+ .
Maar die ouders waren altijd helemaal verbaast dat ik geen kinderen wilde, ik was zo leuk met ze :')

De verantwoording, maar ook de beperking van vrijheid zou ik niet willen. Evenals de zwangerschap, ik vind zwangere vrouwen onaantrekkelijk, sorry :o

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:20

je moet helemaal zelf weten of je kinderen wilt grootbrengen
en dan bedoel ik ook grootbrengen
als ze nog klein zijn vind iedereen ze leuk maar hoe gaat dat als ze groot worden
kinderen heb je niet altijd voor het leven
dat kan ook heel anders lopen
dit is geen doemdenken maar hoe vaak zie je geen oudjes waar de kinderen niet naar omkijken
komt vaker voor dan je denkt
kinderen heb je te leen en je kunt niet weten hoe dat later gaat
dus laat iedereen het lekker voor zichzelf beslissen

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:26

Ik ben er nog niet uit. Ben 28 en sinds 2 jaar de boel op de regel met huis, werk etc.
Dus zou het kunnen, maar ik en mn vent genieten nog teveel met zn twee van het 'makkelijke' leven.
Ver weg op vakantie, druk zijn met hobby's, zo even een avond weggaan. Heerlijk!

Wat me enorm stoort, is dat de omgeving wel druk bezig is met kinderen, zwanger zijn enzo.
Daardoor gaan ze gewoon heel direct vragen: nou wanneer jullie?
Dat vind ik zo asociaal!! Dat gaat ze niets aan. Voor het zelfde geldt willen we het wel maar lukt het niet.
Mijn vriend zegt dan: we zijn al 1,5 jaar aan het proberen maar het lukt niet.
Dan houden ze direct de mond dicht en voelen ze zich enorm opgelaten, en terecht.

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:27

Het is helemaal niet raar dat jij geen kinderwens hebt hoor, dat moet ieder voor zichzelf weten. Toch hoor je wel van mensen die begin 20 echt niet aan kinderen moeten denken, 10 jaar later niets liever willen.
Dat andere mensen dan als je eind 20 bent beginnen te vragen of je ook niet eens aan kinderen moet beginnen zou ik ook heel irritant vinden.

Op dit moment (ben 23) moet ik er ook echt niet aan denken om kinderen te krijgen. Een aantal bekende leeftijdsgenoten zijn al helemaal bezig met samenwonen, huisje boompje beestje en sommigen zijn zwanger/al moeder. Pff ik moet daar ècht nog niet aan denken. Ik heb op dit moment ook geen relatie en vrij als een vogeltje en ik vind het heeeerlijk!
Ik denk altijd gelukkig heb ik er geen als er weer eens ergens zo'n jengelend kind in het openbaar zit te krijsen. Niet dat ik een hekel aan kinderen heb hoor, andermans kind vind ik af en toe best leuk. Als ik mijn moeder moet geloven komt het over een paar jaar vanzelf, maar ik betwijfel het :D
Laatst bijgewerkt door Bambi_ op 06-03-13 12:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:29

Ik heb nooit een kinderwens gehad, nog steeds niet.. Maar dat kan uiteraard over een jaar heel anders zijn...
Heb altijd wel het idee dat als je een aantal jaar samen woont of getrouwd bent en er is nog steeds geen kind dat mensen vragen: 'goh wil het niet echt lukken ofzo?' En meer van zulke vragen.. Dan denk ik is het ook wel eens in je opgekomen dat mensen misschien helemaal geen kinderen willen?

Denk dat het een hele bewuste keuze moet zijn wel/niet... Maar dat is ieder voor zich..
Vaak is het oude plaatje toch wel dat kinderen 'erbij' horen

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:48

Ik vind het inderdaad ook niet ondankbaar als je geen kinderen wil. Van een oude collega kreeg ik tijdens die discussie zelfs een keer het verwijt egoïstisch naar mijn hoofd geslingerd toen ik haar vertelde dat ik geen kinderen wil.
Heb haar toen haarfijn uitgelegd dat ik egoïstisch ben als ik geen kinderen wil, maar ze dan toch op deze overvolle aardkloot zou zetten.
Ik vind het een kromme gedachte dat je egoïstisch of ondankbaar zou zijn als je geen kinderen wil. De wereld is al vol en vervuild genoeg! Dan is het toch juist ondankbaar als je wél tegen je zin in een kind ter wereld brengt welke onbewust en later bewust de wereld verder helpt bevolken en bevuilen?
Ook ik heb ontelbare keren te horen gekregen, wacht maar tot je ouder bent, over 10 jaar zullen we nog eens samen praten, e.d. Vréselijk zulke opmerkingen! Respecteer gewoon mijn mening!

Toen familie kinderen kreeg was dat ook best grappig, maar dan voor even. En familie die vindt dat jij hun kinderen helemaal geweldig moet vinden, vragen of jij het kind in bad doet of een papje/fles geeft. Nou dat zou je toch een enorme eer moeten vinden van moeders kant dat jíj dat met hún kind mag doen! Nou mij niet gezien, ik vind kinderen in bad doen verschrikkelijk, en het geklieder m et het spaghetti prutje geven aan een peuter nog wel het allervervelendste.
Kinderen gaan ook altijd huilen bij mij. Nee, mij een leven zonder kinderen, stuk makkelijker en aangenamer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:38

Gevoelsmatig zou ik wel kinderen willen, maar ik zeg ook altijd dat dit misschien het enige in mijn leven is waarin ik mijn gevoel eens niet moet volgen....

Mijn grootste bezwaar is de maatschappij waarin de kinderen terecht zouden komen in combinatie met de 'angst' dat ze op mij zullen lijken. :+ Ik ben zelf niet echt bestand tegen de harde, individualistische maatschappij en de manier waarop mensen met elkaar, de aarde en dieren omgaan. Ik snap dat gewoon niet, ik snap sowieso niet wat de meeste mensen drijft om te leven zoals ze doen. Mijn vriend is heel anders, die staat veel sterker in zijn schoenen en snapt de wereld wel. :D Dus als ze op hem lijken komt het wel goed, maar dat is nogal een risico om te nemen vind ik...
Ook zou ik het vreselijk, nee afschuwelijk zelfs, vinden als de kinderen de leeftijd bereiken waarop ze naar school moeten. Ik moet toegeven dat dat deels een oude angst is, ik ben zelf heel veel gepest. Los daarvan vind ik ook dat er op school de verkeerde dingen worden gestimuleerd en de goede dingen te veel de kop worden ingedrukt. Maar ja, er is leerplicht... Ik zou daar enorm mee in de knoei komen.
Tot slot weet ik niet of ik een goede moeder zou zijn, wat heeft een kind aan een moeder die de wereld niet snapt en er soms te overweldigd door raakt? Ik wil niet zeggen dat ik een instabiel karakter heb en ik ben heel zorgzaam, maar ik ben toch bang dat er dagen komen waarop ik het allemaal niet zie zitten en dat kan gewoon niet wanneer je kinderen hebt.

Lastig, zeker omdat mijn vriend wel heel graag kinderen wil en ik hem dat ook ontzettend gun. Ik hoop dat ik ooit heel duidelijk kan kiezen en er dan ook 100% het goede gevoel bij zal hebben...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:41

Ik vind mijn eigen leven veel te belangrijk, ik ben ook niet bereid me aan te passen aan een kind.
Dus nee, geen kinderen. Ik zou er niet gelukkig van worden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:06

RP: ik vind het juist heel knap dat je daar zo over nadenkt en je bewust bent van de nadelen, zowel vanuit jouzelf als de maatschappij en het school-verhaal. Dat zie je bij een aantal ouders wel eens anders.
Ik denk dat je hoe dan ook een goede beslissing gaat maken, dat komt vanzelf goed :)

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:15

Hier ook iemand met een totaal Anti kinder gevoel..Trekt me totaal niet.
Ik vind het fijn om me alleen druk te moeten maken over mezelf als ikzelf in een moeilijke situatie zit.
Ik hou van mijn vrijheid en die wil ik voor geen milimeter opgeven.
En ik denk dat ik gewoon meer een dierenmens ben dan een kindermens..

Helemaal niet erg vind ik...Dat is mijn keuze..
En gelukkig heeft mijn vriend al 2 kids van zichzelf van 15 en bijna 18..dus die vind het ook prima.

Toch vinden mensen het vaak nog raar hoor als je zegt dat je geen kinderen wilt, of er niks voor voelt.
Dan krijg je toch vaak de reactie: "och, je weet niet wat je mist !" of "oh kinderen hebben is het allermooiste wat er is" . Dat kan best, maar niet voor mij. Ohja en de meest standaard reachtie "oh wacht maar, over een paar jaar praat je wel anders". -O-

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:17

Goof schreef:
Ik vind mijn eigen leven veel te belangrijk, ik ben ook niet bereid me aan te passen aan een kind.
Dus nee, geen kinderen. Ik zou er niet gelukkig van worden.

Idem dito

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:36

Heb zelf 5 kinderen maar kan me er zo aan ergeren dat mensen zonder kinderwens niet begrepen worden... Laat iedereen gewoon in zijn waarde.
Waarom zou ik teleurgesteld zijn als mijn kinderen later geen kinderen willen? Als zij later gelukkiger zonder kinderen zijn zou ik wel heel egoistisch zijn om te vinden dat ze kinderen moeten nemen omdat ik zo graag oma wil zijn... .