Ik doe SPH en loop dus soms wel tegen het punt op dat ik door cliënten nog te triggeren ben. Is zeker ook een reden waarom ik dit nú aan wil pakken hoor.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

RenWaBl schreef:Nou ik ben weer terug, maar vond het wel erg zwaar! Psych vond ook dat het erg diep zat, maar ook dat ik hard gewerkt heb.
Ben wel blij dat ik het gedaan heb, hoewel ik nu wat hoofdpijn heb en me er een beetje raar door voel. Komt toch door de nasleep, dus dan kun je nog niet direct oordelen in hoeverre het heeft geholpen denk ik
) 
Dagmar_1995 schreef:Ik kom ook even mijn ervaring delen. Ik heb 2 keer voor verschillende trauma's EMDR gehad. Mij is het erg tegengevallen, maar mede omdat ik niet goed voorbereid was op wat het effect zou zijn. Ik was ook nog erg jong (13). Mijn eerste EMDR ervaring was met piepjes. Echter was ik heel erg bang om steeds weer het verleden onder ogen te zien. Bij elk beeld wat ik binnenkreeg begon ik me rotter en rotter te voelen..in het begin flink wat tranen laten vallen, maar hoe verder we gingen (want ik mocht niet opgeven na 1 keer..) hoe erger het werd en kreeg ik paniek aanvallen.
Dagmar_1995 schreef:Mijn 2e EMDR sessie ging al wat makkelijker, mede omdat dit voor een veel minder heftig probleem was. Wel was ik ook hierna na een sessie moe en helemaal gesloopt...

Ik krijg ontzettende grote dikke blauwe plekken van die injecties, helaas weet niemand waarom en is het niet normaal, maarja, we gaan maar door. Als ik geluk heb moet ik nog tot mei.
Mijn psych is nogal stipt met zn drie kwartier, dus driekwartier zijn om? Vertrekken! Mijn man was gisteren weer mee dus dan gaat de tijd nog sneller zonder dat ik wat nuttigs heb kunnen zeggen.Maiska schreef:Janneke, heel duidelijk verhaal, helaas komt het bij mij nog niet echt binnen (dat komt door mn burnout, kan zelfs iets simpels als een recept amper nog uitvoeren zonder niet eerst 100x het recept te lezen...). Dus ik lees het nog maar een paar keer door straks, maar ik begrijp de essentie wel! En de logica erachter zie ik ook wel eigenlijk...
Maiska schreef:Zoals je jou situatie op school/studie beschreef, dat herken ik wel. Ik ken verder helemaal niemand die zoiets heeft dus dat was wel apart te lezen. Ik heb er ook nog hoogbegaafdheid bij, dus ik kan het mezelf nog extra moeilijk maken ook
Maiska schreef:Ojojoj - rot hoor! Het zou toch leuk zijn, als die naaldenfobie de nek werd om gedraaid!!! Dat zou jou "in het hier en nu" minstens tot mei, een slok op een borrel schelen...!Die longembolien heb ik nu bloedverdunners voor, ik kon niet goed ingesteld worden (ben 2 maanden lang wekelijks meerdere keren lekgeprikt) en nu ben ik overgestapt op elke dag een injectie. Helaas heb ik een naaldenfobie, dus soms moet mijn man letterlijk achter mij aan rennen om die naald erin te krijgenIk krijg ontzettende grote dikke blauwe plekken van die injecties, helaas weet niemand waarom en is het niet normaal, maarja, we gaan maar door. Als ik geluk heb moet ik nog tot mei.
Maiska schreef:Houd het gewoon in mind! Eerst "maken, dat je jezelf kunt kalmeren (etc. etc. - allerlei vaardigheden etc.etc.)" en als je die eerste fase van traumaverwerking achter de rug hebt, kun je, als je dat wilt, emdr gaan doen.Goed dat je gaat vragen/hebt gevraagd naar EMDR bij je psycholoog! Ik ben het vergeten te vragen gisterenMijn psych is nogal stipt met zn drie kwartier, dus driekwartier zijn om? Vertrekken! Mijn man was gisteren weer mee dus dan gaat de tijd nog sneller zonder dat ik wat nuttigs heb kunnen zeggen.
Ik kreeg trouwens een pbtje van een bokker mbt dit onderwerp, zij had een aantal dingen die bij mij ook spelen en ze had wél EMDR. Enw as hier erg over te spreken! Dus dat geeft mij wel weer hoop/moed om er zelf achter aan te gaan zitten en het mss ook een kans te geven.
)
)
Heb op de vorige pagina volgens mij gemeld dat ik vorige week zou beginnen met EMDR. Ik doe EMDR voor 2 gebeurtenissen en de 1e gebeurtenis heb ik nu afgerond. 

Dat doen we maar even niet, is me al wel vaker geadviseerd. Maar dan kan ik dus niet meer doen en laten wat ik wil (om te beginnen, niet naar mn paardje) en dat zie ik al hélemaal niet zitten. Ik zit eigenlijk een beetje klem
Kreeg gister ook weer te horen dat ik nóg een stoornis erbij heb