Zonder galblaas vet eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

love_Soraya

Re: Zonder galblaas vet eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:05

bij mij helaas niet :(:) , vind het ook een hele stomme plek om dat bij een vrouw open te snijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:03

Zo na lange dag weer thuis , pff maagzuur speelt op maar heb net mijn pilletje genomen :P(werkte hij maar direct x.x). Weet.nog niet of ik morgen een tas met spul meeneem ben als het goed is zo thuis...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:15

Neem voor de zekerheid mee, beter mee verlegen dan om verlegen :j

Hopelijk kun je een beetje slapen vannacht :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 02:13

Nou maagzuue geeft me weer pijntjes en misselijkheid ,,kotsen wou niet en baal daar wat van :+ (voor mij de beste remedie)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 02:16

Dat zullen de zenuwen zijn ... heb je geen maagtabletjes ?
Die simpele eigenmerk van Kruidvat helpen mij altijd goed .

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 04:46

Bedankt voor alle succeswensen. Hier is de boel goed gegaan. 5 sneetje waarvan 1 hoog op de borst. Even kjjken straks hoe dat bh-technisch gaat.

Bij het wakker worden op de ok zat mijn neus verstopt, dat was wel minder. Te meer omdat ze wilde dat door mijn neus ademde ivm de pijn op dat moment. Gelukkig ging dat beter toen il weer op bed lag met het hoofdeind omhoog.

Op de recovery extra pijnstilling gekregen en toen ging het zachtjes aan beter. Een echte diepe buikademhaling gaat nog niet, maar buiten dat en het omdraaien in bed gaat het wel.

Beetje onrustige nacht gemaakt tot nu toe, omdat vanaf een uur of 10 ' s avonds mijn blaas langzaam weer wat te doen kreeg en ik dus vaak naar de wc moest. Kan straks dus volmondig ja zeggen als ze vragen of ik heb kunnen plassen.

Ben eigenlijk niet misselijk behalve toen ik een dropje nam dat mijn zus had meegebracht. Had nog aan een pleeg gevraagd of dat al kon, was geen probleem. Gelukkig met rustig ademen weg kunnen krijgen. Advies dus: bij keelpijn door het zuurstofslangetje gewoon slokjes water nemen.

Wat inpakken betreft; ik heb ivm mogelijk overgeven 2 pyjama's ingepakt en ook wat extra ondergoed en een jogging broek voor als ik weer naar huis mag en mijn spijkerbroek (stretch) niet lekker zit.

Infuus was ik voor bedtijd al kwijt gelukkig en verder nog even rustig aan met eten, omdat ik kort voor het eten pas weer boven was. Begonnen met een boterhammetje jam en thee met suiker. Drink ik normaal zonder, maar je moet ergens weer energie vandaag halen als de hele dag nog niks hebt gegeten. Later op de avond nog een kop thee met suiker en een bakje yoghurt met suiker en dat was wel weer genoeg.

En nu maar weer naar de wc en een poging doen nog wat te slapen.

TS succes morgen. Maak je niet te druk. De napijn is niet fijn, maar met paracetamol wel te onderdrukken. O ja, hier mag je je onderbroek aanhouden, dus trek een donkere aan ivm de jodium ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 07:44

Wat een tijdstip! , maar net voor het laatst gegeten. Darmen slaan op hol van de spanning , Annick mooi dat alles goed ging en je niet misselijk was. Ben je nu thuis of? , reageer niet uitgebreid telefoon is zowat leeg en ben zoals elke ochtend wat misselijk

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:03

Nee, ben nog in het ziekenhuis. Denk dat ze even gaan kijken nog naar extra pijnstillers. Heb weinig last als ik niks doe, maar bewegen is nog niet je van het. Moet ook nog even naar de wondjes gekeken worden den de jodium zo goed mogelijk wegpoetsen, want zoals het mijn lijf betaamt, krijg ik ook daar jeuk van. Succes straks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:13

Opzich wel makkelijk een nacht blijven... , dankje! Pff rotdarmen x.x

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:12

Succes straks takkie_muis!!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:24

Fijn te lezen dat je het goed doorstaat, annick :j

Ook best een prettige gedachte dat je even mag blijven ...

Rebecca, zet 'm op, meid !
We denken aan je :(:)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:54

Heb inmiddels voorzichtig gedoucht. De steristrips mogen niet losweken natuurlijk. Mag naast de paracetamol mijn eigen ibuprofen 600 pakken als dat nodig is, dus dat is fijn. Vandaag dus even om en om molletjes en ibu.

Nog in afwachting van de arts en dan hopelijk taxi bellen en naar huis!

TS ik hoop dat je darmen weer wat rustiger worden en dat jij de operatie ook goed doorstaat!

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:07

Heel veel succes gewenst!

Mijn moeder heeft ook geen galblaas meer (had een ontsteking daar), en niet dat zij nou uitgesproken vet eet hoor... Maar toch: zij heeft nooit iets gemerkt van geen of slecht vet kunnen verdragen. :n Ze hoefde daarvoor geen aanpassing te maken in voedingspatroon. Zelf zei zij toen dat dit heel persoonlijk is... De een wel, de ander niet. Die galblaasontsteking kreeg ze niet lang nadat ik was geboren, dus 'k ben waarschijnlijk een schuldige factor geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:16

Ik duim mee Annick! , ben nu nog misselijk omdat ik hongerig ben x.x.

bedankt ladies!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:29

succes vandaag..

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:39

Succes vandaag takkie _muis..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:52

Lig bij een bejaarde en nog een vrouw , pff waarschijnlijk om 4 uur aan de beurt. Dus kan zijn dat ik blijven moet

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:09

Klinkt niet echt opwindend -O-

Maar vervelend dat je dan ook zo lang moet wachten, had je net zo goed wat kunnen eten ;)

Lekker een nachtje in het ziekenhuis blijven dan, ook niet erg, toch ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:23

Nou idd sterf van de honger zowat :+ , oude buurvrouw is wel schattig en de jongere die heeft al een praatje gemaakt. De ander op de kamer wordt nu geholpen aan zijn galblaas , volgens de buurvrouw :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:26

Kaartje voor boven je bed :DAfbeelding

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:39

Ik zou eerst ook pas om half 4 aan de beurt zijn, maar gelukkig liepen ze ruim voor op schema. Was het om kwart voor twee gauw nog even plassen en 2 paracetamol naar binnen mikken en hup naar beneden. Tegen de tijd dat ik weer boven kwam, ging mijn buurvrouw naar huis en had ik de kamer voor me alleen.

Hier is het standaard een nachtje blijven na een galblaasoperatie. Kunnen ze eventuele nabloedingen en je pijnklachten goed inde gaten houden. Inmiddels lig ik lekker thuis in mijn eigen bedje.

Ga er voor het gemak maar vanuit dat je vannacht mag blijven. Ingreep duurt in totaal zo'n 1-1,5 uur, dan nog bijkomen uit de narcose, proberen wat te eten en te drinken en ze zullen je sowieso niet laten gaan voordat je geplast hebt. Althans, dat doen ze hier niet. En na zolang niet eten en drinken duurt het even voordat de boel goed op gang komt.

Hopelijk schiet de middag een beetje op en lopen ze nog wat in op schema,dan heb je het maar achter de rug!

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:04

Myra87 schreef:
Boheme schreef:
Ik ook in maart een jaar geleden. Alleen ik heb nog heel veel last. Ben in juni 2012 opnieuw geopereerd omdat ze een aantal stenen waren vergeten. Daarna een acute alvleesklier ontsteking gekregen. Nu nog last van ontlasting, 8 keer per dag naar de wc. Pijn in buik en darmen. Bloed, echo, mri en ct laten geen afwijkingen zien. Nu 13 maart nog een darm en maag onderzoek. Ik ben hierdoor mijn baan verloren en weet niet wanneer ik weer aan het werk kan.

Jeetje, wat heftig zeg. En dan ook nog je baan verliezen
Ik heb nooit stenen gehad maar een chronisch ontstoken galblaas, wat veroorzaakt werd door stress (vanuit het werk) Ik ben dan ook mijn baan verloren in sept 2012.
Ik ben er wel beter door geworden. Ik werkte onregelmatig en werkte als floormanager bij de mac, wat blijkbaar niet goed voor mij bestemd was.
Succes en sterkte met maag en darmonderzoek. Ik heb destijds ook zo'n maagonderzoek gehad, heb je het eerder gehad?
. Beetje laat misschien maar succes Anniek. Ik heb al meerder malen maag en darm onderzoek gehad en kijk er niet echt naar uit.
Ohh en takkige ik lees nu dat jij ook vandaag moet..heel veel succes.. Komt helemaal goed.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:21

Boheme, toch bedankt! Het ergste is achter de rug en thuis in bed is het goed toeven. Mijn zus en de buren zijn nog even geweest, wat erg gezellig was. Lachspieren ook getraind en dan voel wel even goed dat ze in je buiken hebben zitten wroeten, haha. 't Is ook vooral de pijn die nu belemmerend is, verder voel ik me goed. Loop/beweeg als een vrouwtje van 80 volgens mij.ja,en mijneetlust is nog niet geweldig, maar dat komt wel terug.

Maag/dunne darmonderzoek (gastroscopie) krijg ik over 2 jaar weer,om te kijken wat de stand van zaken is met mijn dunne darm na 2 jaar glutenvrij.

Ben benieuwd hoe het Takkie is vergaan, die zal ook ongeveer van de ok afkomen nu als alles volgens de planning loopt en het goed is verlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:58

Ik ben er , voel me opzich goed. Rond half 3 geopereerd en ben moe nu , net half uur van de recovery heel vaag wist niet waar ik was. In neus zat een ding dus die irriteerd , zal vragen om mijn stenen als ik het niet vergeet. Eerst maar een shotje :P

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:16

Dat ding in je neus zal voor zuurstof zijn geweest :D .Fijn dat je je wel goed voelt en helemaal fijn dat je eerder aan de beurt was! Je kunt het maar achter de rug hebben. Nou ben je lekker van die stomme rotstenen af.

Ik wist al dat ik allergisch ben voor veel pleistermateriaal, maar kennelijk ook voor de steristrips -O- . jeuk, jeuk, jeuk... |o Vrijdag mag ik ze eraf pulken en over 6 weken controle van de wondjes op de poli en dan maar aangeven dat steristrips ook geen succes zijn.

En ik weet niet meer wie het schreef, maar op dit moment ga ik ook maar even BH-loos. Het sneetje zelf zit voor zover ik kan zien niet direct onder de BH rand, maar rondom is het wel beurs. Helukkog heb ik ook nog minstens een wat ruime sportbh zonder beugels en desnoods maar even kijken of ik ergens goedkoop wat kan vinden dat wel steun geeft, maar niet pijnlijk is.