Hoe vaak en hoelang douchen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:16

Wat een tijden zeg, elke dag een half uur douchen, dat vind ik echt water verspilling. Dat je af en toe even lekker lang eronder staat kan ik me nog voorstellen, maar elke dag zolang niet. Ik douche om de dag, als ik heb gezweet was ik me even met een washandje. Stel dat ik elke dag zou paardrijden zou ik denk ik wel even dag even snel douchen, omdat je haar zo supervet wordt van die cap. Maar aangezien ik gemiddeld 1x per 2 weken rijd heb ik daar niet zo'n last van.
Ik douche meestal 5 tot 10 minuten, soms samen met vriendlief, dan duurt het wat langer.

lifeofmarit

Om de dag ik ook hoor... Veel douchen is juist slecht voor je :Y)

merrylegs

toen mijn moeder mijn leeftijd had (dus 30 jaar geleden) douchte ze ook maar twee keer per week, en voor de rest elke dag met het washandje. Nu doet ze nog steeds hetzelfde, en ik kan echt niet zeggen dat ze stinkt hoor!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:17

Ik vind 2x per dag echt raar..?? :+ Gewoon 1x per dag is genoeg imo..

Ik douche (bijna) iedere dag, meestal in de sportschool. Hooguit 2x per week thuis.. :j Soms dat ik 1 dagje niet douche.

Sta zo'n 10 minuutjes onder de kraan en heb dan mijn haren gewassen met shampoo en conditioner en ben helemaal warm <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:18

Ouders met twee pubers in huis die elke dag een half uur douchen zijn ongeveer 750 euro extra kwijt per jaar tov even 10 minuutjes douchen. Ik snap mensen hier ook niet die vrolijk zeggen minimaal een half uur onder de douche staan. Het is niet alleen water maar ook gas om het water te verwarmen, en met een beetje discipline is een flinke besparing te behalen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:18

Ik douche elke dag maar probeer het zo kort mogelijk te houden (5 minuten). Langer vind ik echt niet nodig, zou niet weten wat ik daarna nog zou moeten doen!
Alleen als ik mn haar moet wassen (1x per week/anderhalve week) sla ik soms een dagje over omdat ik tijdens het haar wassen wel lang onder de douche sta (half uur). Lang haar wassen is helaas niet zo vanzelfsprekend :+

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:19

phormicola schreef:
Ik douche elke dag. De ene keer spoel ik me even snel af (3-5 minuten) en de andere dag was ik mezelf (15-20 minuten). Mezelf elke dag grondig wassen vind ik niet echt noodzakelijk :n

Hier hetzelfde :j Met haren wassen (1-2 keer per week) ben ik ook wat langer bezig

Ik ben echt verbaasd over hoe lang en hoe heet sommigen hier douchen. Dat is toch helemaal niet goed voor je huid?? Om over waterverspilling nog maar niet te spreken..

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:21

ik douche soms om de dag en soms 2 keer per dag. Ik douche simpel gezegd wanneer ik stink, dus als ik een zware nacht heb gehad (migraine oid) en daarbij flink heb liggen zweten, douche ik in de ochtend, ook al ga ik direct daarna door naar stal waar ik naderhand ook altijd stinkend en bezweet vandaan kom en direct onder de douche stap. Ik douche soms 3 minuten en soms 25 minuten.. eerst lekker warm en dan ijs en ijs koud. ben verslaafd aan die temperatuurswisseling.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:24

kevinsky schreef:
Ik douch ook veel meer en langer!
Vaak een 5 á 6 keer per week en dat ook 30 tot 40 minuten :P

Als ik je ouders zou zijn , zou ik dit echt verbieden. Wat een verspilling, denk aan het milieu en de rekeningen. En het is ook helemaal nergens voor nodig, om de dag is vaak genoeg. Eerlijk gezegd doe ik het s'winters nog minder, en ik ben echt niet smerig.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:26

ik douche eigenlijk iedere dag.. De laatste tijd nog amper thuis aangezien we bijna iedere dag gaan sporten of zwemmen, en dan douche ik daar :Y) ...Ik douche dan zo'n 5-10 minuutjes...Soms een 15-20 minuten als ik me moet scheren...Ben er meestal te lui voor om mijn benen te doen, dus als ik het moet doen kost het even wat werk :D Ik probeer niet iedere dag me haar te wassen, maar op 1 of andere manier doe ik het toch...het voelt anders toch niet schoon....Als ik niet sport kan ik ook gerust een dagje overslaan in de winter hoor... Ik douche ook meestal in de avond ipv de ochtend...Ik blijf liever nog 10 minuten langer in me bed liggen :Y) Wel doe ik een washandje over me gezicht etc.

In de zomer douche ik soms wel 3 x op een dag op warme dagen...maar dan steeds 5 minuutjes, gewoon even snel afspoelen voor een fris gevoel.

Als ik te lang onder de douche sta krijg ik ook een beetje schuldgevoel qua waterverspilling en het millieu.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:38

Ik douche iedere dag, ben er meestal in 5 a 10 minuten terug uit. Is vooral voor m'n haar (extreem vet) dat ik iedere dag douche. Ik poets ook mijn tanden onder de douche terwijl het zeep in m'n haar zit of conditioner als ik dat eens gebruik :') . Probeer er altijd snel uit te zijn.

Als ik thuis ben de volgende dag dan sla ik het wel gewoon over hoor :j .

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:45

Wat belachelijk dat sommige hier een half uur onder de douche staan! Jullie wonen vast nog thuis..

Ik douche elke dag 5 minuten. Om de dag was ik mijn haar, dan sta ik er ongeveer 7 minuten onder ( shampoo en conditioner ). Om de dag vind ik gewoonweg te weinig, ik rij elke dag drie paarden buitenom school en stage. Daarnaast vind ik een dag overslaan ook niet echt fris voor mijn vriend om eerlijk te zijn......
Laatst bijgewerkt door Espoir_ op 18-02-13 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:46

Espoir_ schreef:
Wat belachelijk dat sommige hier een half uur onder de douche staan! Jullie wonen vast nog thuis en hebben verder niks te doen op een dag?!

>;) das ook niet aardig. Moet iedereen toch zelf weten?

Espoir_

Re: Hoe vaak en hoelang douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:47

Want?? Ik heb het trouwens aangepast omdat het misschien iets hard was inderdaad.. Maar wie verzint het nou om een half uur onder de douche te staan. Zonde van de tijd en het water.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:48

ik douche om de dag. meestal zondag avond, dinsdag en vrijdag avond. op deze manier kan ik 2x thuis thuis douchen en hoef ik maar 1x op mijn kamer haha. Soms douche ik een dag tussendoor nog ff snel als ik me niet fit of koud voel (geen haren wassen). Ik douche ongeveer 20 min gemiddelt.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:48

Douchen doe ik eigenlijk iedere dag in de ochtend dan sta ik er 5 a 10 minuten onder.
Gewoon spoelen met water en iedere dag een beetje conditioner in mijn haar.
Wassen met shampoo doe ik 1 keer per week omdat mijn haar en huid erg droog zijn van zichzelf.

1x per dag douchen vind ik normaal en ons hele gezin douchet 1x per dag ongeveer 5 a 10 minuten.
Om de dag is ook niet erg maar minder dan 1x in de twee dagen vind ik persoonlijk een beetje smerig :o
Dus 1x per 2 dagen vind ik zeker niet te weinig :j

melody7

Re: Hoe vaak en hoelang douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:49

vroeger douchte ik ook altijd maar 2-5 minuten (heel soms 10) maar als je zo'n douchekabine hebt ist nogal een stap om eruit te gaan, dus dan ga je gewoon de hele tijd zitten rekken... zal vast wel een duur ding zijn op deze manier ja..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:50

Espoir_ schreef:
Want?? Ik heb het trouwens aangepast omdat het misschien iets hard was inderdaad.. Maar wie verzint het nou om een half uur onder de douche te staan. Zonde van de tijd en het water.

Omdat iedereen zelf moet weten wat ie met zijn tijd en geld doet?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:51

iedere dag 15 minuten.. soms me vrije dag niet, maar dat is zelden.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:51

Iedere dag tussen de 5 en 10 minuten, soms 15. :)

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:52

Ik douche elke dag. Heel soms sla ik een dagje over maar liever niet. Aangezien ik elke dag bij de paarden ben, waar ook koeien en schapen zijn waar je echt naar gaat ruiken vind ik dat douchen echt wel nodig. Daarnaast doe ik aan voetbal en moet er niet aan denken dat ik daarna niet douche. Met trainen douche ik thuis met wedstrijd op de voetbal. En als ik ga zwemmen douche ik daar. Ik douche vaak max. 10 minuten

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:54

verootjoo schreef:
Espoir_ schreef:

Omdat iedereen zelf moet weten wat ie met zijn tijd en geld doet?

Als je nog thuis woont maakt dat geld niet uit hè, dat heb je toch niet in de gaten. Daarnaast moet iedereen het inderdaad zelf weten, maar ik vind het zwaar belachelijk.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:54

Om de dag douche ik 10 min of een kwartiertje.
Dan was ik mijn haar, was mijn lichaam, scheer mezelf en smeer mezelf later in met body butter of body lotion...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:56

Om de dag een kwartier , vindt het soms zoo lekker dat ik het dubbele erondert sta :+

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:58

Espoir_ schreef:
Als je nog thuis woont maakt dat geld niet uit hè, dat heb je toch niet in de gaten. Daarnaast moet iedereen het inderdaad zelf weten, maar ik vind het zwaar belachelijk.

Ik vind je reactie zwaar overtrokken. Hoezo als je nog thuis woont maakt dat geld niet uit :?

Iedereen moet weten wat hij of zij met zijn/haar geld of tijd doet, dat kun je dan belachelijk vinden. Veel mensen vinden paarden ook zonde van het geld en de tijd.

Ik douche overigens 5-10 minuten, minimaal 1x per dag. Soms 2x als ik me ingespannen heb en overigens tussen de 38-40 graden in.