menstruatie; waar heb jij 'last' van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:27

StalNollie schreef:
na mijn bevalling nergens meer last van, geen pijntjes, krampjes, chaggie of wat dan ook.
daarvoor voor mijn zwangerschap...kruipend over de grond van de pijn. ook lage rugpijn en hoofdpijn enorm.

Dat klinkt positief!
Ik ben nu 20 week zwanger en voortijd ook altijd erg veel pijn, hopen dat het bij mij ook zo afloopt! :Y)

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:29

Zo'n hoofdpijn dat echt alle lichten uit mogen en ik de hele dag met ogen loop te knijpen als ik mijn bed al uit kom.
Soort van lamme pijn in rug en bovenbenen.
Koortsig
Behoorlijk heftige bloedingen
Juist geen vreetbuien, voel me echt ziek en hoef gewoon niks. Word van kleinste beetje eten al beroerd.
Mijn moeder staat er nu bijna op dat ik naar dokter ga voor een andere pil want is niet de bedoeling dat ik zo ziek word.
Ohw en ik voel me gewoon vies en iedereen moet bij me weg blijven.
Ergens op de 5e dag ofzo, dan raak ik ineens heel erg opgewonden... uuhm ja

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:31

Haha nou,

Lamme benen.
Buikpijn!
Ik moet sowieso 1x huilen.
Vreetbuien.
Enkan best wel chagrijnig zijn.

Ik hou er niet van!

Boheme

Re: menstruatie; waar heb jij 'last' van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:32

Het leuke is wel dat als ik ongesteld ben, mijn wederhelft aan de chocola gaat..
Hij vind dat we samen moeten lijden hahaha

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:39

Ik werd vooral heel moe omdat ik fybromyalgie heb, dat is hormoongerelateerd en dus wordt de pijn de laatste twee weken steeds erger.
Nu heb ik de pijn onder controle en deze maand stuiterde ik echt rond als een gek. :')

Ik voel me een of twee dagen bah qua emoties en dat is dat, en daarvoor neem ik dan nog gewoon monnikspeper.
Dat haalt net even het scherpe randje eraf vind ik. :j

Boheme, mijn wederhelft vreet altijd chocolade. En ik mag het niet omdat ik een melkallergie heb. _O-
(Ik mag alleen puur en dat is niet te vreten imo.)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:42

Met het bloeden valt het reuze mee (was vroeger wel anders) maar de pijn is des te erger. Ik wilde eerst geen pijnstillers nemen maar begin er dan toch maar mee vanaf dag 1. Ik heb ontzettende krampen rondom mijn buik en achterkant, en heb het gevoel (klikt stom) alsof er een "steen in mijn achterwerk zit". Vocht vasthouden is ook een van de klachten maar dat doet dan geen pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:45

fysiek heb er niet zo'n last van :+ De ene keer is erger dan de andere keer natuurlijk, en soms is de pijn vloekwaardig, maar over het algemeen heb ik niet te klagen over mijn fysieke gesteldheid dan :+

psychisch des te meer :+ Kan echt intense gevoelens van hopeloosheid met zich meebrengen... ( begint een week van te voren ) en daarnaast wordt mijn concentratie extreem slecht! kan geen zin meer lezen, geen televisieprogramma meer kijken, mijn autorijlessen gaan altijd compleet knudde, en ik word moe en sloom. En ik kan echt nog intenser genieten van chocola, haha.

het heeft lang geduurd voordat ik het verband zag, vooral met autorijlessen veel klachten gehad over mijn erg 'wisselende niveau'... Tot ik dus ontdekte dat het áltijd de week ervoor is.. dat het bagger gaat, en de week erna dat het goed gaat. Inmiddels kan ik dan ook wel redelijk aan mijn stemming voorspellen wanneer het zover is, want ik ben niet altijd regelmatig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:46

Wat doen jullie jezelf toch allemaal aan :(:)

Ben sinds m'n 20e ongeveer bijna nooit meer ongesteld geweest.
Altijd de pil doorgeslikt, dat kan probleemloos, stopweek is niet nodig en nu net de mirena.

Geen pijn, geen gedoe, geen klachten maar vooral geen menstruatie. Joepie :D

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:47

Voordat ik aan de pil ging had ik ontzettend veel pijn, zag er altijd gigantisch tegenop.

Sinds ik aan de pil ben heb ik daar gelukkig helemaal geen last meer van, ik verlies ook heel weinig bloed.
Wel ben ik ongeveer een week voordat het feest begint heel chagrijnig, snel boos, stemmingswisselingen.
Ik weet dat ik dan onredelijk reageer op dingen, maar ik moet mijn frustratie toch kwijt op de een of andere manier.
Op het moment zelf heb ik hooguit een beetje buikpijn (vooral eerste dag), maar verder voel ik me eigenlijk prima.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:49

Aan de ene kant lijkt het me IDEAAL om nooit meer ongesteld te worden en wat mij betreft mogen ze "de hele boel weghalen" Maar om dan de pil door te blijven slikken . . . weet niet of dat nu wel zo goed is voor een lichaam. En krijg je dan uiteindelijk geen doorbraak bloedingen?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:54

Lamme benen en rugpijn, verder niks gelukkig... En ik word heel knuffelig, maar dat is over het algemeen geen nadeel :)

Ohja en soms (niet elke maand) irriteer ik me ook de pleuris aan m'n omgeving, heel erg irritant. Maar dan ook echt aan ALLES. Al heb ik dat ook wel eens als ik niét ongesteld ben O:)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:55

Magica schreef:
Aan de ene kant lijkt het me IDEAAL om nooit meer ongesteld te worden en wat mij betreft mogen ze "de hele boel weghalen" Maar om dan de pil door te blijven slikken . . . weet niet of dat nu wel zo goed is voor een lichaam. En krijg je dan uiteindelijk geen doorbraak bloedingen?

Het maakt in princiepe niet uit omdat het geen echte menstruatie is die je met de pil hebt maar een ontrekingsbloeding.
Doorbraakbloedingen kan gebeuren, maar dat verschild heel erg per persoon. Met de prikpil ben ik van mijn 16e tot mijn 19e niet ongesteld geweest. en na mn 19e had ik onregelmatig een doorbraakbloeding.
Half jaar geleden terug op de pil (28 dagen pil waarmee je dus geen stopweek hebt) en tot nog toe geen doorbraakbloedingen gehad.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:58

Nee dat klopt, met de pil is het eigenlijk ook nep. Maar toch aan de andere kant vind ik het dan wel weer prettig te weten wanneer de bloeding begint. En vind het dan weer onpraktisch als ik na een jaar opeens op mijn werk o.i.d zo'n doorbraakbloeding krijg. Al spreekt me het gedeelte van een aantal jaar niet meer ongesteld wel heel erg aan.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:00

Verhoging en soms koorts, helfige krampen, rugpijn, misselijk, heel snel boos( en dan ga ik slaan), huilbuien, eetbuien vlauwvallen en dat is het zo beetje. En dit zijn dan wel de klachten met pil, hiervoor was het nog erger, toen viel ik echt elke dag vlauw en was niet in staat om naar school te gaan. Zo ziek kon ik er van zijn. Ondertussen slik ik ook 2 a 3 strips achter elkaar, dan ben ik minder vaak ongesteld en het maakt voor de heftigheid niet uit. Enige nadeel is dat je stoms toch 1 dag doorbraakbloeding heb.
Zit wel de hele dag aan pijnstillers nogsteeds, anders is het echt niet te doen.
Ik durf de pil niet langer dan 3 strips door te slikken en mirena durf ik niet.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:09

Heel uiteenlopend allemaal. Miss_lizje jij hebt er wel pech mee!
Ik mag niet klagen. Vroeger 3 dagen ontzettend veel pijn in buik, benen en misselijk. Sinds ik de pil neem heb ik nog wel krampen en steken, maar draaglijk. Soms rugpijn, zware benen en pijnlijke bovenbenen.
Maar wel goed draagbaar, niet meer zoals vroeger.

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:12

ik ben altijd een beetje chagie, niet heel erg, en heb extreem veel last van rugpijn, daarom slik ook medicijnen voor menstruatie pijnen, vanwege die rugpijn.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:13

Ik heb wat last van krampen als ik niet ongesteld word terwijl ik slaap. Soms blijven die krampen nog een dag vervelend doen, maar achteraf nergens nog last van!

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:31

Ania schreef:
Eerste dag buikpijn zo erg dat ik alleen dubbelgevouwen in bed wil liggen janken en daarna alleen vreetbuien.
Verder wel vrolijk alleen iets knuffeliger bij mijn vriendje.

precies hetzelfde :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:37

Paar dagen voor flink chagy , en dan ben ik het eerste dag pijnlijk en noig steeds chagy :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:50

Ik ben echt onhandelbaar als ik ongesteld ben. Kan er niks aan doen, maar ik zie alles ontzettend zwart en pessimistisch in en wil het liefste alleen maar huilen en iedereen uitschelden.
Verder heb ik 2 dagen wat buikpijn.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:56

Buikpijn
Hoofdpijn
Ik haat mijn leven momentjes.
Heel goed in huilen en ruzies :')
Meestal koortslip.
en ga zo maar door :+

Maar gelukkig krijg ik acupuntuur behandelingen. en helpt het :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:00

heel veel zin in chocola :')
sinds de pil niet meer zo last van krampen gelukkig

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:02

Ik mocht van mijn moeder niet op de pil :+ Maar nu dus allemaal naaldjes in mijn lichaam. (en dat terwijl ik panisch voor naalden ben :+ )

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:03

Bij mij valt het eigenlijk best mee. Heb buikkrampen (vooral als ik rustig op de bank lig of in bed lig), wat pijn aan mn onderrug en soms wat sneller aangebrand. Geen enorme vreetbuien of stemmingswisselingen. Wel heb ik nog meer zin in seks.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:07

Ik heb buikkrampen moet zeggen dat ik geen pil slik ik ben 2 a 3 dagen ongesteld. Ik ben wel een bitch tegen mijn omgeving haha