Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dan breken je wimpers dus inderdaad af. Zelfde geldt voor het laten zitten van foundation, poeder, oogpotlood enz enz als je gaat slapen. Je huid moet ademen, juist 's nachts.

. Vaak doe ik dan nog wat op de puntjes
sunshine schreef:Maar dan smeer je 's ochtends dus een nieuwe laag er over? Dan krijg je op een gegeven moment toch dat je wimpers er lelijk uit gaan zien vol met dikke klodders mascara ????
Ik haal het er wel af, in de douche altijd met facewash
Geryon schreef:Maar ogen schoonmaken gaat langzaamEn onder de douche doet het pijn. Het water ontwijken gaat gewoon vanzelf nu
![]()
Ik doe mijn gezicht eerst reinigen en daarna een tonic op. Heb nog geen cremes tegen gekomen die juist een positief effect hebben
Wat gebruik je dan om je mascara mee af te halen? Want bij mij gaat het echt niet langzaam.
Loose schreef:Ik verbaas me er echt over dat er zoveel mensen zijn die hun make-up er niet afhalen of met producten die daar niet voor bedoeld zijn (babyolie/tonic) of het er gewoon met water afwassen. Zo duur is make-up remover toch niet?En met water lijkt het misschien wel schoon maar er blijft altijd wel een beetje zwart op je wimpers achter.
maar het komt bij mij door vroeger; je had jaren geleden erg weinig goed spul dat je waterproof mascara er echt goed kon afhalen en met olie werkte het wel. Tja, dan blijf je het gebruiken omdat het goed werkt en goed gaat; ik heb niemand in mijn omgeving die ook maar een beetje verstand heeft daarvan. Dus dan word je er ook niet op gewezen
, daarna doe ik reinigingsmelk op een watje, houdt dat op m'n oog en ga er heel erg zachtjes overheen. Daarna ga ik over m'n gezicht heen nog met een tonic en dan is alles er gewoon af.. zonder uitvallende wimpers, droge huid of zere ogen.