Mascara

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Re: Mascara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:01

Ik haal het ook altijd af. Behalve als ik laat thuis ben, maar smeer er ook geen hele lagen op. Als ik wakker wordt is het beetje uitgeveegt verder niet. Maar normaal haal ik het er altijd af, is ook veel fijner mascara op doen de volgende dag. Dan zijn je wimpers gewoon lekker zacht. :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:04

Ohh wat slecht dat sommigen hun mascara laten zitten 's nachts := Dan breken je wimpers dus inderdaad af. Zelfde geldt voor het laten zitten van foundation, poeder, oogpotlood enz enz als je gaat slapen. Je huid moet ademen, juist 's nachts.
Ik haal altijd mijn make up eraf, hoe moe ik ook ben en hoe laat het ook is. Doe soms wat vaseline op mijn wimpers als ik ga slapen, schijnt dat dat zorgt voor vollere wimpers, dus daar hopen we maar op :Y)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:06

Ik haal de mascara er elke avond vanaf. Eerst altijd douchen, dan is het daarna ook niet meer zoveel werkt. En dan met make up remover. Ik kom echt niet in bed voordat de make up van mijn gezicht af is.

En een keer in de 2/3 weken mascara er af halen en steeds weer een nieuwe laag? No thanks. Ben benieuwd hoelang jij je wimpers nog houdt voor ze gaan uitvallen!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:11

Mijn wimpers breken niet af gek genoeg. Heb nog steeds veel en lange wimpers en ik doe het al jaren zo :D

Maar als ik onvoorzichtig ben dan vallen er wel een paar uit ja! Het is trouwens 1x in de 3/4 weken ofzo. Mischien soms wel langer.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:13

Heb je ook een foto hoe jouw wimpers er dagelijks uit zien Geryon? Ben best wel benieuwd eigenlijk :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:17

Ik was serieus net foto's zoeken!! :=

Zo zien mijn wimpers eruit na een klein maandje. Dit vind ik te dik, ze zitten ook wat aan elkaar geplakt. en dan gaat het er weer af :P
Afbeelding

En zo is het altijd 's ochtends, dan zit er alleen aan de onderkant van mijn wimpers nog mascara. Mijn wimpers zijn echt doorzichtig dus die zie je gewoon niet zonder mascara en dan lijken ze 2 mm lang :=. Vaak doe ik dan nog wat op de puntjes
Afbeelding

Verder heb ik geen duidelijke foto's, maak die nooit :o

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:19

Ik wel, anders gaam mijn ogen onsteken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:19

Heb jammer genoeg geen foto van mijn wimpers met een normale laag mascara waarop te zien is hoeveel en hoe lang mijn wimpers zijn :(

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:22

sunshine schreef:
Maar dan smeer je 's ochtends dus een nieuwe laag er over? Dan krijg je op een gegeven moment toch dat je wimpers er lelijk uit gaan zien vol met dikke klodders mascara ????

Ik haal het er wel af, in de douche altijd met facewash :j

Klopt, gaat. Heletijd goed als je het er eens per 2 weken af haalt krijg je dat niet...
Soms ben ik gewoon te lui maar als ik het er elke avond er af haalt zit het veel mooier dus proberen elke dag te doen

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:25

Haal al mijn make-up er elke avond af. Vind ik wel zo fris :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:50

Geryon schreef:
Maar ogen schoonmaken gaat langzaam :') En onder de douche doet het pijn. Het water ontwijken gaat gewoon vanzelf nu _O-
Ik doe mijn gezicht eerst reinigen en daarna een tonic op. Heb nog geen cremes tegen gekomen die juist een positief effect hebben :=

Dat geloof ik graag dat het langzaam gaat als je er een laag van een maand oud af moet halen. :+ Wat gebruik je dan om je mascara mee af te halen? Want bij mij gaat het echt niet langzaam. :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:28

Make up remover van dat dunne spul of make up reiniger van dat lekkere dikke witte spul :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:31

Loose schreef:
Ik verbaas me er echt over dat er zoveel mensen zijn die hun make-up er niet afhalen of met producten die daar niet voor bedoeld zijn (babyolie/tonic) of het er gewoon met water afwassen. Zo duur is make-up remover toch niet? := En met water lijkt het misschien wel schoon maar er blijft altijd wel een beetje zwart op je wimpers achter.

Mijn Babyolie is duurder dan de remover van de Hema, dus die vlieger gaat hier niet op :P maar het komt bij mij door vroeger; je had jaren geleden erg weinig goed spul dat je waterproof mascara er echt goed kon afhalen en met olie werkte het wel. Tja, dan blijf je het gebruiken omdat het goed werkt en goed gaat; ik heb niemand in mijn omgeving die ook maar een beetje verstand heeft daarvan. Dus dan word je er ook niet op gewezen :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:33

Ik haal elke dag alle make-up eraf met reinigingsmelk en daarna
onder de douche nog m'n hele gezicht met face-wash. Daarna dag/nacht crème erop
plus nog oogcrème rond mijn ogen.

In mijn leven heb ik precies 2x mijn make up er niet afgehaald
en ik vond het vreselijk ! Het is ook erg slecht voor je huid.
Je wimpers kunnen ook afbreken/eraf vallen als je je mascara
laat zitten.

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 07:02

Ik haal m'n mascara er ook elke avond af met oogmake-up remover pads.
Toen ik hier net mee begon een jaar of 3 geleden had ik er ook nooit zin in, maar na een tijdje wordt het een gewoonte.

Sandrita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:37

Ik haal standaard mijn makeup af met de reinigings pomp van Garnier,lekker fris en droogt mijn huid niet uit. Enigste moment dat ik niet afhaal is als ik wijntje teveel heb gehad %)
Maar voor je huid en je ogen is het beste elke avond voor het slapen gaan je geZicht te reinigen

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:54

Mijn gezicht reageert heel onrustig op reinigen (foundation afhalen). Heb dan ook wel hele vette remover, kan het ook nog aan liggen.. Ben ook heel bewust bezig met wat ik op mijn huid smeer, heb bijvoorbeeld een poeder die alleen uit mineralen bestaat. Overdag ademt je huid namelijk net zo goed.

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:57

Ik haal het er altijd af, is niet goed voor je wimpers.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:12

Ik haal ook mijn mascara maar een paar keer per week eraf.. Zeker niet elke dag!! Dan hou ik geen huid, ogen en wimpers over van het gewrijf en gesmeer elke keer.
Ik heb nooit last van afbrekende of uitvallende wimpers :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:56

Maar ik smeer ook niet veel, ik douche en dan ben ik een pandabeertje :') , daarna doe ik reinigingsmelk op een watje, houdt dat op m'n oog en ga er heel erg zachtjes overheen. Daarna ga ik over m'n gezicht heen nog met een tonic en dan is alles er gewoon af.. zonder uitvallende wimpers, droge huid of zere ogen.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:07

Ik haal het er altijd af, voelt ook veel frisser.
Heb ook wel veel mascara op.

Mensen die het er niet afhalen hoe doen die het 's ochtends dan? :=
Er dan pas afhalen?

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:08

Ik vergeet het altijd, dus nu heb ik watjes en remover naast mijn bed staan. :+
Ik haal het er nu gewoon af als ik in mijn bed lig :')

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:15

Ik laat mijn mascara onder de douche uitlopen, alles wat dan rondom mijn ogen zit haal ik weg, en dan vind ik het prima. Als ik 's avonds niet douche ga ik gewoon met mascara naar bed. Ik heb overigens erg lange wimpers, breken niet af.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 09:17

Ik haal altijd alles eraf anders word ik s'ochtends wakker met knalrode ogen. Ik koop nooit meer waterproof, dat scheelt ook enorm. Ik gebruik een facewash onder de douche. En daarna maak ik mijn ogen nog eens extra schoon met eyepad remover van de Hema. Kost 2 euro en er zitten 200 pads in.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 09:41

Ik verbaas me echt ontzettend hoeveel mensen hun mascara gewoon laten zitten! :wow: