diane 35 echt zo gevaarlijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:21

Vientje schreef:
Bij elke verhoogde trombosegevoeligheid bij een persoon wordt die pil afgeraden. Hij verhoogt inderdaad namelijk tromboserisico (ietsje), net als dat roken dat doet. Roken + de pil is een dubbelop risico dus en minder verstandig.

Ik heb factor V Leiden (genetische mutatie) wat een sterk verhoogd risico geeft op trombose (bij ons in de familie in elk geval), en ik mag die pil daarom niet slikken. Bijna geen enkele pil trouwens :+

Een beetje storm in een glas water dit, zolang je geen driedubbele risicofactoren gaat combineren zal het wel loslopen :) Er is zo veel slecht voor je.

ik wilde net zeggen, bijna iedere anticonceptie pil geeft een verhoogd risico op trombose etc, ik mag hem niet meer ivm trombose, hoewel die trombose niet eens door de pil oid maar door een ongeluk waardoor mijn been afgekneld is geweest. en daarbij rook ik ook nog, dus mijn Huisarts ziet het liever niet :n

maar zoals vientje al zegt, laat je niet zo op de kast jagen door dit berichtje in de media, dat zijn namelijk zaken die al een eeuwigheid bekend zijn, voordat de fransen er om zijn gaan miepen , denk dat daar nog veel meer de publieke druk meespeelt dan een daadwerkelijke angst vanuit de regering/gezondheidszorg over die pil. en dat er daarom een bericht als dit naar buiten word gebracht.
mijn eerste reactie is ook meer "no oliebol sherlock :roll: heeft er iemand de afgelopen 30 jaar in coma gelegen ofzo? " dan iets anders bij het ;lezen van het nieuwsbericht.

F_Orumster

Re: diane 35 echt zo gevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:27

Daar ben ik het mee eens, maar ik hoop ook dat de gezondheidszorg in NL nuchter hiernaar blijft kijken en het niet uit de handel haalt. Dankzij deze pil houd ik een goed bosje haar op mijn hoofd, zonder niet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:27

ik slik hem ook en moet best veel moeite doen voor een herhalings recept, maar ik blijf bij de Diana 35 hoor.
wan onderzoeken 4 doden op 25 jaar!! alsof het toevallig daar aan ligt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:35

Hebben jullie allemaal de echte Diane pil nog dan :?

Ik al jaren een merkloze vervanger, nam aan dat dat overal in Nederland wel zo zou zijn :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:39

Klopt, de diane35 is duurder en is daardoor uit het pakket gegooid. Maar je kan nadrukkelijk de diane35 aanvragen en het verschil zelf bijbetalen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:41

Mja, waarom zou ik dat willen denk ik dan :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:43

Dat hoeft ook niet, maar er kunnen andere vulstoffen inzitten waar sommigen last van krijgen kunnen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:53

Klopt, van die vulstoffen krijg ik Acne,ook mijn zusje heeft hiet last van.Daarom dat we nadrukkelijk altijd om de Diane-35 vragen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:04

F_Orumster schreef:
Dat hoeft ook niet, maar er kunnen andere vulstoffen inzitten waar sommigen last van krijgen kunnen.

Klopt.

Ik heb deze pil jaren geslikt en voelde me daar erg goed bij.

tov andere pillen geeft deze pil een iets grote risico op trombose. Dat is wel waar. Dat is ook al heel lang bekend. Maar er is er geen een die zo goed tegen de puistjes helpt als de Diane. Ook de Yasmin vind ik niet zo fijn als de Diane.

Ik slik hem nu niet meer omdat ik nu 42(wordt het risico nog wat meer vergroot) wordt maar ik voelde me beter op de Diane dan op een heleboel andere pillen die ik geprobeert heb.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:24

Ik slik al bijna 10 jaar de namaak variant van de diane, en ik ben hier erg tevreden over. Ik hoop écht dat deze pil niet uit de handel wordt gehaald!

Deze pil past gewoon het allerbeste bij mij, heb ook weleens een andere pil gehad, maar van de 1 had ik constant koppijn (Yasmin geloof) Van de ander kreeg ik allemaal puistjes en een libido van -10 (dat laatste is dan wel weer extreem goede anticonceptie :+ ) Of emotioneel veranderde ik.

Met de Diane voel ik me gewoon goed en mijzelf, ik heb geen lichamelijke klachten gelukkig en dat had ik dus bij een andere pil wel.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:02

Ik slik hem ook alleen ga er mee stoppen.

Ik ken helaas ook iemand die er waarschijnlijk door overleden is.

Maar deze verhalen zijn er inderdaad al jaren. Hij wordt door een duitse arts ook de duivel genoemd.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:32

Yasmin is ook wat jaar geleden uit de handel genomen nadat een aantal jonge meisjes waren overleden aan trombose.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:39

Lous schreef:
Yasmin is ook wat jaar geleden uit de handel genomen nadat een aantal jonge meisjes waren overleden aan trombose.

Oh ik slik hem nog steeds hoor. Dus in Nederland niet.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:58

Lous bedoel je niet toevallig de yaz 24?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:06

MISTRAL94 schreef:
Lous bedoel je niet toevallig de yaz 24?

Nee echt de yasmin en dat was idd ook niet in Nederland, volgens mij ook Frankrijk.Een jaar of 12 geleden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:11

Ik heb het vroeger jaaaarenlang gebruikt, nooit last van gehad, alleen wel van nachtelijke kuitkrampen, want toen ik stopte met de pil was het over en heb ik nooit meer kuitkrampen gehad ook niet met de huidige lichte pil.

Ik stopte ermee, want ik wilde gewoon geen pil meer gebruiken omdat het toch wel troep is voor je lijf, toch?

Maar die menstruatiepijnen is me toch te hevig dus dan maar weer aan de pil en toen kreeg ik de huidige voorgeschreven en kreeg ik geen Diane meer dat wou de huisarts niet meer geven, dus dat is niet voor niks.

Want ze zei nog dat als de huidige me niet beviel dat ik een ander kan gaan proberen maar zeker geen Diane.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:48

ik heb ook de ; echte ; Diana 35 nog gewoon laatst gesprek gehad HA en heb nu tot half jaar een herhalingsrecept

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:52

als er in 25 jaar 4 vrouwen doodgaan, ga ik er eerder vanuit dat er iets met die vrouwen niet goed zit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:09

Elke "standaard" pil verhoogt de kans op trombose. Ik dacht dat dat algemeen geweten was onderhand.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:25

Ik slik hem ook, maar stop toch met deze pil.
Ik rook ook, en had hem toen die tijd voor de puistjes. Inmiddels daar nog weinig last van. Dus wil toch liever weer over op een andere.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:55

Ik slik deze pil ook (merkloos), en ik hoop toch echt dat hij niet uit de handel gaat... Ik gebruik hem vanwege ongewenste haargroei, en het werkt geweldig. Het beste alternatief is tot nu toe de Yasmin, maar die is hartstikke duur en ook niet zonder risico. Dan blijf ik liever bij wat ik nu heb...

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:16

Ik slik momenteel ook de Diane35, maak me niet zo druk over dit nieuws, inderdaad heeft elke pil risico's, en daarnaast komt elke pil op een gegeven ogenblik met zulke informatie in het nieuws.
De Yaz 24 en de Yasmin hebben ook ooit zo in het nieuws gestaan en ik gok dat meerdere namen ook wel in dit rijtje kunnen.

Ik stap overigens volgende week weer terug naar de Yasmin, deze keuze was al gemaakt voor dit artikel, heb ondertussen al verschillende namen gehad maar geen enkele bevalt me zo goed als de Yasmin. En ondanks een slecht nieuwsbericht jaren terug bij deze pil vind ik deze pil niet 'gevaarlijk' (net als de diane35 trouwens ;) ) zoals al gezegd is, elke pil heeft risico's.

Maar indien jij je niet fijn voelt bij de diane35 zou ik gewoon lekker overstappen op een andere, jij moet immers dagelijks dat pilletje slikken ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:36

Ik sterf liever op mijn , pak m beet 60e aan de gevolgen van trombose dan dat ik jaren met maar een paar haren op mijn hoofd loop. Kwaliteit gaat bij mij voor quantiteit.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:43

Of je ligt jaren als kasplantje in een verzorgingstehuis door een beroerte Dus sorry, dat argument slaat imo nergens op

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:47

Ik geloof er niet zo in dat deze pil zoveel meer risico geeft dan andere pillen. Daarnaast ben ik onderzoeht wat betreft risico op bezinking, bloedpropvorming en dat was niet aan de orde. En voor je het te emotioneel opneemt, mijn eigen moeder overleed op haar 40e aan 4 herseninfarcten in 1 week.