Vientje schreef:Bij elke verhoogde trombosegevoeligheid bij een persoon wordt die pil afgeraden. Hij verhoogt inderdaad namelijk tromboserisico (ietsje), net als dat roken dat doet. Roken + de pil is een dubbelop risico dus en minder verstandig.
Ik heb factor V Leiden (genetische mutatie) wat een sterk verhoogd risico geeft op trombose (bij ons in de familie in elk geval), en ik mag die pil daarom niet slikken. Bijna geen enkele pil trouwens![]()
Een beetje storm in een glas water dit, zolang je geen driedubbele risicofactoren gaat combineren zal het wel loslopenEr is zo veel slecht voor je.
ik wilde net zeggen, bijna iedere anticonceptie pil geeft een verhoogd risico op trombose etc, ik mag hem niet meer ivm trombose, hoewel die trombose niet eens door de pil oid maar door een ongeluk waardoor mijn been afgekneld is geweest. en daarbij rook ik ook nog, dus mijn Huisarts ziet het liever niet
maar zoals vientje al zegt, laat je niet zo op de kast jagen door dit berichtje in de media, dat zijn namelijk zaken die al een eeuwigheid bekend zijn, voordat de fransen er om zijn gaan miepen , denk dat daar nog veel meer de publieke druk meespeelt dan een daadwerkelijke angst vanuit de regering/gezondheidszorg over die pil. en dat er daarom een bericht als dit naar buiten word gebracht.
mijn eerste reactie is ook meer "no oliebol sherlock
heeft er iemand de afgelopen 30 jaar in coma gelegen ofzo? " dan iets anders bij het ;lezen van het nieuwsbericht.
Er is zo veel slecht voor je.

) zoals al gezegd is, elke pil heeft risico's.