) , maar daar ben ik het dus volledig mee eens. Je kunt het naar vinden klinken maar als het nodig is, is het nodig, en je noemt een oncoloog die chemo voorschrijft toch ook geen mafkees? Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) , maar daar ben ik het dus volledig mee eens. Je kunt het naar vinden klinken maar als het nodig is, is het nodig, en je noemt een oncoloog die chemo voorschrijft toch ook geen mafkees? diddletje schreef:Moonfish, ik ben blij dat jij een uitweg hebt kunnen vinden door een dieet. Als dat voor jou werkt prima, vooral zo houden!
Mijn uitweg lag ergens anders. Ik heb ondanks alles gekozen voor mijn leven en mijn geluk. Ik sta nog steeds 100% achter die keuze, maar het zijn mensen zoals jij die mij een slecht gevoel over mezelf geven. Die zodra maar uitkomt dat je ECT hebt gehad meteen maar vanuit gaan dat je geschift of in jouw woorden een mafkees bent. Maar het enige waar ik van kan beschuldigd worden is dat ik deed wat voor mij noodzakelijk was. Los van de gluten en electroden, verschillen we dan zoveel?
Naar mijn mening maakt het niet uit of je medicijnen slikt, hypnotherapie,ECT,gedragstherapie, slaapritme of wat dan ook volgt. Iedereen verdient respect, zij zijn de mensen die terug moeten vechten, en die dat vervolgens ook doen, ongeacht wat anderen denken doen zij gewoon wat nodig is.
fjordie333 schreef:ik ken een verhaal dat het niet helemaal goed is gegaan..persoon is totaal veranderd
maura schreef:Ik denk dat het de wereld op z'n kop is als de geestelijke gezondheidszorg verweten wordt dat het voedingspatroon van patiënten niet (direct) wordt betrokken bij diagnose en behandeling. Dat we met ons allen enorme hoeveelheden ongelooflijke troep naar binnen werken is een stuk bekender dan dat ECT nog steeds (of weer) wordt gebruikt.

maura schreef:Shadow ik geloof dat je mijn punt niet helemaal begrijpt: natuurlijk gaat het er om dát de reacties op wat gegeten wordt worden opgemerkt, ik vind alleen niet dat van de geestelijke gezondheidszorg verwacht kan worden dat er een complete studie van het voedingspatroon van een patiënt wordt gemaakt.
Citaat:Als dat wel gebeurt is dat hartstikke mooi, maar het is niet terecht om d psychiatrie te verwijten dat er niet naar voeding wordt gekeken, juist omdát het bij complexere relaties tussen voedsel en gezondheid zo moeilijk is om de link te leggen.
Citaat:iedereen (en dus ook TS) is zélf verantwoordelijk voor wat hij/zij eet.
Citaat:Als van gluten en melkenzymen en weet-ik-wat inderdaad wetenschappelijk wordt bewezen dat consumptie daarvan een groot effect heeft op Asperger, dan is het aan de overheid om te zorgen dat daarover informatie op de verpakkingen komt te staan.
Shadow0 schreef:Ik vind het oordeel van Moonfish zelf iets te sterk - als ECT helpt bij patienten die geen andere mogelijkheid meer hebben moet het kunnen, en ik vind niet alle psychiaters mafkezen - maar verder ben ik het wel met haar eens dat de psychiatrie best meer buiten hun eigen hokje mag kijken.
moonfish13 schreef:En die intolerantie komt door de stress brainless.
En tevens een deeltje door een te hoge doorlaatbaarheid van de dunne darm, maar het gaat om het principe stress.
Brainless schreef:moonfish13 schreef:En die intolerantie komt door de stress brainless.
En tevens een deeltje door een te hoge doorlaatbaarheid van de dunne darm, maar het gaat om het principe stress.
Nee... die basis zit al in je lichaam.
Natuurlijk wordt een allergie/intolerantie sneller getriggerd door stress (want door stress wordt je weerstand verminderd).
Maar je kan niet intolerant/allergies worden door stress.
Brainless schreef:Jij zegt dat je door stress de allergie krijgt.
Ik zeg dat je al allergisch moet zijn en dat door stress het kan verergeren.
Vandaar dat het dieet alleen maar werkt bij die mensen die gluten-intolerant zijn.
En dat is maar een paar procent van de mensen met Asperger.
Bij het overgrote deel (die niet allergisch zijn) heeft zo'n dieet ook geen zin.