Heimwee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Re: Heimwee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 21:58

Brrr morgen is de dag..
Heb vorige week school op de hoogte gesteld dat het op het moment allemaal niet zo top gaat.
Heb me bedacht om een brief aan mijn ouders te schrijven dat ik het hun ook laat lezen hoe en wat.. Alleen vind ik dat ook wel weer moeilijker. En vind het idee om het mijn vader te vertellen nog wel het moeilijkste. Ik heb een hele goede band met allebei mijn ouders maar ben een echt 100% mama's kindje.. :P
Maar ja. Morgen, Weet echt niet wat ik ervan moet verwachten enz. :(

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:37

Oeh, spannend!

Ik zou er eerst maar zelf eens mee aan de slag gaan en dan als je een poosje bezig bent je ouders erover vertellen. Juist het loslaten en je eigen leven leiden is belangrijk.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 21:06

OMG wat was ik zenuwachtig. Voordat ik 5 min binnen was brak ik al, zo ongeveer alleen al door alle zenuwen enz. Had eigenlijk ook een beetje het idee dat ze het zelf ook moeilijk vond en niet zo goed wist hoe en wat te doen ofzo. Op het einde zei ze dat ze normaal dan al een ''behandelplan'' gaat doornemen maar in mijn geval wilde ze eerst met colega's overleggen hoe en wat en wist ze niet zeker of ze zelf de expertise had om mij te behandelen enz. Ze belt me morgen tussen 3 en 6 om te vertellen hoe en wat nu verder. Moet eerlijk zeggen dat het een beetje heftig op mij over komt dat zij niet zo goed wist hoe en wat en dat ze eerst met colega's moet overleggen enz.

Maflinger_S: Ik ben bang dat ik dat pas echt los kan laten als ze het weten.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:24

Je bent geweest, heel goed!

Dat je gesprekspartner eerst wil overleggen met collega's moet je je niet al te persoonlijk aantrekken. Dat kan verschillende oorzaken hebben: misschien ligt haar expertise wel heel ergens anders inderdaad. Alleen maar fijn dat ze dat zelf aangeeft en niet maar gewoon een beetje gaat experimenteren met jou.

Misschien heb je gelijk wat het je ouders vertellen betreft. Dat kan je zelf het best inschatten.

Hoe dan ook, ik vind je een topper dat je de eerste (of eigenlijk tweede) stap hebt gezet om dit onder ogen te zien en er mee aan de slag gaat.