4 weken geen slok(je) alcohol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Re: 4 weken geen slok(je) alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:31

Ik ben 24 (bijna 25) en drink ook niet, ik drink nooit :) sommigen vinden dat raar, maar de meesten accepteren het gewoon :) ik kan prima lol hebben met een glaasje cola :P

Waarom ik nooit alcohol drink, ik vind de smaak vreselijk :')

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:41

Poess91 schreef:
Woooo, dan ga jij naar plekken met hele rare mensen Hhilde

Die van dat bushokje was met vreemden tijdens het uit gaan, de rest gewoon met m'n vriendinnen. En daar zitten er een paar tussen die heel boos kunnen zijn hierom. Maar hoe meer ik zie van hun dronken gedrag, hoe meer ik er van walg.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:45

Karlijnxxx schreef:
Dus als je rond de 22 bent en je drinkt niet hoor je er niet bij?
Nu ben ik dus benieuwd: zijn er meer mensen rond mijn leeftijd die niet (meer) willen drinken? Hoe reageerde jouw vrienden erop?
Van m'n 16e tot m'n 24e? Niks gedronken. Drink nu nog steeds niet met stappen, hooguit één biertje ofzo. Merk soms wel dat het moeilijker is om "erin" te komen, moeilijker dan anderen dat doen. Als het eenmaal zo ver is word ik aan het eind v/d avond dan vaak van de dansvloer gebezemd :')
Stapmaatjes vinden het overigens wel makkelijk, we gaan wel vaker wat verder weg en ik ben vaste Bob.

Karlijnxxx schreef:
En hebben jullie nog speciale drankjes (alcohol vrij) welke jullie drinken/maken?
Meestal cola, red bull, bitter lemon of ginger ale. Als je in de juiste tent bent heb je soms hele goeie alcoholvrije mixdrankjes, soms echt smoothies/fruit. Wel tof.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:10

Ik ben 22 en drink nooit alcohol. Heb medicatie waardoor ik voorzichtig moet zijn met alcohol en ik heb er geen behoefte aan. Ik heb alcohol zo veel kapot zien maken dat ik het niet hoef.

Uitgaan doe ik nooit. Als ik met vriendinnen iets leuks ga doe vinden ze het al lang niet raar meer dat ik geen alcohol drink

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:52

Ik drink ook niet heel veel. Ligt er een beetje aan wat we gaan doen. Als we eens een keer op stap gaan pak ik vaak dr auto omdat ik het zonde vind om geld aan een taxi uit te geven dus drink ik niet. Met buiten feestjes zoals lakedance oid drink ik wel, daar gaan we lopend naartoe. Ik vind het ook niet erg om niet te drinken, vermaak me dan toch wel.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:26

Ik ben 23 en drink ook heel weinig. Alcohol is echt ontzettend slecht voor je en bovendien heb ik t niet nodig om een leuke avond te hebben. Heel soms als ik uit eten ga neem ik daar een wijntje bij, maar t blijft altijd bij 1 of 2. Tijdens het uitgaan ofzo word ik er wel eens raar op aangekeken, maar dat interesseert me echt niets :)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:42

Ik ben bijna 19, maar heb nog nooit een druppel alcohol gedronken. Totaal geen behoefte aan en ook nooit gehad eigenlijk. Mijn vrienden weten dat ik niet drink en bieden me inmiddels ook niets meer aan. "Vroeger" was het nog wel eens zo dat ze tegen me zeiden dat ik het gewoon eens moest proberen maar ik ben niet bepaald een persoon die makkelijk over te halen is... Ze hebben juist heel veel respect voor me dat ik zo sterk achter mijn eigen standpunten sta. Vaak is het zelfs zo dat ze zich zelf gaan schamen voor hun eigen 'zwakte' voor alcohol en gaan ze fouten toegeven. ;)

Mijn neven denken dat het niet mag van mijn ouders of vanwege mijn geloof (christelijk) maar dat is absoluut niet zo. Is volledig mijn eigen keuze!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:55

marrlinde schreef:
Ik ben bijna 19, maar heb nog nooit een druppel alcohol gedronken. Totaal geen behoefte aan en ook nooit gehad eigenlijk. Mijn vrienden weten dat ik niet drink en bieden me inmiddels ook niets meer aan. "Vroeger" was het nog wel eens zo dat ze tegen me zeiden dat ik het gewoon eens moest proberen maar ik ben niet bepaald een persoon die makkelijk over te halen is... Ze hebben juist heel veel respect voor me dat ik zo sterk achter mijn eigen standpunten sta. Vaak is het zelfs zo dat ze zich zelf gaan schamen voor hun eigen 'zwakte' voor alcohol en gaan ze fouten toegeven. ;)

Mijn neven denken dat het niet mag van mijn ouders of vanwege mijn geloof (christelijk) maar dat is absoluut niet zo. Is volledig mijn eigen keuze!

Veel denken idd bij mij ook dat ik vanwege mijn geloof niet drink, maar dat is het bij mij idd ook niet...

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:57

De kerk is juist de enige plek waar ik eens in de zoveel tijd wél een slokje alcohol drink aan het avondmaal. Niet te drinken joh, die wijn. :P

Maar zodra ik meer dan dat ene slokje zou drinken gaat het volgens mij niet goed meer met me. Ga ik ook maar niet proberen...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:03

marrlinde schreef:

Precies. Mensen denken altijd dat er wel een reden moét zijn waarom je niet drinkt. Je moet wel gelovig zijn, of ziek worden van alcohol, of een slechte ervaring...alsof het niet bestaat dat je het gewoon niet lekker vindt en er niks aan vindt om lazarus domme dingen te doen en zeggen, en ook geen behoefte hebt om dat te "experimenteren" :? .

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:05

Ik drink zelf bijna niet, af en toe een slokje mede aan het kampvuur.

Wat mij altijd verbaast is dat het ergens pas gezellig is als er gedronken wordt. Een verjaardag is pas gezellig als er bier is, een etentje is pas gezellig met een fles wijn op tafel, een avond stappen is niet gezellig zonder sterke drank. Heel bizar.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:08

Precies Kwanyin en Vjestagirl, ik heb toch een enorm gezellig leven zonder drank! De keuzes die ik maak, maak ik ook met mijn volle verstand! :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:10

Heb ik geen last van :D . Mijn beste vriendinnen drinken wel alcohol maar slechts zeer zelden dus 98% van de tijd dat we iets gaan drinken of thuis zijn zitten we aan de frisdrank en het is altijd reuzegezellig :D . Sorry, misschien trap ik mensen op hun tenen, maar ik vind het maar erg als je pas gezellig kunt doen mèt alcohol in je vriendengroep. Dat het op sommige momenten memorabele situaties voortbrengt en het soms een extra is, ok. Maar het pas gezellig vinden met je vrienden nà alcohol? Dan ben ik blij dat dat voor mij niet geldt :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:11

Ik drink nooit, maakt anderen ook niet uit :)

Vriendlief drinkt ook zelden eigenlijk.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:14

Ik kan niet goed tegen alcohol. Eén of twee glazen en ik ben dronken. Heb ook ALTIJD een kater, dus ook na twee glazen. Mijn kater houdt bovendien meerdere dagen aan. Plus, ik heb het gewoon echt minder leuk als ik dronken ben, want ik zet mezelf altijd voor schut. En ik vind alcoholhoudende dranken over het algemeen niet eens lekker :P

Ik drink dus ook zeer weinig :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:25

23, heb nooit gedronken en ben het ook niet van plan. Nooit problemen mee gehad. Ze vroegen wel eens 'waarom niet' maar de vraag "waarom wel? kan me ook prima amuseren zonder afhankelijk te zijn van drank" smoorde dat vaak in de kiem.

KilledJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:32

Wat veel lotgenoten seg :D

Ik drink al een paar jaar niet meer, heb vroeger al veel te veel gedronken.

Waar ik wel steeds op stuit is dat mensen niet snappen dat je zonder drank kan, ze snappen niet waarom je niet zou drinken.

Nou ik heb het niet meer nodig, voel me fijner nu :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:40

Ik drink wel :D Niet omdat het zonder niet gezellig is, maar vind het gewoon lekker. :)
Zelf zou ik nooit iemand beoordelen op het feit of diegene wel/geen alcohol drinkt. Ik snap echt niet wat dat uitmaakt?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:45

Ik ben van jou leeftijd en ik drink echt maar 2x in een jaar ofzo. :+
En als ik dan drink dan nog niet eens veel, maar een wijntje of rode wodka redbull.

In de zomer wil ik nog weleens wekelijks een sangria drinken, maar dat zijn er dan hooguit 2 glazen per week. :')

OKe ik spreek mezelf een beetje tegen maar ik drink echt bijna niet. :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:50

Ik ben 18 en ik drink zo goed als niet. Omdat ik veel niet lekker vind en omdat ik na een drankje al niet lekker wordt.

Het wordt in mijn omgeving niet echt heel erg geaccepteerd en daardoor ga ik niet zo vaak uit.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:56

Ik ben trouwens sowieso héél kieskeurig als het op (non-alcohol)drank aan gaat..er zijn maar een paar dingen die ik drink en het moet al bijna sociaal verplicht zijn om iets anders te nemen als ik iets anders drink...iets onbekend eten doe ik wel sneller met het risico dat ik het heel vies ga vinden, maar om de een of andere reden vind ik het veel erger als ik per ongeluk iets drink wat ik écht niet lekker vind :D .

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:02

ik kan me ook melden.. ben 24 jaar en ik drink nooit , overigens ook nooit gedaan.. heb negatieve ervaringen met verslaafden in mijn nabije omgeving dat is dus de reden dat ik geen druppel aanraak.. ik heb er echt een hekel aan gekregen ..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:05

Ik ben 23 en ik drink zelden. Een enkele keer op een verjaardag en alleen op carnaval of ander feestje, en dan echt beperkt met de max van 5 glazen.

Komt omdat ik niet alles lust en omdat ik dronken worden zo ontzettend dom vind, heb daar echt een enorme hekel aan.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:06

Ik ben 19 en ik heb nooit veel gedronken. Ik heb het na een of twee glazen altijd wel gezien en ik drink misschien 3 keer per jaar... Ik mis niets. Mijn vrienden reageren daar totaal niet raar op eigenlijk. Maar ik ga eigenlijk ook nooit uit, alleen heeft dat niets te maken met het feit dat ik niet drink, ik hou gewoon niet zo van die drukte :P

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:40

Ik weet nu weer waarom ik blij was dat ik van de zomer aan de medicijnen zat zodat ik geen alcohol mocht drinken :') (hangover :Y) )
Ik drink wel vrij regelmatig, maar vind het echt niet erg als iemand dat niet doet. Zonder kan je net zo gezellig zijn toch? :)
Ben wel van plan te gaan minderen aangezien het gewoon zoveel geld kost en je achteraf toch wel spijt kan hebben van sommige dingen..
Ben 17 overgens.