sommigen vinden dat raar, maar de meesten accepteren het gewoon
ik kan prima lol hebben met een glaasje cola 
Waarom ik nooit alcohol drink, ik vind de smaak vreselijk
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sommigen vinden dat raar, maar de meesten accepteren het gewoon
ik kan prima lol hebben met een glaasje cola 
Poess91 schreef:Woooo, dan ga jij naar plekken met hele rare mensen Hhilde
Karlijnxxx schreef:Van m'n 16e tot m'n 24e? Niks gedronken. Drink nu nog steeds niet met stappen, hooguit één biertje ofzo. Merk soms wel dat het moeilijker is om "erin" te komen, moeilijker dan anderen dat doen. Als het eenmaal zo ver is word ik aan het eind v/d avond dan vaak van de dansvloer gebezemdDus als je rond de 22 bent en je drinkt niet hoor je er niet bij?
Nu ben ik dus benieuwd: zijn er meer mensen rond mijn leeftijd die niet (meer) willen drinken? Hoe reageerde jouw vrienden erop?
Karlijnxxx schreef:Meestal cola, red bull, bitter lemon of ginger ale. Als je in de juiste tent bent heb je soms hele goeie alcoholvrije mixdrankjes, soms echt smoothies/fruit. Wel tof.En hebben jullie nog speciale drankjes (alcohol vrij) welke jullie drinken/maken?

marrlinde schreef:Ik ben bijna 19, maar heb nog nooit een druppel alcohol gedronken. Totaal geen behoefte aan en ook nooit gehad eigenlijk. Mijn vrienden weten dat ik niet drink en bieden me inmiddels ook niets meer aan. "Vroeger" was het nog wel eens zo dat ze tegen me zeiden dat ik het gewoon eens moest proberen maar ik ben niet bepaald een persoon die makkelijk over te halen is... Ze hebben juist heel veel respect voor me dat ik zo sterk achter mijn eigen standpunten sta. Vaak is het zelfs zo dat ze zich zelf gaan schamen voor hun eigen 'zwakte' voor alcohol en gaan ze fouten toegeven.
Mijn neven denken dat het niet mag van mijn ouders of vanwege mijn geloof (christelijk) maar dat is absoluut niet zo. Is volledig mijn eigen keuze!
marrlinde schreef:Mijn neven denken dat het niet mag van mijn ouders of vanwege mijn geloof (christelijk) maar dat is absoluut niet zo. Is volledig mijn eigen keuze!
.
. Mijn beste vriendinnen drinken wel alcohol maar slechts zeer zelden dus 98% van de tijd dat we iets gaan drinken of thuis zijn zitten we aan de frisdrank en het is altijd reuzegezellig
. Sorry, misschien trap ik mensen op hun tenen, maar ik vind het maar erg als je pas gezellig kunt doen mèt alcohol in je vriendengroep. Dat het op sommige momenten memorabele situaties voortbrengt en het soms een extra is, ok. Maar het pas gezellig vinden met je vrienden nà alcohol? Dan ben ik blij dat dat voor mij niet geldt
. 

Niet omdat het zonder niet gezellig is, maar vind het gewoon lekker. 

.
(hangover
)