Zumba !!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Zumba !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 08:03

Kinel: Aquazumba lijkt mij ook heel leuk! :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:37

@banjer: aquazumba is ook leuk om te doen. je werk ook met de tegenwerking van het water. het is niet dat je afvalt , maar je conditie gaat er wel op vooruit.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:21

_rosita_ schreef:
Vanavond weer starten met bodyjam. moet zeggen dat ik dat net iets leuker vind. shbam is hier zovaak niet doorgegaan dat ik dat nog niet 1x geprobeerd heb

*\o/* *\o/* *\o/*
:D

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:23

Ik doe sinds kort ook aan Zumba :) Ik heb alleen geen flauw idee hoe alle liedjes heten.... Wel echt van die buitenlandse swing liedjes '!

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:59

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 12:20

Die ken ik niet.... leuk nummer :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:37

hebben wij ook in de aquazumba volgens mij. kinkt me bekend.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 14:06

Kennen jullie "Low" van Flo Rida? Die is gaaf! Wij doen er een andere choreo op dan op het filmpje... maar het gaat om de muziek :P

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:07

Ken hem wel, maar wij doen daar geen dans op :) wel een aanrader volgensmij !

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 15:15

zeker een aanrader... erg pittig voor je beenspieren vooral :)

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:26

Wat leuk, ik wil ook al geruime tijd op Zumba maar iets houdt me tegen: m'n leeftijd (42) :') -O- . Is dat gek ??? En ik heb al jaren niet gesport kan dat dan ook of ben ik dan in m'n nadeel ? Bij ons is er een nieuwe sportschool gekomen waar ik dit en fitness wil gaan doen *\o/* :j . Ik heb ook die Zumba kleding gezien op de site (orginele) en die zijn llllllleukkkkkk. Heeft iemand toevallig zo'n zumba gargo pants en hoe vallen die ?? Sorry voor al m'n vragen maar wil wel weten waar ik aan toe ben :D .

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 19:35

QueenD: gewoon gaan! Zumba is voor iedereen, van alle leeftijden... :D Bij ons in de groep zitten jonge meiden, middelbare leeftijd en wat oudere dames... iedereen doet het heel leuk... :D

Ik weet niet hoe de Zumba Gargo pants vallen.. ik heb zelf een andere broek van Zumba en die valt redelijk groot: ik heb kledingmaat 38 ongeveer en van deze broek heb ik maat S... :) Probeer wel of je de kleding via je instructeur/instructrice kan bestellen... ZIN members (Zumba Instructor Network) krijgen nl. korting op de kleding... scheelt toch weer... :D

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:37

Leuk! Een zumba topic.
Ik doe sinds kort ook aan de zumba groepslessen bij de fitness! Super leuk!

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:43

Ik heb wel een paar lessen gehad op school in Zumba. Was erg leuk!

Ik zal laatst het WII spel Zumba2. Leek mij erg handig omdat ik niet graag naar een sportschool ga.
Heeft een van jullie hier ervaring mee?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 19:49

Ik heb wel eens YT clipjes van het spel gezien... :D het ziet er allemaal goed uit en de cues zijn ook goed en duidelijk (aanwijzingen wat het volgende pasje is :P )... de choreo's zijn vrijwel hetzelfde als de "gewone" choreo's :)

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:48

Ik heb dat spel :) In het echt is het wel makkelijker, maar t is wel een heel leuk spel !
QueenD : Mijn moeder doet ook aan zumba en is al eind 40 :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:39

cass1991 schreef:
Ik doe ook zumba nu zo'n 2 jaar en 2 keer in de week!

Franka: dat nummer doen wij ook! :D

ja leuk he :)

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:00

Die Cargopants vallen redelijk normaal. Ik heb normaal maat 38 en draag van die broeken een M. Ik vind ze erg fijn zitten. Aan de bovenkant worden ze bij mij wel een beetje wijd bij de band, maar dat komt omdat ik een smalle taille heb bij brede heupen en bovenbenen. Bij smallere bovenbenen had ik met maat 38 waarsch in een s gepast.
Hoop dat je hier wat aan hebt :) ennn zumba is voor alle leeftijden!

Ik had trouwens ook zo n zumbalegging, maar dat vond ik een drama. Had de hele tijd zo n panty op je knieen gevoel en de hele les mn broek moeten opsjorren. Erg jammer. Heb m nooit meer aangedaan.
En heb ook nog een joggingbroek van zumba en die zit juist weer heerlijk!

Wij hebben maandag weer de laatste les van deze cursus. Gelukkig begint de week erop gelijk weer de nieuwe. Nu alweer zin in maandag haha.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 20:25

Vanmiddag naar een Bokwa Buzzin geweest in Groningen... :D Erg interessant... maar niet echt mijn ding... :)
We waren met allemaal Zumba mensjes, dus al snel werd de Bokwa geskipt en gingen we over op Zumba... hebben heerlijk gejamd... :D
Heb nog een paar hele fijne tips gekregen voor als ik dalijk les ga geven... en een paar hele leuke contacten opgedaan... :D

Met "Getting Nasty" ben ik weer 1x heel smerig door mijn been gezakt, zag letterlijk sterretjes en ik moest toen toch wel een kwartier langs de kant gaan zitten... (knie doet het nog steeds niet helemaal goed, na mijn scooterongeluk van 2 weken geleden)... maar daarna ging het wel weer... :D Heb daarna nog een keer "Getting Nasty" gedaan en toen ging het wel helemaal goed... :D
En.. ik heb mijn eigen choreo van Waka Waka eindelijk af kunnen maken... zat met het laatste stukje in de knoop, wist daar echt niets op te verzinnen... en daar heb ik een heel leuk pasje voor gekregen van iemand die daar ook was... en 1 pasje heb ik nog gewijzigd :D

Marina_Shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:46

Jaaa ik heb zumba gedaan. Ben ermee gestopt toen ik door mijn rug was gegaan tijdens een opwarming. Terwijl ik er eigenlijk wel baat bij had omdat ik een slechte rug en heupen heb. Ik werd er duidelijk soepel van. Dat Waka Waka dansje heb ik drie jaar terug op vakantie twee weken lang elke dag op het strand gedanst. De camping crew kwam erachter dat ik dat dansje kon, zij deden daar altijd elke avond dansen met de kids dus ik was de pineut.

Misschien ga ik wel weer op zumba, mede om mijn rug en heupen los te houden. Ik voel me nu net een vrouw van 80 zeg maar :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:48

Ik heb het wel eens gedaan! Vond het erg leuk maar ik kan het niet met mijn voeten :(

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:56

Sorry voor late reactie maar had wat problemen met de pc -O- . Wat een leuke reacties allemaal :j en dan ga ik me er toch maar eens aan wagen :D . Sterker nog, wilde gisteren gaan informeren op de sportschool maar stond helaas voor een dichte deur terwijl ie op zaterdag toch tot 17.00u open is volgens de site. Nouja dan maar dinsdag even langs voor info.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:13

Ik volg met een vriendin proeflessen, dinsdag helaas alweer de laatste.. Wil er eigenlijk wel mee doorgaan, maar wordt voor mn vriendin misschien moeilijk qua tijd, dus we moeten nog maar even zien. Vind het iig superleuk!

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:49

We doen weer allemaal nieuwe dansjes bij de Zumba, ik krijg nog een cd van de leraar dus kan ik dit keer wel wat liedjes doorgeven :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 10:00

Vanavond of volgende week mijn "vuurdoop" met een nieuwe choreo... :D Nou ja... nieuw... het is een choreo op "Getting Nasty"... onze juf doet die niet in de les... 1x gedaan ofzo.. nummer is helemaal mijn stijl... dus heb ik opdracht gekregen om de choreo erin te stampen en dan "mag" (lees: moet) ik 'm aan de groep voordoen... dat is op zich wel een goede oefening, voor als ik dalijk zelf les ga geven... want deze choreo kent de groep nog niet, dus dan komt het aan op het cue-en... en laat dat nou net niet mijn sterke punt zijn... :P