pijn in de buik ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TamaraFloor

Re: pijn in de buik ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:22

Ik denk niet dat het dan je maag is waar je buiten je blaasontsteking last van heb.
Je maag zit namelijk veel hoger in je buik echt tussen je ribben waar ze uit elkaar gaan zeg maar.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 11:26

TamaraFloor schreef:
Ik denk niet dat het dan je maag is waar je buiten je blaasontsteking last van heb.
Je maag zit namelijk veel hoger in je buik echt tussen je ribben waar ze uit elkaar gaan zeg maar.

ja dat weet ik maar zij automatische ''mijn maag'' hihi

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:32

O vandaar :-) Ik dacht al wat zit jou maag op een vreemde plek!!

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 15:53

TamaraFloor schreef:
O vandaar :-) Ik dacht al wat zit jou maag op een vreemde plek!!

whahah

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:03

Een vreemde vraag misschien maar kun je zwanger zijn en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben? Klinkt misschien dramatisch maar is wel iets wat zeker uitgesloten moet worden. Zo lang zo n heftige pijn op een niet logische plaats afdoen als een blaasontsteking komt op mij wat laks over. En een blaasontsteking heeft eigenlijk nooit pijn aan de linkerkant van je buik maar middenin.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 16:16

karuna schreef:
Een vreemde vraag misschien maar kun je zwanger zijn en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben? Klinkt misschien dramatisch maar is wel iets wat zeker uitgesloten moet worden. Zo lang zo n heftige pijn op een niet logische plaats afdoen als een blaasontsteking komt op mij wat laks over. En een blaasontsteking heeft eigenlijk nooit pijn aan de linkerkant van je buik maar middenin.

dat denk ik niet ik slik de yasmin pil die aardig sterk is en mijn vriend en ik doen het heel af en toe eens zonder condoom maar slik de pil dan wel gewoon.
En ben net 4 dagen van mijn menstruatie af en de keer ervoor ben ik ook ongesteld geweest.
en tis dan al 4 a 5 weken geleden dat we 3 dagen zonder condoom deden en ik wel de pil slikte.
dus dat lijkt me echt onmogelijk

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:20

Die buikpijn kan heust wel van je blaasontsteking komen :j.
Ik heb al 1-2 jaar blaasontsteking en heb 't ook.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:22

Het is gewoon heel simpel. Als het nu nog langer aanhoudt, naar de SEH. Als het wel je blinde darm is en hij knapt, ben je verder van huis. Het is geen ernstige ingreep en je kan dat ding makkelijk missen. Een weekje ofzo uit de running en weg alle problemen (ALS het je blinde darm is dan hè)

Maargoed, die buikpijn kan ook prima van je blaasontsteking komen. Bij sommigen zet het wat sneller door dan bij anderen en jij hebt 2 week van te voren als het ware al de waarschuwing gehad. Hopen dat de kuur aanslaat (en dat deed het al las ik?) en dan komt het wel weer goed. Is het morgen of overmorgen nog niet beter, gewoon even naar de HA. Je betaalt er bakken met geld voor, dus je mag er best een keer gebruik van maken ;)

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 16:28

Leffroi schreef:
Het is gewoon heel simpel. Als het nu nog langer aanhoudt, naar de SEH. Als het wel je blinde darm is en hij knapt, ben je verder van huis. Het is geen ernstige ingreep en je kan dat ding makkelijk missen. Een weekje ofzo uit de running en weg alle problemen (ALS het je blinde darm is dan hè)

Maargoed, die buikpijn kan ook prima van je blaasontsteking komen. Bij sommigen zet het wat sneller door dan bij anderen en jij hebt 2 week van te voren als het ware al de waarschuwing gehad. Hopen dat de kuur aanslaat (en dat deed het al las ik?) en dan komt het wel weer goed. Is het morgen of overmorgen nog niet beter, gewoon even naar de HA. Je betaalt er bakken met geld voor, dus je mag er best een keer gebruik van maken ;)

ja het geeft een beetje effect op de blaas onsteking ook weer niet echt maar goed er is wel iets verbetering
alleen de pijn in me buik is nog net zo heftig en lijkt geen verbetering in te zitten

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:29

Ohw ik kan daar ook hele vervelende stekende pijn hebben.
Toch vaak in combinatie met problemen met de blaas.
Waarschijnlijk heeft die blaasontsteking al een tijdje liggen sluipen.
Ik vind het wel eens vervelend om dingen op blaasontsteking af te schuiven. Ik heb een tijdje gehad dan plaste ik echt bloed op het ene moment en andere moment kon ik wel weer gewone gele urine hebben. Ze deden ook of had ik het me verbeeld bij de huisarts want er waren geen eens sporen van bloed te vinden, maar echt af en toe was het allemaal knalrood. Echt soms kan ik er zo slecht tegen dat ik niet gewoon in mijn lijf kan kijken.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 16:40

Hopke89 schreef:
Ohw ik kan daar ook hele vervelende stekende pijn hebben.
Toch vaak in combinatie met problemen met de blaas.
Waarschijnlijk heeft die blaasontsteking al een tijdje liggen sluipen.
Ik vind het wel eens vervelend om dingen op blaasontsteking af te schuiven. Ik heb een tijdje gehad dan plaste ik echt bloed op het ene moment en andere moment kon ik wel weer gewone gele urine hebben. Ze deden ook of had ik het me verbeeld bij de huisarts want er waren geen eens sporen van bloed te vinden, maar echt af en toe was het allemaal knalrood. Echt soms kan ik er zo slecht tegen dat ik niet gewoon in mijn lijf kan kijken.

precies ja
misschien had ze geen zin om bij mij een buik onderzoek te doen :?
want ze zag dat ik af en toe behoorlijk in elkaar krimpte en krom stond.
En toch maar zeggen komt door je blaas onsteking.
En toen zij ik van nou heb vaker blaas onsteking gehad en wel eens pijn in me blaas zelf gehad maar nooit die heftige pijn die ik nu in me buik heb (van links naar rechts onder mijn navel)
En toch blijven zeggen komt door de blaas onsteking en als je blaas onsteking weg is en die klachten van je buik blijven dan pas gaan we er werk van maken.
Waar ben je dan spoedpost voor ? straks is het wel heel ernstig en zijn ze straks er veel te laat mee. Ze had toch gewoon beter alles in een keer kunnen chekken voor alle zekerheid maar nee moet maar die kuur afwachten echt ziekenhuisen af en toe

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:04

Ze hebben mijn pa al eens naar huis gestuurd terwijl hij helemaal niet kon lopen. Mijn ma hem weer terug gestuurd, meniscus die was verkeerd gaan zitten. Echt soms... willen ze niet verder kijken dan hun neus lang is.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:20

Ben 1 keer met spoed naar de gyneacoloog gestuurd. Totaal van 7 uur moeten wachten. Toen ik EINDELIJK aan de beurt was (m'n moeder was ondertussen zo gefrustreerd dat ze het ziekenhuis ij haar 1tje wel kon slopen) lag ik een half uur later al onder zeil voor een spoedoperatie. Altijd fijn, dat soort dingen.

Ts, als het je niet zint, gewoon heen gaan. Liever te vaak dan niet op tijd ;)

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 18:58

Hopke89 schreef:
Ze hebben mijn pa al eens naar huis gestuurd terwijl hij helemaal niet kon lopen. Mijn ma hem weer terug gestuurd, meniscus die was verkeerd gaan zitten. Echt soms... willen ze niet verder kijken dan hun neus lang is.

ja indd

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:01

Oude vriendin van mij had dat ook een stekende pijn in haar buik, die moest de ontlasting laten onderzoeken en bleek een parasiet te hebben (volgens mij kreeg ze antibiotica en was het binnen een paar dagen weg), zou ook een mogelijkheid kunnen zijn ;)

sofiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:04

Het kan ook gewoon een ontsteking in de darm zijn, heb ik ook gehad ik had ook linksonder veel pijn n ik kreeg medicatie en moest bloedprikken

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:14

Cyste misschien?

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 20:23

Martine123 schreef:
Cyste misschien?

wat is dat dan ?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:36

Een met vocht gevuld blaasje. Dit kan in je eierstok zitten. Niets ernstigs opzich hoor. Heb zelf 1 gehad ter grootte van een golfbal en deed idd behoorlijk zeer. Hoe die pijn precies was weet ik niet meer.

Weet je wat jij doet? Gewoon naar de HA morgen als het nog even met de pijn uit te houden is. Dan weet je het zeker (als het ware) en word je hier niet gek gemaakt door allerlei speculaties.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:06

klopt, cyste kan heel goed voor deze soort pijnen zorgen. zelf ook een gehad, 7*9cm waardoor deze ook blaas opzij duwde (mischien ook daardoor vaker naar wc??) en pijn was vergelijkbaar met wat jij beschrijft. het wasa dat bij mij de pijn na inname van maxdosis paracetamol afnam, anders hadden ze me diezelfde avond nog geopereerd
echter kwam het bij mij sneller opzetten als jij jou (sochtends als spierpijn, eind v middag krom van de pijn), waardoor ik niet zelf meer HAP kon bellen omdat ik niet meer uit m'n woorden kwam.
cystes zelf merk je niet zo veel van als ze niet echt mega groot zijn en rustig blijven zitten. bij mij werdt de pijn veroorzaakt doordat de cyste was gaan draaien.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 14:48

nou waarschijnlijk heeft die ernstige pijn in mijn buik met mijn nier te maken.
omdat die kuur wel verbetering geeft op de blaas onsteking die is stukken minder geworden maar de pijn in mijn buik blijft heftig.
als ik einde van de dag nog zoveel pijn heb moet ik terug naar de spoedpost voor een goede buik onderzoek.
hopen dat het niet al te ernstig is maar dat is afwachten

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:50

Ik duim voor je dat er niks raars aan de hand is

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 14:54

Hopke89 schreef:
Ik duim voor je dat er niks raars aan de hand is

ik hoop het ook niet maar hou jullie zeker op de hoogte als ik vanavond wel erheen moet

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:06

Duimen dus, en is gewoon niet je blaasontsteking, of je hebt een nierbekken ontsteking daardoor opgelopen, maar die pijn zit in je rug en is niet te missen. %)

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 15:18

karuna schreef:
Duimen dus, en is gewoon niet je blaasontsteking, of je hebt een nierbekken ontsteking daardoor opgelopen, maar die pijn zit in je rug en is niet te missen. %)

nee zoals ik al dacht niks met die blaas onsteking te maken
nouja pijn in mijn rug heb ik elke dag heel heftig door mijn scoliose dus ben daar zo aan gewent dat het me niet echt opvalt