elektrisch geladen , ik word er zot van ..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:03

Hier ook erg herkenbaar! Ik heb het ook vooral in de winter met droog weer.
Schokken aan deurklinken, de auto, droogkast, microgolfoven, mijn honden, vriend, ....
Ik heb mezelf ook onbewust aangeleerd om eerst ergens te 'ontaarden' vooraleer ik bv. de deurklinkt
aanraak, en dat helpt wel een beetje. Niet altijd trouwens. Ik heb het de laatste tijd vooral erg
met de microgolfoven, ik was al bang dat hij stuk was. Al ik de binnenkant aanraak (aan de bovenzijde,
als ik bv een pizza wil uithalen) krijg ik echt een schok.

Nann__

Re: elektrisch geladen , ik word er zot van ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:04

Ik heb het ook heel erg! Durf mijn auto niet eens meer dicht te doen met blote handen, doe het altijd met mijn jas. Krijg echt overal een schok van.. Ik had het laatst toen ik mijn paards deken goed deed, kreeg zij een hele harde schok. Ze schrok zich rot! Arm paard..

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:07

De deur van mijn auto duw ik altijd dicht tegen het glas van het raam, die staat dan meestal ook vol vingers :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:09

Hahaha, herkenbaar! Tussen mijn vriend en mij springt de vonk ook behoorlijk over de laatste tijd. Als ik nu de deur uit ga, tik ik eerst zijn hand aan voor ik hem een kus geef, heb iets te vaak een electrische knal op mijn neus of mond gehad de laatste tijd :')

Ik verdenk overigens mijn jas er van, met die fleece-voering. Dankzij die jas hoef ik me ook geen zorgen te maken dat de accu van mijn auto leeg gaat, die laadt ik iedere keer dat ik uit stap weer netjes op :') Ik heb wel geprobeerd om bijvoorbeeld alleen plastic onderdelen aan te raken bij het uitstappen en sluiten van de deur, maar als ik hem dan met de sleutel op slot draai is de vonk alleen maar groter _O-

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:09

Nickytje schreef:
De deur van mijn auto duw ik altijd dicht tegen het glas van het raam, die staat dan meestal ook vol vingers :D

Doe ik ook. Krijg dan alleen alsnog een schok als ik mijn sleutel in het slot draai om het te sluiten :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:10

Nickytje schreef:

Slim! Ga ik proberen. :j

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:11

Bij mij ligt het heel erg aan de schoenen die ik draag in combinatie met het weer. Mijn statische schoenen draag ik dus alleen nog maar als ik een date heb. Dan kan ik heel cheesy de zin 'hey, zag jij ook die vonk overspringen' gebruiken _O-

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:12

assie schreef:
Bij mij ligt het heel erg aan de schoenen die ik draag in combinatie met het weer. Mijn statische schoenen draag ik dus alleen nog maar als ik een date heb. Dan kan ik heel cheesy de zin 'hey, zag jij ook die vonk overspringen' gebruiken _O-

Hahahaha omg _O- _O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:59

Nann__ schreef:
Nickytje schreef:

Slim! Ga ik proberen. :j

Zoals ik al eerder schreef gewoon het dak van je auto vastgrijpen voor je uitstapt en blijven vasthouden tot je met je voeten buiten staat. Je moet al een hele straffe zijn om dan nog een schok te krijgen :) .

Ik heb mijn probleem kunnen oplossen *\o/* . Sinds ik een katoenen handdoek op mijn bureaustoel heb gelegd ben ik -voorlopig nog- schokvrij op het werk *\o/* .

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:08

ik had het overlaatst van mij zelf dus ik deed mijn 2 vingers tegen elkaar en ik krijg een schok -O-

help gewoon een stuk koper nat maken en in je zak steken al?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:12

Het dak vastnemen ga ik ook eens proberen! En krijg je dan zeker geen schok? Ik zou alweer bang zijn op
voorhand omdat ik dan toch metaal vast neemt. Maar op zich zit je nog 'veilig' door de autobanden zeker omdat
je dan in feite nog op rubber staat?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:14

Ik had vroeger àltijd serieuze schokken als ik uit de auto stapte en nu nog steeds als ik eens te snel ben en het vergeet, maar door het trukje van het dak toe te passen (dus je voeten op de grond van de auto laten rusten, dak vastnemen en terwijl je dak vast hebt uitstappen) heb ik in meer dan 5 jaar nog nooit een minischok meer gehad :) . Ik denk dus wel dat het redelijk schokproof is :)) .

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:17

Ga ik zeker eens testen want ik heb aan de auto toch al verschillende serieuze schokken gehad.
Soms zelfs inclusief vonkjes, brrrrr!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:17

Kentaro schreef:
:j
fleece en crocs zijn dan ook geen aanrader :')
zelfs als ik de muur met spachtelputz aanraak, spetteren de vonken er vanaf :+
Zo zielig ook als je soms de honden aan haalt, krijgen die toch een knetter :o

dat bij de honden heb ik ook ze blijven ook wel uitmijn buurt nu wel sneu maar is niet anders ligt bij mij gewoon aan het weer

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:18

Nann__ schreef:
Ik heb het ook heel erg! Durf mijn auto niet eens meer dicht te doen met blote handen, doe het altijd met mijn jas. Krijg echt overal een schok van.. Ik had het laatst toen ik mijn paards deken goed deed, kreeg zij een hele harde schok. Ze schrok zich rot! Arm paard..

Dat met die deken had ik gisteren. Even de fleecedeken eraf halen. Knetterdeknal. Paard keek mij raar aan. Deken af en zijn wintervacht stond rechtop. Zijn staart helemaal statisch, stond alle kanten op. Hij was net een Furby... Wel handig al die schokken, paard is al wat ouder, hij laadt iedere keer weer lekker op _O- Als hij er maar geen hartverzakking aan over houdt.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:18

ook hier... mijn haren plakken zowat aan mijn hoofd en de buitenkant staat recht omhoog :')
Hele winter haren al vast dus. Geef ook regelmatig mijn hond of paarden een schok :')
poets ik mijn pony (die ook statisch is geworden van de wrijving met de wind) gaan alle haren die eraf vallen rechtstreeks op mij... ze vallen niet naar beneden maar gaan gewoon in een rechte lijn naar mij en blijven dan aan mij plakken. van de manen van mijn pony staan ook plukjes omhoog zo statisch :')
wel verschikkelijk irritant trouwens. ik wil ook mijn haren los kunnen hebben!!!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:23

Bij de AH waar ik werkte was het echt kurkdroog in de winkel. En achter de kassa kreeg ik de hele dag door schokken, vreselijk irritant.

Hier in huis hadden we er nooit last van.
Tot we 3 week terug een nieuw bankstel hebben gekocht. Van stof (vorige was sky leer), en dat ding is mij toch een potje statisch.

De honden mogen graag gymnastieken op de bank. En dan knettert het erover. En als je ze aait krijg je toch een rotschok.

En mijn teckel mag nog al graag zoenen.....nou dat heeft ze inmiddels wel afgeleerd.
Arm ding is helemaal overstuur als ze een schok krijgt.

Dus nu de hele woonkamer vol gezet met bakjes water. En planten/bloemen. En om de dag spuit ik de banken in met de plantenspuit. Daar doe ik water en wasverzachter in.
Gelukkig helpt het aardig.

Maar ben blij als de luchtvochtigheid wat omhoog gaat en het stopt met vriezen.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:26

Ik meld me ook even in dit topic :D ik krijg zelf een opdonder van de achterkant van m'n iPad :')
En laatst was het de staart van m'n paard magnetisch met mijn haar xD

En over vonken gesproken: laatst wilde m'n vriend me een kus geven en BAM de vonken sprongen er van af. :+
Laatst bijgewerkt door Melisding op 25-03-13 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:27

Ik herken het!!

Alles wat ik vastpak, KNETTER, en je ziet dan gewoon een vonk?
Als ik mn vriend een kus geeft, moet ik eerst iets van ijzer vastpakken, want anders krijgt hij een schok.
Uit bliepen met de bus? Standaart een schok, waarop ik au zeg, en mensen lachen -.-" jeej.

Maakt niet uit wat ik doe, of ik zit op de bank, wat voor trui ik aan heb, het knetterd aan alle kanten....

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:30

Ik heb het de laatste tijd ook heel erg! Vind het altijd zo sneu voor mijn cliënten :o die tip met een stukje koper/muntje ga ik eens uitproberen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:32

Ik meld me ook!

Vriendlief vindt het elke dag hilarisch als de katten even langs zijn geweest voor een aai of knuffel, dan gaan ze erna verder met hun wandeltocht als bolletjes pluis :')
Hij krijgt ook geen kusjes meer want jawel, de vonken vliegen regelmatig zijn kant uit. Op school hebben we een soort linolium op de vloer en dat met mijn schoenen zorgt ook erg vaak voor statisch haar. 1 klasgenote heeft een korte coupe, die staat wel vaker helemaal recht als coupe ontploft :))
ik krijg schokken bij de auto, bij het koken, de koelkast, vrienden begroeten op school en oh horror... tijdens de praktijkles injecties geven. Heb mijn docente toen onvrijwillig zo'n optater gegeven (ik was "prikmodel voor subcutane inspuiting) dat ze de naald in d'r eigen hand heeft geprikt ipv mijn bovenarm :')

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:35

ik schok mij ook de winter door, vooral op uni is het erg. Liftknopjes en krukjes kunnen echt vonken geven en andere mensen krijgen ook vaak een goede zap.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:34

Door het superdroge weer heeft iedereen er last van momenteel. Ik kan dus ook niet wachten totdat de wind gaat draaien, of dat het eens even goed gaat regenen (en dan ruikt het altijd zo lekker buiten <3 ).

Op dit moment ben ik van alles aan het proberen om de luchtvochtigheid in huis omhoog te halen. Natte doeken op de verwarming, de was hangt binnen, heb gedweild.
Ben ook zat van de droge lucht (last van mn luchtwegen) en de statische katten :(:) We geven elkaar de hele tijd opdonders..

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:59

Heb vreselijk veel last van de auto.
Als ik daar uitga krijg ik elke keer een schok, wat voor schoenen ik ook draag.(crocs,thermolaarzen,schoenen)
Heb verschillende dingen geprobeerd, eerst vloer aanraken voor uitstappen, om vervolgens alsnog een schok te krijgen.
Vriendlief heeft een middag mij niet aan geraakt want de vonken vlogen letterlijk over.
Word er echt gek van elke keer als ik de auto in moet denk ik 'gaan we weer'' :(
Hopelijk gaat het snel over.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:15

heeft er misschien iemand een gouden tip zodat mijn haar niet meer zo statisch is?
Heb al haarlak, water, spray en shampoo geprobeerd maar niks werkt. Er zit dus niks anders op dan de hele winter mijn haar vast :(