Stomme accidentjes die grote gevolgen hebben.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jazen

Re: Stomme accidentjes die grote gevolgen hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:35

Grote gevolgen is veel gezegt ,maar ben in de herfstvakantie voorover op men fiets gegaan
Doordat mijn rem blokkeerde.
Een kliene week gemankt :')

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 19:20

Mi_Amore schreef:
Scenario:

Ik was lekker aan het bellen blazen en mijn zus wou deze kapot knippen.
Jawel, met een schaar :+ (waren toen 8 jaar ofzo)

Op een gegeven moment steek ik mijn hand uit naar een bel waar mijn zus ook haar oog op had laten vallen.
Resultaat: knipt ze recht tussen mijn ring- en middenvinger.
Zo'n 4cm vel van elkaar geknipt, door pees, vlees en alles (zusje knipte met 2 handjes aan de schaar dus had vééél kracht gezet :+ )

Vingers wééééken aan elkaar gebonden en heb nu nog een litteken van 1cm.

Verder eens van 1 trede gestruikeld (10cm ofzo, voet verkeerd geplaatst): spierscheur in mijn enkel :+

En dan nog eens zo stom geweest om op een plank te stappen waar een nagel van 12cm uitstak.
Toen ik de nagel in mijn voet voelde prikken heb ik ipv mijn voet terug trekken, gewoon doorgestapt dus de nagel VOLLEDIG door mijn voet geramd :+

Verder the usual stuff:

- van de ladder gevallen: rug gebroken
- van paard gevallen: rug dubbel gebroken
- auto-ongeval: rug dubbel gebroken

Mijn 9 levens zijn bijna op...

En jij durft naast mij komen staan op wedstrijd :oo Zo dadelijk krijg ik jouw pech nog over haha _O-

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:25

Láng, láng geleden, toen ik nog jong was :')

Nee, serieus, 8 jaar geleden -ik was 14- had ik net 2 maanden een heel leuk vriendje. Zaten op dezelfde school en hij fietste mij bijna elke dag heen en weer O:) . Zo ook die bewuste dag, na school stap ik achterop bij hem, fietsen rustig de hoek om. Stukje verder fietst hij tegen iemand aan, de fiets rijdt 'omhoog' via de been van de wandelaar, wij vallen er vanaf en ik krijg de fiets op mijn hoofd. Ik sta op, breng mijn haar in model (nieuw vriendje he...) en ik zie allemaal bloed aan mijn handen. Ik had nergens pijn, dus zal wel. Onderweg nog steeds druk bezig met mijn haar en er komt steeds meer en meer bloed aan mijn handen. Eenmaal thuis gekomen zien mijn vriendje en moeder een gat in mijn hoofd zitten. Ondertussen word ik flink misselijk. Mijn ouders hebben mij met een (gifgroene) emmer in de auto gezet en naar het ziekenhuis gebracht. Gat in mijn hoofd werd gehecht en omdat ik maar bleef spugen moest ik een nachtje blijven.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 19:28

NatassJa schreef:
Gebeten door een hond paar jaar geleden en daar blijvend letsel aan overgehouden. (Dystrofie)

En dan denk je, "Grote stoere gevaarlijke hond", dat klinkt nog aannemelijk. Maar het was een poedel :+

Ik ken iemand met een litteken van het putje van zijn oog (aan de kant van je neus) tot aan zijn mondhoek. Scheelde maar 1mm of hij was zijn oog kwijt.

En ja, dat was ook door een poedel :+

Edit: litteken is met de jaren wel vervaagd hoor! Laatste keer dat ik die vent zag (kleine 8 jaar geleden) zag je een vaag lijntje bij zijn mondhoek, that's it. Was als kind gebeten.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:30

Ik ben 4 jaar terug gespiest in mijn nek door een ijzeren pin.. 2 mm naast mijn slagader.. Ik heb dus duidelijk een engeltje bij :')
Als ik de foto's ervan zie krijg ik nog kriebels _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:31

Miracle_ schreef:
Ik ben 4 jaar terug gespiest in mijn nek door een ijzeren pin.. 2 mm naast mijn slagader.. Ik heb dus duidelijk een engeltje bij :')

Hoe krijg je dat voor elkaar? :oo

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:32

Vingertopje gebroken; zo'n stalluikje wat naar boven dichtgeschoven kan worden wilde niet meer open, waardoor vriendin wel even hielp 'm naar beneden trekken inclusief mijn vinger ertussen.
Knie gebroken; tegen kruiwagen aangestoten
Teen gebroken; gestoten
Enkel gebroken; van jong paard gevallen

Ik heb altijd wat, door de stomste dingen. Aangereden met de scooter, zelf gevallen met de scooter,
verzin het maar _O-

Miracle; jouw boktnaam is dus wel toepasselijk :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:43

Oja schiet me nog iets te binnen.
Toen ik 6 jaar oud was op een camping in zwitserland ging mijn zus (toen 10) en ik naar de speeltuin.
Hele speeltuin was met gras bedekt behalve 1 stukje waar zo'n draaimolen was, dat was met steen bedekt, gewoon egale steen.
Maar op 1 van die stenen lag een mini steentje, je voelt hem al aankomen :D
Ik ren over de stenen, ik val en heb een steentje in mn knie :=
man ik heb staan krijsen en hoe 'ie er uiteindelijk uit is gehaald weet ik niet meer! Misschien maar goed ook!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:47

Op slippers lopen en in Batavia-stad ging een meisje met een naaldhak op mijn teen staan. Wel last, niet goed kunnen open enz je kent het wel. Volgende dag op het werk, toch veel last van mijn teen als ik schoenen aan had. Dus vooruit maar op slippers. Voetjes netjes wassen en bij het afdrogen die bewuste teen gewoon scheef zetten........ Oke, dat was duidelijk die was stuk. :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:48

Mijn moeder is eens een keer naar een open staande autodeur ingelopen. Lip & Wang gehecht, 4 weken lang dikke kop. :+

Ik viel 2 jaar geleden over een stukje ijs en scheurde mijn enkelbanden rechts, ik moest met de bus naar huis (toen lag zo ontzettend veel sneeuw). Ik stap uit de bus, val om en scheur ze links. :') De ergste enkel is toen in de tape gezet en de minst ergste in loopgips. 4 weken krukken. _O- Schaam me er nu nog voor. :=

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:50

Per ongeluk een halve trap op van een jongen op mijn enkel gehad, loop nu, 7 maanden later nog steeds 2x per week bij de fysio... 3 banden in mijn enkel verrekt die niet helemaal terug willen hoe ze horen

Miracle_

vuurneon schreef:
Miracle_ schreef:

Hoe krijg je dat voor elkaar? :oo

Ik fietste tegen een aanhanger aan, die betonijzer geladen had maar te ver uit stak, zonder vlaggetje oid.
Zo misschien wat duidelijker:
http://album.partyflock.nl/75835026_1339894228.jpg

Joscaa: Haha ja idd :')

vuurneon

foto is niet te zien, maar het beeld is duidelijk..... brrrrrrrr!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:51

Vlaggenmast in de grond zetten :) Gevolg: gebroken middelvinger, verbrijzelde knokkel, giga gat in m'n hand, half jaar revalideren en 75% van kraakbeen in knokkel weg :')

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:52

Heb mijn enkel of heel zwaar gekneusd of gebroken toen mijn paard er aan de hand vandoor ging, door een tuin heen ging en ik nog het touwtje vast had en erachter aangesleept werd. Helaas had het tuintje allemaal opstapjes waardoor ik me verstapte. Daarna nog een paar kilometer op door gerend(paard achterna gerend), zal vast niet bevorderend zijn geweest. Toen heb ik er laatst nog tijdens een val een trap tegenaan gehad.

Heb na 2 jaar nog steeds wel is last van, enkel is ook dikker dan de ander en ik kan er niet lang op gebukt zitten want dan gaat ie vreselijk tintelen.

Zo wel meer kneuzingen en breuken gehad dankzij hem. Voordat ik mijn paard had was ik super gezond, nog nooit wat gebroken.... :')

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:55

vibabu schreef:
Vlaggenmast in de grond zetten :) Gevolg: gebroken middelvinger, verbrijzelde knokkel, giga gat in m'n hand, half jaar revalideren en 75% van kraakbeen in knokkel weg :')

:') en het lijkt niet wel zo'n onschuldig klusje.

Miracle; kan je foto niet zien, maar omg. _O-

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:37

Ik heb eens de zoldertrap weer naar boven willen klappen (dit gaat in drie delen) maar blijkbaar had ik hem niet ver genoeg ingeklapt...
De trap viel terug met een trede achter op mijn hoofd en een trede net boven mijn lip.
Nu heb ik een deuk in mijn hoofd en een klein litteken op mijn lip.

Steeds als ik nu op zolder geweest ben let ik heeeel goed op of de trap goed vast zit :+

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:04

Oh dit is mijn topic. :')
Een hek bij een natuurgebied dat dichtklapt: duim gebroken
Een sprong in een bus: hersenschudding.
Een kopje pakken in een camper: hersenschudding met bloeding, nog altijd last van.
Sprongetje: gescheurde enkelband
Bosritje dat eindigt in salto mortale: gebroken stuit.
uit bad stappen en mijn voet niet genoeg optillen: elleboogpuntje gescheurd

waaaah enz enz enz :=

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:19

Op mijn verjaardag terug fietsen van voetbaltraining, bijna thuis. Nog 5 minuutjes en ik klap voorover doordat mijn tas ( overigens een hele dure tas dus moeders was niet blij) lokkertje tussen mijn spatbord en voorwiel. Een man kwam voorbij en vroeg of hij mij thuis moest brengen, ik heb maar nee gezegd haha, naar huis gestrompeld ( mobiel was leeg, hoe toevallig ) em aangebeld. Mam schrok zich een ongeluk en ik uh was vooral bezorgd over de toestand van mijn gezicht, maar in t ziekenhuis gelijk foto's gemaakt met als resultaat gebroken neus en me neustussenschot is verplaats ( nog te voelen ) en gescheurd botje in me voet. Was op maandag, zaterdag stond ik op t veld met een pleister maar die had ik der de 2e helft afgetrokken want het deed pijn. Je moest die gezichten eens zien haha

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:33

Pauline schreef:
Oh dit is mijn topic. :')
Een hek bij een natuurgebied dat dichtklapt: duim gebroken
Een sprong in een bus: hersenschudding.
Een kopje pakken in een camper: hersenschudding met bloeding, nog altijd last van.
Sprongetje: gescheurde enkelband
Bosritje dat eindigt in salto mortale: gebroken stuit.
uit bad stappen en mijn voet niet genoeg optillen: elleboogpuntje gescheurd

waaaah enz enz enz :=

Vergeet niet die tentharing ;)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 22:36

Kitty__ schreef:
Ik heb eens de zoldertrap weer naar boven willen klappen (dit gaat in drie delen) maar blijkbaar had ik hem niet ver genoeg ingeklapt...
De trap viel terug met een trede achter op mijn hoofd en een trede net boven mijn lip.
Nu heb ik een deuk in mijn hoofd en een klein litteken op mijn lip.

Steeds als ik nu op zolder geweest ben let ik heeeel goed op of de trap goed vast zit :+

Kijk daar zit volgens mij het verschil :D

Ik heb nog nooit de zoldertrap op m'n hoofd gehad, nog niet bijna, omdat ik gewoon altijd sowieso goed uitkijk.
Zelfde met die bokker die van een scooter afstapte met een slapende voet; dat heb ik ook een keer gehad na een ijskoude rit van bijna een uur achterop bij mijn vader op de motor. Op een bepaald moment stoppen we bij een tankstation, en ik ben praktisch op de grond gevallen met mijn slapende voet. MAAR! Dat was er om gedaan, ik zag het sowieso niet zitten om op dat moment op die voet te lopen; doe ik dat wel breek ik hem vast ook haha.

Ik ben nog nooit genaaid geweest. Nog nooit in de gips gelegen. Zelfs nog nooit naar de spoed gemoeten.
Ik ben een kluns, en net daarom misschien let ik iets meer op dan andere mensen. Ik kijk altijd waar ik mijn voeten zet, ga nooit onder de zoldertrap staan, neem altijd een ladder om iets uit de oven te halen (staat op de ijskast, in principe ben ik net groot genoeg, maar verbranden gaat sneller dan je denkt ;) ), ...

Ik doe ook wel stomme dingen hoor. Heb mezelf ooit eens toegetakeld met de sluiting van de longe, tegen m'n eigen hand gemept (vriendin van me heeft zichzelf zo ooit eens een gat in haar eigen hoofd geslagen :') ), ben vorige week nog van de trap gevallen, en ik bots ook regelmatig tegen de tafel aan. Ik snij ook in m'n vingers, en elke keer weer zit ik met m'n haren tussen de douchedeuren (ik stap de douche in en sluit de deuren achter me heen zonder ver genoeg door te stappen :+ ).

Maar vanaf het 'gevaarlijk' of 'pijnlijk' kan worden, let ik wel op. Ik kijk op een trap altijd naar mijn voeten (vorige week dus 1x niet :+ ), zal nooit hollen over ijs (dan vraag ik er gewoon om :+ ), ook niet aan de rand van een zwembad trouwens :D Ik heb gewoon niet zo'n zin in pijn, dus kijk ik altijd goed uit :+

Ik heb gewoon vaak geluk gehad, dat mijn accidentjes bijna nooit ernstige gevolgen hebben. Ik kan me flink pijn doen, maar gelukkig zonder daardoor in het ziekenhuis te belanden :+

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:37

ik liep van de zomer tegen de tafelpoot met mijn enkel. Gevolg daarvan is dat mijn botje gescheurd was maar ik gewoon door ben gelopen. Deed wel zeer en was wel blauw. Maar ben gewoon door gegaan

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:40

Mijn teen hebben ze tijdens een operatie gebroken :+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:41

Haha hm even denken.. Ik heb eens mijn been tussen de spaken gehad als klein kindje, gevolg scheurtje
in het bot van mijn scheenbeen. Paar jaar geleden rende ik naar buiten, mooie zomerse dag, overburen
hadden de sproeier aan dus ik spring er doorheen zo tegen mijn overbuurmeisje aan, gevolg scheurtje
in mijn kaak (zie je nog altijd een klein rood bultje van, inwendig litteken). Eentje die ook wel erg stom
was.. Tijdens de scheikunde les gingen we werken met zout zuur, nou goed dat bijt als de malle
natuurlijk! Maar.. De afgelopen vijf jaar waren er geen ongelukjes meer gebeurt dus dat zou toch goed
moeten komen. Dus :Y) ik open het buisje en ja hoor, echt een miniscule spetter springt omhoog en
beland op mijn wang, ik ren naar de kraan en wat doe ik.. Juist ik dép er kóud water op 8)7 , gevolg
blaar die nog heel lang zichtbaar is geweest. En oja! Nog eentje van toen ik klein was, ik ben een
keertje tegen de muur gelopen, gewoon zomaar, gevolg gat in mijn hoofd! :x

Ója! Last but not least, vroeger had ik een mega cool stepje. Ik deed alles met die step! Tot ik dus
met stepje en al over een uitstekende tegel viel, gevolgd héle dikke geschaafde lip en een prachtig
litteken onder mijn neus.
-O-

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:44

nou ik weet er nog wel 1.
ben 1 keer toen ik 15 was denk ik (ben nu bijnaaa 21) van de trap gevallen, uitgegleden over de kat die op de trap met vloerbedekking zat. (het was donker en het was een zwarte trap met een zwarte kat erop dusja).
toen heb ik mn teen gebroken, niet naar dokter geweest en lekker mee doorgelopen.
heb er nog steeds last van en hij staat scheef.
kan neit zolang puntige schoenen dragen (zelfs gympen die een beetje in een punt lopen)
poedersuiker die zich daar 1 maakte met de trap