Hoe er ouder uit zien?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anasha

Re: Hoe er ouder uit zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:50

Haha, ik ben 14, en op het ergst werd ik 21 geschat, ja, meestal rond de 16, geen idee hoe mensen eraan komen. Toen ik in groep 7 zat vroegen ze in welke klas ik al zat! Misschien helpt het als je vanuit de stad naar het platteland gaat, zien ze je als ouder aan :') Maarja, heb meestal een laagje mascara en heel vaak hakken aan :D ben zelf ook al lang, das steek ik wel boven iedereen uit, je moet het ervoor over hebben :P

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:58

Maar wat is nu eigenlijk de oplossing voor het te jong eruit zien? Vooral qua make up?
???Make up experts op bokt???

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 21:06

Zal ook een foto tussenzetten van ene oog met en andere zonder want zonder omringd zie ik er duidelijk jonger uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:19

Ik word vaak geschat rond de 18... terwijl ik 15 ben. Nu heb ik er weinig profijt van omdat ik niet uitga etc.
Misschien toch wat ouwelijke kleding aandoen? Pasteltinten doen het goed.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:20

Je doet er weinig tegen behalve er mee te leren leven ben ik bang......
Wat ik allemaal niet heb aangehoord :')

Ben je ruim 30, hebt een Dr. Titel voor je naam staan en iemand vraagt in welk jaar van je studie je zit :P
Toen ik antwoorde dat ik al haast 10 jaar niet meer naar school ga zei ze: oh.....ja niet iedereen gaat studeren natuurlijk _O-
Waarop ik daadwerkelijk moest vertellen dat ik daarmee bedoelde dat ik de 30 gepasseerd was...

Ook schattig toen een 16 jarige stalgenoot erachter kwam dat ik op mezelf woonde en vol verbazing vroeg wat mijn ouders daarvan vonden. Toen ik zei dat je als je 27 bent dat vrij logisch is begon ze bijna accuut om me met U aan te spreken :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:24

Oja....pas nog bij de kapper. Ik zei dat mijn haar duidelijk dunner was dan vroeger, waarop de vriendelijke vrouw zei dat ik me daar nog geen zorgen over hoefde te maken dat komt meestal pas zo halverwege de 30..... Eh ja precies...ik was dus 34 :)*
Gesprek viel een beetje dood daarna :D

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:27

Haaaaahaaaaa :D
Ja, wat valt er dan nog te zeggen?
Je kunt niet naar een studie vragen! :p

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:28

Haha die van je stalgenoot is wel erg grappig. :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:30

Ik heb even in je profiel gespiekt maar ik zou je geen 18 schatten hoor :+
Je ziet er heel normaal uit voor je leeftijd :j

Nou ja, over 10 jaar ben je blij dat ze je jonger schatten.
Mij schatten ze gelukkig niet meer zo jong, een paar jaar geleden nog wel.
Echt heel irritant vond ik dat toen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:32

Sinds mijn eerste rimpels hun intrede gedaan hebben is de verwarring trouwens duidelijk minder :j
Lang leve de rimpels +:)+

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:39

Haha dat hoor je ook niet vaak!!
Zal l'oreal niet zo leuk vinden XD

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:43

Sizzle schreef:
Sinds mijn eerste rimpels hun intrede gedaan hebben is de verwarring trouwens duidelijk minder :j
Lang leve de rimpels +:)+

Waar die rimpels niet goed voor zijn. Ik hoop dat ze bij mij snel zullen komen. :+

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:44

Wat een herkenning hier! Toen ik 10 was werd ik 4/5 geschat (ja serieus, echt heel erg), toen ik 13 was kreeg ik de vraag of ik nou in groep 5 of 6 zat en vorige week nog vroeg iemand me of ik het nou naar mijn zin had, in de brugklas... Ehm, nou meneer, daar zit ik al een tijdje niet meer in... Word over 5 maanden 19... :')
Hoewel laatst iemand ook verbaasd was dat ik nog op school zat, die was ervan overtuigd dat ik daar rondliep als leerkracht :') Dat was wel even een goed momentje :D

Sizzle die van jou zijn echt heel grappig, ik zie je al zitten bij die kapper, die denkt ook wat moet ik nou toch terugzeggen :')

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:44

Ludique96 schreef:
01San schreef:
Ik word ook altijd jonger geschat.. ze willen écht altijd mijn identiteitsbewijs zien.. -O-

Ja zelfs ook toen je met de auto kwam

Ojaaaaaa!!! dat was ik alweer vergeten.. waren we toen bij de shell zeker?????

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:47

Rienn schreef:
Waar die rimpels niet goed voor zijn. Ik hoop dat ze bij mij snel zullen komen. :+

Veel lachen dan komen ze vanzelf :D

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:58

Ik word altijd 15/16 geschat terwijl ik 21 ben. Ik heb er echt een hekel aan.
Maar ik draag geen make-up. Mss ff erg make-uppen? :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:05

Sizzle schreef:
Rienn schreef:

Veel lachen dan komen ze vanzelf :D

Nog meer lachen?!

:D

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:24

Mijn zus wordt volgende maand 30 en moest zaterdag haar ID laten zien toen ze sigaretten ging halen terwijl ik ze als 17-jarige zo meekrijg :') Zus is dan wel klein, maar ziet er wat mij betreft niet jonger uit dan ik :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:27

Bij ons in de Coop hier in de buurt hangt een briefje met "legitimeren tot 30" en dat is geen grapje!
Ik moest wel even lachen toen ik het zag..

Ik ben 19 en word ook weleens jonger geschat, vind het meestal ook niet leuk om te horen maar aan
de andere kant.. Mijn moeder is nu 55 en die zou je zo 10 jaar minder geven!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:29

veel roken en drinken, en vaak overmatig onder de zonnebank :D

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:31

Herkenbaar... ben bijna 26 en moet nog steeds mijn ID laten zien haha grrr.
Echt verlul als mensen je nooit geloven dat je echt 25 bent zo van oh ik dacht dat je 15 was... :P

Tips:
Geen gekleurde kleding
hakken
eyeliner
haren los denk ik.

Maar ik denk niet dat je er echt wat aan kunt doen sommige hebben nu eenmaal een 'jong' gezicht, en dames van tegenwoordig zien er steeds ouder uit.

Afbeelding

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:37

Ik ben 31, maar word ook vaak 24 of 25 geschat.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:54

Ik word altijd wel wat ouder geschat, meestal 28-29. Ben er nooit zo mee bezig, ik ga geen moeite doen er ouder/jonger uit te zien. Ik koop de kleding die ik leuk vind en doe mijn make up zoals ik die mooi vind. Voor de mensen die ouder willen lijken, dit is wat ik doe: :+

Kleding koop ik vaak bij Steps, soms ook bij Bijenkorf, Superstar etc. Eigenlijk nooit bij VeroModa, Only, Sting enzo. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar het past niet bij me. Ik draag graag mooie zakelijke jurkjes en donkere spijkerbroeken met nette colbertjes en die maken je dus blijkbaar ouder.

Daarnaast draag ik echt nooit zwarte make-up. Vind dit te hard en ik associeer het inderdaad vaak met meiden van 15 die graag volwassen willen lijken (ik deed dat immers ook? :D). Ik begin met foundation in de goede kleur (te bruin vind ik niet mooi en maakt je ook jonger), losse poeder erover en daarna wat blush. Ik heb eens ergens gelezen dat een bruine blush je wat ouder maakt dan roze (ik zweer bij mijn roze!). Ogen doe ik met bruine oogschaduw: langs mijn wimpers een dun randje donkerbruin, bewegend ooglid middenbruin en daarboven lichtbruin/crème-achting. Mascara is ook altijd donkerbruin. Ik probeer mijn make-up altijd onopvallend en neutraal te houden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:56

Bij de kassa snap ik soms ook wel dat ze gewoon zeker willen hoor, je hebt immers ook 13 jarigen die eruit zien als 25 (wat me trouwens veel vervelender lijkt).
Maar toen mijn vriend (volgende maand 37 en niet specifiek jong uitziend) laatst om een ID gevraagd werd kerk hij wel even heel verbaasd :+ op dat moment begon de cassiere te blozen :o
Kassa perikelen dus vooral niet te serieus nemen ;)

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:13

ik was in een een winkel bij de broeken aan het kijken, vraagt er een man
"zijn deze er nog in een andere maat?" ik: "ik zou het nier weten" dan kijkt die man mij zo vreemd aan en zegt dan "oh sorry u werkt hier niet!" :')
trouwens ben 14 _O-