Ben ik de enige die zo denkt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:24

Mjaaa sommige posters krijg ik maagzuur van, altijd wat, altijd ziek zwak en misselijk

Maar je redenatie dat zij geen rekening houden met mensen die echt ziek zijn vind ik krom

Dus als ik kotsend met een porseleinen WC pot sta te knuffelen mag ik mezelf niet zielig vinden want er zijn ook lepra kindertjes in Afrika?

Als ik in een vertraagde trein zit waardoor ik te laat kom ergens mag ik niet klagen omdat wij tenminste een trein hebben en sommige arme mensen in Gambia uren moeten lopen voor water?

Ieder z'n problemen. Ja, relativeren is goed, maar effe lekker zwelgen in medelijden ook

Ylvy

Re: Ben ik de enige die zo denkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 12:27

Niet te overdreven,
mij gaat het vooral om de mensen die een zeer lichte last hebben van hun hoofdje,
en dan alles rondstruinen op social media zodat ze medelijden krijgen..

en als jij met je hoofd kotsend boven een pot hangt,
neem ik aan dat jij niet even je mobiel pakt om dat "effe" te posten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:30

Ik heb slechts 1 persoon verwijderd om die reden; type ach en wee, maar wij doen daar lekker niets mee! :')
Álles was negatief en helaas heeft ze zelf nooit ingezien dat ze zelf onderdeel van haar probleem was. Dus simpele oplossing; lekker verwijderen :D

En verder; tja.. Het is gezond om af en toe zelf medelijden te hebben. Als je snotverkouden bent dan voel je je ook echt wel even zielig, net als dat je keihard je kleine teen stoot. Wat is er nou fijner dat anderen dan ook even je zelfmedelijden accepteren en je een positieve boodschap geven. Is heerlijk menselijk!

Ja, ik heb genoeg kwalen die veeeeel erger zijn dan een verkoudheid en toch voel ik mij dan ook best even heel erg zielig als ik 40 zakdoeken op een dag erdoor heen snuit zonder dat het werkt :j en ja, ik deel dat ook gerust op Facebook :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:30

Hahah, nee dat niet. Ben sowieso geen negatieve poster (al post ik soms wel veel)

Tsjah sommige mensen hebben denk ik gewoon weinig te melden ofzo en dan val je snel terug op alles wat niet goed gaat of vervelend is denk ik

net als bepaalde tante's op verjaardagen. Sommigen klagen altijd en hebben altijd wat, anderen zien altijd de positiviteit in het leven

zulke tantes zijn die negatieve posters op facebook denk ik

Ik reageer ook nooit op zulke statussen, soms verwijder ik er iemand zelfs om

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:31

Tis een beetje net zoals naar het nieuws kijken, horen wat voor ellende er is. Alleen is het nieuws nog informatief en de diarree van een kennis niet

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:31

Colway schreef:
Tis een beetje net zoals naar het nieuws kijken, horen wat voor ellende er is. Alleen is het nieuws nog informatief en de diarree van een kennis niet

Ik vind de diarree wel nuttig; als het om de buikgriep gaat weet ik dat ik er bij uit de buurt moet blijven :')

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:33

Maar wie zegt dat ze dat doen om medelijden te krijgen? Dat is jouw interpretatie, maar misschien is het voor degenen die dat doen niets meer of minder dan een (relatief :D ) onbelahgrijke status update.

Ik zet zelden status updates op fb, maar ik kan het op zich nog best zien gebeuren dat ik, wanneer ik plat lig op de bank nadat ik mijn maag heb geleegd boven de wc pot , zoiets misschien wel eens op fb zou zetten. Vooral als ik me stierlijk zou vervelen (wat al gauw het geval is als ik ziek thuis ben :D ) en verlegen zit om een kletspraatje...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:34

Gedeelde smart, is halve smart! :D

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:14

Nynke1 schreef:

Ohhhh verschrikkelijk vind ik dat... Ik heb een kennis die dat ook echt bijna dagelijks doet..

Hou van mijn liefje, en dan diegene taggen.

Verschrikkelijk.

Buitendat kan ik ook niet tegen het geklaag op FB, over al die kleine dingen.
Zo ben ik vorige week van FB afgegooid door een meisje die steen en been klaagde over de NS... Ja vervelend als je vertraging hebt maar je weet het dan hou je er rekening mee.

Toen ik dat zei, en haar vertelde dat ik met de auto ook eerder weg moest ivm file's en sneeuw stond ze ineens niet meer tussen mijn FB vrienden... :Y)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:18

papagroom schreef:
Hangt er natuurlijk van af,hoe veel sinaasappels je geperst hebt....ik heb vanochtend driehonderdzevenenvijftig geperst.

Dat is meldwaardig :j

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:25

Stom is ik lees het ook nog...................... >;) >;)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:49

deviltjh schreef:
Heb ik gezegd dat niemand dat doet?
Nee, maar er zitten de helft tussen die negatieve dingen plaatsen,
Zo ook familie, zou dat niet een beetje stom zijn om te verwijderen?

Ja kan ook instellen de updates van bepaalde mensen niet meer op je tijdlijn komt,maar enkel als je hun profiel opent.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:59

Ik vind het niet erg als iemand een keertje klaagt maar heb er ook 1 die niets anders post dan klagen.

Als niemand reageert op haar status dat ze een snotneus heeft en al 3 x geniest heeft dan post ze dezelfde status gerust nog 4 x die dag.

Heb haar dan ook lekker uit mijn lijst gegooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:07

Ik kwakkel sinds eind november en ja ik klaag vaak genoeg , en ik doe niet extreem zielig ik ga verder met leven. Buikpijn is meestal dagelijks , maagzuur hangt ervan af en verder voel ik me goed :P. Ik werk elke dag in de kou , en doe alles . Nee ik doe niet zielig ik klaag alleen , ben niet echt 1 die zich aanstelt ik ga verder :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:08

Raponsje schreef:
Ik vind het niet erg als iemand een keertje klaagt maar heb er ook 1 die niets anders post dan klagen.

Als niemand reageert op haar status dat ze een snotneus heeft en al 3 x geniest heeft dan post ze dezelfde status gerust nog 4 x die dag.

Heb haar dan ook lekker uit mijn lijst gegooit.

:') :')

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:14

helemaal mee eens, ik ken ook een meisje die ''zooo ziek is'' ze heeft al sinds september 2012 een griepvirus in haar lijf maar ze is nog steeds niet genezen.... :n maar ze gaat maar wel gewoon naar school omdat ze niet iemand is die snel zeurt..... :j

:roll:

ze heeft ook heel snel pijn, je hoeft haar maar aan te stoten en dr arm is eraf...... 8)7

kan echt niet tegen die mensen, er zijn zoveel mensen die écht pijn hebben, die écht iets hebben....

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:41

takkie_muis schreef:
Ik kwakkel sinds eind november en ja ik klaag vaak genoeg , en ik doe niet extreem zielig ik ga verder met leven. Buikpijn is meestal dagelijks , maagzuur hangt ervan af en verder voel ik me goed :P. Ik werk elke dag in de kou , en doe alles . Nee ik doe niet zielig ik klaag alleen , ben niet echt 1 die zich aanstelt ik ga verder :)

Maar post je dit dan ook dagelijks op fb zeg maar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:56

VogeltjeM schreef:
takkie_muis schreef:

Maar post je dit dan ook dagelijks op fb zeg maar?

Nee alleen als ik iets heb zoals een huisarts bezoekje of zoals vandaag een echo en daar de uitslag van. Niet alles hoeft op internet :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:02

TS, ik denk dat jij een probleem hebt, als ik alles zo eens doorlees... waar maak je je druk om, laat mensen lekker klagen op fb als ze dat willen. Als je daar niet tegen kan, lees je het toch gewoon niet of flikker je die mensen uit je lijst, probleem opgelost, klaar!

Dat jij vindt dat mensen maar een "klein pijntje" hebben, wil niet zeggen dat die mensen daar geen last van hebben. Kleine kwaaltjes of dingen die tegenzitten kunnen je rustige leventje danig verstoren hoor! Ik vind het nogal wat, dat jij even verkondigd dat die dingen niet belangrijk zijn, niets voorstellen, dat die mensen bijkant geen recht hebben die dingen op fb te zetten.... ja, jij hebt een probleem!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:06

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 15:17

GamblersCup,
Zoals al eerder gezegd.,je mag dit topic met een korreltje zout nemen,
Ik snap best dat het je rustige leventje heel erg kan verstoren,
Maar zoals je ziet in het topic zijn er.dingen waar mensen zich nou eenmaal aan ergeren,
En ik heb de meeste ook verwijderd of gezorgd dat ik die berichten niet meer lees,
Maar als mag je toch best klagen over andere mensen die klagen? :+

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 15:19

San, inderdaad, dat is irritanter, gelukkig zijn zon soort mensen. Zeldzaam bij mij

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:20

deviltjh schreef:
Maar als mag je toch best klagen over andere mensen die klagen? :+

Ja hoor, hoop alleen dat je dat dan niet op FB doet :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 15:32

Nope,
Heb ik er niet opgezet :')
Alhoewel die zin wel grappig klinkt xd

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:48

ach, leven en laten leven.
hoofdpijn kan best vervelend zijn en dan ga ik echt niet roepen dat ik een druk van 60% in mijn hoofd heb.
stoor me er ook niet aan, stoor me meer aan de mensen die zeggen ' maar ik heb gelukkig niet iets ergs.'
daarmee vind je dus de mensen die iets hebben zielig en die willen dat absoluut niet.
daarbij leren veel mensen niet te genieten van alles omdat ze dus niets hebben en daardoor gaan ze negatief denken, dat vind ik zelf erger dan iets hebben.