Hoe overleef ik mijn zwangerschap?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Hoe overleef ik mijn zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:48

Klinkt als heftige hyperemesis gravidarum inderdaad, google daar eens op :)
Blijf proberen en trek aan de bel bij de ha als het niet gaat zodat ze op tijd in kunnen grijpen w.b. Het vocht. In het ergste geval kunnen ze starten met sondevoeding om je gewicht niet te ver te laten kelderen.

Niet teveel zorgen om die spieren, die komen wel weer als de kleine er is.

Raponsje

Re: Hoe overleef ik mijn zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 16:05

Ochtend misselijkheid is bij meer 24/7 misselijkheid.
Ik ben al meer dan 6 weken echt non stop misselijk het is nog geen minuut verdwenen en ik heb echt veel problemen om alles binnen te houden of om iets naar binnen te proppen.

Hoe vetter en voller met suiker de voeding is, hoe beter ik iets binnen kan houden dus dat is in elk geval beter dan niets.

Het scheelt dat ik letterlijk naast het ziekenhuis woon en ze daar via mijn huisarts op de hoogte zijn en ik dus gewoon binnen kan lopen als ik weer een halve dag geen vocht binnen krijg en dan krijg ik weer een infuus.

Prettig is het niet.
Een beetje misselijkheid vind ik echt niet erg, dat hoort erbij maar ik heb op dit moment gewoon al weken geen level meer. Ik slaap alleen nog maar en een beetje bokken vanuit bed, maar energie heb ik echt niet.
Terwijl ik juist zo van mijn zwangerschap wil genieten desondanks de oncharmante dingetjes die het met zich mee brengt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:09

Mijn zwangerschap klonk ongeveer net zo.
T/m week 14 heb ik vreselijke buikpijnen gehad (de gyn zei dat ik voorbereid moest zijn op een miskraam en zelfs 'buitenbaarmoederlijk' is voorbij gekomen) icm misselijkheid. Met 14 weken kreeg ik zwangerschapsischias en met 20 weken bekkeninstabiliteit én constant brandend maagzuur. Zo is mijn zwangerschap tot het einde geweest, tot ik jankend bij de verloskundige zei dat ze dat kind er écht uit moesten halen, al moest het via mijn neus (ik zei: 'het is dat ik zwanger ben, maar anders was ik voor de trein gesprongen'), kon ook niet meer slapen en was echt OP.

De bevalling vond ik een makkie vergeleken bij de zwangerschap. Een bevalling zou ik best eens per week kunnen doen, maar een zwangerschap sla ik graag over.

Succes ermee... je moet nog even :(:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:47

Raponsje, het heet officieel ook zwangerschapsmisselijkheid en het is wat anders dan ochtend misselijkheid. Ochtendmisselijkheid heeft te maken met bloedspiegels die gek kunnen doen door de zwangerschap, door iets te eten zakt deze misselijkheid. over het ontstaan van hg is nog weinig bekend en helaas ook weinig over de oplossing, deze is alleen op symptomen gericht.
Kijk eens op http://www.steunpunthg.nl/
En om je alvast voor te bereiden: bij de meeste mensen verdwijnt het voor de 21 weken, sommige hebben er echter hun hele zwangerschap last van...