uitstrijkje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:00

Indianlady wat fijn dat de uitslag goed is!

Tafje schreef:
Ik heb toevallig vorige week mijn '2e 5-jaarlijkse' uitstrijkje gehad. Niet leuk maar wel noodzakelijk. Is ook eigenlijk peanuts, duurt maar een minuut of zo.
En het klopt; hier in Nederland krijg je per post een oproep thuis. En twee weken na het uitstrijkje krijg je ook schriftelijk zelf een uitslag thuisgestuurd...

Dat klopt maar dat gaat niet altijd goed, dus als je na 2 weken geen bericht hebt altijd even de huisarts bellen.

Onali

Re: uitstrijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:29

Thanks ladies.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:32

Ooh ik moet morgen maar denk toch dat ik het een weekje ga verzetten :o
Morgen zijn vriendlief en ik namelijk allebei vrij en zaterdag hebben we weer allebei verplichtingen. Willen dus eigenlijk morgen wat dingen samen doen voor ons nieuwe huis ed.
Voor mezelf voelt het als een slap excuus eigenlijk :+
Zie er ook wel tegenop, maar zo erg is het toch niet als ik de afspraak verplaats naar volgende week vrijdag?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:44

het kost je vijf minuten tijd tegen nog een weekje stressen (zoals ik het lees 'proef' zeg maar).
ik zou gewoon even gaan en dan opgelucht de rest van je dingen gaan doen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:21

Heb je gelijk in hoor.

Ik weet ook wel dat het niks voorsteld. Heb het namelijk eerder gehad. Had alleen toen geen tijd om er over ns te denken, voor ik het wist lag ik half naakt op die onderzoektafel. In het ziekenhuis dus! Is toen ook een biopt genomen en dat was wel even vervelend maar ook niks om dagboeken over vol te schrijven!
Bleek uiteindelijk niks aan de hand hoor. Had den bloeding in een spier in de onderbuik. En dat is met mijn stollingsafwijking niet zo raar :+

Nou ik slaap er even een nachtje over en zie ik morgen wel even. Ti's ook gewoon een rottijd, namelijk 14,00 uur :+ normaal ben ik om half 12 vrij op vrijdag en dan had ik nog net tijd genoeg voor het noodzakelijke onderhoud voor ik naar de ha zou gaan :+ maar goed nu ben ik dus vrij!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:18

ik heb ook een oproep gekregen( eergister). en zie er eigenlijk jaren tegen op om die brief op de mat te krijgen.

ik las de reactie hier boven met noodzakelijke onderhoud, en ik blijf me afvragen moet je down onder alles scheren.. omdat dat nu in de mode is ,(ik doe meestal alleen de bikinilijn.)

ze zijn natuurlijk alles gewend, er komen ook mensen spiraaltjes laten zetten tijdens het maandelijkse las ik al omdat dat dan moet.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:24

Christine het onderhoudt daar onder is gewoon wat jij zelf het fijnste vind hoor!
Wel zou ik zelf altijd proberen om mezelf vlak voor de afspraak nog even te douchen (of wassen daarbeneden) maar goed, ik weet ook niet of dat een wezenlijk verschil maakt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:32

Nee hoor je hoeft je niet te scheren. Maar ik kan mij voorstellen dat je het wat bij werkt voor je eigen gemoedsrust. Daarnaast kan het voor jezelf prettig zijn om wat te scheren om te voorkomen dat er haartjes vast komen te zitten in het speculum oid. Maar het is niet noodzakelijk.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:35

is helemaal niet erg dat onderzoek. Ik heb het al gedaan en als je je ontspand voel je het ver niet.. Dus niet wachten, gewoon gaan..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:53

jes en mistral, dank jullie, niemand reageerde vaak op die vraag. elders bij deze onderwerpen.

douchen ook van onder ga ik zeker vlak voor de afspraak nog doen. scheren gewoon bij werken.

alleen las ik nou dat als je nog nooit sex hebt gehad je ook niet het hpv virus kan hebben. plus ik rook ook niet..

bijna weer een reden om niet te gaan.. ik ga wel denk ik, er komen toch wel een keer zulke onderzoeken die niet leuk zijn, helemaal als je dan wel kanker hebt gekregen.

gelijk maar bellen na het weekend.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:32

Christiene, waar jij je prettig bij voelt! Die artsen en assistentes kijken echt nergens van op of om!
Doe gewoon wat jij fijn vindt!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:52

idd. en het is ook nog geen 5 minuten werk als ik al. dank voor de tips/antwoorden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:41

Volgens mij is dat niet waar Christiene! Maar je zou er ook even maar kunnen vragen als je de afspraak maakt!

Hier werd mij dilemma vanzelf opgelost. Werd namelijk gebeld of ik de afspraak wilde verplaatsen :+ ze hadden wat ziekte in de praktijk dus probeerden ze de afspraken die niet dringend waren te verplaatsen. Dus nu ga ik volgende week vrijdag.

Met noodzakelijk onderhoud bedoel ik ook gewoon even netjes bijscheren en wassen hoor! Ga geen figuurtjes scheren ineens hoor :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:41

een vriendin doet dit wel, maar normaal ook geloof ik vind ze mooi.
( ik had het er met haar over vandaag)

ik vraag er wel na, stond in zon magazine over 30ers & uitstrijkjes

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:21

Ik moet ook nog steeds bellen, zit ook met een ander probleem waarom ik echt heen moet ..( via pb wil ik wel uitleggen wat evt)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:27

Ik heb net weer de zoveelste gehad. Dit keer prettiger dan anders. Andere jaren was het toch wat pijnlijk, dit keer is een klein speculum gebruikt. Een kindermaatje, beetje stom idee dat wel. Maar een hele uitkomst en een stuk minder vervelend. Misschien een idee voor diegene die wat smaller zijn om te vragen bij het uitstrijkje.

Nu twee weken wachten op de uitslag. Dit keer wel spannend omdat ik nu wel wat klachten had.

Volgend jaar ook aan de beurt voor de pletterij zoals mijn moeder het altijd noemt. Daar zie ik wat meer tegenop. :')

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:34

Tjah de pletterij heb ik al eens gehad (voelde een knobbeltje,vals alarm gelukkig). Toevallig donderdag brief binnen voor uitstrijke 1e keer.
Vrijdag direct gebeld...... Kan ik pas 7 mrt terecht... Had liever aankomende week direct gehad.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:27

Ik bel morgenvroeg ook maar even

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:28

ik ook denk ik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:40

Jes schreef:
Moet het in NL maar een keer per 5 jaar? Hier in Frankrijk gebeurt het om de twee jaar.
Je kan dan wel weer een afspraak maken bij de gynaecoloog hiervoor.

Zwitserland ieder jaar bij pilgebruik. Daarbij wordt het daadwerkelijke uitstrijkje maar 1x per 2 jaar genomen. Het andere jaar is enkel visuele controle.
Verder kijken ze dan direct naar je urine, bloeddruk, ijzergehalte en voelen aan je lympheklieren.
Als je te laat bent krijg je de pil niet mee van de apotheek.

Het is echter zeker niet gratis helaas :+

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:43

Interessant wel om te horen hoe dat in andere landen is geregeld. :)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:52

Dames het stelt echt niets voor, hooguit wat gênant omdat er iemand die je niet kent aan je doos friemeld.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:14

stomme vraag misschien, maar ik heb het er met wat vriendinnen ook over gehad. je weet wel hoe dat in zon groep gaat soms over bepaalde onderwerpen nou toen zei een dat ze een vriendin had die bang was dat ze het misschien toch opwindend zou vinden.

nou konden wij ons dan niet echt voorstellen? jullie ook niet toch?

maar ja er zijn zoveel gekke dingen.
normaal is dat natuurlijk niet te zien, maar bij dit onderzoek wel, volgens haar was die vrouw niet gegaan daarom.

totaal andere reden dan bijv van mij. (nooit gemeenschap gehad plus genant)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:19

Nou niets opwindend aan hoor, het stelt niets voor maar opwindend kan ik mij niets bij voorstellen!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:23

wij dus ook niet... leek me ook sterk de meeste vrouwen gaan er al niet eens heen volgens die folder, of online stond dat 50 procent er maar heen gaat.

maf trouwens dat in andere landen het weer heel anders gaat.