ben ik dan echt te dik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:54

Zo te horen kan de dietist je dus genoeg adviezen geven, ook goed dat je het dus wel wilt weten!

Mensen laat die adviezen allemaal achterwege, ook al is het goedbedoeld, mensen komen soms met de meest gekke dingen. De dietist zal snel genoeg verbeteringen kunnen geven qua voeding, niet de bedoeling dat mensen hier ervoor zorgen dat TS straks onvoldoende voedingsstoffen binnenkrijgt :)

Nayomie

Ik heb verschillende test gedaan en kwam uit dat ik VEEL te licht ben voor mijn lengte. Helaas komt het niet aan maar val ik wel snel af. Na een paar daagjes ziek zijn en amper eten (door geen eetlust) ben ik anderhalve kilo afgevallen.
Ik meet nu 1.63 en 40 kilo

Evelijn

Esmee... misschien kan je aan je moeder vragen of jullie samen naar de dietist kunnen... je bent immers ook afhankelijk van wat je moeder aan boodschappen koopt.. dan kan je moeder ook meteen leren wat gezond eten is... (want die koopt immers die yogi, energydrank en chips etc.)

En goed slapen is ook belangrijk... dus welterusten.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:55

Wat is er mis met gewoon water te drinken?

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:56

Vas schreef:
Bij kinderen van 12 horen de ouders ervoor te zorgen dat er normaal gegeten wordt. :j Hoe kan het dat je moeder je geen ontbijt geeft voor je naar school gaat..?
Van baby af aan krijgen die kinderen potjes met allemaal gepureerde rommel erin omdat de ouders te besodemieter zijn om hun kinderen normaal eten te geven. En nog maar te zwijgen over het CB die elk kind persé in dezelfde groeicurve wil proppen.

Flauwekul allemaal met die jonge kinderen een complex aanpraten of een eetstoornis.. En de volwassen een angststoornis voor vet en al wat niet meer.. Je lichaam heeft gewoon suiker, vet en koolhydraten nodig om te functioneren, helemaal als je op school zit en in de groei bent..

Helemaal mee eens... _/-\o_

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:56

Sprintje schreef:

In mijn ogen is daar niks mis mee toch? Zitten geen vetten in dus kan je niet van aankomen lijkt mij.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 22:57

Sprintje schreef:

Van water drinken wordt ik kotsmisselijk als ik erg dorst heb drink ik het wel maar dan een plastic bekertje en niet meer

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:59

esmee_2001 schreef:
Sprintje schreef:

Van water drinken wordt ik kotsmisselijk als ik erg dorst heb drink ik het wel maar dan een plastic bekertje en niet meer

Maar je hoeft toch niet liters te drinken?

esmee_2001

Re: ben ik dan echt te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 23:00

Nee dat snap ik maar als ik in plaats van een glas ijsthee een glas waterpak bij de lunch ben ik binnen een minuut kotsmisselijk

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:01

esmee_2001 schreef:
Nee dat snap ik maar als ik in plaats van een glas ijsthee een glas waterpak bij de lunch ben ik binnen een minuut kotsmisselijk

Hmm ja, dat is ook niet leuk.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 23:02

Ik wil het best drinken heb het ook een tijdje geprobeerd in het begin was ik elke jeer misselijk dat verminderde en toen was get iver en de dag erna was iknweer ontzetten misselijk

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:05

Hoi Esmee,

Wat jammer dat je je zo voelt! Dat is toch niet de bedoeling! Weet je waar het om gaat? Dat JIJ gelukkig bent met je lichaam en dat JIJ je gezond voelt in jouw lichaam. Daar kan niemand wat over zeggen! Ook je moeder niet. Als je het zelf fijn vindt kun je best eens naar dietiste. Zij kan je vast vertellen wat jouw lichaam nodig heeft. Maar ga niet te weinig eten!! Dat is heel ongezond en daar wordt je zelfs op den duur dikker van. Je hebt maar een lichaam en daar ben je toch zuinig op? Dus gewoon gezond leven. En verder? Niet te veel mee bezig zijn. Hoe meer nadruk je hierop gaat leggen, hoe meer dit een 'ding' wordt.

Zelf is er door heel veel mensen, maar vooral door mezelf, behoorlijk wat nadruk gelegd op eten/gewicht. Daardoor zit ik nu met een knoeperd van een eetstoornis en dat is niet tof! Geloof mij.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:06

Ontbijten is zeer belangrijk!
Het geeft je stofwisseling een BOOST waardoor het sneller gaat werken.

Maar meid, je bent nog hardstikke jong! En zolang je niet met een rollator loopt met rimpels kun je nog heel veel aan jezelf veranderen.
Denk blij, kijk blij in de spiegel. Laat die weegschaal maar als weegschaal, maar ga af op je gevoel. Voel jij je goed? Heb je genoeg energie? Daar moet je op letten.
En een vetrolletje meer of minder, heb je tenminste ook minder snel koud.

Ik heb helemaal geen vetrolletje, ben 18 jaar, en aankomen gaat langzaam. Mijn schildklier werkt te snel. En believe me, dat is geen pretje! Jaren lang gepest met woorden als: Annorexia, maar mijn maag had een lintworm met 7 koppen.
Dieetiste paste mijn schema aan van eten, en ik kom langzaam en zeker aan.

Je moet je goed voelen in je lichaam. Denk positief, dan gaan alles vanzelf!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:06

Evelijn schreef:
Esmee... misschien kan je aan je moeder vragen of jullie samen naar de dietist kunnen... je bent immers ook afhankelijk van wat je moeder aan boodschappen koopt.. dan kan je moeder ook meteen leren wat gezond eten is... (want die koopt immers die yogi, energydrank en chips etc.)

En goed slapen is ook belangrijk... dus welterusten.

Inderdaad tijd om naar bed te gaan. En maandag samen met moeders een afspraak maken bij de diëtiste voor professioneel advies in plaats van bokt advies :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:07

Ik vind wel dat je ouders mogen opletten wat je eet. Ik ken mensen die nu ziek thuis zitten vanwege ongezond eten.
Nu in je pubertijd wordt het lastig qua eten. Je kan niet goed zien wat je lichaam doet omdat je groeit. Dus nu zou ik er goed op letten. :)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:08

Volgens mij is het hier helemaal niet aan de orde of je te dik bent of niet. Als ik naar je foto kijk en je gewicht en lengte ben je overigens niet te zwaar. Komt nog bij dat je pas 12 bent, je lichaam gaat nog enorm veranderen. Je diëtiste houdt hier echt wel rekening mee.

Dat je er zelf zo mee zit en een laag zelfbeeld hebt en nog wel meer problemen, dat lijkt me veel belangrijker. Wat zou je hieraan kunnen doen?

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 23:10

Ik eet ongezond de laatste tijd minder maar ben nooit ziek geweest
Maar ik ga denk ik wel naar de diatist

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:12

Vas schreef:
Bij kinderen van 12 horen de ouders ervoor te zorgen dat er normaal gegeten wordt. :j Hoe kan het dat je moeder je geen ontbijt geeft voor je naar school gaat..?
Van baby af aan krijgen die kinderen potjes met allemaal gepureerde rommel erin omdat de ouders te besodemieter zijn om hun kinderen normaal eten te geven. En nog maar te zwijgen over het CB die elk kind persé in dezelfde groeicurve wil proppen.

Flauwekul allemaal met die jonge kinderen een complex aanpraten of een eetstoornis.. En de volwassen een angststoornis voor vet en al wat niet meer.. Je lichaam heeft gewoon suiker, vet en koolhydraten nodig om te functioneren, helemaal als je op school zit en in de groei bent..

Nou nou, niet gelijk alle ouders en cb's over 1 kam scheren. Mijn kleine heeft werkelijk waar nog nooit gepureerd gegeten en zeker niet uit een potje. Ook babykoekjes of andere troep komt er bij mij niet in. Mijn cb werkt met verschillende curves (bv en kv) en zolang een kind wat afwijkt van de curve er gezond en fit uitziet zullen ze er niets van zeggen.

Maar ik ben het er wel mee eens dat een afspraak bij een diëtiste samen met je moeder gemaakt moet worden. Zij zorgt neem ik aan voor de boodschappen. Heb je verder nog broers of zussen?

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 23:13

Ja ik ga ook tegen mijn vader zeggen dat hij fruitninpkaats van snoep me moet nemen
Ik ga ook naar zoon diatist
Ik heb 1 oudere broer

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:15

Vas schreef:

helemaal mee eens.
Hoe kan het zijn dat jij hier moet vragen wat je moet eten, terwijl i.m.o. jou moeder dit gewoon hoort te zeggen?

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 23:17

44Myrthe44 schreef:
Vas schreef:

helemaal mee eens.
Hoe kan het zijn dat jij hier moet vragen wat je moet eten, terwijl i.m.o. jou moeder dit gewoon hoort te zeggen?

Mijn moeder is smorgens werken dus kan zij niet zien of ik eet

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:20

Anoeska27 schreef:
Vas schreef:

Nou nou, niet gelijk alle ouders en cb's over 1 kam scheren. Mijn kleine heeft werkelijk waar nog nooit gepureerd gegeten en zeker niet uit een potje. Ook babykoekjes of andere troep komt er bij mij niet in. Mijn cb werkt met verschillende curves (bv en kv) en zolang een kind wat afwijkt van de curve er gezond en fit uitziet zullen ze er niets van zeggen.

Maar ik ben het er wel mee eens dat een afspraak bij een diëtiste samen met je moeder gemaakt moet worden. Zij zorgt neem ik aan voor de boodschappen. Heb je verder nog broers of zussen?

Uiteraard maar ik denk dat je mn punt wel snapt toch..?? babykoekjes, poedermelk, gepureerde hapjes en pakjes drinken liggen toch wel in het gemiddelde karretje van ouders met kleine kinderen.. uitzonderingen daargelaten..

Esmee, je bent 12 jaar, je mag tot 11 uur opblijven, doordeweeks tot 10 uur en mag nog chips eten na het avondeten, drinkt 's avonds energy en krijgt geen ontbijt van je ouders..

Lijkt mij geen probleem van het kind maar meer van de ouders die het kind opvoeden..?

Edit: Ik vind dus dat je geen brief van school moet meekrijgen over je gewicht maar een brief van school dat je ouders op het matje moeten komen.. Die horen er nog gewoon voor te zorgen dat je normale en gezonde voeding krijgt.
Drankjes zoals Energy kan wel "hip' zijn maar het is zeer slecht voor je, je ouders zouden het niet eens in hun hoofd moeten halen om het te kopen..
Laatst bijgewerkt door Vas op 26-01-13 23:38, in het totaal 2 keer bewerkt

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 23:25

Ik ga in het weekend laat naar bed en doordeweeks bepaal ik dat zelf want ik kan wel om 9 uur in bed liggen ik val pas in slaap rond 11 uur

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:36

Een moeder van een kind van 12 meldt zich :D

Ik vind het wel zielig voor je dat je gepest wordt met je gewicht. Toch ben je een sterk meisje, anders had je hier geen topic geopend voor hulp. Dat is knap van je!
Als je ouders het niet doen moet je zelf je maar leren om een gezonde leefstijl aan te wennen. En daar hoort ontbijt bij! Dat is de belangrijkste maaltijd van de dag. Dat klinkt afgezaagd maar het is gewoon waar. Het ontbijt zorgt ervoor dat je kachel in je buik gaat branden, je energie krijgt voor de dag en je lichaam wakker wordt. Dus niet overslaan! Gewoon een broodje kaas en een glas melk ofzo is al helemaal prima.

Fruit kan je prima nemen als tussendoortje. Ga lekker experimenteren met smoothies! Vindt mijn dochter tenminste geweldig en ook haar vriendinnen zijn er vaak druk mee bij ons in de keuken. Je moeder moet dan wel zorgen voor voldoende fruit wat erin kan. Verder mag min dochter door de week geen frisdrank. Alleen in het weekend en in de vakantie gaat de cola opvallend hard. Net als chips. In het weekend wel maar door de week een keertje zoute popcorn ipv vette chips.

Je moet niet gaan lijnen maar gewoon bewuste keuzes maken en weten waar je tussen kan kiezen. Zoals hier al genoemd: croissant is vet, brood niet. Cake is vet, eierkoek niet enz. En je mag best zo af en toe de vette variant kiezen, dat is helemaal niet erg als je er maar niet altijd voor kiest.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 23:41

Anne_GTI schreef:
Een moeder van een kind van 12 meldt zich :D

Ik vind het wel zielig voor je dat je gepest wordt met je gewicht. Toch ben je een sterk meisje, anders had je hier geen topic geopend voor hulp. Dat is knap van je!
Als je ouders het niet doen moet je zelf je maar leren om een gezonde leefstijl aan te wennen. En daar hoort ontbijt bij! Dat is de belangrijkste maaltijd van de dag. Dat klinkt afgezaagd maar het is gewoon waar. Het ontbijt zorgt ervoor dat je kachel in je buik gaat branden, je energie krijgt voor de dag en je lichaam wakker wordt. Dus niet overslaan! Gewoon een broodje kaas en een glas melk ofzo is al helemaal prima.

Fruit kan je prima nemen als tussendoortje. Ga lekker experimenteren met smoothies! Vindt mijn dochter tenminste geweldig en ook haar vriendinnen zijn er vaak druk mee bij ons in de keuken. Je moeder moet dan wel zorgen voor voldoende fruit wat erin kan. Verder mag min dochter door de week geen frisdrank. Alleen in het weekend en in de vakantie gaat de cola opvallend hard. Net als chips. In het weekend wel maar door de week een keertje zoute popcorn ipv vette chips.

Je moet niet gaan lijnen maar gewoon bewuste keuzes maken en weten waar je tussen kan kiezen. Zoals hier al genoemd: croissant is vet, brood niet. Cake is vet, eierkoek niet enz. En je mag best zo af en toe de vette variant kiezen, dat is helemaal niet erg als je er maar niet altijd voor kiest.

Dankjewel aan deze reactie heb ik veel
Ik ga binnenkort naar de diatist
Maar ga zowiezo ontbijten en minder vette dingen als tussendoortje eten