Discussie: haar wassen zonder shampoo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:28

Eerlijk gezegd vind ik het wel heel.paardenmens eigen.om te zeggen.dat je het niet ruikt aan je haar. Dat doet het namelijk echt wel. De mate habgt wat af van het stalmanagment (hoe goed frisse licht binnenkomt, mest en urine eruit etc.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:29

Ik verbaas me er ook over dat er dan nog niet eerder gereageerd met het feit dat als je lang haar hebt en je het alleen met water reinigt, mijn haar daarna 1 grote klittenbol is die in een soort dread-lock krul opdroogt en nog eens dood aan voelt. Terwijl met shampoo en conditioner in de punten, je haar super zacht is. Alleen daarvoor gebruik ik dus echt nooooit alleen water. Dat is echt funest, verlies dan ook veel meer haar, want het is gewoon niet uit te kammen daarna.

Nee water alleen is voor mijn haar echt een no-go

Collie2008

Re: Discussie: haar wassen zonder shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:31

@ Zsazsa ik heb lang krullend haar wat ik overigens al jaren niet meer kam ;-)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:31

Hm Zsazsa, ik heb ook lang droog haar, maar die ervaring heb ik niet. In het begin moest ik nog wel wat conditioner op de lngtes doen, maar op een gegeven moment verspreidt je talg zich over het haar, en dat is dan meteen een conditioner voor de punten. Nu heb ik geen vet haar meer en geen droge lengtes. Mijn haar is nog niet helemaal gewend, maar het gaat zeker de goede kant op!

Je ruikt het inderdaad wel als ik bij de paarden ben geweest, maar nadat ik mijn haar grondig gespoeld heb is dat weer weg gelukkig :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:32

_Zsazsa_ schreef:
Ik verbaas me er ook over dat er dan nog niet eerder gereageerd met het feit dat als je lang haar hebt en je het alleen met water reinigt, mijn haar daarna 1 grote klittenbol is die in een soort dread-lock krul opdroogt en nog eens dood aan voelt. Terwijl met shampoo en conditioner in de punten, je haar super zacht is. Alleen daarvoor gebruik ik dus echt nooooit alleen water. Dat is echt funest, verlies dan ook veel meer haar, want het is gewoon niet uit te kammen daarna.

Nee water alleen is voor mijn haar echt een no-go

Heb ik gezegd op de vorige pagina :D Is inderdaad net stro dan, echt niet te doen.

Overigens werk ik in een eetcafe en rook, dus mijn haar stinkt sowieso altijd :')

En ja ik was mijn cap wel eens, maar niet iedere dag? Dus dat gaat niet echt op. Gewoon zweten van het rennen oid is niet zo vies, maar met een cap op kan het ook nergens heen en trekt het helemaal in je haar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:38

Ik moet er niet aan denken om m'n haar alleen met water te wassen eerlijk gezegd. Dan heb ik de volgende dag een grote vette klittenbos. Als ik bij mn bijrijdpaard ben geweest was ik mijn haar ook, zelfs al heb ik niet gereden, want de paardenlucht trekt dus echt wel in je haar. Dat ga ik er niet uit krijgen met alleen water en daar zou ik mezelf ook niet prettig bij voelen.
Mijn haar wordt ook vrij snel vet en dat komt nog niet eens doordat het vaak (elke dag) gewassen wordt, maar bij mij is het een hormoonkwestie. Toen ik aan de pil was kon ik makkelijk om de dag of om de twee dagen wassen. Sinds mijn spiraal zijn zowel mijn huid als mijn haar wat vetter, dus elke dag lekker wassen met een fijne shampoo :j

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:40

Ik heb momenteel problemen met dat mijn haar zo statisch is :( Daar krijg ik knopen van! Niet best.
Borstel mijn haar trouwens ook na met een glansborstel, dan komt er toch een stof uit!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:01

Hopke89 schreef:
Ik heb momenteel problemen met dat mijn haar zo statisch is :( Daar krijg ik knopen van! Niet best.
Borstel mijn haar trouwens ook na met een glansborstel, dan komt er toch een stof uit!

Is morgen afgelopen als de vorst weg is ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:06

Citaat:
Als ik bij mn bijrijdpaard ben geweest was ik mijn haar ook, zelfs al heb ik niet gereden, want de paardenlucht trekt dus echt wel in je haar. Dat ga ik er niet uit krijgen met alleen water en daar zou ik mezelf ook niet prettig bij voelen.

Waarom zou je dat er niet uitkrijgen? bij mij ruik je ook niets, m'vriend (die paardenlucht echt ranzig vind) ruikt ook niets. Alleen als ik veel vet/wax in mn haar doe, blijft de geur inderdaad hangen. Maar dan was ik het sowieso (bij gebruik van wax) maar goed, dat gebruik ik zelden

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:14

Tiffany schreef:
Maar wat is de reden om je huid niet met zeep te wassen?

Als ik m'n huid een paar dagen achter elkaar met zeep was zit ik helemaal onder het eczeem. Van de dokter 'mag' ik eigenlijk helemaal niet met zeep wassen maar ik doe het af en toe wel, omdat ik het zo lekker vind ruiken. :))

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:15

Colway: Wax etc gebruik ik ook niet echt, maar toch heb ik niet genoeg aan mn haar uitspoelen in het geval van paarden, ik blijf dat toch echt gewoon ruiken. Daarnaast krijg ik dus echt een enorme klittenbos van alleen maar uitspoelen en wordt het extra vettig... dat vind ik eigenlijk nog veel grotere nadelen.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:15

Je kan toch van die zeeploze douchegel kopen? Of babyshampoo oid. Of krijg je het daar ook van? Lijkt me wel vervelend..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:20

Vervelend inderdaad. Het idee van water only is wel dat je in het begin inderdaad een vette kop krijgt, maar dat dat een fase is waar je doorheen moet, omdat je hoofdhuid moet wennen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:20

@mang: was dat voor mij bedoelt? :) shampoo is geen probleem hoor, alleen op mn huid.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:43

Ik vind het onzin om je haar elke dag te wassen. Als het elke dag vet wordt ben je verkeerd bezig :+

Ik was het om de 4 dagen, ben nu weer aan het opbouwen naar 1x per week :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:29

Puur uit interesse, hoe lang duurt die fase dan tegen dat je hoofdhuid er aan went ?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:31

Ik ben er zelf nog niet helemaal doorheen, maar men zegt een week of 6. Dan zit het, als het goed is, weer helemaal als vanouds, maar dan veel gezonder. En dan schijnt het dus ook weer luchtig te zijn, en niet vet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:27

Ik heb het ook even geprobeerd, maar ik erger me er kapot aan dat op dag anderhalf het vet is en ik er nog een halve dag mee moet rondlopen. Hoe doe je dat dan 6 weken lang?
Ik wil er echt niet 6 weken vies bijlopen hoor.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:35

Haha, goed joh :P

De vakantie is een ideaal moment om te beginnen. De meesten doen het in een knot of zetten het met speldjes vast, of de echte hippies onder ons doen een hoofddoekje om. Maar na 2 weken merk je als het goed is al dat het minder vet wordt, hoor :) En het is inderdaad toch even ergens doorheen bijten. Maar je kunt ook langzaam afbouwen (telkens de shampoo een dagje langer uitstellen). Dan is de overgang misschien uiteindelijk wat makkelijker.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:47

Toch vraag ik me af of dit voor iedereen zo werkt, dat geloof ik namelijk niet. En idd zo'n periode met een vette kop lopen vind ik ook echt vies, ik houd dat dus echt niet vol.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:50

Maar als we dan mijn vriend nemen, die kon een keer niet wassen omdat de zeep op was.. die meurde als de hell, en als ik mijn oksels niet goed zeep, en ja ze zijn haarvrij, ga ik ook stinken.. hoe kan dat dan? :7

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:51

Als ik het probeer zou het ook voor in de vakantie zijn.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:57

Ik ben van mening dat je haar niet schoon word met een droogshampoo.
Het ruikt hoogstens wat frisser.
Wel gebruik andrélon droogshampoo omdat je hier wel makkelijk een hoop volume van krijgt, maar meestal spuit ik dit in mijn haar als het net gewassen en droog is.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:02

En als je ongesteld wordt/bent krijg je dan ook geen vet haar als je alleen met water wast?
Ik was mijn haar met shampoo en alleen als ik ongesteld moet worden dan is mijn haar super vet. Dan was ik het wel 3 dagen achter elkaar.
Gewoon een vraagje uit interesse, en dan vooral het verschil van toen jullie wel met shampoo waste en later met water.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:11

hetlevenwint schreef:
Als ik het probeer zou het ook voor in de vakantie zijn.

Maar op vakantie wil ik er ook lruk uitzien...