Bokkers en tandenpoetsgewoontes...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 12:15

LoveBodin schreef:
2x per dag, 's ochtends en 's avonds..

En dan heb ik nog een vraag: 's Ochtends doen jullie het na het ontbijt of ervoor?

Altijd na!

RubyRed

Re: Bokkers en tandenpoetsgewoontes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:21

Na het ontbijt, behalve als ik haast heb en meteen na het ontbijt weg moet, dan voor het ontbijt. Maar dat vind ik echt niet fijn, met zo'n tandpastasmaak ontbijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:13

Ik poets altijd 's ochtends mijn tanden en/of onder de douche (ook meestal 's ochtends) en voordat ik weg moet vaak ook. Mondwater doe ik niet, heb ik niet eens in huis. Flossen wel regelmatig, heb van die stokjes daarvoor. Moet ook wel, heb spalkjes achter mijn boven en ondertanden..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:15

Eigenlijk bijna altijd 2x per dag, soms maar 1x..
Maar al 21 jaar gaatjes loos *\%/*

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:25

Meestal 1 keer per dag, soms nog een keer extra als ik bijvoorbeeld op stap ga. Moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens een dagje oversla als ik geen zin heb of moe ben. En al 25 jaar gaatjes loos :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:12

Ik poets 2x per dag, als ik 's avonds nog wat ga doen dan vaak 3x. (dus 's ochtends, na het eten en voor het slapen). Ik sla nooit over! Verder probeer ik elke dag 2x mondwater te doen en flos ik als ik er aan denk := Dat is ongeveer 3 á 4x per week.

In groep 4 leren tandenpoetsen door een tandarts die langs scholen ging, sindsdien poets ik nog altijd zo := Ik poets wel lang. 3 minuten haal ik met gemak!

Al 20 jaar gaatjesloos :)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:20

Ik poets 2x per dag. Flossen en tandenstokers doe ik eigenlijk niet aan. Mn tanden staan super dicht op elkaar waardoor dit niet echt een fijn gevoel is. Soms eens een keer mondwater. Ben nu 21jr en nog geen gaatjes.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:42

Huh, wat poetsen sommige mensen weinig hun tanden!
Ik poets minstens 3x daags mijn tanden. 's Ochtends na het ontbijt, dan ergens op de dag als ik de deur uitga en 's avonds voor het slapengaan weer. Vaak ga ik bijvoorbeeld naar meerdere afspraken op een dag, ik poets altijd mijn tanden voor ik ergens heen ga. Ben nu mijn scriptie aan het schrijven, het wil soms voorkomen dat ik 'maar' 2x daags mijn tanden poets. Dat vind ik echt geen fijn idee, stom he :D

Ik flos overigens niet, ook geen tongschraper of wat dan ook. Altijd frisse adem (check dat regelmatig, vind dat zoooo vies anders!) en weinig gaatjes (wel eens, waarschijnlijk door medicijngebruik). Overigens poets ik wel weer vrij kort, een minuut ofzo? En elektrisch. Ik vind het gewoon fijn om met mijn tong langs mijn tanden te voelen, en dat het dan glad is. Maar denk dat ik op een 'normale' dag (nu scriptie schrijven vind ik niet 'normaal' zeg maar :)), wel zeker 5x daags mijn tanden poets!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:44

Ik poets twee keer per dag (na het ontbijt en voor ik naar bed ga) elektrisch en spoel daarna met mondwater :j Van Kruidvat eigen merk, alle andere vind ik zooo smerig :r

Flossen doe ik niet, dat kan ik niet :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:45

2x per dag, 's ochtends en 's avonds. Verder flos ik niet := Vind het een rotwerk!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:53

2 keer per dag en soms tussendoor ook nog wel eens als ik bijvoorbeeld ergens heen moet (ga niet met knoflook adem richting vriend zonder tanden te poetsen).
flossen moet ik ook doen, maar had nu vandaag voor het eerst een beetje tandsteen maar dan weer ook op een plek waar ik met flossen niet bij kom.
Mijn tanden staan heel erg op elkaar en hebben weinig ruimte, soms krijg ik het flosdraad er niet eens tussen of het schiet gelijk in mijn tandvlees wat dan gaat bloeden.
Mondwater enzo gebruik ik ook niet meer. Heb regelmatig last van slechte adem maar mondwater bleek daar niet de oplossing voor te zijn. En vriendlief heeft smorgens nog nooit geklaagd over mijn "stink adem" dus dan valt het hopelijkj wel mee.

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:17

Ik poets alleen 's morgens mijn tanden, en als ik uitga of een vergadering heb. :=
Vroeger deed ik het braaf twee keer per dag, maar ik vergeet het gewoon.
Gelukkig heb ik een goed gebit en nog nooit een gaatje gehad! :)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:19

Altijd 's avonds, soms ook 's ochtend. En voor afspraken etc.
Geen mondwater, niet flossen etc. Gewoon, tandenborstel en tandpasta haha! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:05

Mloes schreef:
Ik poets minstens 3x daags mijn tanden. 's Ochtends na het ontbijt, dan ergens op de dag als ik de deur uitga en 's avonds voor het slapengaan weer. Vaak ga ik bijvoorbeeld naar meerdere afspraken op een dag, ik poets altijd mijn tanden voor ik ergens heen ga. Ben nu mijn scriptie aan het schrijven, het wil soms voorkomen dat ik 'maar' 2x daags mijn tanden poets. Dat vind ik echt geen fijn idee, stom he :D

Ik flos overigens niet, ook geen tongschraper of wat dan ook. Altijd frisse adem (check dat regelmatig, vind dat zoooo vies anders!) en weinig gaatjes (wel eens, waarschijnlijk door medicijngebruik). Overigens poets ik wel weer vrij kort, een minuut ofzo? En elektrisch. Ik vind het gewoon fijn om met mijn tong langs mijn tanden te voelen, en dat het dan glad is. Maar denk dat ik op een 'normale' dag (nu scriptie schrijven vind ik niet 'normaal' zeg maar :)), wel zeker 5x daags mijn tanden poets!

Het is helemaal niet goed en nodig om meer dan 2x je tanden te poetsen.. Moeder van een vriendin van me poetst heel vaak dr tanden en ze zijn daardoor overgevoelig geworden.. Tandarts zegt iedere keer tegen haar dat ze niet meer dan 2x moet poetsen, maar ja, eigenwijs :+ Het is iig niet persé goed om vaak je tanden te poetsen :n

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:42

dressagelady schreef:
In je tandpasta zit Al voldoende fluoride, zodoende.is mondwater overbodig. In tegenstelling wat de reclames je willen doen geloven haalt mondwater ook geen plaque oid weg, dus daarom hoef je het al helemaal niet te gebruiken. Alcoholhoudende mondwaters zoals listerine zijn veel te agressief voor je slijmvliezen/speekselklieren, waardoor je speekselaanmaak minder wordt en dit is erg ongunstig

Is het dan wel zo dat mondwater toch beter is omdat je met gewoon poetsen toch niet overal bij komt?
Ik poets electrisch maar kan me prima voorstellen dat ik soms een hoekje vergeet of niet helemaal brandschoon krijg.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:43

2x per dag, 's ochtends na het ontbijt en 's avonds onder de douche :j

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:44

saskiakefie schreef:
gwn 2x per dag, sochtends na het ontbijten en 's avonds voordat ik ga slapen, soms onder de douche. Verder soms flossen

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:47

Raponsje schreef:
dressagelady schreef:
In je tandpasta zit Al voldoende fluoride, zodoende.is mondwater overbodig. In tegenstelling wat de reclames je willen doen geloven haalt mondwater ook geen plaque oid weg, dus daarom hoef je het al helemaal niet te gebruiken. Alcoholhoudende mondwaters zoals listerine zijn veel te agressief voor je slijmvliezen/speekselklieren, waardoor je speekselaanmaak minder wordt en dit is erg ongunstig

Is het dan wel zo dat mondwater toch beter is omdat je met gewoon poetsen toch niet overal bij komt?
Ik poets electrisch maar kan me prima voorstellen dat ik soms een hoekje vergeet of niet helemaal brandschoon krijg.

Nope, de ruimtes die je met poetsen niet raakt moeten gereinigd worden met floss/stokers/ragers. Met alleen spoelen haal je niks (extra) weg. De fluoride in je tandpasta mengt zich tijdens het poetsen met je speeksel dus dat is hetzelfde effect :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:56

Relaxed schreef:
Mloes schreef:

Het is helemaal niet goed en nodig om meer dan 2x je tanden te poetsen.. Moeder van een vriendin van me poetst heel vaak dr tanden en ze zijn daardoor overgevoelig geworden.. Tandarts zegt iedere keer tegen haar dat ze niet meer dan 2x moet poetsen, maar ja, eigenwijs :+ Het is iig niet persé goed om vaak je tanden te poetsen :n

Ik poets m'n tanden regelmatig ook vaker dan 2x per dag, helemaal als ik ergens heen ga.
Niet dat het dan goed/slecht is voor het gebit, maar om een frisse adem te hebben en dat m'n tanden er schoon uitzien.
Ik snap ook niet dat best veel mensen maar 1x per dag tanden poetsen. :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:58

Duidelijk dressage lady. :j

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:01

2-3x per dag poetsen, als er iets tussen mijn tanden zit flos ik wel maar meestal niet. 0-1x per dag mondwater

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:59

Relaxed schreef:
Mloes schreef:

Hm dat wist ik niet. En toch blijf ik zo vaak poetsen :P Wat mika11 ook zegt, alleen al voor het frisse idee.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:00

Poets 's ochtends net voordat ik weg ga mn tanden, en 's avonds voordat ik naar bed ga. Heb echt heel lang niks gehad, maar toen ik mn beugel kreeg, kreeg ik opeens allemaal gaatjes, nu is mn beugel er alweer een tijdje uit, dus kijken of het nu weer beter werkt :+

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:33

Minimaal twee keer per dag tandenpoetsen (meestal met elektrische tandenborstel). Ik moet eigenlijk ook flossen, maar daar heb ik nooit zin in, dus doe dat eigenlijk bijna nooit. :o
Gebruikte eerst ook altijd mondwater (maar vooral tegen amandelstenen), maar heb dat nu ook al een tijdje niet meer gebruikt. Ik had wel altijd Listerine zonder alcohol, omdat ik die met te sterk vond.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:45

Poetsen meestal 1 keer, tenzij ik weg moet dan 2 keer of 3 keer :+
Zonder mondwater
Flossen eh.. eens in het jaar een week _O- 's avonds, speciale soft stokers

Ik heb er geen geduld voor om elke dag te flossen :o